Facebook-seinälleni ilmestyi tänään tuntemattoman lapsen todistus.
Selatessani tänään facebookia, eteeni lävähti jonkun tuntemattoman ihmisen ottama kuva, josta joku oma kaverini oli tykännyt. Kuvassa oli jonkun vitosluokkalaisen pojan todistus, näkyvilä oli lapsen nimi, syntymäaika ja koulunkin nimi.Arvosanat oli ihan hyviä, ei siinä mitään? Mutta eikö lapsen yksityisyydellä ole enää mitään rajoja?? Kuka tällaista oikein tekee omalle lapselleen??
Kommentit (50)
Yksi tuttu kehuskelee fb:ssä joka vuosi "taas tuli hyvät todistukset, äityli on ylpeä!", totuus vaan on ihan toinen. Tuon huomattuani en ole ottanut kenenkään leijumisia vakavasti. Usein hyviä todistuksia tuntuu mainostavan vanhemmat joilla ei itsellä ole mennyt kovin hyvin aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse poistin yhden fb-tuttavan päivitykset näkymästä kokonaan, koska ihan jatkuvalla syötöllä kehuu tytärtään. Todistuksen huonoin arvosana kuulemma 9- ja on hyvä taiteissa, urheilussa ja ihan kaikessa. Superlahjakas ja viehättävä jne.
Missä muuten saa kevättodistukseen noita - tai + merkintöjä? Ei meidän koulussa ainakaan.
Niin en tiedä mikä ajatus tuollaisessa on takana. Yrittääkö vanhemmat jotenkin vakuuttaa lapsellensa kuinka ylpeitä ovat, tai kuinka tärkeä se lapsi on heille?
Onko ukollasi nuoruuden horjahduksen seurauksena lehtolapsi Lahdessa?
Pöljää. Kaikki vaan nettiin ja mahdollisimman laajalle.
Auts, jokin pettää näillä ihmisillä. Lapsen todistuksella elvistely, vaikka hyvä olisikin.
En voi ymmärtää.
Mulla on tullut vastaan jo varmaan 10 päivitystä jossa näkyy myös lapsen hetu. Kiva.
Onhan noita näkynyt.. "Paras" oli kyllä kun eräs äiti piti hauskana juttuna että 6.lk päättävä lapsi oli tullut kännissä kotiin, ja postas tästä kuvan missä makaa sohvalla päällä vaan t-paita ja alushousut
Mulla taas yhden kaukaisemman tutun julkaisema kuva lapsensa todistuksesta.
Äiti on opettaja ja tingannut numeroita ylemmäs pitkin talvea - huomasi todistuksessa, että seiskalla ja kasilla saadut päättöarvosanat olivat matalampia kuin nyt kinutut kympit. Myös kaksi opettajaa, jotka vannoivat että eivät äidin painostukseen taivu, olivat näköjään kympit antaneet.
Minua vitutti se numerotinkaus (josta kuulin harrastushaveriltani, joka on tämän äidin ex-duunikaveri) ja nyt kun se kuva oli muutamalla pompulla seinälläni, niin taas ketutti.
Ja säälittävää päteminen lapsen todistuksella.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäämiset näkyy tuntemattomille vain, jos julkaisu on julkinen, eli jos siinä näkyy ilmapallo.
Se on MAAPALLO eikä mikään ilmapallo :D Siis että koko maailman väestö näkee julkaisusi tietysti, mistä ihmeestä tuon ilmapallon pieraisit? :D
up