Frozen- onko tämä leffa hyvä ja miksi?
En oikein tykkää. Ainoa hyvä opetus tässä ilmeisesti on että pikkutytöt oppii ettei naimisiin kannata mennä ekan tapaamansa miehen kanssa.
Mutta onko tämä muuten hyvä?
Kommentit (52)
Ja kyseisestä biisistä tehtiin tuhansia pilkkavideoita, koska se on niin ärsyttävä..
Tallentava digiboxi auttaa niitä lapsia aika paljon, jos eivät ole aikaisemmin leffaa nähneet.
Ihan oikeasti se on tehty lapsille, joten suuresti ihmettelen, että täsät mammat hihkuvat ja haukkuvat.
Näin aikuisena se on visuaalista katsottavaa, enkä edes kiinnitä huomiota lasten leffojen juoniin, koska ei ne ole tarkoiteetu aikuisille.
Perusidea on H.C. Andersenin sadusta.
Sehän riippuu ihan siitä mistä tykkää. Itse en voi sietää Dumboa tai Pinokkiota. Peter Pan on myös idealtaan söötti, mutta vihaan niitä hahmoja.
Frozen taas, tykkään kovastikin. Biisit on toimivia (Frozenhan on enemmän musikaalipohjainen) ja kiva ettei lopetus aina ole se, että 16-18-vuotias tyttö ryntää naimisiin ihmisen kanssa, jota hän ei todellisuudessa ole tuntenut kuin parin päivän ajan.
Nullius in verba.
Kun elokuva on myös selkeästi vertauskuvallisesti niin minkä ajattelette olevan sen Elsan kirouksen?
Analysoija-Alma kirjoitti:
Kun elokuva on myös selkeästi vertauskuvallisesti niin minkä ajattelette olevan sen Elsan kirouksen?
Yksisarvis-enkelihoitoa ja oikein päin käännettyjä töpseleitä vaativa erityisherkkyys-ADHD-sähköyliherkkyys.
Ihan tyhmä. Kaveri istui iltaa meillä ja halusi katsoa. Jotain typerää lastenleffaa.
En taida olla kovin kummoinen seuraneiti jos joku lapsellinen piirretty voittaa mun seuran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei älkää aikuiset kattoko jo on huono, se ei oo tehty ensisijaisesti teille, joten ei ihme jos on huono.
Itse katson mielelläni Disneyleffoja. Tiedän että ne ovat tekopirteitä, huumori on välillä vähän väkisin väännettyä, kaikillä näyttelijöillä on täydellinen pepsodent-hymy ja muutenkin kaukana realistisesta.
Mutta tämän kaiken voi unohtaa. Disney-leffat ovat kuitenkin sellaisia hyvänmielen elokuvia joita katsoessa ei voi mököttää. Tulee sitäpaitsi ihana lapsellinen ja nostalginen fiilis. Ja ne laulut on ihan hyviä (olen vauvasta asti harrastanut musiikkia ja käynyt harrastukseni myötä toisella puolen maailmaa kilpailemassa eli ymmärrän kyllä musiikista jotain). Ei kaikesta tarvi oppia mitään. Katsoo vain ja rentoutuu.
Joo todellakin se, että olet joku helvetin tenavatähti, joka on kiertänyt ympäri maailmaa jossain "kids sing" ym. paskaformaateissa, ei tee sinusta pätevää arvioimaan, onko joku musiikki hyvää vai huonoa. Nyt vähän paluuta taas maan pinnalle, eikös.
No Let it Go voitti mm. Oscarin parhaasta biisistä elokuvassa. Elokuvan soundtrack ja sen biisit voittivat muutaman kymmentä muutakin palkintoa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accolades_received_by_Frozen_(201…
Mutta tärkein palkinto (Paras musiikki AV-mammojen vierestä -pysti) jäi toki saamatta.
Minulla taas ei ole muuta meriittiä musiikin alalta kuin noin 40-vuotinen kuunteluharrastus. Olin yllättynyt aikanaan kun tuon kappaleen kuulin koska se on mielestäni aika mitäänsanomaton. Leffan musiikki ei siis ole huonoa mutta kaikista palkinnoista ja muusta suosiosta päätellen olisin odottanut jotain enemmän.
Nikkari kirjoitti:
Sehän riippuu ihan siitä mistä tykkää. Itse en voi sietää Dumboa tai Pinokkiota. Peter Pan on myös idealtaan söötti, mutta vihaan niitä hahmoja.
Frozen taas, tykkään kovastikin. Biisit on toimivia (Frozenhan on enemmän musikaalipohjainen) ja kiva ettei lopetus aina ole se, että 16-18-vuotias tyttö ryntää naimisiin ihmisen kanssa, jota hän ei todellisuudessa ole tuntenut kuin parin päivän ajan.
Pakko kyllä myöntää että itsekkin olin vakuuttunut tuosta käänteestä mikä on mielestäni hyvin ajankohtainen nykyaikana kun ihmisillä tahtoo olla niin kova kiire vaikkei sarja mikään suosikkini olekkaan.
Ei ole hyvä. Huono ja vailla logiikkaa oleva juoni, huonoja lauluja, typeriä hahmoja...
Vierailija kirjoitti:
Frozen on melko huono mutta kaksin karkuteillä oli kyllä hyvä!!
Olin kyllä todella, todella positiivisesti yllättynyt kuinka hyvä kaksin karkuteillä oli. Luulin sitä aluksi perus rinsessa saduksi, joita on vuosiensaatossa nähty kyllästymiseen asti, mutta olivatkin tehneet aivan helekutan hyviä odottamattomia käänteitä. Yleensä Disneysaduissa pukkaa jotain väkinäisen hauskoja juttuja joita esim Frozenissa oli mielestäni paljon ( älkää suuttuko tämä on minun mielipiteeni ), mutta kaksin karkuteillä oli tätä yllättävän vähän.
Mun mielestä yliarvostettu. ”Prinsessat” hahmoina liian perus. Musiikkikin oli aika huonoa. Harmittaa hiukan, kun moni muu aika hyvä leffa on jäänyt tämmösen ”niin nähdyn” elokuvan taakse.
No Let it Go voitti mm. Oscarin parhaasta biisistä elokuvassa. Elokuvan soundtrack ja sen biisit voittivat muutaman kymmentä muutakin palkintoa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accolades_received_by_Frozen_(201…
Mutta tärkein palkinto (Paras musiikki AV-mammojen vierestä -pysti) jäi toki saamatta.