Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyvä vai huono asia, että esihenkilö on ottanut minut silmätikukseen? Uutena työntekijänä stressaan, että riitänkö.

Vierailija
21.12.2025 |

Olen aloittanut uudessa työpaikassa ja paljon on ollut sisäistettävää niin henkilöstön, että tietenkin työkäytäntöjen tasolla. Olen viihtynyt. 

Minusta sovin porukkaan ja huumori osuu yhteen muiden kanssa. Olen myös ahkera ja tahdon hoitaa tunnollisesti työni. Olen kuitenkin myös jännittäjä ja vähän tohelo joskus joka ahdistaa koska se sitten saa aikaan myös mokia, sellaisiakin jotka tiedostan, ettei pitäisi tehdä mutta hermostuneena teen silti välillä outoja ratkaisuja. 

Esimiehen kanssa sujuu hyvin suurinpiirtein. Hän tarkkailee minua paljon, tahtoo tietenkin että teen työni hyvin. Voi sanoa todella kärkkäästi ja suoraan asioista. Ainakin menee perille. Muuten kyllä myös kyselee paljon elämästä, nauraa, heittää huumoria ja osaa olla lempeä. Hän sanoi ohimennen, että minussa on ainesta pärjätä työssä. 

Yritän parhaani ja pelkään jos en riitäkään. En tiedä miten oikein asennoituisin asioihin. Tahdon, että minusta tulee loistava tekijä ja yritän pohtia miten siihen pääsen. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan oikeastaan niin vakavasti työni, että mietin alituiseen miten pärjäisin paremmin tai onko minulla kapasiteettia pärjätä. Heräilen öisin stressiin nykyään myös. En ymmärrä miksi minulla menee ihan laukalle aina työelämässä ja sitten uuvun. Jokin ratkaisu tässä pitäisi keksiä. Pitäisi kai vain hengittää ja sallia itselle opin aika, hyväksyä keskeneräisyys. - ap

Vierailija
2/7 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä kuin parhaasi. Ole oma itsesi, kukaan ei ole täydellinen. Esihenkilökin on vain ihminen. Jos muut pärjää hänen alaisinaan, mikset sinäkin.

Tarvittaessa voit hakeutua työpsykologille.

Vierailija
4/7 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat oikeasti pyöritellä asioita mielessäsi liikaa. Tuo kuulostaa niin negatiiviselta, että esihenkilö olisi ottanut sinut silmätikukseen. Helposti tuollaiset negatiiviset ajattelukuviot alkavat muuntautua todeksi. 

Sä voisit hyvin mennä juttelemaan hänen kanssaan, että olet ollut nyt x viikkoa/ kuukautta töissä, niin olisiko hänellä jossain kohtaa aikaa jutella, miten on kokenut, että menee. Saisit palautetta vahvuuksistasi ja kehittämiskohteista. Niin sun ei tarvisi arpoa noita asioita. 

Vierailija
5/7 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kuitenkin myös jännittäjä ja vähän tohelo joskus joka ahdistaa koska se sitten saa aikaan myös mokia, sellaisiakin jotka tiedostan, ettei pitäisi tehdä mutta hermostuneena teen silti välillä outoja ratkaisuja."

Jos olisin esimiehesi, niin taatusti pitäisin sinua silmällä tuon perusteella. Teet omien sanojesi mukaan paljon virheitä ja outoja ratkaisuja. Outoa edes kysellä syytä.

Vierailija
6/7 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärtänyt tuota "pidetään silmällä" tuskaasi. Uutta työntekijää aina ja joka paikassa "pidetään silmällä", sille ajallehan on jopa oma nimensä, koeaika ja tarkoitus on seurata et homma opitaan.

Vierailija
7/7 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat tuppaa helpottamaan mitä enemmän talossa olet, silloin olet osa kalustoa. 

Kyttäys (jos sitä edes on) siirtyy silloin uusimpaan tulijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme