Vaihtoehto laivalle: menopaluu lento Helsinki-Tukholma 29 e per henkilö
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Muista varata muutama tunti lentokenttäkoreografioihin!
Olipa tosi relevantti kommentti. Parisen tuntia yhteensä meno-paluulle riittää. Ei sinne kentälle tarvitse mennä montaa tuntia etukäteen notkumaan. Toisekseen, kauanko sillä laivalla siihen matkaan menee? Ja paljonko rahaa laivalla törsääntyy, vaikka ihan vain söisi pienen illallisen/aamiaisen?
Vierailija kirjoitti:
Tunti sinne tai tänne. Mielummin sitä kuin 16 tuntia ajan tappoa tylsällä laivalla.
Mille päiville muka noin halpa oikeasti löytyy???
Tuota voisi käyttää liittymälentona, ja ostaa liput kauemmaksi Tukholmasta-Tukholmaan.
Turkulaisena suosin kyllä edelleen laivaa "vain" Ruotsiin mennessä. Eri asia, jos lennettäisiin omalta kentältä.
OT: noilla hinnoilla ei kyllä makseta palkkoja eikä huolleta koneita...
Eikös ruotsinlaivalle useimmin mennä juuri sen laivan takia? Ei sen takia että pääsee Tukholmaan - se toki tulee siinä kylkiäisenä.
Lentäminen on kaikkinen sääntöinene ja sokkeloisine kenttine niin hepreaa että olen skipannut koko homman kokonaan. Juna ja laivat käy.
Miten lentokoneessa voi kontata, oksentaa partaan yli mereen, sammua ravintolapöydän alle? Perille toki lentäenkin pääsee, mutta kivaa ei ole kun matkan oleellisin anti jää pois.
Jee, suosittelen. Olimme hiihtolomalla Tukholmassa, lentäen ja 3 yötä hotellissa.
Lennot maksoivat (2 aik + 2 lasta) = 216 e ja hotelli = 298 e. Ei paha.
Vierailija kirjoitti:
paljonko rahaa laivalla törsääntyy, vaikka ihan vain söisi pienen illallisen/aamiaisen?
Buffetti 40 e per henkilö, meriaamiainen 10 e per henkilö, eli 50 e per henkilö/päivässä
Ruokailut maksoivat meillä meno- ja paluumatkalla 300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tuota voisi käyttää liittymälentona, ja ostaa liput kauemmaksi Tukholmasta-Tukholmaan.
Turkulaisena suosin kyllä edelleen laivaa "vain" Ruotsiin mennessä. Eri asia, jos lennettäisiin omalta kentältä.OT: noilla hinnoilla ei kyllä makseta palkkoja eikä huolleta koneita...
Itse asiassa kun käydään Turusta Tukholmassa, niin lento maksaa 70€ per henkilö. Eli Usein mennään laivalla ja palataan lentäen, koska reittimatka maksaa helposti sen 100€ per hytti ja lisäksi matkustusajat ovat huonot Turkuun (todella aikainen lähtö Tukholmasta jolloin laivalla kellumista koko päivä tai illalla myöhään ja taas ollaan aikaisin aamulla Turussa).
Minusta lento on helppo ja nopea, eikä edes kallis.
Vierailija kirjoitti:
'
Ja laivaanhan voi marssia ilman mitään koreoita?
Vierailija kirjoitti:
Mentiin Olympiaterminaaliin jonottamaan klo 15.
On se pieni, surkea ja käsittämättömän ahdas rakennus.
Portit aukesivat klo 16.15. Vaappumista putkessa ja jonossa 15 min.
Olimme laivassa klo 16.30.
Vierailija kirjoitti:
Kävimme Tukholmassa Norweigian lennolla ihan muutama viikko sitten. Saavuimme kentälle käsimatkatavaroiden kanssa klo 8. Koneeseen pääsi 8.45 ja kone lähti klo 9.
Mitä siellä Tukholmassa muka on niin ihmeellistä? Mulle se laivamatka on se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä Tukholmassa muka on niin ihmeellistä? Mulle se laivamatka on se juttu.
heh heh.
Menisin mielelläni lentäen mutta laiva on niin paljon halvempi Turusta.
Lentokentältä Tukholman keskustaan kulkeminen on tosi kallista.
Laivalla pääsee keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
ABBA-museo tietysti! Luulisi olevan mammoille oikea pyhiinvaelluskohde
Vierailija kirjoitti:
Vaatekaupat (ei HM, Cubus yms), ruoka, museot ja nähtävyydet, teekaupat..