Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virallinen kysely: Mikä on kantasi lapsiin?

kyselymaakari
02.06.2016 |

Vastatkaapa tähän, niin saadaan vähän käsitystä, onko tämä oikeasti vanhempien palsta vai ei.

En ole kirjautunut, joten enempää vastausvaihtoehtoja ei ole tulossa. :)

Virallinen kysely: Mikä on kantasi lapsiin?

Vaihtoehdot

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vastaus tulee tässä:

Tein sen kumman testin jostain iltapäivälehdestä, jossa piti kuvitella erämaahan kuutio, tikapuut ja hevonen.

Niitä kukkia en saanut mitenkään kuviteltua hiekkaerämaahan - vaikka mielikuvitukseni onkin muuten lähes rajaton.

Minäkin tein sen testin. Kuvittelin hiekkaerämaan täyteen pitkiä ja hehkeitä auringonkukkia. Melkein harmitti, kun muuten sain testistä niin mairittelevat tulokset, että olisin mielelläni uskonut koko humpuukin todeksi. :)

t. Vastaaja numero 5

Nyt alkoi kiinnostaa. Mistä tämän löytää? AP

Tuolta: http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-2000001191955.html

t. Vastaaka numero 5

Vierailija
22/33 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kantani omiin lapsiini on myönteinen ja kaikkiin muihin lapsiin kielteinen. En pidä muiden lapsista. Jopa lähimpien ystävien lapsien ja lasten kavereiden sietäminen tekee tiukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole vastausvaihtoehtoa.

Olen 63-vuotias, joka en koskaan halunnut enkä hankkinut omia lapsia.

"Virallinen" kantani lapsiin on kuitenkin se, että lapset ovat ihania ja rakastan niitä. Olen ikionnellinen täti ja isotäti ja varaäiti ja varamummo lähimmäisteni lapsille.

Vierailija
24/33 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei ole lapsia ja on täysin varma, ettei halua?

Pitääkö laittaa "melko varma"? 

Et nyt yliopiston tilastotieteen kurssista ole vielä selviytynyt puhtain paperein. Sen näkee muotoilusta. 

Tee likert-asteikolla. 

Pois alta, tilastoautisti tylyttää.

Vierailija
25/33 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kantani omiin lapsiini on myönteinen ja kaikkiin muihin lapsiin kielteinen. En pidä muiden lapsista. Jopa lähimpien ystävien lapsien ja lasten kavereiden sietäminen tekee tiukkaa.

Kuten Sylvi Kekkonen aikanaan sanoi: pieni on se äidinrakkaus, joka ei omia lapsia pidemmälle kanna.

Itse käsitän "äidinrakkauden" tilaksi, johon ei biologisia lapsia välttämättä tarvitse, eli vaikkapa lapseton, lapsista yleisesti välittävä ja huolta kantava ihminen on siunattu suuremmalla "äidinrakkaudella" kuin äiti, joka ei rakasta kuin omia lapsiaan.

En tiedä, onko sellainen (rakkaus joka kohdistuu vain omiin lapsiin) lähempänä rakkautta vai narsismia (oma "tuotos" on ihana, koska se on oma ja siinä näkee itsensä).

Surullista anyway.

Vierailija
26/33 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
27/33 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannes vastaajista ei halua lapsia. Ainakin voidaan lopettaa puheet siitä, ettei tämä olisi velapalsta.

Vierailija
28/33 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen vastaus: en pidä lapsista ja pelkään vauvoja.

Olen raskaana oleville kavereillenikin sanonut, että tavataan taas sitten kun lapset pääsevät ylioppilaiksi (tms), kun niiden kanssa kannattaa järkevästi jutella.

Vierailija
29/33 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli palstalla käy eniten lapsettomia! Mikä yllätys!

Vierailija
30/33 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
31/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaan vielä

Vierailija
32/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta ja emme halua enempää. Kaikki kyllä sanovat että ethän sinä noin nuorena voi sanoa, mutta puolisoni on hakeutunut vasektomiajonoon joten jos elämä eoi ihan häränpyllyä heitä (ero, vasektomia pettää) niin lapsilukumme on tässä. Olen saanut lapset kyllä nuorena (20 ja 26v), mutta ihan kaikki realiteetit huomioiden meidän ei missään nimessä kannata yrittää saada enempää. Molemmat olemme uusia opintoja aloittelemassa, lapset tulevat muutenkin hirveän kalliiksi. Nautimme pojistamme ja heidän kasvusta. Pelkästään 3v kotihoito jonka olemme jo esikoiselle tarjonneet ja kuopukselle sama toki tarjotaan, vaatii ison taloudellisen ja urallisen panostuksen meiltä molemmilta.

Vierailija
33/33 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselymaakari kirjoitti:

Vastatkaapa tähän, niin saadaan vähän käsitystä, onko tämä oikeasti vanhempien palsta vai ei.

En ole kirjautunut, joten enempää vastausvaihtoehtoja ei ole tulossa. :)

VIRALLINEN.

Mikä tekee tästä paskan jauhannasta sen virallisempaa kuin muukaan hömppä