Mies sai raivarin kun maksettiin sama lasku vahingossa kahteen kertaan.
Meille tehtiin ylimääräinen viemärisäiliön tyhjennys ja lasku oli vähän toistasataa euroa. Minä maksoin sen eilen ja jätin paperin lojumaan (en siis laittanut heti maksettuihin). No, mies maksoi sen myös. Tämä selvisi sitten kun juteltiin niitä näitä. Säikähdin kun mies saikin yllättäen ihan hirveän raivokohtauksen. Huusi, haukkui ja paiskoi tavaroita. Oli sitä mieltä, että nyt tuo raha on ikuisesti mennyttä. Oon nyt pohtinu tätä koko yön. Tiedän, että asian saa sovittua lokafirman kanssa, yksi puhelinsoitto riittää siihen. Tottakai ne palauttaa ylimääräiset rahat.
Mutta mies? Tämä ei ole ainut raivokohtaus tyhjästä eikä hulluuskohtaus...
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
No tuotahan tuo mieskin huuti ja riehui, että olen idiootti, laiska, tyhmä jne, kun jätin laskun vahingossa pöydälle. Ei ole minusta kuulemma mihinkään ja kaikki mihin osallustun, niin menee päin vittua. Tähän väliin mun ois tehny mieli sanoa, että "niinkuin tämä parisuhde", mutta en uskaltanut.
Siis eroa olen pohtinut koko yön. Riitatilanteissa mies pitää väkisin kiinni, tönii, riuhtoo ja pari kertaa on heittänyt ulos. Yhdellä kertaa ulkona oli parikymmentä astetta pakkasta ja mulla auto rikki. Sain kuitenkin ajettua äitini luokse ihan hyvällä tuurilla, kun mies ei tosiaankaan laskenut mua enää sisälle!
Huoh. Hävettää, että tällaisen miehen oon ottanu.Ap
Tuo on väkivaltaa ja eroaisin itse heti!
Vierailija kirjoitti:
No tuotahan tuo mieskin huuti ja riehui, että olen idiootti, laiska, tyhmä jne, kun jätin laskun vahingossa pöydälle. Ei ole minusta kuulemma mihinkään ja kaikki mihin osallustun, niin menee päin vittua. Tähän väliin mun ois tehny mieli sanoa, että "niinkuin tämä parisuhde", mutta en uskaltanut.
Siis eroa olen pohtinut koko yön. Riitatilanteissa mies pitää väkisin kiinni, tönii, riuhtoo ja pari kertaa on heittänyt ulos. Yhdellä kertaa ulkona oli parikymmentä astetta pakkasta ja mulla auto rikki. Sain kuitenkin ajettua äitini luokse ihan hyvällä tuurilla, kun mies ei tosiaankaan laskenut mua enää sisälle!
Mies käy sinuun kiinni ja räyhää ja raivoaa satasen laskusta?
Rahat saa takaisin soittamalla tai lähettämällä viestin yhtiöön.
Muuta pois ja asu jatkossa yksin.
Mies vaikuttaa ääliöltä ja on riski sinun terveydellesi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mamma kirjoittaa provon, muu lauma syöksyy haaskalle riemumehu reisiä pitkin valuen. Onnittelut mammoille, osaatte aina vaan vajota alemmas.
Ai niin, kun tällaista ei oikeasti tapahdu? Olen elänyt vastaavassa paskassa, ja tajusin lähteä vasta kun hakkasi ja uhkasi ampua. Naapurit onneksi soitti poliisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Värikynät ovat oikein oivallinen ja mielenekiintoinen lelu aikuisenkin käyttöön. Mammalahko ei syöksynyt joukolla saatanallisesti syyllistämään miestäni niin päätit vähän värittää tarinaa? :D
Ai sunko mies se olikin? :D Pelle...
No, anteeksi kirjoitus virheeni, mutta ei varmaan silti tarvitse nimittelemään ruveta. Mitalisi on jo postissa ja jaxuhaleja!
Ja taas kirjoitusvirhe. Yritä edes.
Se oli ihan itsetarkoituksellista provokaatiota. En ollut edes edellisen virheen tekijä. Tarkoituksena oli saada sinun kaltainen pätijä "nolattua" Mutta olitkin tylsä, eikä sinusta ollut ajanvietteeksi.
Hyvä kun ihan itse tajusit kirjoittaa tuon "nolaamisen" sitaatteihin. =D
Onpas tullu vastauksia. Soitin firmaan ja erittäun ystävällinen sihteeri tms lupasi hoitaa asian. Mies ei puhunut aamulla mitään, saa nähdä puhutaanko tänään illallakaan. Näissä mökötyksissä on yleensä mennyt pari päivää ja sitten asia on jotenkin sovittu ja luvattu ettei enää riidellä. Raivareitten välillä menee hyvin ja aikaa kuluu muutama kuukausi.
Tämä on melkein jo liian hävettävää, mutta mies on kerran kävellyt junarataa myöten ja uhannut jättäytyä junan alle. Olin silloin tosi kylmä miehelle, sen kaveri oli sitten soittanut poliisit.
Kumpi painaa vaa'assa enemmän? Muutama kuukausi hyvää vai muutama päivä huonoa? Tämä vuoristorata on vaan kamalan kuluttavaa.
Ap
Kuulostaa jännämieheltä ja muutenkin laatu-urokselta. Tehkää lapsi ennenkuin eroatte. Hyvät geenit pitää saada kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse hävetä kumppanisi käytöstä yhtään. Miksi luonnehditte noin, että ap on ottanut väärän miehen? Eikö mies teistä vastaa itse käytöksestään ja itsestään? Jos käytös on tähän saakka ollut moitteetonta, niin miten voitte edes haukkua ap:tä, että otit väärän miehen tai ap itse hävetä miehensä käytöstä?
Miten niin väärä mies? Ap on ottanut ihan oikean ja hyvän miehen ja nyt miehellä vain kilahti. Jos ap ei halua katsella sellaista niin on ap:n tehtävä erota, eikä haukkua ketään.Alotusviestissä lukee, ettei ollut ainut kerta. Totta että mies on vastuussa käytöksestään, mutta ap. on vastuussa siitä, millaisia ihmisiä elämäänsä ottaa. Ei voi aina odottaa muiden muuttuvan. Eikä pidä sietää heitä odottaen näiden ottavan käytöksestään vastuun, vaan pitää itse toimia. Joku varmaan käsittää tämän viestin väärin, että syyttäisin "uhria". Sanon vain, että on typerää odottaa muiden kantavan vastuunsa ja toimivan oikein ja olla itse passiivinen, vaikka tilannettaan voi usein muuttaa poistamalla vahingollisen ihmisen elämästään. Se ei ketään pelasta, että kun syy oli sen toisen.
Joo mutta se teidän tekemä miehen haukkuminen on ihan turhaa, ap voi vetää johtopäätökset ihan tapahtumien kulusta, eikä siihen tarvita miehen haukkumista. Mies kärsii noista ongelmista enemmän kuin ap, jonka kuuluu kuten sanoit vastata itsestään ja erota, jos miehen ongelmat estävät hyvän suhteen.
Ainiin, suhteen speksit:
-molemmat töissä, rahasta ei ole pulaa.
-Ei lapsia
-Pieni ranchi, kaksi yhteistä hevosta, koira, kissoja, kanoja yms. Tila on erittäin rakas minulle, mutta on kokonaan miehen nimissä.
Eläimiä mulla ei olisi erotessa mitään mahdollisuutta ottaa mukaan ja joutuisin muuttamaan luultavasti johonkin kerrostalokaksioon.
Ap
Ovatko tila ja eläimet sinulle miestä rakkaampia?
Vierailija kirjoitti:
Suuttuisin minäkin. Sinun välinpitämättömyys ja laiskuus. Sinussa vika, ei miehessä. Joidenkin asioiden kanssa on vaan oltava tarkkana.
Me aina merkitään laskuun milloin maksettu ja ketä maksanut.l
Et tainnut lukea aloitusviestiä ihan loppuun saakka. Siellä oli nimittäin viimeisessä lauseessa se olennainen "Tämä ei ole ainut raivokohtaus tyhjästä eikä hulluuskohtaus..."
Toisessa viestissään aloittaja vielä ihmettelee, miksi on tuollaisen miehen ottanut.
Ap, sinun kannattaisi nyt ihan vakavasti ihmetellä itsesi kanssa hyvin perusteellisesti, minkä ihmeen takia sinä änkeät sellaisen miehen luo, joka ei sinua halua luokseen vaan heittää ulos pakkaseen. Pysyisit poissa kun ei seura kelpaa!
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, suhteen speksit:
-Ei lapsia
-Pieni ranchi, kaksi yhteistä hevosta, koira, kissoja, kanoja yms. Tila on erittäin rakas minulle, mutta on kokonaan miehen nimissä.Eläimiä mulla ei olisi erotessa mitään mahdollisuutta ottaa mukaan ja joutuisin muuttamaan luultavasti johonkin kerrostalokaksioon.
Ap
Jos teillä ei ole lapset suunnitelmissa, niin voit tehdä niin että katselet tilannetta niin kauan kuin pinnasi kestää. Sitten kun se kamelin selkä viimein katkeaa, huomaat että eron tekeminen ei ollutkaan vaikeaa olekaan ja nuo listaamasi asiat menettävät merkityksensä. Selkeästi se hetki ei kuitenkaan ole vielä nyt.
Sen sijaan jos oikeasti haluat perhettä jossain välissä, sinulla ei ole vuosia aikaa odotella. Miehesi ei ole tasapainoinen ihminen ja lapsien myötä tuollaiset ongelmat ja riidat ylipäätään tuppaavat kärjistymään, joten lapsien tekeminen suhteeseenne ei olisi hirveän fiksu veto. Mitä kauemmin odotat sitä vaikeampaa sinun on myös löytää uutta suhdetta, ja ei niitä lapsia sen uudenkaan miehen kanssa tulisi heti laitettua alulle. Kannattaa miettiä tätä näkökulmaa vakavasti nyt niin ei kymmenen vuoden päästä kaduta.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, suhteen speksit:
-Ei lapsia
-Pieni ranchi, kaksi yhteistä hevosta, koira, kissoja, kanoja yms. Tila on erittäin rakas minulle, mutta on kokonaan miehen nimissä.Eläimiä mulla ei olisi erotessa mitään mahdollisuutta ottaa mukaan ja joutuisin muuttamaan luultavasti johonkin kerrostalokaksioon.
Ap
Ja sun mielestäsi se on ok, että kävelet varpaillasi riitatilanteissa, pikku moka aiheuttaa astioiden särkymistä ja todella et siinä tilanteessa uskalla sanoa mitään vastaan, että mies ei heitä sinua ulos tai käy käsiksi? Mies kävelee junarataa ja uhkaa heittäytyä junan alle?
Etkö tajua syntymässä olevaa hyvin sairasta kuviota? Olen hyvin huolissani noista miehesi kilareista sinun turvallisuutesi kannalta. -20 asteen heittäminen on heitteillejättö ja olet väkivallan uhri.
Olen itse mieluummin onnellinen ja rauhassa kerrostalokaksiossa, kuin pelkään mokista aiheutuvia riitoja.
On noita mokia minullekin sattunut, mutta soittamalla ne selviää, eikä oma puolisoni ole moksiskaan. Ihmisethän on vaan ihmisiä, ja virheitä tulee. Mutta sitä ei saa tulla, että tuntee turvatonta oloa, kun puoliso riehuu jonkun pikkuhölmöilyn takia. Ei se tila ole sen arvoinen, että otat joku päivä turpiisi, eikä yksikään eläinkään ole, eläinrakas vaikka olenkin. Ja jos sulla on isompi rakkaus tilaan, tarjoudu ostamaan mies ulos.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko tila ja eläimet sinulle miestä rakkaampia?
Tätähän mää tässä mietin. En yksin pysty tällaiseen elämäntyyliin. Huolet ja murheet häviää kun vetää kiitolaukkaa metsässä hevosilla.
En mitenkään erityisesti kävele munankuorilla miehen takia. En suostu pelkäämään tai alistumaan vaikka olen selkeästi fyysisesti vähemmän voimakas. Mutta onhan tää välillä ihan paskaa.
Ainiin, ollaan naimisissa (on avioehto, sekin on oma tarinansa...). En edes muistanu; varmaan kertoo sen kuinka paljon arvostan tätä parisuhdetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, suhteen speksit:
-Ei lapsia
Ap
Se on sitten sinun valintasi. Rakas tila , vaikka mies olisi suorastaan peto.
Ihan oikeasti tilanne on niin paha, että suunnittele tulevaisuutesi nyt " ei lapsia eikä pulaa rahasta"-ajatuksella, tai muutaman vuoden päästä kirjoittelet jollekin palstalle otsikolla "hirttäytyisinkö paalinaruun".
Tila on nykyisellään sinun unelmiesi täyttymys, mutta mitä tekisit sille miehelle? Sinä et selvästi ole hänen unelmiensa nainen ja siksi hän voi käyttäytyä sinua kohtaan niin kuin käyttäytyy. Mutta jospa sinäkin alkaisit uneksia miehestä, joka rakastaisi sinua, ja joka tulisi olemaan sinulle rakkaampi kuin nykyisen miehesi omistama tila.
Lompakkoloinen, onneksi miehesi on kuitenkin vaatinut sen avioehdon aikanaan. Sinulla on viisas mies.
Sinä olet leväperäinen ruikuttaja, joka ei kanna vastuuta omista räikeistä virheistään. Ei jatkoon, missään tapauksessa.
ahhah, on teillä pienet murheet. Se näkyy siellä firmassa ylisuorituksena joten laskua ei välttämättä hetkeen tule. Soittoa vaan niin asiat yleensä ratkee selvittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa sairaalle. Eroa.
Vierailija kirjoitti:
Älä mieti vaan EROA! Tosin täällä tarjotaan "jätä se sika"-vaihtoehtoa vähän joka pulmaan,mutta ehkä se tällä kertaa on ihan fiksu neuvo,jos mies ei osaa riidellä kuin aikuiset,vaan käy käsiksi.
Jokainen töniminenkin voi johtaa vakavaan vammaan tai kuolemaan, jos sattuu vaikka pahasti lyömään päänsä kaatuessaan. Miehellä on selvästi monenlaisia ongelmia, väkivaltaisuutta, itsetuhoisuutta, masennusta. Muuta vaikka rivitaloon, sinne voit hyvin ottaa kissan ja koiran, myös kerrostaloonkin. Jos minut heitettäisiin ulos -20 asteen pakkaseen eikä päästettäisi sisälle, soittaisin poliisit, jotka veisivät miehen pois putkaan rauhoittumaan ja menisin takaisin omaan kotiini. Mies terapiaan, jos ei halua niin heti ero ennenkuin henki lähtee.
Minä ymmärrän kyllä miehen ärtymyksen, erityisesti jos on rahasta tiukkaa kun siinähän voi tovi mennä että ne rahat palautuvat. Itseänikin ärsyttää jos mies jättää lojumaan tavaroita, esim. juuri laskuja kirjoittamatta niihin että maksettu.
Mutta, aika järkyttävää ylireagointiahan tuo silti on. Taitaa ongelmat olla aika paljon syvemmällä jos sinäkin olet tämän takia ihan eroa pohtinut? Ja provoahan tämä huutaa kun yhtäkkiä annetaan lisätietoja mitä muita kauheuksia mies on tehnyt. :D