Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon jatkuvasta nälän tunteesta?

Vierailija
02.06.2016 |

Miten kauan voi kestää, ettei koko ajan tunnu siltä, että on nälkä? Tiedän, etei varmasti voi olla nälkä, kun olen saattanut just vähän aikaa sitten syödä. Luulen, että kyse on vain siitä ns. tottumuksesta puputtaa koko ajan jotain.

Olen pari kuukautta sitten muuttanut ruokailutottumuksiani niin, että olen jättänyt viljat pois ja lisäksi ruokavalioni on nykyään myös vähähiilihydraattinen, päivässä tulee noin 60-80 g hiilareita.

Nälän tunteen iskiessä olen usein juonut vettä tai sitten ollut ilman mitään. Pari kertaa olen myös sortunut syömään tuohon nälkään, esim. pari palaa tummaa suklaata.

Voiko tämä nälän tunne (vaikka ei ole nälkä) jatkua pitkäänkin? Tai voiko olla, ettei se poistu koskaan?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet ottanut ruokavalioosi hiilihydraattien tilalle?

Vierailija
2/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö rasvaa tarpeeksi?  Syötkö liikaa proteiinia?

Rasvan vähyys ja liika proteiini lisää nälän tunnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän tunne on aivan luonnollinen tunne. Opettele kestämään se.

Vierailija
4/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea antaa sulle neuvoja kun et vastaa kysymyksiin.

Eli mitä muita muutoksia olet tehnyt, kuin vaan vähentänyt hiilihydraatteja?  Mitä hiilareita syöt, paljonko proteiinia ja ennen kaikkea, paljonko rasvaa syöt?

Vierailija
5/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Lopeta se stressaaminen

Vierailija
6/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs oot vähentäny hiilareita, hahaha moni karppaaja vaan lihoo :D

Vierailija
7/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö riittävästi kuitua joka aterialla

syö hyvää rasvaa riittävästi

syö proteiinia  gramma/painokilo tai enenmmän jos harrastat jotain intensiivistä

Vierailija
8/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilihydraattinen ruokavalio lihottaa ellet treenaa täysillä.

Vierailija
9/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella vhh lihottaa? nimi. karppaaja, ennen 90kg, nyt 69kg, jo kuusi vuotta mitoissa pysyen.

Vierailija
10/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhh-ruokavalio on hyvä, jos tietää mitä tekee ja miksi. Useimmat kyseistä ruokavaliota aloittavat eivät ole hankkineet tietoa kunnolla. Sitten ovat menneet perse edellä puuhun. Ja vika on tietenkin ruokavaliossa.

Tokikaan kyseinen ruokavalio ei sovi kaikille, niinkuin ei mikään muukaan ole sovelias ihan kaikille.

Vierailija
11/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarien tilalla on kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Lisäksi kaikki kevyttuotteet olen vaihtanut täysrasvaisiin ja lihastakin valitsen ne rasvaisemmat vaihtoehdot.

ap

Vierailija
12/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä kyllä oo lihonut vaan laihtunut keskimäärin kilon viikossa, mutta ihmetyttää tämä lähes jatkuva nälkä vielä parin kuukauden jälkeenkin. Syömisen jälkeen on kyllä kylläinen olo, mutta sitten vähän ajan päästä tekis taas mieli jotain, tämä halu kyllä poistuu tietyn ajan päästä jonkuks aikaa ja sitten se taas palaa takaisin.

ap

Vierailija
13/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaisten maito- ja lihatuotteiden valinta on hyvä alku, mutta ei taida vielä riittää noilla hiilarimäärillä. Sitä pitäisi saada muutenkin enemmän. Jos energiavajetta on liikaa niin silloin on nälkä.

Vierailija
14/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilarien tilalla on kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Lisäksi kaikki kevyttuotteet olen vaihtanut täysrasvaisiin ja lihastakin valitsen ne rasvaisemmat vaihtoehdot.

ap

Hiilarien tilalle olet ottanut hiilareita :-)

Hyvää ravintoahan nuo, mutta paista vihannekset voissa tai kermakastikkeessa, niin pitävät nälkää.

Vierailija
15/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä kyllä oo lihonut vaan laihtunut keskimäärin kilon viikossa, mutta ihmetyttää tämä lähes jatkuva nälkä vielä parin kuukauden jälkeenkin. Syömisen jälkeen on kyllä kylläinen olo, mutta sitten vähän ajan päästä tekis taas mieli jotain, tämä halu kyllä poistuu tietyn ajan päästä jonkuks aikaa ja sitten se taas palaa takaisin.

ap

Voisitko kokeilla proteiinin vähentämistä ja rasvan reilua lisäämistä?

Vierailija
16/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hiilarien tilalle olet ottanut hiilareita :-)

Hyvää ravintoahan nuo, mutta paista vihannekset voissa tai kermakastikkeessa, niin pitävät nälkää.

Näistä olen siis valinnut ne, joissa on vähiten hiilareita. Kasvikset olen paistanut voissa tai vaihtoehtoisesti tehnyt kermakastikkeen tai kiusauksen tmv. Ja kuten sanottu syötyäni olo on kylläinen, mutta tunnin tai parin päästä tekis mieli jotain, vaikka tässäkin kohtaa maha on edelleen täysi.

ap

Vierailija
17/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voisitko kokeilla proteiinin vähentämistä ja rasvan reilua lisäämistä?

Kyllähän tätä vois kokeilla.

ap

Vierailija
18/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokavaliossasi kuitua? Viljoja et tarvitse kuitutarpeen täyttämiseen. Kasviksista, marjoista ja hedelmistä saa riittävästi, kun suosii kuitupitoisia lajeja. Samoin manteleista, siemenistä ja pähkinöistä.

Juotko riittävästi vettä? Vesi on hyvä juoda aterioiden välillä, ettei ruoansulatus häiriinny. Puoli tuntia ennen ateriaa tai kaksi tuntia aterian jälkeen.

Tsemppiä 😃

Vierailija
19/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nälkä ihan koko ajan. Ehkä puoli tuntia syömisestä tuntuu kylläiseltä ja sitten on taas kauhee nälkä. Oon normaalipainoinen, bmi 22, mutta se vaatii todellakin itsekuria. Jos söisin nälän mukaan niin en halua edes tietää miten iso olisin...

Vierailija
20/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha luuletko että täältä tulee vastaus. Eiköhän sen keksijä olisi jo Nobelisti ja miljardoori. Kukaan ei ole toistaiseksi keksinyt.