Miksi varatut naiset eivät voi lähteä kahville vieraan miehen kanssa?
Siis kahville, ei panemaan, ei kihloihin, ei seurustelemaan, ei naimisiin, vaan kahville? Parhaimmillaan näyttävät sormusta ja kertovat olevansa naimisissa! :D 2016 ja suomalaiset naiset näin estoisia, voi elämä.
Kommentit (46)
Kuka lähtisi kahville vieraan ihmisen kanssa ja mistä syystä? En mä ainakaan. Tuttujen kanssa toki, sekä miesten että naisten.
Kyllä minä voisin lähteäkin, mutta jos joku vieras mies minua kahville pyytää niin kyseessä lienee nimenomaan ns. treffikutsu ja olisi kiusallista sitten kahvilla sanoa, että joo mä sitten itse asiassa seurustelen. Tutustun kyllä mielelläni uusiin ihmisiin, mutta jos toinen on lähtökohtaisesti suhteen perässä on meidän tavoitteet epäsuhdassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen miesvaltaisella alalla, joten käyn usein kahvilla tai syömässä kollegojeni kanssa. Miehelläni on tietenkin aivan samat vapaudet seurustella työkavereidensa kanssa.
Ja kyllä, voisin jopa mennä kahville jonkun entisen "historianopettajani" kanssa (vrt. ylempi viesti), jos esim. tapaisimme sattumalta ruokakaupassa keskellä Kiinan maaseutua.
Sen sijaan tuskin kovin helposti lähtisin kahville täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Aivan sama, olisiko kyseessä nainen vai mies.
Nimenomaan on ihan eri asia lähteä entisen historianopettajan kanssa kahville, jos tapaatte sattumalta keskellä Kiinan maaseutua. Pointti olikin se, että menetkö varta vasten pyytämään häntä kahville, jos sinulla ei ole mitään sen erityisempää menneisyyttä hänen kanssaan eikä tilanne ole muuten sellainen, että teillä olisi juteltavaa (kuten tuossa Kiinan maaseudulla saattaisi olla)? Jos kyseessä ei ole mitään hauskaa sattumaa tai muita yhdistäviä tekijöitä? Ja siis kysyin pyytäisitkö itse kahville, en sitä, lähtisitkö, jos historianopettaja pyytäisi.
Ja jos käännetään vielä tilanne niin, että minua naisena joku ihan tuntematon nainen kadulla pyytää vaikka syömään, kyllä minulle tulisi väkisinkin mieleen, minkä ihmeen takia hän haluaa kanssani syömään. Ensimmäisenä varmaankin ajattelisin, että hän aikoo syödä ilmaiseksi minun laskuuni tai että hän on myymässä jotain lomaosakkeita tai houkuttelemassa johonkin pyramiditouhuihin. Tottakai tuollainen ei-tavallinen pyyntö herättää epäilyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis kahville, ei panemaan, ei kihloihin, ei seurustelemaan, ei naimisiin, vaan kahville? Parhaimmillaan näyttävät sormusta ja kertovat olevansa naimisissa! :D 2016 ja suomalaiset naiset näin estoisia, voi elämä.
Sä kysyt ihan vääriltä naisilta, kyllä mä pystyn käydä kahvilla ihmisten kanssa. Ja olen hyvin tiukasti varattu eikä se tule muuttumaan.
Reps! Oletko kuullut omasta tahdosta?