Minun 8-vuotias poikani on tylsä tyyppi :(
Siis miten kasvattaa lasta josta ei pidä? Siis hän ei tuota mitään iloa äidilleen. On joku tällainen sensointegraation häiriö -tyyppi. Haluaisin juoda aamuteetä ja olla rauhassa, niin poika haluaa häiritä minua jutuillaan ja puheellaan koko ajan. Eikä ole siis kovin viihdyttävä. Tyttömme on viihdyttävää seuraa, muuten en ehkä edes osaisi ajatella, että lapsikin voi olla joko tai. Onneksi poika ei itse tunnut tajuavan, ettei hänen juttunsa kiinnosta. En jaksa uskoa, että iso joukko muita lapsia on myöskään kiinnostunut häntä kuuntelemaan. Että jos parikin kaveria on, niin mahtava juttu. Mutta entä jos poika jonain päivänä huomaa, että kukaan ei ole samalla aaltopituudella ja murenee siihen? This is the road to hell enkä osaa muuttaa sitä. Ei kenestäkään voi tehdä kiinnostavaa ulkokultaisin keinoin.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku KEHTAA puhua omasta lapsesta noin!
Häpeä!Niin mietipä, mun äiti kehtasi olla pitämättä minusta.
ApEli annat hyvän kiertää? Ai saatana mia ottaa pannuun tollaset katkeroituneet "kun mullakin oli paska lapsuus niin munkin lapsilla on oltava" uikuttaja vanhemmat. Mee vaikka terapiaan purkamaan noita ongelmias, mutta anna sen lapses olla just niin tylsä tyyppi ku haluaa.
No niinhän mä annankin. Missä sanoin, etten antaisi? Ja miten itse voi rakastaa jos minua ei ole rakastettu?
ApNo miksi sitten oot lisääntynyt? Ja miten niin ei oo rakastettu, sulla on kaks lasta jotka rakastaa ja ollut (tai on?) mies joka on varmaan kanssa rakastanut.
Ei ole rakastettu lapsena, kun tapasin mieheni uskoin jo ettei minua voi rakastaa.
Ap
Niin että meinaat nyt käyttää loppuelämäs sen asian märehtimiseen? Onnea !
No sellaisia pojat on. Tylsiä tyyppejä tylsine juttuineen. Sitten niistä kasvaa tylsiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli annat hyvän kiertää? Ai saatana mia ottaa pannuun tollaset katkeroituneet "kun mullakin oli paska lapsuus niin munkin lapsilla on oltava" uikuttaja vanhemmat. Mee vaikka terapiaan purkamaan noita ongelmias, mutta anna sen lapses olla just niin tylsä tyyppi ku haluaa.
No niinhän mä annankin. Missä sanoin, etten antaisi? Ja miten itse voi rakastaa jos minua ei ole rakastettu?
ApNo miksi sitten oot lisääntynyt? Ja miten niin ei oo rakastettu, sulla on kaks lasta jotka rakastaa ja ollut (tai on?) mies joka on varmaan kanssa rakastanut.
Ei ole rakastettu lapsena, kun tapasin mieheni uskoin jo ettei minua voi rakastaa.
ApNiin että meinaat nyt käyttää loppuelämäs sen asian märehtimiseen? Onnea !
No kyllä se tietysti mietityttää, kun pitäisi osata rakastaa lasten takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No sellaisia pojat on. Tylsiä tyyppejä tylsine juttuineen. Sitten niistä kasvaa tylsiä miehiä.
Ei ihan näinkään.
Ap
Usein oon miettinyt että mites näiden provoilijoiden lapset voi ku äiti pitkät päivät trollaa netissä:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onko tämä vilpittömästi sinusta lapsen paras?
ApVoi kuule vaikka ollakkin, sillä voi olla oikeasti positiivinen merkitys siihen millainen se lapsi on aikuisena. Ja ei 8-vuotiaat pojat vielä määrittele toisia lapsia siten, että onpas tolla työsiä juttuja, ei oteta sitä mukaan futispeliin tms. Pojat on huomattavasti rennompia ja reilumpia toisiaan kohtaan kuin vaikka tytöt.
Niin no sen takia koitan antaakin lapsen olla minusta ihan pöllö tyyppi, koska jos alan sanoa hänelle, ettet kelpaa niin sit se uskoo sen ja se, että on tylsä PLUS se, että uskoo, ettei kelpaa on pahempi yhdistelmä, kuin kumpikaan erikseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Provohan tämä on, mutta miksi ihmeessä kukaan tekisi lapsia jotta voisi heille tuottaa saman kärsimyksen? Terve psyyke haluaa luoda korvaavan kokemuksen itselleenkin kohtelemalla lastaan oikeudenmukaisesti.
Jaahas, äitihullu on taas päättänyt tulla narisemaan koko päiväksi palstalle. Valittaa ja vinkuu kuinka häntä ei ole äiti koskaan rakastanut. Mikä ei kyllä ole mikään ihme. Ketju venyy 32-sivuiseksi, välillä joku hyväuskoinen yrittää neuvoa ja silitellä äitihullun päätä, mutta suurimmaksi osaksi tämä narsisti keskustelee itsensä kanssa. Voi elämän kevät.
Yritä nyt löytää lapsestasi jokin muu arvo kuin viihdearvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se tuntui sinusta sitten ilmeisen mukavalta kun annat oman lapsesi kokea samaa. Se, ettei äitisi pitänyt sinusta, ei ole lapsesi vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApProvohan tämä on, mutta miksi ihmeessä kukaan tekisi lapsia jotta voisi heille tuottaa saman kärsimyksen? Terve psyyke haluaa luoda korvaavan kokemuksen itselleenkin kohtelemalla lastaan oikeudenmukaisesti.
Korvaavaan kokemukseen minäkin pyrin. Meillä ei siksi anneta lapsen ymmärtää, että hänellä on arvoa vain muiden pitämänä. Siis ihan ääneen. Vaikka on se kyllä välillä aika vaikeaa kun tekisi mieli haukkua samoin kuin itseä on haukuttu. Mutta silloin minun (kasvattaja-)haukkujani tekivät mielestään vieläpä palveluksen, minä sentään tajuan, että sellainen on vahingollista lapselle eikä suinkaan mikään palvelus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt löytää lapsestasi jokin muu arvo kuin viihdearvo.
Täytyy koittaa.
Ap
Mutta kuka haluaa olla sellaisen tylsimyksen laveri?
Ap