Mitä opettajalle lahjaksi?
Ollut useamman vuoden sama opettaja kuopuksella ja nyt sitten loppuu alakoulu kokonaan kun muksu siirtyy yläkouluun. Haluaisin siis jotakin opettajalle viedä, mutta mitä? Kortti on jo, tosin teksti puuttuu..
Kommentit (8)
Ei mitään, vaan kiitos riittää. Palkan se opettaja on tästä työstään saanut eikä muitakaan ammattiryhmiä kiitetä ylenpalttisilla lahjoilla.
Tosin minun lasteni koulussa pitää olla luksuslahjat opelle jouluna ja keväisin... En osallistu.
En ymmärrä, miksi se on aina kova meriittii, ettei ole ostanut mitään vaan kiittänyt. Itse haluan ostaa opettajille/ hoitajille jotain kauden päätyttyä. Olisiko lahjakortti kauneushoitolaan/ ravintolaan/ kahvilaan? Tai sitten jotain itse leivottua tai askarreltua lapsen kanssa?
Suklaalevy tai vastaava. Tai jos haluat panostaa, leivo yhdessä lapsen kanssa jotain. Vaikka joku kuivakakku. Tai ihan mitä vaan joka ei jää nurkkiin pölyttymään.
Pullo viiniä tai lahjakortti leffaan?
Kyllä opea voi kiittää ; monet tekevät enemmän kuin vaaditaan ns. palkkaan.
Mun yläkoulussa oleva tyttö vie kahdelle opettajalle kukan. Alakouluaikoina hän vei luokanopettajalle suklaata ja teetä, kun tiesi open niistä tykkäävän.
Oma ekaluokkalainen kirjoittaa pienen kirjeen, jossa kiittää opettajaa ja kertoo, mistä on erityisesti kouluvuoden aikana tykännyt :) Tavaralahjoja en usko opettajan tarvitsevan. Oma 6lk lopettavani taas ei varmaan vie mitään erityistä.
Vierailija kirjoitti:
Oma ekaluokkalainen kirjoittaa pienen kirjeen, jossa kiittää opettajaa ja kertoo, mistä on erityisesti kouluvuoden aikana tykännyt :) Tavaralahjoja en usko opettajan tarvitsevan. Oma 6lk lopettavani taas ei varmaan vie mitään erityistä.
Tämä on varmaan erittäin mieluinen lahja opettajalle! :)
Mä en ikinä vienyt opettajille mitään. Vaan kun olin todistustenjaossa mukana, niin kävin kättelemässä opettajan ja toivotin hyvää kesää tai joulua ja kiitin omasta puolestani lapseni opetuksesta. Tämä siis alaluokilla.