Mies tappoi itsensä, en jaksa enää, mistään ei saa apua... :(
Meidän elämä oli aikamoista vuoristorataa miehen masennuksen takia useamman vuoden ajan. Terapian ym. ansiosta miehen vointi parani aina välillä hetkellisesti niin, että oli melkeinpä oma itsensä, sitten tuli taas vaikeampi kausi ja mies velloi "pohjamudissa" ja jälleen hoitojen avulla vähitellen palasi normaaliksi itsekseen. Elämä jatkui näin melkeen 4v ajan, kunnes mies vuosi sitten tappoi itsensä, kun taas kerran olonsa meni pahempaan.
Mulla on neljä lasta 12v, 9v, 5v ja 3kk. Nuorin ei ollut millään muotoa suunniteltu ja sain tietää raskaudesta vähän mieheni kuoleman jälkeen. Harkitsin jopa aborttia, mutta en lopulta pystynyt sitä tekemään. Vauva on onneksi ollut melko "helppo" tapaus, päivisin todella aurinkoinen, mutta keskimäärin joka toinen yö heräilee tunnin välein ja kitisee, aina ei ole kuitenkaan nälkä. Joka toinen yö herää syömään yöllä 3-4tunnin välein.
Olen todella väsynyt ja irti poikki kuollut enkä vaan enää jaksais tätä arkea. Joskus on käynyt jopa itsensätappaminen mielessä, mutta sitten lapset jäis täysin yksin enkä sitäkään halua. Tätä ei yhtään auta se, että vauvassa on todella paljon isänsä piirteitä ja välillä sekin ahdistaa todella paljon, kun vaikka yrittäis "unohtaa"tapahtuneen niin silti erityisesti vauva muistuttaa siitä..
Olen monessa paikassa kertonut, että menen oman jaksamiseni äärirajoilla, mutta tähän ei ole juuri muuten reagoitu kun sanottu, että koita kestää tai että ajan myötä helpottaa. No ei siltä tunnu, kaikki tuntuu vaan pahenevan päivä päivältä :(
Lähipiiri auttaa sen minkä pystyvät, mutta heillä on omakin elämä niin ihan hirveästi eivät pysty auttamaan. Toisaalta tarvitsisin varmasti myös ammattilaisen apua, jotta pystyisin nousemaan tästä suosta voittajana.
Kommentit (133)
Hyvä, että teit ilmoituksen, toivottavasti saatte nyt apua! Voimia tulevaan!
Vierailija kirjoitti:
En ehdi nyt kaikille erikseen kommentoimaan..
Ihan ensin suuri kiitos kaikille neuvoista ja tsempeistä!
Hätäkeskuksen kautta tehty eilen lastensuojeluilmoitus ja pitäisi kuulemma viikon tai kahden sisällä saada jotain apua. Lisäksi kirjoitin seurakuntaan vastaavanlaisen tekstin kun aloitukseni, kuten joku täällä ehdotti. Myös muutamaan muuhun paikkaan on tarkoitus soittaa vielä huomenna.
Sinä, joka sanoit, ettei masentunut harrasta seksiä. Olet oikeassa, miehen ollessa masentunut hällä oli viimeisenä seksi mielessä, mutta kuten aloituksessa kirjoitin niin miehen masennus meni ns. aaltoilevasti. Eli mies oli yleensä jonkun aikaa melkeinpä se oma itsensä ja tuollon sitä seksiäkin aina välillä oli. Kunnes taas alkoi uusi ns.masennuskausi ja mies meni hyvinkin nopeasti todella huonoon kuntoon ja muuttui itsetuhoiseksi.
Epäilijöille tiedoksi, että valitettavasti tämä on ihan totta. Tämä oli itsellekin todella suuri yllätys, miten vaikea sitä apua on saada, vaikka itse pyytäisi ja monesta eri paikasta. Aikoinaan sai jonkin verran myös taistella sen suhteen, että mies alkoi saada muutakin apua kun vaan lääkkeitä ja sairaslomaa.
Asutaan pohjoisessa pienehköllä paikkakunnalla.
ap
MLL eli Mannerheimin lastensuojeluliitoltakin voisi saada tietoa mistä saa tukea. Mutta nyt tehtyäsi ilmoituksen itse lastensuojelulle saat varmaan kunnasta apua. Älä vain anna missään vaiheessa ottaa lapsia pois luotasi, heidän takaisinsaamisensa on vaikeaa. Jos joku nimittäin ehdottaa että tilapäisesti lapset laitettaisiin jonnekin muualle hoitoon
Tiedoksesi että se voi olla pitkä tie kun saat heidät takaisin. Tarkenna sinne kuntaan kunhan sieltä otetaan sinuun yhteyttä, että tarvitset käytännön apua kotiin ja muuta apua itsellesi ja lapsille jotta pärjäätte eteenpäin.
Kun mieheni kuoli, soitettiin minulle seurakunnan puolesta diakoniatyöstä ja kysyttiin tarvitsenko keskusteluapua. Sanoin että en tarvitse koska minulla on sukulaisia joiden kanssa voin keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi nyt kaikille erikseen kommentoimaan..
Ihan ensin suuri kiitos kaikille neuvoista ja tsempeistä!
Hätäkeskuksen kautta tehty eilen lastensuojeluilmoitus ja pitäisi kuulemma viikon tai kahden sisällä saada jotain apua. Lisäksi kirjoitin seurakuntaan vastaavanlaisen tekstin kun aloitukseni, kuten joku täällä ehdotti. Myös muutamaan muuhun paikkaan on tarkoitus soittaa vielä huomenna.
Sinä, joka sanoit, ettei masentunut harrasta seksiä. Olet oikeassa, miehen ollessa masentunut hällä oli viimeisenä seksi mielessä, mutta kuten aloituksessa kirjoitin niin miehen masennus meni ns. aaltoilevasti. Eli mies oli yleensä jonkun aikaa melkeinpä se oma itsensä ja tuollon sitä seksiäkin aina välillä oli. Kunnes taas alkoi uusi ns.masennuskausi ja mies meni hyvinkin nopeasti todella huonoon kuntoon ja muuttui itsetuhoiseksi.
Epäilijöille tiedoksi, että valitettavasti tämä on ihan totta. Tämä oli itsellekin todella suuri yllätys, miten vaikea sitä apua on saada, vaikka itse pyytäisi ja monesta eri paikasta. Aikoinaan sai jonkin verran myös taistella sen suhteen, että mies alkoi saada muutakin apua kun vaan lääkkeitä ja sairaslomaa.
Asutaan pohjoisessa pienehköllä paikkakunnalla.
ap
MLL eli Mannerheimin lastensuojeluliitoltakin voisi saada tietoa mistä saa tukea. Mutta nyt tehtyäsi ilmoituksen itse lastensuojelulle saat varmaan kunnasta apua. Älä vain anna missään vaiheessa ottaa lapsia pois luotasi, heidän takaisinsaamisensa on vaikeaa. Jos joku nimittäin ehdottaa että tilapäisesti lapset laitettaisiin jonnekin muualle hoitoon
Tiedoksesi että se voi olla pitkä tie kun saat heidät takaisin. Tarkenna sinne kuntaan kunhan sieltä otetaan sinuun yhteyttä, että tarvitset käytännön apua kotiin ja muuta apua itsellesi ja lapsille jotta pärjäätte eteenpäin.
Komppaan, on todellakin pitkä prosessi saada ne lapset takaisin, vaikka huostaanotto todettais "turhaks"!
Voi. voi tyttären mies tapettiin ,huumehörhö teki sen. Jäi isättömäs kolme lasta , 9v 6v ja 4kk vauva . Elämä ollut sen jälkeeen yhtä taistelua. Pakko on vain ollut selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi tappoi itsensä?
Mitä väliä? On se syy mikä tahansa ni se ei alottajan miestä takasin tuo.
Vierailija kirjoitti:
Voi. voi tyttären mies tapettiin ,huumehörhö teki sen. Jäi isättömäs kolme lasta , 9v 6v ja 4kk vauva . Elämä ollut sen jälkeeen yhtä taistelua. Pakko on vain ollut selvitä.
No se vasta on tyhmyyttä, jos ei apua hae, vaikka tarvitsisi. Vähän vois myös miettiä millä tyylillä kirjottaa vaikeassa tilanteessa olevalle!
Miksi et käy jonkun pätevän meedion luona ottamassa yhteyttä miehesi sieluun? Se helpottaisi tuskaasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et käy jonkun pätevän meedion luona ottamassa yhteyttä miehesi sieluun? Se helpottaisi tuskaasi.
Myös kuollut nauttii lain antamaa turvaa ja oikeutta, miksi ihmeessä hän ei voi levätä rauhassa, ilman, että jäljelle jääneet heitä häiritsee. Se sanotaan myös Raamatussa, mutta huuhaa-meediot viis välittävät siitä.
Ja eikö meidän jokaiden pidä elää oma elämä, eikä kuolleilta tarvita yhteyttä, koska ovat jo eläneet omansa.
Meediot ovat pelkkää rahastusta ja toisen hyväksikäyttöä.
Kerrohan mitä vainajaa yhteys maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Hitto kun mun sydän särkyy sun puolesta ja haluaisin niin kovasti auttaa neuvomalla mistä saisi keskusteluapua mutta kun en itsekään tiedä. Mulla myös tilanne että mieheni kuoli joku aika sitten - meillä ei kuitenkaan yhteisiä lapsia - ja olen kiertänyt ties kuinka monta paikkaa huutamassa että tarvitsen apua että pääsisin asian yli mutta mitään apua en ole saanut. Lääkkeitä kyllä mutta en sitä keskusteluapua mitä tarvitsisin.
En ikinä olisi voinut kuvitella että Suomessa jää täysin yksin ja avutta tällaisen asian kanssa.
Anteeksi jos viestini on sekava. Mitään apuahan ei tästä viestistä sulle ollut mutta haluan silti ottaa osaa suruusi ja toivottaa kovasti voimia. Toivottavasti saat vielä jostain apua, ei tollaisessa tilanteessa selviä yksin ilman että pää hajoaa.
Oletko ollut Suomen Nuoret Lesket ry:hyn yhteydessä? Sivuilta löytyy tieto vertaistukiryhmistä ja erilaisista tapaamisista joista moni on saanut voimaa jatkaa, uusi ystäviä ja vertaistukea. Olen leski itsekin ja olen saanut apua aina kun olen pyytänyt. Työterveydestä ja juuri noista vertaistukiporukoista.
Jos on jo päätöksensä tehnyt niin silloin on kevyt, helppo ja onnellinenkin olo- kaikki on helppoa kun tietää että kohta tää kaikki loppuu. Seksikin maistuu silloin. Ja onhan se eräänlaisia jäähyväisiäkin...