Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Köyhien ja opiskelijoiden jälkeen läskit kyykkyyn. Elintasosairauksia ei enää hoideta valtion kustannuksella

Vierailija
28.05.2016 |

Sosiaali ja terveysministeri Hanna Mäntylä (per) kertoo tänään HS:ssä, että jatkossa elintasosairauksien hoidosta maksaa ihminen itse. Esim. 2-tyypin diabeteksen lääkekorvaukset poistuvat. Mitäs menit lihomaan tai poltit tupakkaa!

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vahingoniloiset voisivat nyt huomata että Suomea sellaisena kuin me sen tunnemme ollaan ajamassa alas. Kuvitteletteko oikeasti että se ei näy teidän elämässänne kun verovaroin kustannetut palvelut pikkuhiljaa lopetetaan?

Vierailija
122/128 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini aiheuttaa myös diabetestä. Lääkärit määräävät helposti melatoniinia reseptillä. Jos itse sairastuisin diabetekseen ja lääkkeistä ei saisi korvauksia sanoisin lääkärilleni että en aio hakea lääkkeitä, anna mieluummin liikuntaresepti kun se on maksuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hivin hoito pitäisi ehdottomasti kustantaa itse, paitsi jos on raiskauksen kautta saanut sen. Hoito on ihan tolkuttoman kallista, yhden hiv-potilaan hinnalla hoitaisi 1000 läskiä.

Vierailija
124/128 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hyvä jos aggressiivisia humalaisia ja huumehörhöjä ei hoideta, usein he eivät edes halua hoitoa ja sen vuoksi riehuvat. Sitten he pääsevät edelle, esim. pieni pistohaava menee helposti edelle päivystysjonossa. Henkilö itse ei halunnut hoitoa tällaisessa tapauksessa mutta toimitettiin ambulanssilla sairaalaan.

Vierailija
125/128 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteiskunnan ylipäätään pitäisi kustantaa sairauksien hoitoa?

Ja jos pitäisi, mutta samalla säästää niin mistä kuluja pitäisi karsia?

Syöpä- ja hiv-lääkkeet ovat todella kalliita, tavallisella ihmisillä ei ole niihin varaa. Pitäisikö köyhien antaa kuolla hoidettavissa oleviin sairauksiin? Hyvä tapa päästä eroon heikommasta aineksesta.

Vierailija
126/128 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos joku raiskataan ja syö itsensä ahdistuneena palloksi? Lapsi menettää vanhempansa ja lihoo surun ja stressin vuoksi ja joutuu kamppailemaan painonsa kanssa loppuikänsä? Jos kaadut liukkaalla ilman nastakenkiä, maksat itse? Jos leikkaat veitsellä käteen tai kirveellä sääreen, oma huolimattomuus?

Vierailija
127/128 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hivin hoito pitäisi ehdottomasti kustantaa itse, paitsi jos on raiskauksen kautta saanut sen. Hoito on ihan tolkuttoman kallista, yhden hiv-potilaan hinnalla hoitaisi 1000 läskiä.

Hiv-potilaat vain ovat paremmannäköisiä kuin läskit.

Vierailija
128/128 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan toki keskustella siitä, pitäisikö elintasosairaudet kustantaa valtion kassasta vai ei, mutta sitä en ymmärrä, miten joku voi väittää, etteikö 2. tyypin diabetes olisi elintasosairaus... (ps. ennen alapeukkua otathan selvää, mitä eroa on 1. ja 2. tyypillä)

2. tyypin diabetes voi puhjeta jopa e-pillereistä, koska ne joillakin vaikuttavat paljon insuliinin toimintaan.

Minulla diabetes puhkesi kortison-lääkityksen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän