Roikkuuko kuolleella kieli ulkona suusta?
Tästä keskustelimme tyttären kanssa. Elokuvissa ja sarjiksiksissa kuulemma ainakin näin on.
Kommentit (7)
Ei välttämättä roiku.. Ihminen ei hengitä kilenesä kautta; luulen,että siksi koiralla saattaisi kieli roikkua suusta, siksi herkemmin.
Ei roikkunut mun isällä. Eikä roikkunut koiralla eikä kissalla. Olisiko kuolintavasta kiinni?
Sen mitä oon kuolleita nähnyt ja pessyt, ei oo kellään roikkunut. Suu monella on auki joka painetaan kiinni.
Hoitsu
Ainoa kuollut ihminen, jonka olen nähnyt on appi. Hän kuoli sairaalassa ja olivat ennen saapumistamme laittaneet hampaat suuhun ja sitoneet leuan kiinni päähän. Suu ei voinut aueta. Eli en tiedä. Kuolleella linnulla olen nähnyt suun auki, mutta kieli ei riittänyt suun ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Sen mitä oon kuolleita nähnyt ja pessyt, ei oo kellään roikkunut. Suu monella on auki joka painetaan kiinni.
Hoitsu
Ot. Kerrotko lisää? Miltä kuollut näyttää/tuntuu?
Ei koira kielen kautta hengitä, vaan "hikoilee". Voi olla kieli ulkona esimerkiksi ammutulla hirvellä.
Joillakin ihmisillä voi roikkua, mutta ei kaikilla, ei edes yleisesti. Ette kai te muutenkaan usko ihan kaikkea, mitä elokuvissa näette? Niinkuin esimerkiksi James Bond hyvin perusteellisen tappelun jälkeen huitaisee pölyt pois olkapäiltään ja jatkaa matkaa?
Rakkaalla hauvelillani roikkui kun nukkui pois <3