Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LähiTapiola kokemukset

Vierailija
28.05.2016 |

Moi! Luin Iltasanomista kuin LähiTapiola on jälleen ansioitunut huijaamalla aivovammaiselta nuorelta tuen http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000001188222.html

Minulla oli 7 vuotta sitten käsittämätön vääntö siitä, kun eivät millään olisi halunneet antaa lakiapua, josta tosiaan olin maksanut vakuutuksessa (kotivakuutus). Sanoivat vaan, ettei vika ollut meidän, mutta se pitäisi kyllä siellä oikeudessakin todistaa eikä heidän puhelinarvionsa nyt vain riittänyt. Hyppyyttivät päiviä maksullisella linjalla asiakaspalvelijalta toiselle. Lopulta kaiken joutui tekemään itse kalleimmasta kotivakuutuksesta huolimatta.

Nyt kaveri tasan samassa tilanteessa, kun tuli vesivahinko. Ai että! Onko muilla (hyviä tai) huonoja kokemuksia kyseisestä puljusta? Hirveätä saastaa ainakin asiakaspalvelu. Ehkä jotain 100 euron puhelimia saa korvauksesta, mutta yrittäkääpä edes laillisin keinoin saada sitä palvelua, joka sopimuksessa lukee ja samaan aikaan toisen tiimin asianajaja painaa päälle. Luulin, että multa menee henki.

Tapaus päättyi itselleni siinä mielessä onnellisesti, että lakkasin ottamasta yhteyttä LähiTapiolaan ja keskityin vain oikeusjuttuun. Kolme vuotta meni, mutta me voitettiin. Ei toivoakaan, että tästä vakuutusyhtiöstä saisi edes sitä apua, josta on maksanut.

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taistellut LT kanssa muutamia päiviä auton vakuutuksesta. Minulla on kaskovakuutus, jossa on lunastusturva. Nyt mennyt yli kuukausi ja korvauksia ei näy. Auto meni lunastuskuntoon. Vakuutushenkilö ilmoitti, ettei ole poliisilta tullut esitutkintapöytäkirjaa, vaikka saimme raportin poliisilta, joka oli tehnyt raportin tapahtumasta. Myös vakuutusyhtiö sai saman raportin. Siinä todettiin, ettei alkoholilla ole ollut osuutta, eikä päihteillä. Kyseistä autoa ajoi tyttäreni, vaikka vakuutus on minun nimissäni, sekä auto myös. Nyt yhtä äkkiä ilmoittivat, että tyttäreni on vakuutuksen ottaja, koska asuu samassa taloudessa.

Onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta tapahtumasta.

Vierailija
82/143 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitapiola on kyllä huono vakuutusyhtiö korvaukset jää saamatta useasti. Halpahan tuo on mutta tosiaan kannattaa lukea ehdot ennenkuin lähtee lähitapiolan kanssa asikkaaksi. Itse suosittelen 5/5 if vakuutusta toiseksi op pohjolaa 4/5. Lähitapiola 1.5/5. Käsittely ajatkin lähitapiolassa voi venyä tosi pitkiksi esim ifillä käsitellään samanapäivänä tai seuraavana. Op pohjolassa 2-4arkipäivässä. Olen if asiakas ja tulen olemaan en vaihda suosittelen lämpimästi. Kaikki muut yhtiöt ovat potaskaa op pohjola on myös ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhitapiola luokaton vakuutusyhtiö. kuten tässäkin viestiketjussa käy ilmi eivät korvaa mitään.

Minulle sattunut jo kaksi kertaa vuodessa tapaus jossa puhelinkeskustelun perusteella evättiin korvaus ennekuin edes kirjallinen vahinkoilmoitus oli tehty.  Samoin kaverini kertoi kuinka sai taistella venevakuutksen korvauksista. Viimein yhtiön myyntipäälikkö sai asian sovittua.En suosittele kenelläkään tämän yhtiön palveluksia.

Vierailija
84/143 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä toimii hyvin RAHASTUS .  Ja jos tulee vahinkotapahtuma katsotaan, ukon/akan

SOSIAALITURVATUNNUS. Ja jos tuota ikää on kertynyt yli (80) vuotta toimii ainoastaan

vakuutusten maksaminen. Ja tämähän on maantapa täällä Suomen maassa ihmiskidutuksen

luvatussa valtiossa. Salainen eutanasia on jo ollut voimassa vuosikymmeniä tässä iässä ja

valtakunnan erityisessä suojeluksessa.

Tottakai sotu katotaan ja tarkistetaan. Oletko vähän yksinkertainen?

Vierailija
85/143 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2016 keskustelu mut vastataan nyt kuitenki. Olen ollut tyytyväinen lähitapiolaan. Puhelimeen eivät korvanneet uutta näyttöä, vaikka on laaja kotivakuutus. Uuden näytön olisi pitänyt maksaa yli 200e että olisivat korvanneet. Paikallisessa liikkeessä uudelle näytölle olisi tullut hintaa 189e. Ostin suosiolla uuden puhelimen.

Vierailija
86/143 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
87/143 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kokemuksia LähiTapiolasta!

Irtisanokaa kaikki vakuutuksenne pois tästä huijarifirmasta.

EI JATKOON

Vierailija
88/143 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitapiola on huijarifirma. Työntekijän tärkeimmät ohjeet ovat, ylivakuuta ja vältä korvaaminen.

Vierailija
89/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitapiola soittanut monta kertaa ja halunnut jättää yrityksemme ja yksityistalouden vakuutuksista tarjousta. Olemme kahteen kertaan vastanneet tarjouspyyntö-kyselyyn, mutta itse tarjousta ei ole koskaan tullut. Ilmesisesti työntekijät saavat palkkionsa, vaikka itse tarjousta eivät tekisi.

Lähtapiolassa meillä on ollut vastuuvakuutus yrityksellä. Emme ole vakuutuskorvauksia koskaan hakeneet, kun ei ole ollut vahinkojakaan. Nyt, kun muutimme yhtiömuotoa ja siirsimme uuden yhtiön vakuutukset IF:iin, alkoi Lähitapiolan kanssa ongelmat. He eivät suostu pitämään vanhoja vakuutuksia voimassa ja hinnat on nousseet moninkertaiseksi. Eivät vastaa yhteydenottoihin. Saattavat soittaa ja tarjota uusia vakuutuksia, mutta kun pyydämme ensin laittamaan hinnan kohdilleen vanhassa vakuutuksessa, loppuu yhteydenotot. Yritysvakuutuksissa ei ole kuluttajasuojaa vaan jokaisesta ongelmatilanteesta tulee viedä asia FINEen tai käräjäoikeuteen. Usein ratkaisusuositus FINEssa on "vakuutusyhtiö oikeassa". Valitettavasti. Lopputulos meillä on se, että joudumme pitämään moneen kertaan ylivakuutetun vakuutuksen heillä vielä seuraavat 10 vuotta, jotta mahdollinen vahinkotilanne on vakuutettu. Toivotaan, ettei ikinä tule mitään, sillä korvaukset joudutaan todennäköisesti hakemaan käräjien kautta.

Vierailija
90/143 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon lukenut LähiTapiolan kiertelyjä korvauksesta. Itsellä hajosi sohvapöytä ja he eivät suostu maksamaan kun ei ole ostotositetta tallessa, kuka nyt siitä kuittia säästäisi. Ehdoissa ei ole mitään pykälää että vaatisi sen, vain että toimitettava tarpeelliset asiakirjat selvitystä varten. Yritän kysellä mitä ne sillä yrittää selvittää kun olen toimittanut kuvat ja linkin vastaavasta pöydästä mistä näkee sen arvon yms. Ei vastaa viesteihin kun yritän tiedustella asiaa hokee vain ettei voi korvata ilman ostotositetta ilman perusteluita. Miten olette toiminut tällaisessa tilanteessa? Kannattaako kuluttajansuojaan olla yhteydessä? Suoraa rikosilmoitus? Oli vielä ensimmäinen tavara jota haen kotivakuutukseen yli 10v asiakkuuden jälkeen niin pistää vähän ihmetyttään. Haukun kyllä tunnollisimmille ystäville alimpaan helvettiin koko yhtiön ettei varmasti mene asiakkaaksi ja jatkossa pistän joka ikisen hajonneen esineen vakuutukseen.

Vierailija
91/143 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kenellekään Lähitapiolaa.

Selkeä tapaturma ja laskua haudotaan niin kauan, että lääkärikeskus uhkaa perintätoimilla.

Miten voi kestää laskun tarkastaminen ja maksaminen 3 kuukautta?

Vierailija
92/143 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karttakaa hyvät ihmiset tätä "vakuutus yhtiötä", pelkkiä huijareita.. Itsellä kokemusta vanhojen moottoripyörä vakuutuksien kanssa. Omistus suhteen muutokset ei päivity heidän sivuille eivätkä suostu poistamaan vakuutuksia. Lähettää laskuja ja pistää ulos ottoon. Kyseisiä rekisteri numeroita ei enään rekisterissä mutta laskuja tulee, rungonnumeron perusteella ko laitteet rekisteröity uudestaan ja vakuutettu muualla. Nyt tappelun jälkeen ko vakuutukset saatu loppumaan ja tiettyjen ketkuilujen jälkeen ovat luvanneet korvata melkein 5000,- takaisin, mutta. Nyt alkoi taas venkoilu kun kyselin palautus päiviä, ensin tämmöinen vastaus; "Palautuspäivää aikaistettu, palautus lähtee tilillesi maanantaina" , maanantai tuli/meni ja taas kysymys missä maksu;  "Rahan siirtymisessä tilillesi saattaa mennä muutama pankkipäivä, koska raha maksetaan tilillesi eri pankista kuin missä sinun tilisi on. Raha näkyy tililläsi siis vielä tämän viikon aikana. Pahoittelen, ettemme ole osanneet kertoa tätä tietoa sinulle aiemmin.".  Käyttävät S-pankkia ja niiden sivuilla lukee ; "Maksu näkyy vastaanottajalla samana päivänä, jos olet vahvistanut sen ennen kello 16.30. Maksu näkyy vastaanottajalla seuraavana arkipäivänä, jos olet vahvistanut sen ennen kello 21.30." En käsitä tätä venkoilua kun vain omiani haen pois, mitä ne luulee saavuttavansa tällä.  Tästä on tehty ilmoitus  www.fine.fi/

Vierailija
93/143 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata ottaa esim. Syntymättömälle lapselle vakuutusta tästä firmasta. Toki homma toimi reilu 10vuotta hyvin, mutta nyt alkoi ongelmat allergiansiedätyshoidon kanssa, kun siedätyslääke vaihtui ja se ei kuulu Kela-korvattavien piiriin niin vakuutusyhtiö ei myöskään suostu korvaamaan. Ihmeellistä tässä on se, että muut vakuutusyhtiöt korvaavat, mutta toki ei pysty itse nyt vaihtamaan enää yhtiötä, kun tulee uudessa rajoitteet. Valituksista on tehty vaikeita ja hyvin pitkäkestoisia prosesseja, mutta toki meinaan tämän viedä niin pitkälle kuin valitusportaita on.

Vierailija
94/143 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemuksia autovakuutus-korvauksista. Tosin oli kolarin toisen osapuolen vakuutus kyseessä mutta sekin lähitapiolassa, kuten minunkin. Aluksi ilmoittivat alustavan korvaussuman, perustelin miksi autoni on arvokkaampi ja mukisematta maksoivat pyytämäni summan.

Vierailija
95/143 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samoin venytteli ja kertoivat ettei ole poliisilta tullut pöytäkirjaa ja poliisi ilmoitti että ovat lähettäneet. Piti päästä magneettikuvaukseen venyttivät ja venyttivät. Sitten tuli tieto että leikattava, niin yllättäen epäsivät perusteettomasti ja nyt kipujen keskellä. Ei mitään tuloja ja lähdössä rautakauppa ostamaan vahvaa narua, että näin LähiTapiola kanssa.

Vierailija
96/143 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään hyviä kokemuksia. Kolmeen vahinkoon olen hakenut korvauksia, joka kerta maksu ollut tilillä alle vuorokaidessa ilman mitään lisäselvityksiä. Tähän päälle vielä kissan lääkärikuluvakuutus jonka avulla on säästetty useita satasia.

Olen keskittänyt kaikki vakuutukset tapsaan enkä vaihda ikinä.

Vierailija
97/143 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeita kokemuksia. Asiakaspalvelijat, erityisesti Outi niminen tapaus kirjoittelee epäselvää ja huonoa suomea ja kertoo lähes joka vaivaan että ylimääräinen terveysvakuutus ei käytännössä korvaa mitään vaan kaikki käynnit maksetaan itse ja ”joo voi sitten ite hakee korvaukset”.

Ihan luokattoman naurettava yhtiö. Vaihdan IF:iin.

Vierailija
98/143 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea kokemus itselläkin. Vuosia maksanut isoja summia Lähitapiolaan ja sitten kun tuli vihdoin vahinko, lääkärin määräämä hoito kyseisen vahingon aiheuttamaan vammaan niin eivät suostu maksamaan mitään. Kertovat vain että mikä on valitusprosessi. 

Vierailija
99/143 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan suosittele kenellekään. Isoja summia on maksettu vuosia sinne, mutta kun tarve olisi korvauksille venkoilevat millon milläkin konstilla. Vaihdamme kaikki vakuutukset sieltä pois ja samoin tekevät useat tuttavamme kun ovat kuulleet, miten kyseinen firma asioitaan hoitaa.

Vierailija
100/143 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 

olen ollut Lähitapiolan asiakkaana yli 15 vuotta ja maksan vuodessa n. 2000 euroa heille vakuutuksista. Usena vuoden ajan olin tyytyväinen heidän palveluunsa, mutta nyt viime vuosina taso on tuntunut heikentyneen. Tänä vuonna ongelmia on ollut useamman kerran. Nyt viimeisenä oli lapseni lievä tapaturma, jonka vakuutuskorvausasian selvittely on vienyt jo kuukauden. Tänä aikana olemme lapsen toisen vanhemman kanssa käyneet yhteensä seitsemän puhelukeskustelua Lähitapiolan kanssa ja kirjoittaneet kolme sähköistä viestiä. Toiseen viestiin vastaaminen vei heiltä 10 päivää ja vaati puhelun Lähitapiolaan, että vastasivat siihen. Aivan käsittämätöntä. 

Asia ei ole vieläkään selvinnyt. Kyse on, mikä vakuutus korvaa mitäkin. Yksi korvasi fyysiset vahingot, toisen pitäisi korvata omaisuusvahingot (hajonnut pyöräilykypärä, silmälasien omavastuu). Tapaturma tapahtui koulumatkalla, joten koulunkin vakuutus on sopassa mukana. 

Minua ei haittaa, jos joudun hakemaan korvauksia useammasta suunnasta, tai jos on jotain, mitä ei korvata. Sen sijaan useiden tuntien käyttäminen pienen asian selvittelyyn on rasittavaa. Lähitapiolasta on lisäksi annettu ristiriitaisia (päinvastaisia) ohjeita eri yhteydenotoissa ja täysin vaillinnaisia ohjeistuksia (esim. 'mene tälle verkkosivulle ja täytä siellä lomake' => kun menen sivulle, siellä on kymmeniä lomakkeita, enkä tiedä, minkä niistä täytän. Kun lopulta löydän lomakkeen, siihen tarvitaankin tietoja, joita minulle ei ole). 

Kyyninen ääni sisälläni ajattelee, että tekevätkö tämän tahallaan näin vaikeaksi, jotta korvauksia ei haeta? Vai onko heillä henkilöstön perehdytyksessä ja yleisessä osaamistasossa jotain pielessä? Joka tapauksessa homma ei toimi niin kuin asiakkaana toivoisin (= pienen vahingon selvittely vaatisi max. 30-60 min omaa aikaani ja enimmillään 2-3 yhteydenpitoa vakuutusyhtiön kanssa). Mielestäni toiveeni asiakkaana eivät ole kohtuuttomat. 

Kunhan alkusyksyn kiireet ovat ohi, kilpailutan ensimmäistä kertaa elämässäni vakuutukset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme