Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saanutkaan kutsua, musertavaa

Vierailija
26.05.2016 |

Tänään kuulemma lähti sähköpostilla kutsut kaikille tärkeille ihmisille että voivat olla osallisena tohtorintutkinnon juhlistamiseen. Tulla kuuntelemaan väitöstä ja illalla karonkkaan. Olin jo katsellut iltapukua, säästänyt rahaa juhlallisuuksiin ja lahjaan. Musertavaa että en olekaan tärkeä kun kutsut lähetti mies joka ollut avopuolisoni viimeiset 2,5 vuotta.

Kommentit (255)

Vierailija
161/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mua kiinnostaa, en mä niin sanonut, teidän tohina erityisesti :D viihdearvo kymmenen!

Taisit myös järkätä aloituksen.

Vierailija
162/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En järkkäillyt vaan Ap on eri henkilö, tämä kyllä on yksi messevimmistä ketjuista. Ääliö mies, ketjusekoilua ettei nyt pidä suuttua jos puoliso ei saa kutsua kun on itsestään selvää, että on kutsuttu ja kaikki palstailijat pyörii hikimärissä lakanoissa yönsä miten Ap nyt oikein tekee. Ja valtava epätietoisuus onko tämä provo. Minäkin seuraan ja toivotan tsemppiä. En ole huolissani onko faktaa vai fiktiota, hyvä tarina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En järkkäillyt vaan Ap on eri henkilö, tämä kyllä on yksi messevimmistä ketjuista. Ääliö mies, ketjusekoilua ettei nyt pidä suuttua jos puoliso ei saa kutsua kun on itsestään selvää, että on kutsuttu ja kaikki palstailijat pyörii hikimärissä lakanoissa yönsä miten Ap nyt oikein tekee. Ja valtava epätietoisuus onko tämä provo. Minäkin seuraan ja toivotan tsemppiä. En ole huolissani onko faktaa vai fiktiota, hyvä tarina.

Oletat, että kaikkia kiinnostaa niin kauheasti ketjun ulkopuolella ja asetut yläpuolelle joksikin viisaammaksi tarkkailijaksi. Sinulta vain sattuu unohtumaan, että seuraat itsekin satunnaisen keskustelupalstan satunnaista keskustelua, jolla ei ole kuin satunnaista viihdearvoa  ja joka saattaa tai ei saata olla provo.

Rakas Sherlock, minäkin tykkään trollata. Olen tuo jolle olet vastaillut. Saatan myös itse olla ap tai sitten en ole. Tämä on katsos internet. Ne kauhistuneet naiset tässä ketjussa saattavat hekin olla lassukoita. Tai sitten sinä olet nainen, joka esiintyy lassukkana. Joten miksi suuttua?

Vierailija
164/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi mies sitten pitää sinua "tyhmänä"? Ei sillä, että suhdetta pitäisi missään nimessä jatkaa, mutta mielenkiinnosta? Ja onko hän sinusta taloudellisesti riippuvainen? Mikä on oma koulutustasosi?

Et ole kertonut itsestäsi mitään muuta kuin sen, että olette olleet niin-ja-niin kauan yhdessä ja avoliitossa. Emme tiedä muusta kuin avopuolisosi koulutustaustasta. Näillä tiedoilla tässä on ikävä kyllä porvoolaistarinan makua.

Ap, jätät meidät tilkkimään tarinan jättämiä aukkoja. Et ole esimerkiksi kertonut edeltävistä yhteisistä vuosistannekaan yhtään mitään. Millainen mies oli silloin?

Juu, ja jos olet provo niin voin kertoa, että eilen illalla kävelylenkillä mietin koko lenkin ajan mitä tekisin sijassasi. Siinä sinulle mielihyvää. Toivottavasti tyydytyit siitä, että minulle tuli puolestasi todella paha olo jos tarinasi on totta.

Ei ole mies minusta taloudellisesti riippuvainen mutta maksan puolet kaikesta joten enköhän vähän paremman elintason tarjoa. En ole yhtä korkeasti koulutettu mutta fiksu ja ok näköinen. En siis mikään ole kedon kaunein kukkanen ja pari kiloa voisi ehkä laihduttaa, mutta vain pari ja olisin voinut ne karonkkaa varten pudottaakin että iltapuvussa olisi ollut mukavampi ja itsevarmempi olo.

Mies ei ole mielestäni hävennyt muuta minussa kuin että kuulemma saan puheripulin kun juon liikaa kahvia tai alkoholia. Karonkassa tuskin sillä olisi ollut väliä koska ainakin olisin jutellut vierustovereille.

Nyt lähden kaverin kanssa terassille pohtimaan tilannetta ja saamaan puheripulin liiallisesta alkoholista. Ja kaverin luo yöksi.

Ap

Vierailija
165/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettääkö Sauli Niinistö puolisolleen Jennille virallisen kutsun linnanjuhliin?

Vierailija
166/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettääkö Sauli Niinistö puolisolleen Jennille virallisen kutsun linnanjuhliin?

Lukeeko keskiverto AV-mamma ketjun ennen kuin avaa sanaisen arkkunsa?

Vierailija
167/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kuulemma lähti sähköpostilla kutsut kaikille tärkeille ihmisille että voivat olla osallisena tohtorintutkinnon juhlistamiseen. Tulla kuuntelemaan väitöstä ja illalla karonkkaan. Olin jo katsellut iltapukua, säästänyt rahaa juhlallisuuksiin ja lahjaan. Musertavaa että en olekaan tärkeä kun kutsut lähetti mies joka ollut avopuolisoni viimeiset 2,5 vuotta.

Pakkaa tavarasi tai jos asunto on sinun, niin jo käytännössä ex- avomiehesi hyntteet. On toinen nainen odottamassa siellä?

Et kai sähköpostia odottanut? Kai te puhua osaatte tavalla tai toisella? Selityksiä?

Vierailija
168/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, paska ja itseään täynnä oleva ex-avomies sinulla!

Vierailija
169/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joten miksi suuttua?" Outo logiikka sulla, esimerkiksi hymiö :D ei ilmaise suuttumusta. Kommenttisi kertoo muutenkin, että palstailusi on vakituista ja olet uppoutunut tähän "maailmaan", terveisin satunnainen vierailija "Internetin ihmeellisessä maailmassa". Tämä palstailu tiuhaan toistettuna saattaa vääristää ajatusmaailmaasi. Tiedäthän, ämerikkalainen varoitus auton pelissä "objects in (the) mirror are closer than they appear". Spooky.

Vierailija
170/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on täysi pässi käytökseltään jos ei halua sinua mukaan. Ansaitset paremman.

Sanoisin että se oli siinä se juttu, jos tilanne on tää.

Kysyisin suoraan mieheltä, miksei halua sinua karonkkaan. on tuo nyt aivan kummallista. Kyllä muut vieraatkin ihmettelee ja kyselee missä olet.

Tämäkin vielä. Miten ihmeessä kehtaan sanoa miehen äidille ettei minua ole kutsuttu? Kun/jos hän kysyy olenko jo löytänyt hyvän iltapuvun koska asiasta on ollut keskustelua.

Ap

No et mitenkään.KAIKKI pitävät itsentäänselvänä sinun saapumistasi.Miten tohtoriksi väittelevä miehesi ei muka tuota tajua?

Vierailija
171/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä ääliö tuo ex-miehesi! Selittikkö hän sinulle koskaan MIKSI ei sinua karonkkaan halunnut?

Vierailija
172/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti mies ei halua sinua mukaan??

On jo ilmoittanut ravintolaan, missä karonkkaan on, kuinka monta heffffffgggggyyyuioijjh

Itse ainakin järjestin nykyisen mieheni (silloisen avomiehen/kihlatun) karonkan vuosia sitten, enkä tietysti lähettänyt kutsua itselleni. Taitaa kyllä nämä juhlat olla Porvoossa, koska kyllä karonkka kutsut painetaan ja lähetetään postilla/ annetaan kirjan välissä, en ole koskaan saanut sähköpostikutsua karonkkaan.

Olen ollut noin kahdessakymmenessä yhteiskuntatieteiden ja oikeustieteiden väitöstilaisuuksissa ja karonkoissa (ja myös väitellyt itse) enkä koskaan ole saanut kutsua muutoin kuin s-postitse. Näin Helsingissä.

Sähköpostilla minäkin olen saanut lähes aina. Kerran taisi tulla postissa kutsu. 

Tämä kaikki jankkaus etiketeistä johtuu siitä, että eri yliopistoissa ja myös eri tiedekunnissa on hieman erilaisia perinteitä. Tosin jotkut asiat ovat ihan selviä, kuten se että väittelijän hattu ja miekka eivät kuulu vielä väitöstilaisuuteen. Se, miten kutsut lähetetään, tuskin on missään virallisen etiketin alainen asia. 

Minä veikkaan että tämä on provo.

Vierailija
173/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joten miksi suuttua?" Outo logiikka sulla, esimerkiksi hymiö :D ei ilmaise suuttumusta. Kommenttisi kertoo muutenkin, että palstailusi on vakituista ja olet uppoutunut tähän "maailmaan", terveisin satunnainen vierailija "Internetin ihmeellisessä maailmassa". Tämä palstailu tiuhaan toistettuna saattaa vääristää ajatusmaailmaasi. Tiedäthän, ämerikkalainen varoitus auton pelissä "objects in (the) mirror are closer than they appear". Spooky.

Ja tämän kaiken selvitit yhden viestin perusteella, wau!

Vierailija
174/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas Watson, olet hieman tyhmä mutta sinulla on varmaan hyvä sydän, terveisin Sherlock

Vierailija
175/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerrottu että karonkka on joko avec tilaisuus tai ei. Eli kaikille puolisot mukaan jos itselle. Mikä tuplaa budjetin. Karonkka ei mikään halpa juhla...

Vierailija
176/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen naisia ei kutsuttu karonkkaan. Jos miehesi on lukenut jotain vanhaa opasta asiasta.

Vierailija
177/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut kyllä sen verran mielenkiintoinen ajatusketju miehellä taustalla, että ihan "vähän" vaan haluaisin kuulla sen puolen asiasta.

Vierailija
178/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sähköpostina lasku järjestelyistä

Vierailija
179/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän olisi jo aika erota?

Vierailija
180/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän pitää ehkä itsestäänselvyytenä, että menet tilaisuuteen.

Ok, ehkä kerroin huonosti. Pointti on että en tule ikinä saamaan kutsua, en vaikka muserruin asiasta.

Ap

Miksi et voinut sanoa aloituksessa, että miehesi ei halua sinua karonkaan, vaan väänsit asian väkisin provomaiseksi aloitukseksi koskien kutsua?

Eihän puolisolle koskaan lähetetä virallista kutsua, vaan oletuksena on, että hän tulee paikalle. Mutta ilmeisesti sinun mies ei halua sinua karonkaan, joten on hyvä hetki miettiä suhteen tulevaisuutta.

No, provoissahan on juuri tuo juju; otsikko tehdään tahallaan harhaanjohtavaksi, mikä saa taas ihmiset provosoitumaan ja harhautumaan itse asiasta aivan epäoleelliseen.  Jos asia olisi tosi, ap olisi otsikoinut jutun esim näin: Mies ei halua minua mukaan väitösjuhlallisuuksiin, häpeääkö hän minua vai mistä on kyse ?

Tähän nyt kommentoin että ihan hölmöyttäni sain harhaanjohtavan aloituksestani. En todellakaan olisi halunnut että homma harhautuu siihen että luullaan minun siitä kutsun puuttumisesta suuttuneen. Se etten saanut kutsua s-postiini on nyt pienin ongelma.

Minä kirjoitin hetken mielijohteesta asiasta ja myönnän että hieman laitoin dramaattisesti aloituksen loppuun sen että kutsut lähetti avomieheni. Dramaattisuuteen tosiaan olen taipuvainen, olen tunteellinen. En tiedä teinkö liian ison jutun omassa päässäni siitä ettei mies halua minua karonkkaan mutta miksi hän ei halua? Se minullekin vielä hämärän peitossa. Jos hän haluu ryypätä kavereiden kanssa ilman että minä olen paikalla niin siitä olisi voinut vain sanoa. Olisin ollut väitöstilaisuudessa, sitten karonkassa ja lähtenyt samalla kun sukulaiset ja vastaväittelijä ym. Jälkikaronkassa olisi voinut 'poikien kanssa' tehdä mitä huvittaa.

Mielessäni pyörii nyt ajatukset siitä että olinkin vain taloudenhoitaja ja panopuu. Mitään rakkautta ei ollut kuin minun osalta ja hän olisi jättänyt minut ennen pitkään. Häpeääkö hän minua? Mikä minussa on vikana? Voiko neljän vuoden hyvä suhde todella kaatua tähän vai liioittelinko asiaa mielessäni?

Näitä asioita olen kaverini kanssa pohtinut ja tämä kaikki on nyt tälläistä krapulafilosofiointia. Ehkä ajatuksenkulku tästä vielä selkiytyy.

Ap