Ärsyttävin sanonta, jonka tiedät?
Minua ärsyttää eniten "Minkäs teet." Jahah! Eikö täällä maailmassa justiin olla tekemässä ja vaikuttamassa asioihin? Saman tien voi sitten kuolla, jos kerran "minkäs teet". (Ent. miesystävällä oli tapana kaikkeen todeta tuo "minkäs teet", vieläkin vituttaa. Paljonkin olisi ollut tehtävissä.)
Mikäs muita ärsyttää? Ja miksi?
Kommentit (115)
Alkomahooli hellittelynimenä alkoholista. **TTU!!!
...sehän on meille vain rikkaus!
"Ihmiselle annetaan vain sen kokoinen taakka, jonka pystyy kantamaan!"
V*tut. Miksi niin monet sitten päätyvät tekemään itsemurhan?
- Ei tule lasta eikä paskaa
- Hosumalla tulee vain kusipäisiä mukuloita
- Menee reisille
Kuvottavia mielleyhtymiä, mutta ihan fiksutkin käyttävät noita ihmisjoukossa.
"Sinähän se olet viimeeksi kouluja käynyt". Sillä perusteellahan kaikki on tiedettävä, prkl!
Vierailija kirjoitti:
Joka leikkiin ryhtyy, leikin kestää saa.
Ala-asteen opettaja "puuttui" näin kiusaamiseen 😔
Itse olen entinen ope ja koulukiusattu ja voin sanoa, että aivan hirveä asenne ollut opellasi. Olen tosi pahoillani. =(
Vierailija kirjoitti:
-Vuonna "kirves ja vasara", "nakki ja muusi" ym mitä noita nyt onkaan.
-Tää on meidännäköinen koti tai nää on meidännäköiset häät.
YöksTämä ei oo sanonta vaan pelkkä sana, jota on nykyään joka paikassa eli" haastava".
Miksei voi suoraan sanoa että "pirun vaikea".
Vuonna nakki ja makkara
"köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa."
Vitut. Olen nuorena ollut rutiköyhä, ja silloin ei ostella ollenkaan. Jos yleensä pystyy jotakin ostamaan, ostaa halvinta mahdollista, ja toivoo sen kestävän/toimivan/riittävän.
Jokainen kantakoon ristinsä Tarkoittaa tässä, että väkivaltaista puolisoa on kestettävä, ei saa kertoa kellekään, ettei mene maine. Tällainen sanonta on suorastaan rikollista, aivan keskiaikaista. Joskus myös lapsia kielletään sanomalla: Likapyykki pestään kotona. Tällä suojellaan kotityrannia ja rikollista kiduttajaa.
Se on täysin luonnollista.. Henkilöltä joka selvästi miettii onkohan näin. :)
Well, that escalated quickly.
(Ylikäytetty pikkunäppärä kommentti, ruvennut ärsyttämään etenkin suomalaisten käyttämänä.)
Kukin taaplaa tyylillään.
Meitä on moneen junaan ja moni jää asemallekin.
Miten sen nyt ottaa.
Mies tulee räkänokastakin, muttei tyhjännaurajasta.
Mitä minä sanoin.
voi voi ja lämmintä leipää
eteenpäin sanoi mummo lumessa
miten se sanonta meni, jossa kissalla pyyhitään pöytää?
Vihaan sanontaa, jos äiti voi hyvin nii lapset voi hyvin. Koska kuulen joka viikko väh kerran ton.. Joo on se totta mutta tarviiko sitä jokaisen höpöttää.
Saakai sitä sanoa, on täälläpäi sanonta jos jokin turhauttaa vaikka, tai joku tekee jotaki väärin.
Tuohan on jostain sketsistä, ei vaan nyt tule mieleen, mistä.