Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka tehokkaasti portaiden nousu kiinteyttää takamusta?

Vierailija
30.05.2016 |

nyt jos alan ravata 3krt viikossa malminkartanon jätemäen rappusia (426askelmaa) niin onko takamus loppukesästä kasvanut ja pyöristynyt? Alkuun olisi tarkoitus nousta ne 5-6krt, mutta tähtään kymmeneen nousuun.
Salilla en ole muotoa perääni saanut, vaikka ahkerasti jalkaprässi ja kyykyt käytössä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ja tuu sit kertomaan kuvien kera. Ite en tiiä ku oon yli 100kg läski. :)

Vierailija
2/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnostaa muakin ja varsinkin kuinka nopeasti muutos näkyy. Oon kiivennyt päivittäin ainakin kerran viidenteen kerrokseen nyt pari viikkoa ja mulla se ottaa oikeastaan pelkkiin reisiin eikä peppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois olla helpompi saada sitä muotoa ja kokoa salilla. Vähän muokkaat treeniohjelmaa persekeskeisemmäksi ja syöt niin, että lihas kasvaa. Portaissakin toki kiinteytyy, jos syö vähemmän kuin kuluttaa.

Vierailija
4/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
5/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
6/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuis nyt tää persebuumi jo, ihan perseestä

Vierailija
7/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus:

Olin 19-vuotiaana kesän ajan postinjakajana, reitilläni oli 26 kerrostalorappua, suurin osa matalia hissittömiä taloja. En harrastanut mitään liikuntaa, joten seurasin mielenkiinnolla millainen vaikutus työlläni olisi. Laskin että 15 työpäivää siihen meni, ettei peppu enää retkahtanut joka porrasaskelmalla perässä vaan ikään kuin tarrasi minuun tiukemmin kiinni. :)

Vierailija
8/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit että portaiden nousu kiinteyttää, kun paljon tehokkaampikaan treeni ei? 

Millä painolla kyykkäät, miten usein treenaat (millaisia sarjoja), miten paljon syöt ja miten monta grammaa proteiinia? 

Vierailija
9/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että peppu pienenee eikä kasva tuossa treenissä. 

Vierailija
10/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä peppukuvia vois katsoa. Tuleeko eroa paljonkin.

Vierailija
11/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaoin joskus opiskeluaikana hissittömiin kerrostaloihin lehtiä, mulla on vieläkin aika hyvänmallinen perä :)

Vierailija
12/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus:

Olin 19-vuotiaana kesän ajan postinjakajana, reitilläni oli 26 kerrostalorappua, suurin osa matalia hissittömiä taloja. En harrastanut mitään liikuntaa, joten seurasin mielenkiinnolla millainen vaikutus työlläni olisi. Laskin että 15 työpäivää siihen meni, ettei peppu enää retkahtanut joka porrasaskelmalla perässä vaan ikään kuin tarrasi minuun tiukemmin kiinni. :)

Näinpäin se mullakin.

Perä vaan tiukkenee ;-)

Ihan hyvä:-P

Vierailija
13/24 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa salilla muotoa perääsi, teet jotain väärin. Piste. Onko sarjoissa riittävästi vaihtelua - eri levyiset asennot, eri pituisia sarjoja? Ennen kaikkea, onhan riittävästi lyhyitä sarjoja isoilla painoilla? Ja mitkä ne painot ovat? Onhan kyykky riittävän syvä? Edelleen, fitness-buumista ja opetusvideoiden vyörystä huolimatta, näkee salilla aika usein naisia, jotka "kyykätessään" vain vähän niiaavat. Painot voivat olla isotkin, mutta jos liikerata on sen 30 astetta, niin ei siinä pakara paljoa aktivoidu.

Minäkin lattaperseiden lattaperse sain oikein tehdyllä salitreenillä varsin mehevän perseen itselleni. Sitten siirryin enemmän aerobiseen, juoksuun, pyöräilyyn ja myös porrasjuoksuun, ja perse on mennyttä. Jos on luonnostaan vähäperseinen, niin lihas usein menettää salilla rakennnetun pyöreytensä runsaan pitkäkestoisen aerobisen myötä.

Vierailija
14/24 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, sitä odotellessa. Asun 4. kerroksessa enkä koskaan käytä hissiä. Meille on viidet rappuset, koska sisääntulo on alempana kuin asuinkerrokset. Kuljen portaita joka päivä vähintään 4 kertaa ylös. Peppu on ihrainen.

Vierailija
15/24 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun pitää harmikseni kertoa , että ei toi rappujen päivittäinenkään ravaaminen ihan kauheasti näy takapuolessa, ts. ei mulla ainakaan ole mikään unelma peppu, vaikka ravaan työkseni rappuja edestakaisin joka päivä. Tuhansia yksittäisiä porrasaskelmia siis 5/7 ja aika nopealla tempolla vielä. Tosin voisihan takapuoli tietysti olla huonompi jos näin en tekisi. Mutta uskoisin kuntosalin kuitenkin olevan tehokkaampi treeniin. etsit vaikka netistä ohjeita :) ..siis olen postinjakajana kaupungin keskustassa. n. neljä tuntia rappuja /päivä, eikä ole ihan hirveesti takapuolta kuitenkaan :(

Vierailija
16/24 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

persekeskeisemmäksi

:D :D hauska

Vierailija
17/24 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile lantion nostoa tason avulla ja yksi jalka kerrallaan, niin , että toinen on ilmassa. TEHOAA

Vierailija
18/24 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän rappuset osu paljon enemmän etureisiin ja pohkeisiin kuin pakaraan. Liikelaajuus on vaatimaton, jolloin pakara ei juuri aktivoidu. Vertaa askelkyykkyyn, huima ero.

Vierailija
19/24 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän rappuset osu paljon enemmän etureisiin ja pohkeisiin kuin pakaraan. Liikelaajuus on vaatimaton, jolloin pakara ei juuri aktivoidu. Vertaa askelkyykkyyn, huima ero.

Rappusiakin voi nousta useilla eri tavoilla. Voi vaikka nousta joka toiselle askelmalle ja keskittyä nimenomaan pakaran aktivoimiseen.

Vierailija
20/24 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19.. ylöspäin rapuissa mentäessä astun joka toiselle rappuselle aikaa säästääkseni, eikä tuokaan ainakaan ole se taikasana upeaan takapuoleen :D t. se postinjakaja. Tosin jos haluaa saada hyvän kunnon ja hapenottokykyä, niin siihen rappushölkkä kyllä on omiaan, mulla on ainakin terveystarkastuksissa todettu olevan parempi kunto kuin useilla ikäisilläni ja myös matala leposyke. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi