Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaaseen vai Vantaahan?

Vierailija
26.05.2016 |

??

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap on vain joutava ryssärölli eikä kukaan suomalainen ole oikeasti noin typerä.

Vierailija
22/31 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan, vaan Vantaalle. 

Olen kiintynyt Vantaaseen/Vantaahan. Mites sanot? Ei voi sanoa, olen kiintynyt Vantaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Espoo ja Vantaa taipuvat ihan eri tavalla, vaikka sanojen rakenne on sama ???

Espooseen - Vantaaseen

Espoolle - Vantaalle

Muuhun en ota kantaa, mutta onpas nämä pk-seudun kaupunkien nimet jotenkin todella tolloja kun oikein tarkemmin katsoo. Noiden lisäksi on vielä inkoota ja sipoota.. huoh.

Poo-poo vaan kaikille eli ehken se nimi onkin ollut enne eikä vain laiskaa suomentamista silloin joskus aikanaan.

Vierailija
24/31 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun jotku urpåt menee ikealle. Argh. IKEAAN!

Vierailija
25/31 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun Vaantaahin.

Vierailija
26/31 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalle.

Vierailija
27/31 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena, oon joskus miettiny suomen kielen muitakin outouksia.

Huuli-huulta, kaali-kaalia, suomalainen-japanilainen (Suomi-Japani) esimerkiksi. On siinä ulkomaalaisella sisäistämistä.

No voi nyyh sentään.

Vierailija
28/31 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan vandaalit

Vierailija
29/31 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena, oon joskus miettiny suomen kielen muitakin outouksia.

Huuli-huulta, kaali-kaalia, suomalainen-japanilainen (Suomi-Japani) esimerkiksi. On siinä ulkomaalaisella sisäistämistä.

Mun saksalainen miniäni opiskelee iltaisin netistä suomea, ja moniin kysymyksiin voin hänelle vain vastata, että niin se vain on, koska eri sanojen synty on niin erilaista. Hulluinta mielestäni on se, että kun sanassa on vain kaksi kirjainta, niin taivuttaessa se ensimmäinen katoaa: YÖ -ÖISIN.

Ja onhan näitä vaikka muille jakaa:

matto - maton, mato - madon.

Asian sivusta: Miniällä ja pojallani on täällä Saksassa puolitoistavuotias lapsi, jolle saan puhua suomea. Lähti eilen kaupassa kipittämään poispäin ja kun huudahdin, että minne sinä nyt menet, vastasi suureen ääneen suomeksi: SiNNE ja kääntyi katsomaan minua, lisäten hymyillen: PIILOON. On se vaan jännää että vaikeankin kielen lapset oppivat, vaikka olisi kakkoskieli!

Vierailija
30/31 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaaseen.

Vierailija
31/31 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaaseen.

Minkä takia ihmiset muuten natkuttaa näistä niin valtavasti aina, voishan sitä sanoa myös Espoohon eikä Espooseen. Siis eihän näissä nyt aina niin selkeä logiikka ole jos tarkemmin miettii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme