Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LähiTapiola kokemukset

Vierailija
28.05.2016 |

Moi! Luin Iltasanomista kuin LähiTapiola on jälleen ansioitunut huijaamalla aivovammaiselta nuorelta tuen http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000001188222.html

Minulla oli 7 vuotta sitten käsittämätön vääntö siitä, kun eivät millään olisi halunneet antaa lakiapua, josta tosiaan olin maksanut vakuutuksessa (kotivakuutus). Sanoivat vaan, ettei vika ollut meidän, mutta se pitäisi kyllä siellä oikeudessakin todistaa eikä heidän puhelinarvionsa nyt vain riittänyt. Hyppyyttivät päiviä maksullisella linjalla asiakaspalvelijalta toiselle. Lopulta kaiken joutui tekemään itse kalleimmasta kotivakuutuksesta huolimatta.

Nyt kaveri tasan samassa tilanteessa, kun tuli vesivahinko. Ai että! Onko muilla (hyviä tai) huonoja kokemuksia kyseisestä puljusta? Hirveätä saastaa ainakin asiakaspalvelu. Ehkä jotain 100 euron puhelimia saa korvauksesta, mutta yrittäkääpä edes laillisin keinoin saada sitä palvelua, joka sopimuksessa lukee ja samaan aikaan toisen tiimin asianajaja painaa päälle. Luulin, että multa menee henki.

Tapaus päättyi itselleni siinä mielessä onnellisesti, että lakkasin ottamasta yhteyttä LähiTapiolaan ja keskityin vain oikeusjuttuun. Kolme vuotta meni, mutta me voitettiin. Ei toivoakaan, että tästä vakuutusyhtiöstä saisi edes sitä apua, josta on maksanut.

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeää ja hidasta palvelua. Ei toimi terveys helppi eikä netti.

me maksetaan yli 16 000€ vakuutuksia vuodessa eikä saatu poikaa ajoissa lääkäriin kun heidän laitteet ei toimi.

terveys keskukseen siis mentiin. Aivan paska yhtiö. Lupaa vaikka kuun taivaalta mutta mistään ei vastata eikä korvata.

Vierailija
122/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on vakuutuksia Lähitapiolassa, irtisanokaa ne  välittömästi niin kauan kun olette vielä hengissä.

Kuolinpesä ei pääse vakuutuksista eroon, sillä Lähitapiola vitkuttaa laittomilla perusteilla ja kiskoo laittomasti vakuutusmaksuja ja kieltäytyy päättämästä vakuutusta.

Kuolinpesä jossa olen osakkaana, haluaa irtisanoa vainajan kotivakuutuksen. Normaalisti tämä onnistuu lähettämällä osakkaiden valtakirjat ja ehkä myös vainajan virkatodistuksen.

Mutta eipäs onnistukaan Lähitapiolan kyseessä ollessa! He vaativat kaiken maailman lippuja ja lappuja, joilla ei ole mitään tekemistä vakuutuksen irtisanomisen kannalta: mahdollista avioehtoa, ositustodistusta, testamenttia, perukirjaa, vuokrasopimuksen irtisanomistodistusta ym.ym. (vainaja on leski ja tietävät sen)

Eivät usko kun kerromme että testamenttia ei ole ja kaikilta osakkailta on toimitettu valtakirjat. He ovat mielestään vastuussa kuolinpesän omaisuudesta!!!???!!! vaikka se kuuluu ainoastaan kuolinpesän osakkaille ja kuolinpesää ja perunkirjoitusta hoitavalle juristille.

VAROKAA ja IRTISANOKAA välittömästi kaikki vakuutussopimukset Lähitapiolassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisvakuutukset on Pohjolassa ja yrittysvakuutukset Lähitapiolassa. Nyt sattui samaan aikaan vahinkoa molempiin vakuutuksiin. Pohjola korvasi kaiken, Lähitapiola ei korvaa mitään. Tuoteselosteen mukaan pitäisi korvata, vaan tuli vastaus, että se on vain yleiskuvaus vakuutuksista ja oikeat tiedot löytyy vakuutusehdoista.

Nyt vaihtuu lähitapiola lopullisesti pois minun elämästäni.:)

Vierailija
124/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LähiTapiolasta ei ole hyvää sanottavaa. Minulla oli yrittäjän tapaturmavakuutus ko. yhtiössä. Korvauspäätös oli kielteinen selvässä tapauksessa. Kolmen ortopedin, kahden radiologin ja yliopistollisen sairaalan ylilääkärin lausunnot sivuutettiin olankohautuksella, eikä tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnan päätöskään heitä tunnu hetkauttavan. Seuraavaksi mennään vakuutusoikeuteen. Asian hoito on kestänyt kohta 1,5 vuotta, eikä loppua näy.

En tiedä muiden yhtiöiden maksukulttuurista, mutta LähiTapiolasta olen kuullut aika uskomattomia tarinoita, jatkuvaa venkoilua korvausten maksamisessa. Yrittävät hukuttaa korvausta hakevan paperitulvan alle ja väsyttämällä saada luovutusvoiton.

Nyt olen siirtänyt kaikki vakuutukset pois LähiTapiolasta ja muutama tuttu on tehnyt saman, kun kerroin tapauksesta ja näytin dokumentit. Vakuutusyhtiö menetti vakuutusmaksuja moninkertaisesti, kun eivät maksaneet korvausta ajallaan. Kaiken huippuna vakuutusmyyjä kehtas vielä soittaa ja kysyä miksi vaihdoin yhtiötä? Haloo...

Vierailija
125/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi-Tapiola oli meille ainakin yritysasiakkaana vihonviimeinen "yhteistyökumppani": murtovarkausrikoksen kohdattua meitä Lähi-Tapiola alkoi kohdella meitä, rikoksen uhria, kuin rikollista ikään ja alkoi kuukausia kestävä lippujen ja lappujen esittely, jolle vielä viidennellä kuullakaan ei ole loppua näkyvissä.

Vierailija
126/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele lähitapiolaa ollenkaan. Korvauksen aika kun tulee, sieltä et saa mitään korvausta,perustelut huonoja/ontuvat, jos niitä ylipäänsä saat ollenkaan. Kiertelevät ja välttelevät omaa vastuutaan. Kalliit vakuutusmaksut,niitä saat kyllä maksella korvauksia on turha odottaa. Huono kohtelu vahingon sattuessa. Vakuutukset Lähtevät lähitapiolasta toiseen yhtiöön.

Vierailija
127/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitapiolassa työpaikan vakuutus ja kaaduin töissä liukkaalla ja olkapäästä repes hauiksen toinen jänne irti paikaltaan ja siirtyi sivuun. Lääkäri sanoi että pitää leikata ja kiinnittää takaisin paikalleen. Noh vakuutusyhtiön mielestä vika ei tullutkaan tuossa kaatumisessa ja ei makseta. Oma tapaturmavakuutus Op-pohjolassa ja sinne soittelin niin käskivät laittaa hakenuksen sisään, katotaan nyt mitä ne sitten päättää.

Vierailija
128/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioikaa vain kirjeitse/sähköpostilla. Puhelimella sovituista asioista ei jää dokumenttia ja kumoavat kaikki lupauksensa.

Vierailija
129/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vesivahinko ja putki vuotanut pikkuhiljaa vettä lattian läpi.Pohjola ilmoittaa, että ei korvausta ja väittää, että vuotanut ennen kuin olen vakuutuksen heille siirtänyt,eli noin 8kk.

Meillä vaihdettiin keväällä tähän tilaan vesimittari ja silloin olisi kyllä huomattu jos olisi märkää ollut.Täysi huijari firma ja kaupungin putkipuolen työnjohto,kertoi, että huonosti korvaavat, mutta maksut muistaa laittaa ajallaan.

Vierailija
130/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitapiolan asiakaspalvelun / myynnin taso on järkyttävän huono ja asiakasvastainen. Olen todennut tämän jo kahteen otteeseen. On käsittämätöntä miksi johto ei puutu tähän. Ovat varmasti saaneet palautetta! Hakekoot vaikka ulkopuolisen konsulttifirman, joka avaa käsitteen ASIAKAS_PALVELU_ En missään nimessä suosittele kenellekkään ottamaan vakuutusta Lähitapiolasta!

Vierailija
131/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitapiola ainakin voi näköjään vaihtaa lennosta lasten vakuutusten korvaus ehtoja, oma vastuita ym.

Vierailija
132/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain ota vakuutusta LähiTapiolasta. Aggressiivista epäammatillista myyntiä.

Googleta "kokemuksia LähiTapiolasta", niin huomaat, että 88 % tyytymättömiä.

Vierailija
133/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain LähiTapiolaan erehdy! Täysin mätä yhtiö !

Vierailija
134/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele LähiTapiolaa missään tapauksessa. Kaksi kertaa joutunut asioimaan korvausasioissa. Ensimmäisessä olin itsekin Tapiolan kasko-asiakas. Ajoimme ajokoiran päälle säkkipimeässä, myöhäillasta. Omistaja kertoi että koira oli karannut kotipihasta. Kun hain korvausta omistajan kotivakuutuksesta (myös Tapiolassa) oli kertomus muuttunutkin ja kyse olikin nyt metsästystilanteesta, joka ei kuulu korvattavuuden piiriin. vakuutusyhtiö oli kuulemma neuvonut.

Nyt asioin liikennevakuutusasiassa. Toinen osapuoli törmäsi vasemmalle kääntyvän ajoneuvoni perään. Osapuoli myönsi paikalla tallenteelle aiheuttaneensa vahingon. Vakuutuskäsittelyssä tarina olikin muuttunut niin, ettei kääntyjällä ollut vilkkua päällä. Kääntyvän ajoneuvon kuljettaja, sekä toinen todistaja kertovat, että vilkku oli päällä. Asialla ei ole kuulema merkitystä, koska "kääntyvälle kuuluu ennakointivelvollisuus", ilmeisesti siis myös takaatulevan laittomasta liikennekäyttäytymisestä, sekä "todistajan kertomus ei tuo lisäarvoa".

Asiakaspalvelu on ollut ala-arvoista perustelujen pimittämistä ja asian viivyttämistä nyt jo viikkojen ajan.

Vierailija
135/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös kannatusta lähes mille tahansa yhtiölle, mutta ei ikinä Lähitapiolalle. Kaikki vakuutusyhtiöt yrittävät ketkuilla parhaan kykynsä mukaan, mutta Lähitapiola on kyllä pahin.

Vierailija
136/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala tässä kertomaan millaisia kokemuksia minulla on Lähitapiolasta mutta toivon että mahdollisimman moni ihminen pysyisi erossa tästä lafkasta.

Vierailija
137/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria ihmisiä pitäisi varoittaa Lähitapiolasta, etteivät he valitsisi sitä vakuutusyhtiökseen.

Mielummin valitsisivat oikean vakuutusyhtiön.

Lähitapiola on kuuluisa kiemurtelustaan. Vakuutukset ovat hyviä kunnes tukee korvauksen aika. Sitten on asiakas heikoillaan.

Vierailija
138/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa selvittää meidän 2 vuotta jatkunutta helvettiä lähitapiolan kanssa taas. Mutta esimerkkinä selkeimmästä asiasta on se että meillä on ajoneuvoista kaikista kolme samansisältöistä vakuutusta päällekkäin yksi siinä yhtiösä mihin ne on lopulta ongelmien jälkeen siirretty ja kaksi lähitapiolassa. Trafin tiedon mukaan vakuutukset on siinä uudessa yhtiössä niin kuin pitääkin. Hämmentävää on se että ne vakuutukset eivät irtisanoudu lähitapoilasta minkään tahon toimesta, ei uuden yhtiön, ei lähitapiolan edustajan, ei meidän.

Ja tämä siis se yksinkertaisin ja selkein selvitettävä. Se että koko meidän vakuutussetti on sotkettu lähitapiolan toimesta. Eikä selvyyttä tunnu tulevan... vain laskut ja muistutukset juoksevat. Lisäksi lähitapiolan verkkopalvelun mukaan maksetut laskujen summat eivät pidä yhtä tiliotteen maksettujen summien kanssa. Pysykää todellakin erossa yhtiöstä!!!

Vierailija
139/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki korvaukset olen saanut  mukisematta. Usea vakuutus siellä, myös yritysvakuutus  oli, kun olin yrittäjä

Vierailija
140/143 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko asia Lähi-Tapiolan maatalous vakuutuksessa:sivutoimisesti viljelijöitä toimivia vahinko tarkastajia,joilla uteliaisuutta ja tietoakin alasta,mutta varsinaiset vakuutus asiat hukassa.Puhelussa ensin luvataan korvaus ja sitten perutaan päätös.

Nämä keskustelun kokemukset vauhdittavat vakuutusyhtiön vaihtoa