Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset ovat niin ilkeitä vauva palstalla??

Vierailija
30.05.2016 |

Luen päivittäin muutaman keskustelun ja jokaisessa keskustelussa tulee vastaan todella ilkeää haukkumista, vähättelyä, provosointia, riidanhakuisuutta jne. Anonyyminä on niin helppo haukkua... Mistä tämä kaikki viha tulee ja miten ihan arkisista asioista ja mielipiteistä saadaan vihakeskustelu aikaiseksi?

Ovatko ihmiset niin tyytymättömiä elämäänsä että mielihyvä saadaan anonyyminä haukkumalla netissä? Onko tämä suomalaisten luonne? Miksi ei voida antaa muiden olla sellaisia kuin on?

Tulen joka kerta masentuneeksi kun täällä käyn, muita?

Kommentteja?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs miesvihaketjuja lukiessa. Saavat hymyn huulille vuoden jokaisena päivänä!

Vierailija
62/80 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käyttämään palautetta

https://www.vauva.fi/anna-palautetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako ilkeä ja itserakas ihminen millainen hän on?

Vierailija
64/80 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Father, forgive them, for they don't know what they're doing."

Tämä on ihana, mutta ihmettelin, miksi kirjoitit sen englanniksi? Täällä on kielenä suomi, eikä alkuperäinen sanojakaan käyttänyt englantia. Kiinnostaa vain kielivalintasi syy, ihan tässä sivumennen.

Vierailija
65/80 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaanko tästä? Itselläni on alkanut käydä mielenterveyden päälle, ei pitäisi varmaan lukea täältä mitään ylipäätään.

Vierailija
66/80 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä miettimään siitä, millainen ihminen viettää aikaansa täällä. Onko hän kenties onnellinen ja tyytyväinen ihminen jolla on elämässään ihmisiä, ystäviä, perhettä ja rakkautta? Onko sellaisella ihmisellä tarvetta keskustella tuntemattomien kanssa netissä, ajautua väittelystä toiseen ja yrittää saada pahoitettua toisten mielet tai käännytettyä nämä ajattelemaan samalla, surullisella tavalla kuin itse ajattelee.

Kun hahmottaa millaisia ihmisiä täällä kirjoittelee, alkaa nähdä syyn ja seurauksen paremmin. Ja kyllä, itsekin täällä olen ja kyllä, olen yksinäinen, hieman alkoholisoitunut, katkera ja masentunut tyyppi. 

Vierailija
67/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa kuitenkin, että se että joku on kanssasi eri mieltä ei lähtökohtaisesti tarkoita sitä että hän olisi "ilkeä". Myöskään kärjistetty teksti tai sarkasmi ei ole "ilkeyttä".

Eihän siitä mitään keskustelua tulisi, jos kaikki olisivat aina samaa mieltä ja vaan hymisisivät yhteen ääneen. Sen sijaan, että leimaat eri mieltä olevat heti "ilkeiksi", voisit kuunnella heitä ja arvioida, että olisiko heillä mahdollisesti ihan oikeat perusteet näkemykselleen. Jos mielestäsi ei, niin esitä perustellusti vastakkainen näkemys. Ja jos näkemystä ei ole, pelkkää pahansuopaisuutta, niin sellaiset voi tyynesti ohittaa.

Olisihan se aika ankeaa jos kukaan ei koskaan olisi mistään mitään mieltä. Sitten voi tämänkin palstan nimeksi laittaa vaikka "ihan sama".

Vierailija
68/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on paha olla ja anonyymisti on helpompaa purkaa pahaa oloaan.

Vierailija
69/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä en välitä ilkeistä kommenteista. Luen niitä kuin mainoksia lehdestä; jaahas tämä ei koske minua. Etsin hyviä kommentteja, muut sivuutan.

Minä pyrin samaan, tosin joskus joku ilkeä kommentii saattaa livahtaa vyön alle. Mutta ekan ilkeyden luettuani en jatka kommentin lukemista vaan siirryn seuraavaan. Tätä jaksaa lukea koska täällä on myös aivan erinomaisia, pohdittuja, nokkelia, analyyttisiä, hauskoja ja / tai hyvin kirjoitettuja kommentteja.

Vierailija
70/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän palsta edustaa jonkin sortin otantaa ihmisistä ja asenneilmapiiristä. Jos mietit julkisia palveluita, sitä miten ihmiset käyttäytyvät kassajonoissa tai vaikka liikennekäyttäytymistä, niin eihän se hyvältä näytä. Ilkeys on trendikästä. Ihmiset kilpailevat keskenään siitä kuka on ilkein. Palstalla ei muodosta tässä poikkeusta.

Vierailija
71/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän palsta edustaa jonkin sortin otantaa ihmisistä ja asenneilmapiiristä. Jos mietit julkisia palveluita, sitä miten ihmiset käyttäytyvät kassajonoissa tai vaikka liikennekäyttäytymistä, niin eihän se hyvältä näytä. Ilkeys on trendikästä. Ihmiset kilpailevat keskenään siitä kuka on ilkein. Palstalla ei muodosta tässä poikkeusta.

Minun kokemukseni mukaan taas ainakin 95% ihmisistä esimerkiksi kassajonoissa ja liikenteessä käyttäytyvät moitteettomasti. Voisiko olla niin, että jostain syystä sinun huomiosi kiinnittyy kohtuuttoman paljon niihin muutamaan, joilla on käytöksessään ongelmia, tai sitten pidät ongelmallisena sellaista käytöstä, jota moni muu pitäisi aivan hyväksyttävänä?

Vierailija
72/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lla on aivan sama ilmapiiri kuin on naisvaltaisilla työpaikoilla. Kateutta, selän takana pahan puhumista, juoruilua,  vaikeuksia nostaa kissa pöydälle tai sanoa mitään asiaa suoraan. Ei sille oikein mitään mahda.

Vierailija
73/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV:lla on aivan sama ilmapiiri kuin on naisvaltaisilla työpaikoilla. Kateutta, selän takana pahan puhumista, juoruilua,  vaikeuksia nostaa kissa pöydälle tai sanoa mitään asiaa suoraan. Ei sille oikein mitään mahda.

Tietysti täällä nimettömänä monet uskaltavat olla niin ilkeitä kuin ovat. Omalla naamalla teeskennellään enemmän.

Vierailija
74/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni se on viihdyttävää. Tämän palstan lukeminen on aina päivän kohokohta.

No huh. Elämäsi taitaa olla lievästi sanottuna ankeaa, jos tämän saastan lukeminen on päivän kohokohta.

Vierailija
75/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuvasti roikkuvilla on liikaa aikaa...onneksi seuraamani sarja pian loppuu, niin en enää jaksa täällä olla/ käydä/ kommentoida.

Onko tämä palsta maailma pienoiskoossa? Jokainen ilkeä paljastaa oman luonteensa ja sielunsa. Eipä täällä "kaikki" käy. Onneksi.

Turha syyttää naisvaltaista työpaikkoja. Miehet OSAA olla pahempia. Eikä auta vaikka olisi molempia työyhteisössä. Jos ilkeyttä on ilmassa, se pitäisi pomon huomata ja kitkeä pois....eikä liittyä ilkeilyyn.

Vierailija
76/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lähteä miettimään siitä, millainen ihminen viettää aikaansa täällä. Onko hän kenties onnellinen ja tyytyväinen ihminen jolla on elämässään ihmisiä, ystäviä, perhettä ja rakkautta? Onko sellaisella ihmisellä tarvetta keskustella tuntemattomien kanssa netissä, ajautua väittelystä toiseen ja yrittää saada pahoitettua toisten mielet tai käännytettyä nämä ajattelemaan samalla, surullisella tavalla kuin itse ajattelee.

Kun hahmottaa millaisia ihmisiä täällä kirjoittelee, alkaa nähdä syyn ja seurauksen paremmin. Ja kyllä, itsekin täällä olen ja kyllä, olen yksinäinen, hieman alkoholisoitunut, katkera ja masentunut tyyppi. 

Tämä on varmasti totta ja olen itsekin tätä enemmän tai vähemmän henkisesti yksinäistä porukkaa. Olen nyt jokusen vuoden viettänyt täällä, kun tämä on selittämättömällä tavalla niin koukuttavaa, mutta samalla myös pahoinvointia lisäävä sairas palsta. Kai siis jonkinlainen hullujen kokoontumisajo, vaikka osa vaikuttaa täysin hyväntahtoisilta.

Olen itse pyrkinyt tuomaan mielenkiintoisiin keskusteluihin kaiken hankkimani tietämyksen, mutta harmittavan usein mielenkiintoiset aiheet poistuvst nopeasti kun niissä päästään vasta vauhtiin. Olen myös ottanut osaa loputtomiin pariutumiskeslusteluihin peukutukset pääsääntöisesti tasan jakavana visionäärinä. Välillä olen sitten vain hiprakassa provoillut kaikkiin ketjuihin jotain improvisoitua schaibaa. Joskus olen tätä kaikkea operoidessa menettänyt hermokontrollin ja ilkeillyt myös. Ikävä kyllä ja sori siitä.

Korona-aika vaikuttaa vain lisänneen osallistujien pahoinvointia ja myös omaani, koska viime aikoina ympäri maailman on vain alkanut pursuamaan todella huolestuttavia uutisia ihmisyyden sortamisesta. Vauvapalstalla näistä keskustelu vaikuttaa olevan kiellettyä ketjujen hävitessä yhtä nopeasti kuin toisinajattelijat diktatuureissa. Katsoo uutisia tai käy sitten täällä, niin tuntuu että pohjoinen maamme on muuttunut nopeasti Pohjois-Koreaksi, missä on vain yksi pelokkaan hurmoksellinen totuus ja kansalaiset hurmiollisena taputtavat kaikille mahdollisille pakkotoimille ja erityisesti rokottamattomien kurmootukselle. Tämä on niin kaukana koronaa edeltäneestä ajasta, jolloin eriarvoistamista ei sallittu millään tavoin ja kaikkien perusoikeuksia tuli kunnioittaa, joten tässä alkaa omakin psyyke olla pikkuhiljaa lujilla. Mitä ihmisille on tapahtunut ja vieläpä niin nopeasti.

Oli mitä oli, niin nyt on itselläkin aika jättää tämä sekopäisen mielenkiintoinen palsta ja keskittyä muuhun elämään. Tuhansien tuntien taivallus täällä jättää kuitenkin jälkensä ja joku outo kaipuu tänne varmasti on. Liika on kuitenkin liikaa, ja jokaisen on syytä näinä päivinä pelastaa ainakin itsensä. Jos voimia on niin sitten myös muita. Talvi on tulossa, eikä sen jäljiltä kukaan ole enää entisensä. Toivotaan että suurin osa on ainakin elossa ja ehkä vuosien päästä tuhkasta nousee vauvapalstan uusi ja aurinkoisempi versio. Enemmän sellainen iloisen vauvan näköinen kuin mielenterveysongelmien riivaman noidan.

Rauhaa ja vähän rakkauttakin.

Vierailija
77/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on todettava, että ap ei ole saanut vähään aikaan.

Vierailija
78/80 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tosi paljon katkeria lapsettomia. Sen huomaa aina ketjuissa, jossa hehkutetaan lapsettomuutta, hetkessä 50 yläpeukkua viestille että "elämä on parasta ilman lapsia".

Sitten joku outo masokismi, kun tästä huolimatta viettää aikansa vauvapalstalla. Voihan täällä sitten haukkua lapsiperheiden elämää ja muutenkin muiden elämää.

Onko tullut mieleesi, että niitä yläpeukkuja tulee, koska hyvin moni on samaa mieltä, että elämä on hyvää ilman lapsia? En ymmärrä miten katkeruus siihen liittyy. 

t. onnellinen lapseton, ei katkera

Kertoo silti siitä, minkälaisia ihmisiä täällä kirjoittelee. Ihmiset joilla on parisuhde, perhe ja elämä täynnä ihmisiä ja sisältöä tuskin haukkuvat muita anonyymisti. Keskustelu oli nyt siitä, miksi tällä palstalla on niin paljon negatiivisuutta.

Tämä kommentti osoittaa koko av:n kolme keskeisintä ongelmaa: ylitulkitsemisen, vastakkainasettelu ja ennakkoluulot. 

Jos ihmiset lakkaisivat tekemästä omasta mielestään niin teräviä ja taitavia tulkintoja pohjautuen omiin ennakkoluuloihin, säästyisimme monelta pahalta kommentilta. 

Yritän aina ajatella, että jossain bittiavaruuden toisella puolella on epätäydellinen, mutta arvokas ihminen, ihan kuten minäkin. En halua loukata, satuttaa tai pahoittaa hänen mieltään. Ja ennen kaikkea en voi tietää hänen elämästään yhtään mitään muutaman rivin perusteella, jotka hän todennäköisesti on kirjoittanut tunnekuohun keskellä. 

Kaikilla kirjoittajilla on tarve jossain määrin päteä ja tuoda itseään esille. Ihan kaikilla. Olisi huomattavasti antoisampaa keskustelua, jos jokainen huomaisi itsessään tämän piirteen ja pyrkisi hieman hillitsemään sitä. 

Vierailija
79/80 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama hakkeri ja mieleltään paha lopetin koko palstalla käymisen

Vierailija
80/80 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut että täällä palstalla on paljon:

-Eläinvihaa

-Naisvihaa