Kuinka monta kertaa ostatte jäätelökioskilta jäätelötötterön? Montako palloa yleensä/tötterö?
Minä en osta kertaakaan, en syö lainkaan maitotuotteita ärtyvän suoleni takia. Ja vaikka söisin, en varmaankaan ostaisi koska jäätelökioskilla on niin ihanan kallista.
Kommentit (48)
Anoppi saa tarjota ja silloinkin otan jonkun annoksen tötterön sijaan.
Ehkä 3 tai 4 kertaa kesässä. Kerran olen jo ostanut tähän mennessä. Yhden pallon ostan kerrallaan.
Aika harvoin. Maidottomia jäätelöitä on niissä muutenkin aika huonosti saatavilla. Yhdellä pallolla pärjää jos joskus ostaa.
Ostan aina pehmiksen. Kallista on mutta Suomen kesä on lyhyt!
Ärh, otsikosta jäi uupumaan yksi sana. Eli kuinka monta kertaa kesässä ostatte jäätelökioskilta jäätelötötterön?
Ehkä kerran kesässä. Silloin otan just mitä mieli tekee, mahdoton sanoa mitään kaavaa tuohon.
Jos on hyvät maut, voin ottaa vaikka kolme palloa. Yleensä tykkään eniten yhdistelmästä sitruuna-mango-vadelmasorbetti. Häagen-Dazsilla tämä onnistuu, vaan eipä taida olla Suomessa, eli harvoin saan suosikkiannokseni. Ja Häagenilla se vasta kallista onkin.
No on kyllä tiukilla rahat, jos jäätelökin pitää ostaa jostain tarjouksesta.
Mä ostan jos mieli tekee, ehkä viisi kertaa kesässä. 1-2 palloa.
Hyvin harvoin, pidän kalliina, esim. Saksassa saa paljon edullisemmin isomman tötterön.
Muutaman kerran kesässä. Yleensä yksi pallo kuppiin ja joku kesän uutuusmaku. Yhden olen jo ostanut, maksoi 3,50€! :o Tosin Helsingin keskustassa
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä tiukilla rahat, jos jäätelökin pitää ostaa jostain tarjouksesta.
Ei ole tiukilla, en vaan viitsi laittaa rahaa johonkin jätskikiskajädeen kun melkein samalla rahalla saa esim. purkilllisen Ben & Jerrysin jäätelöä kaupasta.
8:lle, kyse ei ole siitä etteikö rahaa ole, vaan ei ole halua maksaa ns. ylikallista hintaa.
Taitaa olla useampi kesä, kun olen ostanut tötterön, pehmiksen ostin kioskista viimeksi kolme vuotta sitten Suomenlinnan reissulla. En tykkää syödä tötteröä, koska aurinkoisella ilmalla se valuu helposti alas käsille ja suttaa, ja kuka sitä nyt sateella tai muuten kylmällä ostaa... Mieluummin annos astiassa, kiitos.
Muutaman kerran kesässä ja vain yhden pallon kerrallaan. En oikeastaan liiku kovin usein paikoissa, joissa kannattaisi tai edes voisi ostaa irtojäätelöä.
En osta Suomessa ikinä. Liian kallista ja liian huonoja noi perus-Valiojäätelöt.
Toista se on nautiskella italialaisia artesaanijätelöitä aidoilla raaka-aineilla. Jossain Valion ym. mansikkajäätelössä ei esim. ole yhden ainoaa mansikkaa, pelkästään punaista väriainetta ja makuesansseja.
Onpas täällä negatiivinen suhtautuminen jäätelöön :D
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä negatiivinen suhtautuminen jäätelöön :D
Ei vaan jäätelökioskien rahastukseen ja siihen mitä ko. rahalla saa.
Muutaman kesässä. Yksi pallo riittää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en osta kertaakaan, en syö lainkaan maitotuotteita ärtyvän suoleni takia. Ja vaikka söisin, en varmaankaan ostaisi koska jäätelökioskilla on niin ihanan kallista.
Joka vuosi nostavat hintaa 50 cnt., vaikka kyseessä on edullinen tuote. 10 sentin korotus aivan liian pieni heille. Kymmenen vuotta eteenpäin ja valion kioskilla yks pallo maksaa 8€. Silti kukaan ei boikotoi. R-kioski korotti myös sellasen Puffet-jäätelön tapaisen jäätelön hintaa 50 senttiä täksi kesäksi. Viime kesänä se maksoikin ihmeellisen vähän Ärrän jäätelöksi, eli 1€. Nyt 1,50€ ja ensi kesänä 2€.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kerran kesässä. Silloin otan just mitä mieli tekee, mahdoton sanoa mitään kaavaa tuohon.
Jos on hyvät maut, voin ottaa vaikka kolme palloa. Yleensä tykkään eniten yhdistelmästä sitruuna-mango-vadelmasorbetti. Häagen-Dazsilla tämä onnistuu, vaan eipä taida olla Suomessa, eli harvoin saan suosikkiannokseni. Ja Häagenilla se vasta kallista onkin.
Saksassa pallo maksaa 0,5-1€. Tuplapalkat Saksassa ja jäätelön hinta kolmannes kioskilla. Joku vetää välistä Suomessa.
Enpä oikeastaan koskaan, paljonko nykyään maksaa? Olen myös vähentänyt maitotuotteita ruokavaliosta.