Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ounou, kriisi lakkiaisasun kanssa

Vierailija
29.05.2016 |

Miten saada 18-vuotias teinityttö uskomaan, ettei naruolkaiminen tiukka mekko näytä siistiltä ja asialliselta ylioppilaan päällä? Oli tilannut mekon netistä ja tuloksena vielä se, että on lisäksi odotettua lyhyempikin... ei kuitenkaan suostu etsimään toista mekkoa. Annanko olla vain?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaalikin trikoota... 

Onko sillä väliä, kun todennäköisesti mekkoa ei käytetä enää lakkiaisten jälkeen? Kyllä se kamala trikoo yhden päivän kestää.

Polyesteritrikoo EI ole juhlavaatteeseen sopiva materiaali. Nykypäivän ylioppilaan ei todellakaan tarvitse pukeutua mihinkään jakkupukuun, mutta luulisi silti löytyvän asiallisia, juhlavasta materiaalista valmistettuja nuorekkaita mekkoja.

Mikä on mielestäsi "asiallinen, juhlava" materiaali?

"Nuorekas" on  väärä sana kun puhumme nuoren vaatteista. Nuoren ei tarvitse olla nuorekas, koska hän on nuori. Nuorekkaat vaatteet on vanhoille ämmille ja ukkeleille.

Vierailija
42/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä kuin olisi lähtenyt alusvaatteissa liikenteeseen ja rinsikatkin jäi kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, AP, mutta tuo mekko näyttää vainsiltä että sen kantajalla  on todella huono itsetunto, ja sen takia näyttää halvalta tyrkyltä. 

Olisiko mahdoton ajatus, jos antaisit tyttäresi lukea tämän ketjun läpi, jotta silmät avautuisivat sille, mitä kommenttien ja peukutusten mukaan ylivoimaiselle enemmistölle tulee mieleen hänen asuvalinnastaan? Tiedän, että varmaan suuttuu sinulle, koska olet tehnyt avauksen häntä koskevassa asiassa tänne, mutta ehkä hetkellinen mielipaha olisi parempi kuin vuosikausien häpeä jälkeenpäin, kun jossain vaiheessa kypsyttyään tajuaa, että on viettänyt ylppärinsä näyttäen lähinnä maksulliselta seuralaiselta.

Vierailija
44/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ounou mauton ja ruma

Vierailija
45/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaalikin trikoota... 

Onko sillä väliä, kun todennäköisesti mekkoa ei käytetä enää lakkiaisten jälkeen? Kyllä se kamala trikoo yhden päivän kestää.

Polyesteritrikoo EI ole juhlavaatteeseen sopiva materiaali. Nykypäivän ylioppilaan ei todellakaan tarvitse pukeutua mihinkään jakkupukuun, mutta luulisi silti löytyvän asiallisia, juhlavasta materiaalista valmistettuja nuorekkaita mekkoja.

Mikä on mielestäsi "asiallinen, juhlava" materiaali?

"Nuorekas" on  väärä sana kun puhumme nuoren vaatteista. Nuoren ei tarvitse olla nuorekas, koska hän on nuori. Nuorekkaat vaatteet on vanhoille ämmille ja ukkeleille.

Materiaaleista esimerkiksi silkki on aina hyvä valinta. Puuvillakin on ok, esim. puuvillasatiini on oikein juhlava. Eikä polyesterikaan välttämättä ole ehdoton no-no, mutta trikoo on.

Nuorekkaalla tarkoitan sitä, ettei tarvitse valita polvimittaista jakkupukua, vaan helma voi olla polven yläpuolella, mekko voi olla hihaton, kapeaolkaiminen tai jopa kokonaan olkaimeton.

Vierailija
46/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh... Tuo mekko näyttää ihan sellaiselta seksikkääksi tarkoitetulta yömekolta. Ihan kamalan lyhyt, en käyttäisi tuollaista varmaan edes klubilla ja olen myös tämän kevään ylioppilas. En ymmärrä miksi ap olet antanut tyttäresi tilata tuon. Tyttäresi antaa itsestään kyllä huonon kuvan tuossa mekossa.

Oma mekkoni on tässä http://www.karenmillen.com/row/womens/clothing/dresses/floral-print-min…

Vierailija
47/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa se etu, että sitä ei tarvi nostella kainaloista kaiken aikaa. No vastaavasti tietysti sitten nyitään helmaa alaspäin.

Vierailija
48/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi aika paljastava tuollaisenaan. Itse mietin juuri omaa valmistujaisjuhlan hametta, että onko liian lyhyt mutta tuohon verrattuna se on kyllä paljon säädyllisempi. Meitä opet ohjeisti olemaan laittamatta liian lyhyttä vesirajamekkoa ettei pylly vilahda sitten lakituksessa. Tosin silti monet tulee laittamaan semmosia bilemekkoja päälle.

Vierailija
49/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyi linkki kyseiseen mekkoon. Onko kukaan mun kanssa samaa mieltä siitä, että parempiakin löytyisi..? 

http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/vaatteet/juhlamekot/nly-one-1115…

Ap

Oliks tää alushame, missä itse mekko?

Vierailija
50/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mekossa ei mikään - väri, pituus, malli - yksistään ole ylitsepääsemättömän hirveää, mutta kokonaisuutena tuo ei toimi YHTÄÄN. Ilmeisesti tyttö halunnut olla classy kilistellessään lakki päässä, mutta jotenkin seksikkäällä tavalla ja metsään on menty. Mummon alushousujen värinen huorakaapu ei sovi arvokkaaseen juhlaan.

Vierailija
51/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole tosissasi?! Provo? Ei helevetissä miun tyttö laittais tuollaista mihinkään. Veisin vaikka korvasta riiputtamalla uuden ostamaan.

Vierailija
52/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että valitsette uuden mekon lakkiaistilaisuuteen, hän valitsee ja sinä maksat. Hän pitää tätä mekkoa koulun tilaisuudessa sekä sen aikaa kun pääosa sukulaisista on onnittelemassa. Sitten hän saa vetää oman mekkonsa päälle ja olla loppuillan siinä.

Vierailija
53/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Mä olen sentään 19v ja minäkin jo ajattelen että voi apua mikä hutsumekko ylppäreihin. Mitä ne sukulaiset sitten kelaa? Sano nyt vielä että sillä on 15 sentin korot joilla se _melkein_ osaa kävellä.

Vierailija
54/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lyhyt? Ja tarkoittaako tiukka liian pientä vai hyvin istuvaa?

N.15cm polven yläpuolelle loppuu helma. Koko on ihan sopiva, mutta malli vähän sellainen bilemekko. 

Ap

Löytyi linkki kyseiseen mekkoon. Onko kukaan mun kanssa samaa mieltä siitä, että parempiakin löytyisi..? 

http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/vaatteet/juhlamekot/nly-one-1115…

Ap

hahaha VOI KYLLÄ. Voisin pukea tän päälleni jos lähtisin baariin metsästämään just sitä itteään.

Vierailija
56/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei, ja vielä kerran ei! Näytä tämä ketju sille tytöllesi, vaikka senkin uhalla, että puhkeaa kolmas maailmansota. Joskus olen ollut koululla lakituksessa ja ajatellut niitä tyttöjä, joilta vesiraja vilkkuu, että eikö kukaan ole opettanut heille juhlapukeutumisen aakkosia?! Sinä ap sen sijaan yritä vielä kerran! Ja tule kertomaan vaikka tähän ketjuun, kuinka kävi.

Vierailija
57/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa mekossa ei mikään - väri, pituus, malli - yksistään ole ylitsepääsemättömän hirveää, mutta kokonaisuutena tuo ei toimi YHTÄÄN. Ilmeisesti tyttö halunnut olla classy kilistellessään lakki päässä, mutta jotenkin seksikkäällä tavalla ja metsään on menty. Mummon alushousujen värinen huorakaapu ei sovi arvokkaaseen juhlaan.

Mä olen kanssa samaa mieltä, ettei mikään mekossa ole yksittäin kamalaa. Yläosa on kaunis ja nuorelle hoikalle erittäin sopiva ja se toimisi jos alaosa ei olisi ihan vesirajassa. Pituuden puolesta vesirajakin menisi, jos ei yläosa ei olisi niin paljastava. Nude-värikin olisi jees ja muodikas jos kokonaisuus ei olisi kuin alusvaate, jolloin se muistuttaa mummon aluspukua.

Vierailija
58/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi: tuleva yo voi laittaa illalla tämän bilemekon, kun lähtee luokkakavereidensa kanssa juhlimaan, päiväksi hankitte asiallisemman mekon.

Vierailija
59/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh... Tuo mekko näyttää ihan sellaiselta seksikkääksi tarkoitetulta yömekolta. Ihan kamalan lyhyt, en käyttäisi tuollaista varmaan edes klubilla ja olen myös tämän kevään ylioppilas. En ymmärrä miksi ap olet antanut tyttäresi tilata tuon. Tyttäresi antaa itsestään kyllä huonon kuvan tuossa mekossa.

Oma mekkoni on tässä http://www.karenmillen.com/row/womens/clothing/dresses/floral-print-min…

Ihan kamala tätimekko ja tätikuosi. Edes minä en pukisi tollaista ylleni, ja olen vain vähän alta kolmenkympin. Voisin odottaa viisikymppisen äitini pukevan tollaisen päälleen. Ei ole 18-/19-vuotiaalle sopiva.

Vierailija
60/69 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella järkyttävä mekko! Lakkiaisissa ON mahdollista pukeutua tyylikkäästi ja imartelevasti, eli kyllä ton onnelarätin ja mummokukkamekkojen väliin mahtuu paljon valinnavaraa.

Saat kyllä hävetä ja paljon, jos tyttäresi käyttää tota. Menisi ehkä iltabileisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi