LähiTapiola kokemukset
Moi! Luin Iltasanomista kuin LähiTapiola on jälleen ansioitunut huijaamalla aivovammaiselta nuorelta tuen http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000001188222.html
Minulla oli 7 vuotta sitten käsittämätön vääntö siitä, kun eivät millään olisi halunneet antaa lakiapua, josta tosiaan olin maksanut vakuutuksessa (kotivakuutus). Sanoivat vaan, ettei vika ollut meidän, mutta se pitäisi kyllä siellä oikeudessakin todistaa eikä heidän puhelinarvionsa nyt vain riittänyt. Hyppyyttivät päiviä maksullisella linjalla asiakaspalvelijalta toiselle. Lopulta kaiken joutui tekemään itse kalleimmasta kotivakuutuksesta huolimatta.
Nyt kaveri tasan samassa tilanteessa, kun tuli vesivahinko. Ai että! Onko muilla (hyviä tai) huonoja kokemuksia kyseisestä puljusta? Hirveätä saastaa ainakin asiakaspalvelu. Ehkä jotain 100 euron puhelimia saa korvauksesta, mutta yrittäkääpä edes laillisin keinoin saada sitä palvelua, joka sopimuksessa lukee ja samaan aikaan toisen tiimin asianajaja painaa päälle. Luulin, että multa menee henki.
Tapaus päättyi itselleni siinä mielessä onnellisesti, että lakkasin ottamasta yhteyttä LähiTapiolaan ja keskityin vain oikeusjuttuun. Kolme vuotta meni, mutta me voitettiin. Ei toivoakaan, että tästä vakuutusyhtiöstä saisi edes sitä apua, josta on maksanut.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein kalleimmat vakuutukset kun kilpailutin. Korvauksia ei onneksi ole tarvinnut hakea yhdestäkään puljusta, alkais vaan vituttaan kun ei mitään saa.
Ei tosiaankaan halvin.
Niin vaikeat korvausehdot ja "vakuutusluokat" ettei ehdoissa ole mitään järkeä. Tutkin näitä vakuutusluokkia yhden viikonlopun, ja kysyin sitten vaikeita kysymyksiä ja vakuutuksen myynti loppui minulle kuin seinään.
Tapiola ymmärsi että tajusin jymäyttämisen.
Kaikki perustuu niihin ehtoihin, näin on sanottu ja olen itse myös todennut asian olevan näin.
Muutaman tonnin korvaus, joo ok, rahat tilillä parissa päivässä.
Isommassa korvauksessa alkaa se vedätys.
Kaikki mahdollinen tehdään sen eteen,ettei suoriteta korvausta, milloin mihinki vedoten.
On täysajan tapaturmavakuutusta, matkavakuutusta,vakavan sairauden hoitokulu vakuutusta yms.
Ja mitään jossa on kuntoutus-ja tai terapia sana, ei tarvi korvata. Olen karvaasti kokenut asian olevan näin. Kysymys oli tapaturmasta ei liikennevahingosta. Kyllä v... ttaa raakasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääntöä ollut lähitapiolan kanssa auton sekä kotivaakutuksen korvauksien kanssa. Selvissä tapauksissa eivät korvaaa syitä kyllä löytyy. Itsellä silloin oli uusi auto ,vakuutus lunasturvaa myöden. Stop risteyksestä toinen auto kylkeen,ei edes oma syy. Mitä tekee lähitapiola ei korvaa oman auton osalta,auto lunastuskunnossa. Kotivakuutus korvausten kanssa samaa. Pienemmät vähingot kyllä korvaa,ei isompia.
Jos ei ollut sinun syysi, niin silloinhan korvaus tulee vastapuolen liikennevakuutuksesta käsittääkseni.
Joo, mutta kaskon idea on osittain myös siinä, että korvauksen saa omalta vakuutusyhtiöltä viiveettä. Kolarin vastapuolihan voi vaikka riitauttaa syyllisyyskysymyksen ja korvauksia vastapuolen vakuutuksesta voi joutua odottamaan esimerkiksi vuoden riippuen jutun oikeuskäsittelystä.
Jos vakuutusyhtiö kakistelee korvausten maksamisessa vedoten vastapuolen vakuutusyhtiöön vaikka on kasko, niin sitten vakuutusyhtiö vaan heti vaihtoon kun korvaukset on saatu. Jos ei itse pysty reklamoimaan tai eivät usko sinua, niin seuraavaksi kannattaa pyytää juristia laatimaan muistutuskirje.
Minulle kaupattiin kahdella eri kerralla oma vara vakuutus vakavan sairauden turvaksi ja älyhenkivakuutus. Nyt kun jouduin sairauslomalle työ tilanteen vuoksi, kävin kysymässä, että sattuisiko tämä kuulumaan vakuutuksen piiriin. Kuului kyllä, joten hain sairauspäivärahaa. Nyt olivat tutkineet sairauskertomuksiani/lääkärin merkintöjä ja totesivat, että olen valehdellut terveyslomakkeessa. Todellisuudessa kyselin melkein joka kohdassa virkailijalta kumpi pitää laittaa kyllä/ei tällaisessa ja tällaisessa tilanteessa. Heillä tuntui vain olevan hoppu saada vakuutus myytyä. Lisäksi näyttää, että papereista on joitain kohtia muutettu jälkikäteen, koska avoimissa kohdissa näkyy mustetta ja hieman yliviivausnauhan reunaa ja ruksien kohdalla toisen vaihtoehdon ruudun reunat ovat katkonaiset uusi ruksi on musta, kun kaikki muut ovat sinisellä. Itsellä meni kyllä täysin luotto ja lähden kilpailuttamaan vakuutukset uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vääntöä ollut lähitapiolan kanssa auton sekä kotivaakutuksen korvauksien kanssa. Selvissä tapauksissa eivät korvaaa syitä kyllä löytyy. Itsellä silloin oli uusi auto ,vakuutus lunasturvaa myöden. Stop risteyksestä toinen auto kylkeen,ei edes oma syy. Mitä tekee lähitapiola ei korvaa oman auton osalta,auto lunastuskunnossa. Kotivakuutus korvausten kanssa samaa. Pienemmät vähingot kyllä korvaa,ei isompia.
Ootko miettinyt, että se ongelma olikin just siinä, että ei ollut edes oma vika? Ei kuulu sun omalle vakuutusyhtiölle.
Moi
Minulla alkaa käämi palamaan Lähi-Tapiolan kanssa. Hain tapaturmavakuutusta sairauskulu korvauksella. Vastasin esilomakkeeseen rehellisesti ja kerroin painoni ja pituuteni. Laskivat painoindeksin ja hylkäsivät vakuutuksen pelkäksi tapaturmavakuutukseksi. En ole ikinä ollut painoni takia sairauslomalla. Se ei kelvannut selitykseksi. Kysyin mitkä ovat indeksin rajat, niin ei voi kertoa.
Vaimolle saatiin kyseinen vakuutus, kun indeksi pysyi "rajoissa". Mutta nyt haluavat, että hylkäämme sen itse. Vaimolla oli peukalo ollut kipeä, saanut siihen hoitoa. Mutta yksikään lääkäri ei sitä ollut sanonut sairaudeksi. Myöhemmin tuli leikkaus peukaloon. Lähi-Tapiola kieltäytyy korvaamasta, koska sairaus oli ollut jo tiedossa. Ei ollut meillä.
Meillä on kodin kaikki vakuutukset siellä. Miten voin uskoa, että korvaavat esim. jos talo palaa. Selittävät varmaan, että tuli "kyti" jo nurkassa.
Itselläni oli kotivakuutus lähitapiolasta useissa eri kohteissa. Olkapääleikkauksen johdosta jouduin käyttämään voimakkaita kipulääkkeitä, jonka aikana Lähitapiola oli nostanut ilman minun hyväksyntääni kiinteistöjen arvot poskettoman suuriksi vakuutusmaksujen lisäämiseksi. Tämän tajuttuani irtisanoin heti vakuutukset kyseisestä firmasta. Älkää hyvät ihmiset missään nimessä ottako Lähitapiolaa
Yritin saada uuteen autooni kaskon mutta en saanut koska multa on mennyt luottotiedot. Huvittavaa tästä tekee se että multa on jäänyt lasku maksamatta lähitapiolalle ja ne perkeleen laskut ei tullut mulle e-laskuna eikä maksumuistutuksena. Ilman mitään varoitusta niin luottotiedot meni. Kiitoksia vain tapiola! Tämä muistetaan! Millä ihmeellä ihmiset saa kaskoja luottotiedottomana. Taitaa olla yrityksen tarkoitus kusettaa ihmisiä. Ja myös se huvittaa kun kävin konttorilla niin virkailija sanoi että en ole edes tilannut e-laskua. Avasin verkkopankin ja näytin että kyllä muuten olen. Näytin koko tämän vuoden laskut ja siellä ei näkynyt mitään laskua, ei edes erääntynyttä. Suosittelen pysymään kaukana tuosta firmasta. Mä oon aina pitänyt huolen että laskut on maksettu. Onko jollakin tietoa mistä mahtais saada autoon kaskon? En voi odottaa kolmea vuotta että luottotiedot korjaantuu.
En voi suositella lähitapiolaa, etsivät jokaisesta tapahtumasta mahdollisen porsaanreiän, jotta voivat pestä kätensä. Vaihdoin OP:lle ja rupes homma toimimaan.
Tuttavani oli kolhaissut autoani ja yritti tehdä vahinkoilmoitusta Lähitapiolan nettisivuilla siinä kuitenkaan onnistumatta. Kävin konttorissa, jossa kerrottiin, että olisi pitänyt mennä "yrityksen" sivuille, vaikka oli yksityishenkilö. (Tätä ei kerrottu ohjeissa) Kun sitten kävin kysymässä seuraavana päivänä vahinkonumeroa, mikä piti ilmoittaa kolarikorjaamolle, vastaus oli:"En voi antaa sitä, kun se on jossain bittiavaruudessa." Menin korjaamolle, jossa oli jo tilattu tarvittavat osat. Sillon päätin pysyä mahdollisimman kaukana kyseisestä yrityksestä, jos heidän tietonsa katoavat bittiavaruuteen ja asiakaspalvelu on näin surkeaa.
Yritin tanaan ostaa lahitapiolasta missa ovat lastenivakuutukset, kahden autoni vakuutukset, Uuden autovakuutuksen, mutta netti ei ottanut tunnistautumista vastaan ja tietenkin on pyha ja pitas paasta ajamaan omaa autoani. Hienoa palvelua varmaankin jos toimis edes. Ensiviikolla kilpailutan kaikki vakuuutukseni uudestaan. Ja jos jollaiqn muulla on edes lahes yhta hyva, otan sen.
LähiTapiola on niin epärehellinen yhtiö että neuvon nauhoittamaan kaikki keskustelut korvausasioissa.
Itseäni kyseinen yhtiö huijannut useita kertoja jonka jälkeen vaihdoin vakuutusyhtiötä.
V*****n****t kirjoitti:
Yritin saada uuteen autooni kaskon mutta en saanut koska multa on mennyt luottotiedot. Huvittavaa tästä tekee se että multa on jäänyt lasku maksamatta lähitapiolalle ja ne perkeleen laskut ei tullut mulle e-laskuna eikä maksumuistutuksena. Ilman mitään varoitusta niin luottotiedot meni. Kiitoksia vain tapiola! Tämä muistetaan! Millä ihmeellä ihmiset saa kaskoja luottotiedottomana. Taitaa olla yrityksen tarkoitus kusettaa ihmisiä. Ja myös se huvittaa kun kävin konttorilla niin virkailija sanoi että en ole edes tilannut e-laskua. Avasin verkkopankin ja näytin että kyllä muuten olen. Näytin koko tämän vuoden laskut ja siellä ei näkynyt mitään laskua, ei edes erääntynyttä. Suosittelen pysymään kaukana tuosta firmasta. Mä oon aina pitänyt huolen että laskut on maksettu. Onko jollakin tietoa mistä mahtais saada autoon kaskon? En voi odottaa kolmea vuotta että luottotiedot korjaantuu.
Mene bussilla jos et osaa maksaa laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Eläinvakuutus ok.
Nih, koska siitä korvataan vain jotain satasen eläinlääkärikäyntejä.
Kannattaa kilpailuttaa vakuutukset ja myös miettiä, mitä ja millaisia vakuutuksia oikeasti tarvitsee. Aikamoinen rahasampo noille yhtiöille ovat ihmisten turhat vakuutukset.
Lähitapiolas auto vakuutus 550e.pop vakuutus 242e😂😂😂😂😂😂😂😂😋😋😋😋
Meillä on ollut lähiTapiolassa vakuutukset liki kaksikymmentä vuotta ja olemme luulleet että asiat ovat kunnossa pienet kodinkone vahingot kyllä hoituu aika kivuttomasti mutta matka ja tapaturma vakuutukset eivät tunnu korvaavan juurikaan mitään. Sitten se asiakas palveluun soittelu on ihan karseaa puhelimessa saa odotella pitkät ajat ja joka kerta pitää selittää samat asiat eri ihmiselle moneen kertaan. Kirjalliset päätökset muutaman kympin korvauksista tuleva joskus jos tulevat tai sitten ei yhteistyö meihläisen kanssa on melko onnetonta tuntuu ihmeelliseltä että mehiläisessä jää huomaamatta sellaiset kudos vauriot jotka julkisella puolella löytyy heti olisikohan tarkoitus hakuista yhteistyötä.
Kaikkein kalleimmat vakuutukset kun kilpailutin. Korvauksia ei onneksi ole tarvinnut hakea yhdestäkään puljusta, alkais vaan vituttaan kun ei mitään saa.