Raskaana hoidoista ja haluttaisi lempata ukko pellolle!
Toinen lapsi tulossa, riitaisaa ollut jo kauan, mutta hoidot olivat ainoa mahdollisuuteni saada vielä toinen lapsi. Ikääkin on sen verran, että oli nyt tai ei koskaan -hetki. Miehestä ei ole mitään hyötyä lapsen hoidossa eikä ole mukana tässä odotuksessakaan. Laiskottelee vaan ja joudun yksin tekemään raskaitakin hommia.
Kommentit (6)
hienoa, että odotat vauvaa. Se on suuri ilon aihe.
Tietääkö miehesi, että lasten kasvattamiseen ja perheen pyörittämiseen tarvitaan kaksi aikuista.
Minun mieheeni tepsi tämä perustelu ja nyt hän muistuttelee minuakin, kun olen liikaa töissä tms. ulkona perheen arkivastuun kannosta.
Vastuut pitää vain jakaa niin, että miehellekin jää täysipäisiä vastuualueita, eikä mitään veisitkö kulta roskapussin -tyylisiä juttuja.
Mieshän on jo tehtävänsä tehnyt, ukko pihalle ja alat etsiä sellaista jonka kanssa on mukava olla. Jatkossa saat sitten elarit ja vapaata joka toinen viikonloppu kun lapsi on isällään. Miehenkin on pakko osallistua lapsen hoitoon kun se tulee isäänsä tapaamaan eikä äiti olekaan paikalla.
Älä kiristä, vaan anna miehesi huomata, että lista on pitkä ja ehdottaa itse asioita.
Yksi on vaivointa ollut 10 vuotta ja helpompaa olisi ilman miestä. Ei ylimääräistä passattavaa, ei valituksien kuuntelemista kun työ haittaa harrastuksia ja mitä vaan...
Joku kysyi, että miksi vielä lapsi tähän liittoon. No, johan kirjoitin että en saa muuta kuin hoitojen avulla lapsia ja mitä niitä useamman miehen kanssa tekemään?
Selkeät vastuualueet molemmille hommista. Se että miehes on sun apulainen ei toimi. Mutta lapset on yhteisiä.
Liittoon, joka on ollut jo pidempään riitaisa ja josta haluat mahdollisesti eroon?
Miksi?