3-vuotias vantaalaispoika sai kuolleen rotan postissa – blogia pitävä isä: Perhettäni yritetään pelotella
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001193218.html
Pojan isä, blogisti Jori Eskolin uskoo kyseessä olevan yritys vaientaa hänet.
3-vuotias vantaalaispoika sai eilen torstaina inhottavan ja hyytävän, hänen nimellään lähetetyn postipaketin: sisällä oli ainoastaan kuollut rotta.
Pojan isä, Ääntä, perkele! -blogia kirjoittava Jori Eskolin kertoo saaneensa ”tappouhkauksiakin tasaisena sateena”, mutta rotan lähettäminen lapselle on raukkamaista.
Omien sanojensa mukaan Eskolin yrittää tuoda blogissaan esille rasistisen logiikan ankeutta, rasistista retoriikkaa ja sitä, mitä populistisen politiikan taustalla on.
– Sen voisin jotenkin ymmärtää, jos tämä kohdistuisi suoraan minuun, mutta että lähetetään pojan nimissä. Se on vähän sairasta, kun minun ihoni alle yritetään päästä lapseni kautta ja pelotella perhettäni, Eskolin luonnehtii Ilta-Sanomille.
//
Eskolin ja vaimo tekivät rottapostista ilmoituksen poliisille. Hän uskoo ja toivoo, että tekijä jää vielä kiinni.
– Sellaiset terveiset lähettäjälle, että laittakaa ensi kerralla nimi mukaan, niin tiedetään ketä 3-vuotias poikani voi kiittää.
81-vuotias vanhuskin sai rottapostia
Samanlainen rottaposti lähettiin torstaina myös Image-lehden blogisti Sakari Timosen 81-vuotiaalle äidille. Timonen kirjoittaa blogissaan usein samankaltaisista aiheista kuin Eskolinkin.
Timonenkin on vahvasti sitä mieltä, että rottapostin lähettäminen liittyy hänen blogikirjoituksiinsa.
– Jorin kanssa tuumasimme Facebookissa, että meillä on näköjään yhteinen ihailija, Timonen sanoo.
Kuten myös Eskolinin tapauksessa kävi, Timonen ehti huomata rottapaketin ennen kuin se päätyi hänen äitinsä käsiin.
– Hän ei ollut kotona, mutta minä huomasin haisevan ja epäilyttävän näköisen kirjeen. Päätin vastoin tapojani kurkistaa ja hyvä, että kurkistin, Timonen kertoo.
Myös Timonen ilmoitti asiasta poliisille. Hän kertoo osanneensa jopa odottaa tämänkaltaista häirintää ennemmin tai myöhemmin.
– Olen jo niin monta vuotta saanut sähköpostiin ja yksityisviesteillä verbaalista jätettä, että jotenkin osasin myös odottaa tällaista.
– Ilmeisesti kyseessä on joku häiriintynyt henkilö. Jonkun mielestä rottapostin lähettäminen on paras tapa taistella maahanmuuttoa vastaan, Timonen lisää.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Joku taitaa uhriutua ja pahasti.
En tiedä mitä rottapostittajalla liikkuu korvien välissä mutta jorille ei tipu sympatiaa.
Kerro lisää tästä. Kuka tässä on nyt uhriutunut ja millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä rottapostittajalla liikkuu korvien välissä mutta jorille ei tipu sympatiaa.
Joku normaalijärkinen olisi lähtenyt miettimään ensin sitä että kuka avautui mielensä pahoituksesta iltikseen. Toisaalta järjestä tuppaa olemaan puutos noissa fanaattisimmissa piireissä ihan puolesta riippumatta.
Oliko sinulla lisää tyhmiä kysymyksiä joihin keksisit itsekin vastauksen jos vaan saisit aivosi toimimaan edes 5 sekunttia normaaliteholla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku normaalijärkinen olisi lähtenyt miettimään ensin sitä että kuka avautui mielensä pahoituksesta iltikseen. Toisaalta järjestä tuppaa olemaan puutos noissa fanaattisimmissa piireissä ihan puolesta riippumatta.
Oliko sinulla lisää tyhmiä kysymyksiä joihin keksisit itsekin vastauksen jos vaan saisit aivosi toimimaan edes 5 sekunttia normaaliteholla?
Joo, kamalaa uhriutumista kun omaa 3-vuotiasta lasta uhkaillaan tuolla tavalla ja bloggaaja noin mielensä pahoittaa. Meillä elämänkoulussa tuonikäiset osaa jo säätää piriä ja ottaa juoksukaljat eivätkä säikähdä kuolleita rottia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jori nyt on täysin sekaisin, kirjoituksista päätellen.
Mutta silti täysin väärin tämä.
Itse asiassa Eskolinin tekstit ovat monesti niin sekavaa ja vainoharhaista matskua, että pöinvastoin kannustan miestä jatkamaan. Vaikka olenkin haittamaahanmuuton vastustaja.
Tää on tätä taktiikkaa, Eskolin ja Timonen hakkaavat rajakkia kuin vierasta sikaa ja rajakki paskoo housuunsa ja suoraselkäisenä suomalaisena patrioottina ei osaa muuta tehdä kuin rottapostia lähettää.
Timosen teksteissä voi välillä olla jopa ehkä jotain logiikkaa. Mitä nyt deletoi kaikki asialliset maahanmuuttoa ja tekstejään kritisoivat vastineet blogistaan. Eskolinin teksteistä taas paistaa läpi mielenterveysongelmat. Välillä melkoisen psykoottista tavaraa.
Facebookissa poisti kommentointi mahdollisuuden, haukuttuaan ensin minut ja pari muuta kirjoittajaa. Kysymyksiin ei vastaa vaan hyökkää heti. Ymmärrän kyllä jos hän on saanut vittuiluviestejä ja muita niin ei varmaan huvita alkaa keskustellakaan toisinajattelevien kanssa. Mutta siis, ihan ääripäätä edustaa Timonen eli nähdäkseni yhtä fanaattinen kuin toinen ääripää. En jaksa enää seurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ollut tyhmä kysymys, eikä vastauksesi kyllä minua tyydytä. Se ei ole "uhriutumista", että kertoo noin vakavasta uhkailusta julkisuudessa, kun nyt kerran blogi on julkinen. Suosittelen, että itse miettisit asiaa hetkisen, sen sijaan, että keskityt loukkaamaan vastauksessani minua tuollaisella tyhjällä rähjäyksellä, koska se, että pyytää perusteluja, ei ole tyhmä kysymys. Suosittelen, että opettelet perustelemaan kunnolla, etkä yritä argumentoida heitoilla.
Näistä vihakampanjoista, vainoamisista ja uhlailuista herää vaan sellainen kysymys, että kukas tässä yrittää rajoittaa sananvapautta...?
P.S. Terkut männävuosien Hetero Pride -väelle. Samat hourupäät ovat tämänkin vainon takana, nimiä mainitsematta.
Eskoliini on vaahtosuinen äärifanaatikko, eikä sellainen tarvitse tavalliselta kansalaiselta sympatiaa sen enempää kuin vaahtosuinen äärioikeistokaan. Eskoliini saanee ihan sitä mitä tilaakin, sen sijaan 3 v lasta ja 81 v mummoa ei tarvitsisi häiriköidä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa Eskolinin tekstit ovat monesti niin sekavaa ja vainoharhaista matskua, että pöinvastoin kannustan miestä jatkamaan. Vaikka olenkin haittamaahanmuuton vastustaja.
Tää on tätä taktiikkaa, Eskolin ja Timonen hakkaavat rajakkia kuin vierasta sikaa ja rajakki paskoo housuunsa ja suoraselkäisenä suomalaisena patrioottina ei osaa muuta tehdä kuin rottapostia lähettää.
Timosen teksteissä voi välillä olla jopa ehkä jotain logiikkaa. Mitä nyt deletoi kaikki asialliset maahanmuuttoa ja tekstejään kritisoivat vastineet blogistaan. Eskolinin teksteistä taas paistaa läpi mielenterveysongelmat. Välillä melkoisen psykoottista tavaraa.
Timonen toimii juuri noin - julistaa omaa sanomaansa ja hänen kirjoituksissaan on kyllä välillä pointtinsa. Mutta jos joku huomauttaa asiavirheistä tai esittää vasta-argumentteja, hänet blokataan välittömästi ja kommentit poistetaan.
Rottien lähettely on tietysti ääliömäistä toimintaa, oli kirjoittajista mitä mieltä hyvänsä.
Facebookissa poisti kommentointi mahdollisuuden, haukuttuaan ensin minut ja pari muuta kirjoittajaa. Kysymyksiin ei vastaa vaan hyökkää heti. Ymmärrän kyllä jos hän on saanut vittuiluviestejä ja muita niin ei varmaan huvita alkaa keskustellakaan toisinajattelevien kanssa. Mutta siis, ihan ääripäätä edustaa Timonen eli nähdäkseni yhtä fanaattinen kuin toinen ääripää. En jaksa enää seurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ollut tyhmä kysymys, eikä vastauksesi kyllä minua tyydytä. Se ei ole "uhriutumista", että kertoo noin vakavasta uhkailusta julkisuudessa, kun nyt kerran blogi on julkinen. Suosittelen, että itse miettisit asiaa hetkisen, sen sijaan, että keskityt loukkaamaan vastauksessani minua tuollaisella tyhjällä rähjäyksellä, koska se, että pyytää perusteluja, ei ole tyhmä kysymys. Suosittelen, että opettelet perustelemaan kunnolla, etkä yritä argumentoida heitoilla.
Sinua? Olet anonyymi kuten muutkin kirjoittajat.
Uhriutumisesta on syytetty kovin kärkkäästi varsinkin suvaitsevaiston taholta aika moniakin, ja tuo on ihan yhtä lailla uhriutumista. Heittoihin vastataan heitoilla. Jos et sen enempää jaksa miettiä argumenttiasi kuin että vaadit vastausta johonkin itsestäänselvään niin todennäköisesti vain trollaat. Tai olet idiootti jonka kanssa ei kannata tuhlata aikaansa.
Jos lainaat viestiäni ja kirjoitat, että kysymykseni ovat mielestäsi tyhmiä, kenelle sanasi sitten suuntaat, jos et minulle? Tässäkin viestissä tarjoilet idioottia sen sijaan, että keskittyisit puhumaan itse asiasta. Kerrot, että uhriutumisesta on syytetty, muttet kerro, miksi se, että Eskolin kertoo uhkailusta julkisuudessa, on uhriutumista. Ymmärrätkö, että vaikka sinä ajattelet kuinka kovasti jotain asiaa päässäsi, minä en sitä ymmärrä, jos et ajatustasi minulle selitä. Minusta se ei ole uhriutumista, että Eskolin ja TImonen kertovat julkisesti siitä, että heidät halutaan vaientaa, vaan ihan normaalia toimintaa. Hehän pitävät julkista blogia, ja heidän läheisensä ovat blogin takia nyt uhkailun kohteena. He haluavat näyttää, että on olemassa tahoja, joiden mielestä on ihan ok uhkailla heitä.
-
Kas noin. Minä olen nyt selittänyt kantani. Sinä et ole. Minä en ole esittänyt heittoja, vaan asiaan liittyviä kysymyksiä. Kokeile sinä nyt samaa ja yritä jättää tyhmittelyt ja idiootittelut viesteistäsi pois. Jos vielä kirjoitat asian vierestä, en jatka enää tätä keskustelua, vaan minun on pakko tulkita, että et osaa perustella, miksi Eskolinin ja TImosen toiminta on uhriutumista ja syytät heitä uhriutumisesta, koska olet eri mieltä heidän kanssaan ja haluat solvata heitä (kuten solvasit minuakin, sen sijaan, että keskittyisit perustelemaan).
On kyllä semmoista settiä molemmat ääripäät, että pysyttelen suosiolla kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua? Olet anonyymi kuten muutkin kirjoittajat.
Uhriutumisesta on syytetty kovin kärkkäästi varsinkin suvaitsevaiston taholta aika moniakin, ja tuo on ihan yhtä lailla uhriutumista. Heittoihin vastataan heitoilla. Jos et sen enempää jaksa miettiä argumenttiasi kuin että vaadit vastausta johonkin itsestäänselvään niin todennäköisesti vain trollaat. Tai olet idiootti jonka kanssa ei kannata tuhlata aikaansa.
Jos lainaat viestiäni ja kirjoitat, että kysymykseni ovat mielestäsi tyhmiä, kenelle sanasi sitten suuntaat, jos et minulle? Tässäkin viestissä tarjoilet idioottia sen sijaan, että keskittyisit puhumaan itse asiasta. Kerrot, että uhriutumisesta on syytetty, muttet kerro, miksi se, että Eskolin kertoo uhkailusta julkisuudessa, on uhriutumista. Ymmärrätkö, että vaikka sinä ajattelet kuinka kovasti jotain asiaa päässäsi, minä en sitä ymmärrä, jos et ajatustasi minulle selitä. Minusta se ei ole uhriutumista, että Eskolin ja TImonen kertovat julkisesti siitä, että heidät halutaan vaientaa, vaan ihan normaalia toimintaa. Hehän pitävät julkista blogia, ja heidän läheisensä ovat blogin takia nyt uhkailun kohteena. He haluavat näyttää, että on olemassa tahoja, joiden mielestä on ihan ok uhkailla heitä.
-
Kas noin. Minä olen nyt selittänyt kantani. Sinä et ole. Minä en ole esittänyt heittoja, vaan asiaan liittyviä kysymyksiä. Kokeile sinä nyt samaa ja yritä jättää tyhmittelyt ja idiootittelut viesteistäsi pois. Jos vielä kirjoitat asian vierestä, en jatka enää tätä keskustelua, vaan minun on pakko tulkita, että et osaa perustella, miksi Eskolinin ja TImosen toiminta on uhriutumista ja syytät heitä uhriutumisesta, koska olet eri mieltä heidän kanssaan ja haluat solvata heitä (kuten solvasit minuakin, sen sijaan, että keskittyisit perustelemaan).
Ja lässyti lää taas. Epäargumenteistasi päätellen kuulostat lähinnä trollilta.
Saku Timonen
Minkä ikäinen hän on asuuko hä äitinsä luona onko hän mammanpoika?
Vierailija kirjoitti:
Eskolin ja Timonen eivät ole tässä hakanneet ihmisiä kadulla, haukkuneet rajakkien vanhempia tai lapsia, eivätkä lähetelleet kuolleita eläimiä postissa.
Kyllä se vika löytyy nyt ihan muualta. Ja ne mielenterveyshäiriöt.
Noista mainitsemistasi henkilöistä en tiedä, tai edes usko, molemmat vaikuttavat lähinnä sen tyyppiseltä että kirjoituksilla provosoidaan tai (jonkun tulkinnan mukaan) auotaan päätä sille toiselle porukalle.
Muuten kyllä noissa piireissä on puolin ja toisin touhuttu kaikenlaista joka ei kestä päivänvaloa. Toivoisin että ihmiset malttaisivat mielensä ja muistaisivat että tarkoitus ei todellakaan pyhitä keinoja ja toisaalta kaksi väärää ei edelleenkään synnytä yhtä oikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Saku Timonen
Minkä ikäinen hän on asuuko hä äitinsä luona onko hän mammanpoika?
Onko alapeukuttaja kaljuuntuva aikuinen mies joka asuu äitinsä luona?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä rottaposti oikeasti tullut postissa joltain ulkopuoliselta?
Vai meneekö tämäkin tarina Unelma-ryhmän valheisiin?
Sama tuli mieleen. Eihän uuninpankkopoika ole edes pyytänyt anteeksi vihtiläisiltä tytöiltä, jotka kokivat ahdistelua ja hän väitti valehtelijoiksi ja vaati rangaistusta. Mustamaalasi kaksi melkein lasta suomalaisten silmissä valehteleviksi nartuiksi, vaikka ahdistelu oli todistettavasti tapahtunut ja on tutkinnassa.
Sopisi hyvin, että marttyyrina lähettelevät itselleen rottia, että saavat huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tuli mieleen. Eihän uuninpankkopoika ole edes pyytänyt anteeksi vihtiläisiltä tytöiltä, jotka kokivat ahdistelua ja hän väitti valehtelijoiksi ja vaati rangaistusta. Mustamaalasi kaksi melkein lasta suomalaisten silmissä valehteleviksi nartuiksi, vaikka ahdistelu oli todistettavasti tapahtunut ja on tutkinnassa.
Sopisi hyvin, että marttyyrina lähettelevät itselleen rottia, että saavat huomiota.
Onneksi jotkut vielä puolustavat lapsia ja vanhuksia lähettelemällä uhkauspostia ja kuolleita eläimiä lapsille ja vanhuksille.
Kylläpä täällä taas sympataan kuvottavaa tekoa. Mulle on ihan sama, mitä bloggaajat ovat nettiin kirjoittaneet, mutta demokraattiseen ja länsimaiseen yhteiskuntaan ei tämänkaltainen pelottelu kuulu. Eivät myöskään polttopulloiskut tai pesäpallomailoilla pahoinpitelyt. Ei taida tämä Rajat kiinni-kansanliike ymmärtää olevansa arvoiltaan lopulta pelottavan lähellä pahimpia islamisteja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi jotkut vielä puolustavat lapsia ja vanhuksia lähettelemällä uhkauspostia ja kuolleita eläimiä lapsille ja vanhuksille.
Tainneet itse lähettää itselleen, että saavat huomiota. Sopisi tyyliin. Ihmettelen vain miestä, kenen mielestä on ihan ok, että ulkomaalaiset, aikuiset miehet kopeloivat teinityttöjä ja haukkuu tytöt siihen päälle vielä. Ihme, ettei kannata raiskattujen naisten kivittämistä, kun houkuttelevat miehiä raiskauksiin.
Näytä toki meillekin, koska Timonen on antanut siunauksen ahdistelulle (hän kun vastustaa valheellisten huhujen levittämistä, mikä on tietääkseni aika eri asia).
Lisäksi eräs henkilö/ryhmä on vainonnut häntä jo vuosien ajan mm. palvelunestohyökkäyksillä. Ironista kyllä, tämän seurauksena blogi siirtyi Imageen ja sai entistä enemmän näkyvyyttä. Terveisiä vaan tekijälle, joka on jo tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas, hienovaraista uhrien syyllistämistä. Tosin kyllä sen tunteisiin menemisen huomaa, kun ollaan tehty niin ylväs kansallismielinen temppu, että alettu uhkailla lapsia ja vanhuksia. Onko yleinenkin käytänkö "piireissä", tiedätkö?
Sä siis tiedät ihan varmaksi lähettäjän? ilmoita nyt hyvä ihminen poliisille etteivät suotta enää tuhlaa aikaa tutkintaan.
Ja jos et tiedä, niin lakkaa syyttelemästä. Se on jännä, kuinka tämä rotan saaneen lapsen isäkin on "ihan varma" että asialla on ollut se ja tämä ja kaikki johtuu siitä ja tästä. Jotenkin outoa, että tässäkin tilanteessa pitää ensimmäisenä alkaa julistamaan omaa agendaansa, vaikka varmaa tietoa ei vielä ole mistään. Tottakai sen rotan on voinut lähettää joku "rasisti", mutta samoin on sen voinut lähettää kuka hyvänsä. Miksi ensin ei voida tutkia kuinka asia on ja alkaa huutamaan ja möykkäämään vasta sen jälkeen. Näitä vastaavia kohuja on nyt ollut ihan viikoittain ja jostain "kumman syystä" asia ei sitten loppupeleissä olekaan mennyt ihan alkuperäisen version mukaan.