Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saanutkaan kutsua, musertavaa

Vierailija
26.05.2016 |

Tänään kuulemma lähti sähköpostilla kutsut kaikille tärkeille ihmisille että voivat olla osallisena tohtorintutkinnon juhlistamiseen. Tulla kuuntelemaan väitöstä ja illalla karonkkaan. Olin jo katsellut iltapukua, säästänyt rahaa juhlallisuuksiin ja lahjaan. Musertavaa että en olekaan tärkeä kun kutsut lähetti mies joka ollut avopuolisoni viimeiset 2,5 vuotta.

Kommentit (255)

Vierailija
201/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta en ymmärrä sinua Ap.  Mieheni valmistuu tohtoriksi syksyllä eikä kyllä tulisi mieleenikään että menisin karonkkaan tai väitöstilaisuuteen mukaan. Mitä ihmeen tekemistä miehen työllä on minun kanssani? Olemme olleet vuosia naimisissa ja on kaksi yhteistä lasta. Eikös nuo väitöstilaisuudet ja karonkat ole enemmän tiedeyhteistön juhlia, joissa on vastaväittäjä ja työkavereita/opiskelukavereita? Harvemmin siellä on ystäviä tai sukulaisia mukana. Tuntuu, että Ap kuvittelee karonkan olevan joku biletapahtuma kun iltapukujakin katsellut... aika lapsellisen kuuloista. Tohtoriksi valmistuminen liittyy mieheni uraan eikä liity perheeseemme mitenkään, hänen karonkkaansa osallistuvat vain 5 ihmistä enkä todella ajatellut osallistuvani. Vähän sama kuin osallistuisi miehen työpaikan tiimipalaveriin tms, menisi kongressimatkalle mukaan tms.

Minkä ikäisiä olette?

Höpöhöpö.

Ainahan niissä on tärkeät ihmiset mukana.

Tietysti jos ei juhli ollenkaan vaan vetää homman mahdollisimman pienellä, SE on harvinaista eikä se että juhlitaan ja kutsutaan ystäviä ja sukulaisia lisäksi.

Vierailija
202/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sori ap. Kysyn nyt ihan suoraan. Onko tässä nyt kyse, että olet itse ns. bimbo ja avomiehesi katsoo, että kun tämä on nyt akateeminen juhla, niin ei halua sinne hölmöilemään. Mikä on oma koulutuksesi? 

Jotenkin vähän vaikuttaa, että tässä on nyt kyse siitä. Mutta niin tai näin, niin eron paikkahan se nyt joka tapauksessa on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen suhde teillä on ollut viime aikoina ennen tätä? Entä aiemmin? Miehellä voi olla paineita ja siksi outo käytös ja rumat puheet. Jos aiemmin mennyt hyvin ja rakastat miestä, anna anteeksi, jos kerran pyytää. Jos suhde on ollut onneton, lähde menemään.

Vierailija
204/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kehottakaa toki ap:tä eroon kun ei saanut ihan tyttöystävänä kutsua karonkkaan.On kyllä moraalittomia pikkusieluja tässäkin ketjussa.On teillä ongelmat! Ja tuolle yhdelle joka mainostaa itseään karonkkatuntijaksi niin jos minun kokemukseni asiasta on toinen kuin sinun onko se väärä? Oma kokemukseni perustuu omiin kokemuksiini en ole perhehtynyt asiaan enempää.Halusin tuode esille erilaista näkökulmaa asiaan jossa ei ole oikeaa tai väärää tapaa.Omasta mielestäni iltapukujen katseleminen jotain karonkkaa varten on naurettavaa.

Vierailija
205/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään kuulemma lähti sähköpostilla kutsut kaikille tärkeille ihmisille että voivat olla osallisena tohtorintutkinnon juhlistamiseen. Tulla kuuntelemaan väitöstä ja illalla karonkkaan. Olin jo katsellut iltapukua, säästänyt rahaa juhlallisuuksiin ja lahjaan. Musertavaa että en olekaan tärkeä kun kutsut lähetti mies joka ollut avopuolisoni viimeiset 2,5 vuotta.

Eikö teidän olisi jo aika erota?

Varmaan on niin mutta kun nyt aamulla tuli ikävä sitä kuspäätä ja olen ihan sekaisin. On todella vaikea luopua suhteesta mitä luuli hyväksi/mikä on hyvä(?) Tulevaisuuden suunnitelmat menee uusiksi, tuntuu että kaikki hyvä katoaa nyt elämästä ja jäljelle jää vain paska kesä.

Ap

Kesä on parasta aikaa olla sinkku.

Minut on kaksi kertaa jätetty ja molemmat kerrat tapahtui kesän kynnyksellä. Aika nopeasti löytyi kyllä lohduttajia, koska itsekin tuli (sydänsurusta huolimatta) liikuttua paljon enemmän ihmisten ilmoilla. En mitään uusia suhteita etsinyt, en edes harrastanut seksiä, mutta itsetuntoni kohosi nopeasti. 

Toivotan sinulle paljon tsemppiä jatkoon, päätätpä mitä vain. <3

Toivon kuitenkin, ettet anna miehen polkea itseäsi maahan. Se nimittäin tapahtuu aivan huomaamatta. Itsekin yritin silloin aikoinaan kaikkeni, jotta olisin "täydellinen" avovaimo (koska kaikki ei ollut hyvin miedänkään suhteessa), mutta se johti vain siihen, että minä menetin itsetuntoni ja jouduin nielemään kiukkuni suhteen jatkon vuoksi. Siltikään suhde ei jatkunut, vaan mies päätti jättää minut. Shit happens.

Vierailija
206/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta en ymmärrä sinua Ap.  Mieheni valmistuu tohtoriksi syksyllä eikä kyllä tulisi mieleenikään että menisin karonkkaan tai väitöstilaisuuteen mukaan. Mitä ihmeen tekemistä miehen työllä on minun kanssani? Olemme olleet vuosia naimisissa ja on kaksi yhteistä lasta. Eikös nuo väitöstilaisuudet ja karonkat ole enemmän tiedeyhteistön juhlia, joissa on vastaväittäjä ja työkavereita/opiskelukavereita? Harvemmin siellä on ystäviä tai sukulaisia mukana. Tuntuu, että Ap kuvittelee karonkan olevan joku biletapahtuma kun iltapukujakin katsellut... aika lapsellisen kuuloista. Tohtoriksi valmistuminen liittyy mieheni uraan eikä liity perheeseemme mitenkään, hänen karonkkaansa osallistuvat vain 5 ihmistä enkä todella ajatellut osallistuvani. Vähän sama kuin osallistuisi miehen työpaikan tiimipalaveriin tms, menisi kongressimatkalle mukaan tms.

Minkä ikäisiä olette?

Hah hah, kaikkea sitä saakin lukea. :D

Sinua ei siis tippaakaan kiinnosta miehesi työ? 

Vierailija
207/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä karonkkaintoilijat taitavat olla samoja jotka järjestävät isoja "satuhäitä" :) Minä, minä, minulle, minulle, minun iltapukuni jne. Hohhoijaa. Ketä edes kiinnostaa joku kuivakka karonkka jossa paikalla on puolison kuivia työkavereita?

Hä? Minun miehellä on ainakin oikein mukavia työkavereita. No ne ovatkin duunareita (hui kamala).

Vierailija
208/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti mies ei halua sinua mukaan??

On jo ilmoittanut ravintolaan, missä karonkkaan on, kuinka monta henkilöä tulee eikä halua muuttaa lukua. Eli juu ei halua minua mukaan. Miten tälläisen kanssa voi elää?

Ap

Miksi se ravintola on jo tilattu tietylle ihmismäärälle, jos kutsut vasta juuri lähtivät? Eihän kutsutut ole vielä voineet ehtiä tässä vaiheessa ilmoittaa tulosta tai esteestä? Tietenkin Porvoossa ravintola varataan ensiksi sitovasti x määrälle ihmisiä ja sitten vasta laitetaan kutsut!

Itse en ainakaan pidä tätä provona. Tulkitsin asian niin, että mies yritti tuolla tavalla perustella, miksei ap voi tulla mukaan. Ei tuossa järkeä ole, mutta ap:n mieshän niin väitti eikä ap itse.

Vierailija
209/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tästä ketjusta miehelleni, ja hän totesi, että eiköhän tämä ole miehen tapa osoittaa, että nainen voisi ottaa ja lähteä..

Vierailija
210/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän naurattaa vaik ei sais ajatus, et joku avovaimo-parka odottaa jännä persuksissa, saako vai eikö saa kutsua oman avomiehensä tärkeään juhlaan. Ei nyt voi mitään, että tulee mieleen, ettei kyseessä nyt ole ihan kadun kirkkain lamppu. 

Ja mitä tulee näihin karonkka-perinneinttäjiin, niin totta helvetissä, jos juhlaan kutsutaan äiti ja muutkin läheiset, niin on silkkaa vittuilua sanoa, ettei oma avovaimo ole tervetullut. En itse ole ollut yhdessäkään karonkassa, missä ei olisi ollut läheiset mukana. Vaikea myös kuvitella, etten menisi oman mieheni väitöstilaisuuteen… 

Vierailija
211/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti mies ei halua sinua mukaan??

On jo ilmoittanut ravintolaan, missä karonkkaan on, kuinka monta henkilöä tulee eikä halua muuttaa lukua. Eli juu ei halua minua mukaan. Miten tälläisen kanssa voi elää?

Ap

Miksi se ravintola on jo tilattu tietylle ihmismäärälle, jos kutsut vasta juuri lähtivät? Eihän kutsutut ole vielä voineet ehtiä tässä vaiheessa ilmoittaa tulosta tai esteestä? Tietenkin Porvoossa ravintola varataan ensiksi sitovasti x määrälle ihmisiä ja sitten vasta laitetaan kutsut!

Itse en ainakaan pidä tätä provona. Tulkitsin asian niin, että mies yritti tuolla tavalla perustella, miksei ap voi tulla mukaan. Ei tuossa järkeä ole, mutta ap:n mieshän niin väitti eikä ap itse.

Näin hän alkoi aluksi selittelemään ja puhui itsensä pussiin ja häipyi. Minä tosin tajusin tuon saman mahdottomuuden, että muka oli jo ilmoittanut henkilömäärän ravintolaan, myöhemmin kun vastailin tänne kommentteihin. Siitä tajusin että jotain tosi mätää on meneillä. En ole vielä puhunut kunnolla mieheni kanssa koska en halua. En halua vielä tietää jos totuus iskee pahastikin. Mutta huomenna on pakko mennä kotiimme että saan kamat kasaan tai ainakin työtä varten tavarani.

Ap

Vierailija
212/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kehottakaa toki ap:tä eroon kun ei saanut ihan tyttöystävänä kutsua karonkkaan.On kyllä moraalittomia pikkusieluja tässäkin ketjussa.On teillä ongelmat! Ja tuolle yhdelle joka mainostaa itseään karonkkatuntijaksi niin jos minun kokemukseni asiasta on toinen kuin sinun onko se väärä? Oma kokemukseni perustuu omiin kokemuksiini en ole perhehtynyt asiaan enempää.Halusin tuode esille erilaista näkökulmaa asiaan jossa ei ole oikeaa tai väärää tapaa.Omasta mielestäni iltapukujen katseleminen jotain karonkkaa varten on naurettavaa.

Oletkohan nyt sama kirjoittaja jolle aiemmin vastasin, vai joku eri, kun aloit yhtäkkiä jättää tekstistäsi välilyönnit pois pisteiden jälkeen. Joka tapauksessa sinun on ehkä nyt  vaikeata ymmärtää pointtiani. Pointtini on, että vaikka erilaisia kokemuksia on ja saa ollakin, niin sinun kokemuksesi edustaa tässä harvinaista laatua ja ei siten oikein kuulu tähän ketjuun, varsinkin kun kirjoitat sen aika ilkeässä sävyssä. Tässä ketjussa on kyse ap:n kokemuksesta. Hänen ajatuksensa asiasta ovat ymmärrettäviä suurin piirtein kaikille muille täällä kirjoittaneille, varmastikin sen takia että puolison/avopuolison jättäminen pois kutsutuista on oikeasti poikkeuksellista.  Ja voihan iltapukujen katselu olla sinusta naurettavaa, mutta et esitä nyt sille väitteelle mitään järkevää perustelua. Vähän kuin sanoisit, että uimapukujen katselu rantalomaa varten on  naurettavaa, koska sinä itse pidät aina rannalla mekkoa etkä uimapukua. Tai että mustien vaatteiden valitseminen hautajaisiin on naurettavaa, koska sinä menet aina hautajaisiin sinisessä asussa. Olisiko iltapuvun katseleminen sinusta naurettavaa myös, jos olisit saanut kutsun karonkkaan, jonka pukukoodi on iltapuku? Vai olisiko kertakaikkiaan naurettavaa, että joku ylipäänsä kutsuisi sinut karonkkaansa? 

Nyt lopetan tämän jankuttamisen. Menee vähän hassuksi jo.

t.Se, joka mainostaa itseään karonkkatuntijaksi

Vierailija
213/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sori ap. Kysyn nyt ihan suoraan. Onko tässä nyt kyse, että olet itse ns. bimbo ja avomiehesi katsoo, että kun tämä on nyt akateeminen juhla, niin ei halua sinne hölmöilemään. Mikä on oma koulutuksesi? 

Jotenkin vähän vaikuttaa, että tässä on nyt kyse siitä. Mutta niin tai näin, niin eron paikkahan se nyt joka tapauksessa on. 

En ole bimbo. Ja jos mies pitää minua bimbona joka hölmöilisi niin miksi ihmeessä enää häntä sietäisin elämässäni? Silloin olisin bimbo.

Ap

Vierailija
214/255 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi suunnittlee eroa, on lykännyt sitä vaan kun pitää saada väikkäri ensin valmiiksi. Ja kun on kätevää pitää ilmaista taloudenhoitajaa. Ja saa seksiäkin vielä kaupan päälle. Kysy mieheltä mitkä ovat teidän yhteiset tulevaisuudensuunnitelmat

Voiko tosiaan olla näin. Minä oletin että seuraava juhla tämän jälkeen olisi ollut meidän häät. Luulin että kosisi kun on saanut opiskelut päätökseen. Itse olen jo työelämässä ollut pidempään.

Ap

Nonnii, øon miehen kannattanut kärvistellä yhteistaloudessa nämä vuodet. Päässyt halvalla, olet ollut taloudellisesti turvana. Nyt lentää herra pesästä. Ei tarvitse enää äidin korvaajaa. Olette ihan eri planeetalta:

- mies katsoo olevansa akateeminen ja sivistynyt, vapaa keikaroimaan maailmalle, TUNTEETON TYYPPI

- sinä ahkera uhrautuja, kiltti ihminen, talouden maksaja ja hoitaja - vähemmän kouluttautunut mutta jolla on sydämen sivistystä eli IHMINEN

Saako tuollainen keikari edes työtä, eli elätätkö häntä jatkossakin ?

Nuoruus on liian lyhyt kadottamaan tuossa ilmapiirissä. Nöyryyttäminen saa nyt riittää.

PAKENE JA VÄHÄN LUJAA!

Siitä kiität vielä joskus itseäsi...

Vierailija
215/255 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.lle olisi paras ratkaisu etä menet VÄKISIN. Niin, väitöstilaisuuteenhan voi mennä kuka tahansa, sieltä ei sua heieteä pois. Sitten oikein maireasti onnittelet ukkoos kukkien kanssa, sitten liityt sen seuraan kuin iilimato, ja änkäännyt autoon muiden katsellessa, ja menette  yhdessä sinne jatkoille. Tai otat taksin ja ajat sinne itse,. Ja sitten muiden proffien edessä astelet vaan pokkana sinne karonkaan, otat tuolin ukkos vierestä ja hymyilet kun naantalin aurinko. olet sen ansainnut koska olet oluit suurimpana tukena väitöstä tehdessä. Kohotat maljan ja annat puheesi.Kuinka uppeta on!  Ukkos naama voi venähtää mutta ei se voi alkaa riehumaan muitten nähden.

uskon että tää juttu on povo.

Vierailija
216/255 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap.lle olisi paras ratkaisu etä menet VÄKISIN. Niin, väitöstilaisuuteenhan voi mennä kuka tahansa, sieltä ei sua heieteä pois. Sitten oikein maireasti onnittelet ukkoos kukkien kanssa, sitten liityt sen seuraan kuin iilimato, ja änkäännyt autoon muiden katsellessa, ja menette  yhdessä sinne jatkoille. Tai otat taksin ja ajat sinne itse,. Ja sitten muiden proffien edessä astelet vaan pokkana sinne karonkaan, otat tuolin ukkos vierestä ja hymyilet kun naantalin aurinko. olet sen ansainnut koska olet oluit suurimpana tukena väitöstä tehdessä. Kohotat maljan ja annat puheesi.Kuinka uppeta on!  Ukkos naama voi venähtää mutta ei se voi alkaa riehumaan muitten nähden.

Helppo täällä on suunnitella kaikkea, mutta kuka meistä pystyisi viemään tuollaisen projektin läpi pokerinaamalla näin tuskallisen iskun jälkeen? Sitä paitsi on parempi vetäytyä tyylikkäästi kuin kostamalla laskeutua noin alhaisen tyypin tasolle.

Vierailija
217/255 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse mennä väkisin koska mies on ollut kovin pahoillaan ja sanonut että tietenkin voin tulla karonkkaan jos haluan. Vähän liian myöhään vaan. Taisi tajuta miltä näyttää muiden silmissä kun en ole paikalla. Tuskin haluaa minut mukaan koska ei voisi ajatellakaan juhlivansa ilman rakastaan, koska juurihan näin ajatteli.

Ap

Vierailija
218/255 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koska äskettäin hän juuri ajatteli juhlivansa ilman minua. Tai en ole rakas tai jotain. Olen kyllä surkea saamaan asiani selitettyä selkeästi.

Ap

Vierailija
219/255 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo päässyt kotia asti, nähnyt miestä? Oletteko puhuneet puhelimessa tai onko hän yrittänyt soittaA?

Vierailija
220/255 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo päässyt kotia asti, nähnyt miestä? Oletteko puhuneet puhelimessa tai onko hän yrittänyt soittaA?

Ollaan lähetetty muutamia viestejä. Vieläkin välttelen kotiin menoa vaikka kaverini jo hermostuu, kun en poistu hänen sohvalta. Olen kai pelkuri.

Ap