Haluan lopettaa kesätyön ennen kuin se edes alkaakaan
Sain kesäksi osa-aikaisen työpaikan, hyvä palkka ja paljon tunteja. Olen kirjottanut työsopimuksen ja kaikki olisi valmista töiden alkamiselle. Asun yksin ja opintotuet eivät ole aivan hirveän suuria, joten olisi loogista kerätä rahaa kesäloman aikana. Mutta kulunut vuosi on ollut henkisesti aivan järjettömän raskas. Lähimmäiseni joutui vakavaan onnettomuuteen ja samalla tein ihan hirveän määrän opintoja ja kandin. Onnettomuudesta toipuminen on sujunut lähimmäiselläni ihan hyvin, mutta toisen tuskan näkeminen ei ole helppoa. Olen stressannut ja ollut peloissani koko vuoden ja tunnen nyt olevani todella väsynyt. Työpaikalla tiedetään tilanteeni, mutta tiedän, että siitä huolimatta luvassa ei ole yhtään helpotuksia. Onko ihan tyhmää ilmoittaa työnantajalle pahoitellen, että olen yksinkertaisesti niin väsynyt, että minun on kuunneltava nyt itseäni ja jättää työt nyt välistä? En kylläkään antaisi kovin hyvää kuvaa työnantajalle enkä tietystikkään saisi rahaa tulevalle vuodelle ja seuraavan vuoden työpaikan saanti ei olisi kauhean varmalla pohjalla. Vai pitäisikö minun kuitenkin aloittaa työt ja kokeilla miten se sujuisi? En tiedä, auttakaa!
Kommentit (42)
Huonoja tekosyitä, töihin vaan, mars!
Kun ei tiedä uupumuksen tasoa niin vaikea sanoa, mutta minun "pakotan itseni kaikkeen vaikka väsyttäisi"- asenne johti useamman vuoden uupumukseen, masennukseen ja hormonaalisiin ongelmiin enkä ole ollut moneen vuoteen työkykyinen. Ikää 30 v.