Paljonko teillä on vuokra ja missä päin Suomea asutte?
Laittakaa tähän vuokrianne, kuinka suuresta asunnosta se on ja missä päin Suomea ja millaisella alueella asutte.
Aloitan itse. Pirkanmaa, pieni maaseutukaupunki, yksiö ja 400 euroa.
Kommentit (49)
Turku, saunallinen kerrostalokaksio, 577 € (tälle vuodelle vuokra ei noussut lainkaan). Autopaikka, vesi ja 10 megan laajakaista plus ilmainen pesutupa kuuluu vuokraan.
Olen katsellut pääkaupunkiseudun vuokrayksiöitä (ja -kaksioita) ja saanut käsityksen, että vuokrat on hyvin samoissa asuinalueesta riippumatta.
Vrt yksiö Lauttasaaressa ja yksiö Soukassa 700€.
Onko näin yleensäkin? Pienistä vuokra-asunnoista ilmeinen pula...
Tampere ~505€ sis. Vedet, sähköt, netit, taloyhtiön saunan jne. ~50neliöö kaksio
Varsinais-Suomen pikkukaupunki kolmio pienkerrostalossa, jossa oma sauna 640€
Helssinki 41 neliöö Viikki 400 eur (aso)
Vierailija kirjoitti:
Helssinki 41 neliöö Viikki 400 eur (aso)
Asot ovatkin hieman edullisempia kuin vapaiden markkinoiden asunnot vuokraltaan.
Helsinki, Töölö, 55m2 + parveke 800 e.Lisäksi autopaikka 46 e. Vesi sisältyy.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki, Töölö, 55m2 + parveke 800 e.Lisäksi autopaikka 46 e. Vesi sisältyy.
Kaksio siis kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsellut pääkaupunkiseudun vuokrayksiöitä (ja -kaksioita) ja saanut käsityksen, että vuokrat on hyvin samoissa asuinalueesta riippumatta.
Vrt yksiö Lauttasaaressa ja yksiö Soukassa 700€.
Onko näin yleensäkin? Pienistä vuokra-asunnoista ilmeinen pula...
Pienistä vuokra-asunnoista on pula ainakin kaikissa vähänkin suuremmissa kaupungeissa, koska vuokratasot ovat yleisesti ottaen kovia ja sinkkutalouksia on alati lisääntyvä määrä.
Pirkanmaa, maaseutu, kahden henkilön solu ja hinta 220 €.
Lahti, 4-5km keskustasta, 60m2 parvekkeellinen kaksio ja vuokra 590€/kk+vesi 20€/kk.
2h+keittokomero vajaat 40 neliötä, rv 1991, 670 e/kk + sähkö. Vuosaari, Helsinki.
Omakotitalo 180 neliötä Espoo 2000 e kk.
Paljon on palstalla rikasta porukkaa, itselläni ei ikimaailmasa olisi varaa maksaa tuollaisia asumiskuluja vuokrina.
Mulla oli Joensuun noljakassa 3h+k 60m2 563e, vesi ja sähkö kuului vuokraan. Opiskelija-asunto.
En tiedä miksi vertaisin yksiötä Soukassa ja Lauttasaaressa. Soukassa on uskomattomia ranta-alueita, jotka on ihan överi kalliitta ja samoin Lauttiksessa. Espoo on hinnoissaan samaa luokkaa, kuin Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on palstalla rikasta porukkaa, itselläni ei ikimaailmasa olisi varaa maksaa tuollaisia asumiskuluja vuokrina.
Ei kaikilla olekaan varaa, mutta pakko on kaivaa rahaa vaikka kivenkolosta, koska ilman asuntoa tulee vilu, ja vuokrat ovat nousseet tolkuttomiksi viimeisen 25 vuoden aikana. Kenen syy, kenen syy?
Mä asun Vantaalla. Kämppä on tilava ja kohtuuhintainen, mutta jotenkin silti vähän ahdistaa. Osa naapureista on vähän outoja ja tiettyjen juna-asemien kulmilla on melko pelottavaakin iltasella. Ei kyllä sovi kaikille tämä vantaalaisuus.
Lukutaidottomia eksyi näköjään tähänkin ketjuun. Kysyttiin vuokraa, ei omistusasunnon asumiskuluja.
Minulla vuokra vesineen ja autopaikkoineen vajaa 800, reilu 80 neliön kolmio Turussa, erittäin hyvällä alueella.