Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus haluaa vaihtaa Suomen kansallislaulun!

Vierailija
27.05.2016 |

Finlandia-hymniksi. Olisi loistoidea kenen tahansa muun esittämänä, mutta sekoomusta on pakko vastustaa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016052721633041_uu.shtml

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos se sekoitetaan Biafran entiseen kansallislauluun? 

Vierailija
2/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos se sekoitetaan Biafran entiseen kansallislauluun? 

Joo, saksalainen juomalaulu on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Kaj Chydeniuksen säveltämä Suomenmaa, Aleksis Kiven runoon, olisi parempi vaihtoehto. Löytynee Youtubesta. "Maa kunnasten ja laaksojen/ mi on tuo kaunoinen ..."

Nälkämaan laulu (Kianto - Merikanto) sopisi mun mielestä myös hyvin koko Suomen kansallislauluksi. 

Voihan kansallislaulun vaihtaa. Ruotsissa oli oikein kansanliike, joka halusi Ulf Lundellin Öppna landskap Du gamla, du frian tilalle. Mutta Finlandia, niin hieno sävellys kuin se onkin, on mun mielestä aika mielikuvitukseton vaihtoehto. Eikä se ole helppo laulettava, mikä on kansallislaululle ehdoton vaatimus. Ehkä "sivistyspuolue" Kokoomuksen puoluetoimistossa ei tunneta suomalaista musiikkia ja runoutta kovin laajalti? :)

Vierailija
4/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan. En ole kiinnostunut politiikasta, mutta jos on pakko olla jotain mieltä, niin vihervassarisuvakkihuora kai lähinnä olen.

Vierailija
5/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilata hyvää biisiä sillä, että sitä laulaa känninen lätkäkansa Havis Amandan patsaalla.

Vierailija
6/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistän Finlandia-hymnin EU-kriittisyyteen. Miksi sekoomus haluaa muistuttaa suomalaisia ajasta, kun pyrimme saada olla itsenäisiä, kun politiikkansa pyrkii vastakkaiseen suuntaan?

Vierailija
7/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti sellainen joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan vaan odottaa että muut sanelee mitä mieltä hänen pitää olla. Nyt "sanelu" tulee väärältä taholta niin ideankin on pakko olla huono. Kyllä hyvä idea on hyvö idea ihan riippumatta siitä, kenen esittämänä se tulee.

Vierailija
8/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jo vuosia, että Finlandia-hymni olisi kauniimpi ja isänmaallisempikin kansallislaulu Suomelle. En ole kokoomuksen kannattaja, mutta hyvä ehdotus heiltä, pitäähän tästä voida edes keskustella

Vierailija
9/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen kokkareiden kanssa aika harvoin samaa mieltä mistään, mutta tästä olen samaa mieltä.

Vierailija
10/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaihdeta. Sillä mikään ei ole parempaa kuin kuunnella urheilufanien hoilaavan "ei vettä rantaa rakkaampaa" 2 kertaa, eli väärin.

Vierailija
11/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten olen kokkareiden kanssa aika harvoin samaa mieltä mistään, mutta tästä olen samaa mieltä.

Veit täysin sanat suustani tai sanotaanko että kirjaimet näppikseltäni!

Vierailija
12/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Kaj Chydeniuksen säveltämä Suomenmaa, Aleksis Kiven runoon, olisi parempi vaihtoehto. Löytynee Youtubesta. "Maa kunnasten ja laaksojen/ mi on tuo kaunoinen ..."

Nälkämaan laulu (Kianto - Merikanto) sopisi mun mielestä myös hyvin koko Suomen kansallislauluksi. 

Voihan kansallislaulun vaihtaa. Ruotsissa oli oikein kansanliike, joka halusi Ulf Lundellin Öppna landskap Du gamla, du frian tilalle. Mutta Finlandia, niin hieno sävellys kuin se onkin, on mun mielestä aika mielikuvitukseton vaihtoehto. Eikä se ole helppo laulettava, mikä on kansallislaululle ehdoton vaatimus. Ehkä "sivistyspuolue" Kokoomuksen puoluetoimistossa ei tunneta suomalaista musiikkia ja runoutta kovin laajalti? :)

Ei kansallishymnissä ole pakko olla sanoja lainkaan, esimerkiksi Espanjan kansallishymnissä ei ole joten sitä ei tietenkään lauleta.

Vierailija
13/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan kerralla kunnolla. Ehdotan eppujen murheellisten laulujen maata. Kuvaa hyvin slaavilaista alakuloisuutta.

Vierailija
14/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistän Finlandia-hymnin EU-kriittisyyteen. Miksi sekoomus haluaa muistuttaa suomalaisia ajasta, kun pyrimme saada olla itsenäisiä, kun politiikkansa pyrkii vastakkaiseen suuntaan?

" ... jyb pyrimme saada"? Jos arvostat Suomea, opettele suomen kieli. 

Vierailija
15/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Finlandia-hymni musiikillisesti on ihan kaliiberia kuin tuo Maamme-laulu ja Virolla lisäksi on nykyisin sama sävel kuin Maamme-laulussa, joten ainakin nuo seikat puoltaisivat vaihtamista.

Maamme-laulun sanoitus on kyllä mielestäni hyvä.

Vierailija
16/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, tarkoitin siis lainata 6:n viestistä " ... KUN pyrimme saada", mutta onnistuin kirjoittamaan käsittämättömän, suomeen kuulumattoman sanan jyb. :D

14

Vierailija
17/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maammelaulu on kuin joku rallatus sirkuksesta. Oikein hävettää kun se soitetaan, niin karsea se on. Finlandia taas on kaunis, toivotaan että laulu vaihtuu.

Vierailija
18/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestyksessä Finlandia-hymni saa selvän enemmistön: http://www.hs.fi/politiikka/a1464315484879

Vierailija
19/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"öppna landskap" Ruotsalaisille sopisi paremmin"öppna gränserna och ditt hjärta"

Vierailija
20/31 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa, tarkoitin siis lainata 6:n viestistä " ... KUN pyrimme saada", mutta onnistuin kirjoittamaan käsittämättömän, suomeen kuulumattoman sanan jyb. :D

14

Noloa PISTE TarkoituKSENI oli siis lainata KUUDETTA viestiä, mutta blahblah.. Ketään ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän