LähiTapiola kokemukset
Moi! Luin Iltasanomista kuin LähiTapiola on jälleen ansioitunut huijaamalla aivovammaiselta nuorelta tuen http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000001188222.html
Minulla oli 7 vuotta sitten käsittämätön vääntö siitä, kun eivät millään olisi halunneet antaa lakiapua, josta tosiaan olin maksanut vakuutuksessa (kotivakuutus). Sanoivat vaan, ettei vika ollut meidän, mutta se pitäisi kyllä siellä oikeudessakin todistaa eikä heidän puhelinarvionsa nyt vain riittänyt. Hyppyyttivät päiviä maksullisella linjalla asiakaspalvelijalta toiselle. Lopulta kaiken joutui tekemään itse kalleimmasta kotivakuutuksesta huolimatta.
Nyt kaveri tasan samassa tilanteessa, kun tuli vesivahinko. Ai että! Onko muilla (hyviä tai) huonoja kokemuksia kyseisestä puljusta? Hirveätä saastaa ainakin asiakaspalvelu. Ehkä jotain 100 euron puhelimia saa korvauksesta, mutta yrittäkääpä edes laillisin keinoin saada sitä palvelua, joka sopimuksessa lukee ja samaan aikaan toisen tiimin asianajaja painaa päälle. Luulin, että multa menee henki.
Tapaus päättyi itselleni siinä mielessä onnellisesti, että lakkasin ottamasta yhteyttä LähiTapiolaan ja keskityin vain oikeusjuttuun. Kolme vuotta meni, mutta me voitettiin. Ei toivoakaan, että tästä vakuutusyhtiöstä saisi edes sitä apua, josta on maksanut.
Kommentit (143)
Olen ollut LähiTapiolan asiakas 7 vuotta ja pyytänyt korvausta kerran, varastetusta laukusta. Rahallinen tappioni oli noin tonnin, 2 lukkojenvaihtoa mukaanlukien. Lähitapsa maksoi koko rahan eikä kysellyt oikein mitään. Lähettivät vielä hyvää kesää-kortin ja Kismetin postissa kun homma oli paketissa. Yhtiö todella auttoi stressaavassa ja hankalassa tilanteessa hoitamalla kaiken nopeasti ja ilman säätöä. Parhaimmillaan korvaus (maksettiin osissa sitä mukaa kun niitä ilmottelin) lähti maksuun 11 h kuluttua ilmoituksesta.
Ennen tätä (tapahtui viime kesänä) olin aikeissa vaihtaa yhtiötä sen ratsastajanaisen surullisenkuuluisan tapauksen vuoksi. Päätin kuitenkin tän oman kokemuksen jälkeen etten ikinä vaihda vakuutusta muualle. Veljeni on töissä toisessa yhtiössä ja sanoi etteivät he olisi korvanneet senttiäkään (laukkuni ei ollut minussa fyysisesti kiinni kun se varastettiin).
Meidän lapset, kun ne vielä oli lapsia sairasti suurin piirtein koko ajan.
Kaikki vakuutuksesta haetut korvaukset on maksettu nopeasti. Samoin kotivakuutuksen ainut vahinko maksettiin mukisematta.
Meillä oli kerran kauhujan kaksi vuotta, jolloin lapset sairasti vaikka ja mitä. Lisäksi puoliso sairastui tosi pahasti. Lopputulema oli, että en vaan jaksanut / pystynyt / muistanut hakea lasten korvauksia ajoissa. Siispä lähti yhteensä 1500 euron hakemus lasten sairauksista vuoden myöhässä. Selitin tilanteen miksi hakemus tulee myöhässä ja lisäsin, että ymmärrän jos korvauksia ei tule. Lähitapiola maksoi nuokin mukisematta.
Omat lapset alkaa ola aikuisa, joten vakuutusyhtiöt kilpailutin 18 vuotta sitten. Silloin lähitapiola oli halvin. Käytänössähän lapsiperhe ei voi oikein helposti vaihtaa yhtiötä, kun kertaalleen sairastettuun tautiin ei toinen yhtiö enää maksa korvauksia.
Joten itse olen tyytyväinen asiakas.
Sairaskuluvakuutuksen kanssa asiat hoitui täydellisesti.
Mulla oli kaularangan välilevyn pullistuma ja lääkärillä käynti ja kuvaukset maksoi jotain melkein 900€.
Kaikki tuli tilille ilman että edes toimitin lähitapiolalle mitään todistuksia asiasta.
Meillä ollut vahinkotapahtumina vapaa-ajan tapaturma ja vesivahinko kerrostalon kellarissa ja molemmat hoituivat helposti ja korvaukset tulivat nopeasti tilille. Ei moittimista.
Ei edes vakuutuskirjaa ole saatavilla Lähitapiolassa, vaikka sitä pyytää. Asiakaspalvelu viittaa asiakirjaan joka on toimitettu minulle 7 kuukautta sitten. Olisihan minun pitänyt se tietenkin säästää, muuta on tullut muutettua ja ollut kaikenlaista. Laskun kyllä lähettävät, mutta he eivät tiedä mistä se muodostuu.
Tiedän että vakuutukset ovat ilmaa, mutta tämä on kyllä asiakkaan täydellistä huijaamista
Robotti ratkaisi kyllä tosi nopeasti korvaushakemukseni vuonna 2016.
Lähitapiolan Chatista sai nopeasti apua. Ei tarvinnut kasvotusten tai puhelimessa vääntää, kun irtisanoin aivan turhia vakuutuksiani.
Lähitapiola on huijari yhtiö. Itsellä on vapaaehtoinen tapaturmavakuutus. Polveen tuli uimahalliissa kierukkarepeytymä. Ensin hyväksyivät korvaukset ja sitten tuli päätös, että ei korvata. Perustelu. Iän mukana tuoma vika. Muutan kaikki vakuutukset Turva yhtiöön. En suosittele menellekkään lähitapiolata.
LähiTapiolassa kaikki vakuutukset, omat ja yrityksen. Ei mitään ongelmia tähän saakka. Kaikki korvattu nopeasti, mitä on tarvinnut korvata ja on ollut muutama hieman isompikin korvaus viime vuosina. Eikä todellakaan ole vakuutusyhtiönä kalleimmasta päästä.
Lähitapiolassa meilläkin olleet vakuutukset pitkään, laskutus ja sopimuksen teko kyllä toimii, ongelmat alkaa sitten kun pitäisi siirtyä korvaamaan vahinkoja. Sen sopan jälkeen sitten lähtikin vakuutusyhtiö vaihtoon. En suosittele.
Mielenkiintoinen ketju.
Vanhemmillani ja sen jälkeen itselläni olivat vakuutukset vuosikymmeniä Sammossa / Ifissä. Siellä korvausasiat hoituivat aina hyvin, aina auton kolarikorjauksista anastetun auton uudella autolla korvaamiseen asti. Ifillä vain hinnat olivat korkeat.
Kilpailutin vakuutukset ja LähiTapiolasta sain tarjouksen, jolla säästän lähes 30% vakuutusmaksuissa. Mitään korvauksia en 1,5 vuoden asiakkuuden aikana ole joutunut hakemaan, joten mielenkiinnolla odotan, kun sen aika joskus on.
Vierailija kirjoitti:
Vääntöä ollut lähitapiolan kanssa auton sekä kotivaakutuksen korvauksien kanssa. Selvissä tapauksissa eivät korvaaa syitä kyllä löytyy. Itsellä silloin oli uusi auto ,vakuutus lunasturvaa myöden. Stop risteyksestä toinen auto kylkeen,ei edes oma syy. Mitä tekee lähitapiola ei korvaa oman auton osalta,auto lunastuskunnossa. Kotivakuutus korvausten kanssa samaa. Pienemmät vähingot kyllä korvaa,ei isompia.
Fennia ja If , noista kuulunut ihan hyvää....
Ihan hyviä kokemuksia. Kolmasti ollut auton kanssa ongelmia, ja riitti netissä täytettävä ilmoitus.
Ei ikinä enää! Nyt olen tyytyväinen Fenniaan.
Odotappa kun fennian kanssa joudut vääntämään. Meni auto lunastukseen oli vastapuolen vika ja hänellä sama vakuutusyhtiö fennia.
Hakemukset katosi fennian konttorissa bittiavaruuteen. Piti itse käydä ihmettelemässä kun mitään ei kuulu.
Korvauskäsittelijä oli tyly ja ylimielinen koitti kyseenalaistaa kaikki vaatimukset.
Vaihtui välittömästi yhtiö toiseen. Täytyy varmaan vaihtaa taas kun olen tuttavapiiristä kuullut juuri lähitapiolan politiikasta henkilövahinkojen kanssa. Vuosien oikeustaisteluja. Tuttavani voitti taistelun. Mutta ei kiitos!
Lähitapiolasta ei vaivaudeta vastaamaan soittopyyntöön ja kun soitat on järkyttävä kiire.
Paperit hukassa ja korvaukset kestää selvissäkin asiassa. Hyviä ovat lupaamaan, mutta siehen loppuu teot.
Kannattaa olla lähitapiolan kanssa varovainen. EN SUOSITTELE!!!!!
Ainoa kanssakäymiseni LähiTapiolan kanssa on ollut tuulilasinvaihtoasiassa. Omavastuuni 200 € maksoin ja loput 350 € meni LähiTapiolalta ihan mukisematta. Muuta ei ole vielä tullut, saas nähdä miten käy, jos tulee. Autovakuutuksen lisäksi minulla on kotivakuutus ko. puljusta.
On se muuten jännä, miten tämä yrityskauppabisnes Suomessa on mennyt. Minulla jatkuu se sama vakuutus, jonka otin autooni - tai isäni otti, koska olin silloin ihan teini vielä - heinäkuussa 1984. Vakuutusyhtiönä oli silloin Kansa, josta tuli Lännen vakuutus, josta tuli Lähivakuutus, ja nyt sitten ollaan LähiTapiolan asiakkaita. Muuten ei ole tainnut paljon mikään muuttua, paitsi vakuutusmaksut ne vain nousevat eikä kattoa niille näy.
Kenelläkään kokemusta LähiTapiolan Terve!-vakuutuksesta? Otin tuon itselleni hiljattain ja kiinnostaisi kuulla toimiiko homma kuten pitäisi.
Nyt äkkiä kaikki vakuutukset pois Lähitapiolasta siellä on näin sairasta sakkia töissä
https://urkki.net/anni-torn-ja-hanen-tappajansa-jukka-hyttinen-olivat-t…
Sen lisäksi että Lähitapiola on täys huijareitten pesä
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ratsastusturmassa-vammautu…
Meillä on vain hyviä kokemuksia. Koskaan ei ole tarvinnut tapella. Matka- ja autovakuutuksista on saatu korvaukset nopeasti. Nyt on ollut yritysvakuutukset kuusi vuotta ja sielläkin toiminut erittäin hyvin. On ollut useampia laiterikkoja ja ne on korvatttu mukisematta ja nopeasti. Kaksi vuotta sitten loukkasin polveni. On tapaturmavakuutus, keskeytysvakuutus ja vakuutus, josta sai sairauspäivärahaa. Kaikki korvattiin, yhteensä n. 20000 e.