Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otanko synnytykseen omat aidinmaidonkorvikkeet mukaan? Jos imetys ei onnistukaan ja sairaala on " imetys-fasistinen" ? En halua jattaa vauvaani ilman mitaan ruokaa. Olen kuullut tapa

Vierailija
24.02.2006 |

uksista, joissa vauvaa ei ole suostuttu ruokkimaan korvikkeella vaikka on itkenyt pää punaisena jo usean tunnin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä silti, ottaisinko varalta. Ehkä ottaisin oman mielenrauhani vuoksi. Lapsemme verensokeriarvot meni todella mataliksi, ennenkuin korviketta annettiin.

Vierailija
2/21 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sitten kuullut kyseisestä sairaalasta että siellä ei saisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa sai hakea hoitajien kansliasta. He lämmittivät ja annostelivat sen valmiiksi. Podin aina jotenkin huonoa omaatuntoa, kun hain tytölle maitoa.. Tuntui, että hoitajat katsoivat vähän kieroon..

Vierailija
4/21 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaapista, jos omaa maitoa ei vielä tullut tms. Eikä tarvinnut mitään lupia kysellä ;)

Vierailija
5/21 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo! Mehän asutaan Suomessa :)

Vierailija
6/21 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on päivänselvää ettei maito nouse heti synnytyksen jälkeen, eikä vauva silloin pyhällä hengellä elä! Lisämaitoa silloin tarvitsee!!!

Vierailija
7/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitoa sai hakea hoitajien kansliasta. He lämmittivät ja annostelivat sen valmiiksi. Podin aina jotenkin huonoa omaatuntoa, kun hain tytölle maitoa.. Tuntui, että hoitajat katsoivat vähän kieroon..

Olen lukenut, että jotkut hoitajat ovat äärimmäisen vastahakoisia ja nyrpeitä antamaan lupaa lisämaidon hakemiseen. Ajattelin tämän takia ottaa itse mukaan korviketta ja tuttipullon

Vierailija
8/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota omat maidot mukaan!! Eivät anna helposti lisämaitoa. Meillä tyttö aloitti iltaisin tosi kovan itkun ja lopulta jouduin huutamaan hoitajille, että nyt sitä maitoa! Eivät siis suostuneet tuomaan vaikka miten aneli. Sektion jälkeen ei maitoa oikein tullut.

Terveisiä Hyvinkään sairaalan sadistihoitajille!

Vierailija
9/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kanssa oli ongelmia imetyksessä ja vaikka yritin kaikkia ehdotettuja kikkoja toisen lapsen kohdalla ei imetys edelleenkään onnistunut. Maitoa ei vain tullut. Ymmärrettävästi vauva siihen hermostui. Osastolla silti haluttiin että jatkan vain yrittämistä. Toiselle lapselle oli mukana omat korvikkeet, pullot ja pesuvälineet. Niillä selvittiin.

Vierailija
10/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kuullut"

Vierailija
11/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, että jotkut hoitajat ovat äärimmäisen vastahakoisia ja nyrpeitä antamaan lupaa lisämaidon hakemiseen. Ajattelin tämän takia ottaa itse mukaan korviketta ja tuttipullon

Idiootti sinä olet.

Vierailija
12/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuo jankutus.

Vierailija
13/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mitä? :D Kyllä sairaalasta saa korviketta jos tarve vaatii. Etenkin keskosille tai muuten hauraille vauvoille koitetaan järjestää luovutettua äidinmaitoa ja sitä voi saada muutkin tilanteen mukaan.

Vauvan terveyden kannalta on parempi itkeä alkuun tovi ilman maitoa, kuin saada ensiateriaksi vieraan lajin maidosta tehty valmiste. Se on suoliston bakteerikannan ja immuunijärjestelmän terveen ohjautumisen (autoimmuunisairauksien ilmaantuvuus, sairastavuus ym.) kannalta huono vaihtoehto vastasyntyneelle. Aina kun mahdollista kannattaa antaa ihmismaitoa vastasyntyneelle.

Vierailija
14/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta jos sinulla ei ole kokemusta vauvoista, niin pyydä apua kätilöiltä. Vastasyntyneen vatsalaukku on todella pieni, kuten luonto on tarkoittanut. Vauvan kuuluu itkeä alussa, koska äidin hormonit toimivat niin, että vauvan itku laukaisee yhdessä imemisen kanssa maidontuotantoa. Minun kanssa samassa huoneessa oli äiti, joka halusi joka käänteessä antaa lisämaitoa. Vauva ihan oksensi välillä, kun eihän sen mahaan mahdu. Kätilöt yrittivät puhua järkeä, että imetå vaan tiheästi, niin maito alkaa nousta. Kas kummaa, kun olin lähdössä kotiin oman vauvani kanssa kolmantena päivänä, se äiti valitti kätilöillä, että vauvansa haluaa vain pullosta juoda, ei rinnasta. Onko tuo ihmekään, kun itse oli 2 vuorokautta vähän väliä tunkenut pulloa suuhun ja siitä vauva saa nopeammin mahan täyteen. Kuka meistä haluaa nähdä vaivaa, jos maito tulee helposti. Minä en ole yhdellekään kolmesta lapsestani vaatinut lisämaitoa ja hyvin ovat tottuneet imetykselle.

Vierailija
15/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tubulaariset rinnat ja vaikka maito nousi rintoihin, ei se tullut ulos niistä, vaikka olisin päälläni seisonut. Imetysyritykset olivat kerta toisensa perään tuhoontuomittuja, epätoivoisia yrityksiä. Tunnista toiseen kuunnellen, kun vauva huutaa selkä kaarella. Mutta piti vaan "yrittää enemmän". Yritetty oli maaten, istuen, seisoen, kävellen, laulellen, pumpaten, kumilla, ilman kumia...

Vierailija
16/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli varalta mukana keitetty tuttipullo ja korviketta. Ja maito ei noussut kunnolla, lopulta sain lypsettyä sen verran että vauva sai eväänsä ja oppi itse saamaan tissistä.

Vierailija
17/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maito ottaa aikansa noustakseen. Ihan normaalia, eikä vahingoita vauvaa. Sen itkun kuuntelemisen taas pitäisi herättää sinussa tarpeen nostaa se vauva rinnalle imemään, joka saa maidon nousemaan. 

En ole oikeasti kuullut kenestäkään vauvasta, joka olis tunteja itkenyt synnärillä. Ei niin oikeesti tapahdu. 

Mutta tottakai saat sieltä osastolta tarvittavan lisämaidon, ei sinne omia tarvitse viedä. Saa toki viedä jos itse haluaa. Saathan sä vaikka kotiutuakin 9h synnytyksestä. Sit ei kukaan kysele sulta mitään.

Vierailija
18/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti otat. Ei tarvii tapella ja taistella sitten hoitajien kanssa. Ja jos et niitä tarvitse, niin sitten et käytä. Sun vauva, sun päätös.

Vierailija
19/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun ihmiset vastaa 19 vuotta vanhaan ketjuun. Luulen että aloittajan vauva on jo syntynyt ja maitonsa saanut. 

Vierailija
20/21 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vauva saa nykyään juoda vaikka olutta.