Rv 8 ja oireet vähentyneet äkisti, keskenmenoko?
Eli siis eilen vielä oli pahaa oloa mutta tänään ei enää mitään. En tosin ole missään vaiheessa oksentanut mutta jotkut hajut ja ruuat kuvottivat mutta nyt ei enää sitäkään. Rinnat, tai oikeastaan nännit ovat edelleen arat, tosin vain koskettaessa ja se on oikeastaan ainut oire enää. Tuulimuna ei ole koska on kerran jo ultrattu ja syke nähty. Nyt pelottaa että on mennyt kesken. Onko mitään mahdollisuutta että raskaus jatkuisikin normaalisti? Kauhea stressi päällä kun ei tiedä onko kaikki ok vai ei. :(
Kommentit (8)
Älä hätäile. Mulla kaikki oireet (pahoinvointi, rintojen arkuus) katosi yhtäkkiä siinä rv. 10 tienoilla. Olin täysin varma että tuli keskenmeno (ensimmäinen lapsi ja pessimisti minä), mutta niin vain parin päivän kuluttua oireet tulivat takaisin. Siitä eteenpäin oireet menivät ja tulivat, enkä enää jaksanut hermoilla asiasta. Nyt 10kk vauva nukkuu sängyssään :)
Toki jos oikeasti mietityttää, nii soitapa vaikka maanantaina neuvolaan ja kuuntele mitä sieltä sanotaan.
^ komppaan vastaajaa, meinasin kirjoittaa enemmän mut lapsi huutaa sängystä..
Mullakin loppui raskausoireet suht äkisti, kaikki oli ok.
Oireet vaihtelee ei kannata ottaa stressiä.Edessä pitkä 9kk,jos tarkkailee päivittäin olotilaansa. Välillä voi olla oireeton olo ja välillä paljonkin kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla se pahoinvointi väheni kausittain. Yhtenä päivänä ei ollut ällöttävä olo ja ajattelin että tässäkö tämä oli. Seuraavana päivänä taas ällötti ja kauheasti. Nyt on lapsi jo pari vuotta vanha :)
Ota ihan rauhallisesti, laitat jonkun kivan sarjan pyörimään Netflixistä ja rentoudut. Tottakai tälläset asiat stressaa, itsekin olin raskaana ollessa välillä hermoraunio. Mutta on hyvä muistaa että asia on nyt sellainen että et itse voi siihen vaikuttaa, meni kesken tai ei.
Jos tosissaan vielä stressaa viikonlopun jälkeen niin käyt lääkärissä näytillä mielenrauhasi vuoksi. Mutta nyt viikonlopun rentoudut.
Hyviä jatkoja ja virtuaalihaleja!
Ensinnäkin kiitos ihanan asiallisesta vastauksesta.
Näin olen itsekin koittanut järkeillä, että kai se paha olo voi olla kausittaista mutta yhden keskenmenon kokeneena ei vain osaa kovin rennosti suhtautua kun pelottaa että sama toistuu. :( Vaikka eihän asiaan voi mitenkään itse vaikuttaakaan.
Julkiselle puolelle tuskin ultraan pääsee vaan sen takia että "oireet vähentyneet ja pelottaa keskenmeno", mutta täytyy harkita yksityisellä käyntiä jos vielä ensi viikolla kovasti asia painaa mieltä..
-Ap-
Jos sulla ei ole vuotoja niin turhaan stressaat. Oireet voi vaihdella paljonkin. Mulla on ollut välillä päiviä ettei mitään oireita ja melkein unohtanut että on raskaana. Silti on kaikki mennyt hyvin.
Ja kiitos muillekin vastanneille. Pitäisi varmaan vaan koittaa olla stressaamatta, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Mutta tosiaan jos en saa mielenrauhaa niin täytyy varmaan harkita käyntiä lääkärillä.
-Ap-
Minulla se pahoinvointi väheni kausittain. Yhtenä päivänä ei ollut ällöttävä olo ja ajattelin että tässäkö tämä oli. Seuraavana päivänä taas ällötti ja kauheasti. Nyt on lapsi jo pari vuotta vanha :)
Ota ihan rauhallisesti, laitat jonkun kivan sarjan pyörimään Netflixistä ja rentoudut. Tottakai tälläset asiat stressaa, itsekin olin raskaana ollessa välillä hermoraunio. Mutta on hyvä muistaa että asia on nyt sellainen että et itse voi siihen vaikuttaa, meni kesken tai ei.
Jos tosissaan vielä stressaa viikonlopun jälkeen niin käyt lääkärissä näytillä mielenrauhasi vuoksi. Mutta nyt viikonlopun rentoudut.
Hyviä jatkoja ja virtuaalihaleja!