Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monellako prosentilla on peruskoulun päättyessä lukuaineiden keskiarvo 9.2 tai yli? Opeja paikalla....

Vierailija
01.06.2016 |

Voiko oppilas olla ylpeä suorituksestaan jos ka yli 9?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 9,4 peruskoulussa, olen tämään kevään ylioppilas ja nykyään ka on varmaan lähempänä seiskaa tai kasia. Ylppäreissä kirjoitin kuitenkin 2 laudaturia ja loput eximiaa. Meidän luokalla oli peruskoulussa ehkä 4 yli ysin keskiarvon oppilasta, kyllä siitä voi olla ylpeä.

Vierailija
22/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuaineiden keskiarvo? Eli jätät muut aineet pois manipuloidaksesi keskiarvoa? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuaineiden keskiarvo on se, jolla lukioon pyritään, eli on ihan asiallista keskittyä siihen.

Vierailija
24/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1995 olin 9,3:n keskiarvolla 120:sta ysiluokkalaisesta kolmanneksi paras. Että ainakin silloin se oli suht harvinaista.

Vierailija
25/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 8. luokkalainen, jonka todistuksen keskiarvo lukuaineissa tulee olemaan jotain 9,4-9,5 välillä (riippuen suomen, ruotsin ja englannin arvosanoista, jotka eivät vielä näy Wilmassa ja ne voivat olla 9 tai 10) ja hän on toisen tytön kanssa luokkansa paras.

Koko koulun tasolla en osaa sanoa miten sijoittuu, mutta tämä on englanninkielinen luokka, jonne pyritään pääsykokeilla, eli ihan huonointa oppilasainesta ei joukossa ole.

Itse pyrin lukioon vuonna 1987 ja keskiarvoni oli silloin 9,3 ja sillä olisi Sykkiä lukuunottamatta muistaakseni päässyt kaikkiin Helsingin lukioihin.

En usko tuollaisen keskiarvon kuitenkaan ole kauhean yleistä, näihin ketjuihin varmaan kirjoittelee just ne hyvän keskiarvon oppilaiden äidit, kuten nyt minäkin. Meillä on lisäksi kaksi ihan hyvän keskitason oppilasta. Nuoremmalla ei ole vielä numeroita, keskimmäisen keskiarvo lukuaineissa tulee olemaan varmaan jotain 8,8-9. Hänellä vaihtelua on enemmän, eli on kymppejä, mutta myös kaseja.

Vierailija
26/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiira Korven keskiarvo oli 9,9 ja nyt hänellä ei 28- vuotiaana ole koulutusta eikä ammattia. Ja on kauppakorkeakoulu drop out. Ei se siis välttämättä kerro myöhemmästä menestyksestä mitään.

Kiira on varmaankin "kauppakorkekoulu drop out" siitä syystä, että ei koe sitä omaksi alakseen, ei siksi että ei siellä pärjäisi. 

Vierailija
27/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli peruskoulun jälkeen tasan ysi ja taisi olla suurinpiirtein luokan keskitasoa, vähän alle ehkä. No lukiossa sitten tsemppasin ja nostin numeroita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi