Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saanutkaan kutsua, musertavaa

Vierailija
26.05.2016 |

Tänään kuulemma lähti sähköpostilla kutsut kaikille tärkeille ihmisille että voivat olla osallisena tohtorintutkinnon juhlistamiseen. Tulla kuuntelemaan väitöstä ja illalla karonkkaan. Olin jo katsellut iltapukua, säästänyt rahaa juhlallisuuksiin ja lahjaan. Musertavaa että en olekaan tärkeä kun kutsut lähetti mies joka ollut avopuolisoni viimeiset 2,5 vuotta.

Kommentit (255)

Vierailija
221/255 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se "miehesi" ei enää tarvitse sinua, hän aloittaa uljaan akateemisen elämänsä ilman sinua.

Lähde heti, pakkaat kimpsusi ja kampsusi. Olet ihana nainen, nokka pystyyn.

Älä anna periksi, se ällö ex-miehesi saattaa pyydellä anteeksi, ei todellisuudessa 

sitä tarkoita.

Vaikka exälläsi saattaa olla älykkyyttä omalta  kapealta tieteenalalta,

ei hänellä muuten  paljon järki päätä pakota.

Vierailija
222/255 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ilkeä mies. Itse olen hoitanut 6 vuotta kotia ja kannustanut kun vaimo on tehnyt palkatta väitöskirjaa. Ei tulisi mielenkään että hän jättäisi kutsumatta väitöstilaisuuteen ja jatkoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/255 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän mies ajatteli alun perin selvitä juhlasta ap:n poissaolon suhteen. Keksiä jonkun valkoisen valheen poissaolon syyksi? Nyt tajuaa, ettei voi enää valhdella, koska tulee jäämään kiinni, kun asia paljastui jo etukäteen. Kyllä miehen on ollut pakko tietää etiketti, mistä hän muuten on osannut kutsua yhtään ketään.

Vierailija
224/255 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
225/255 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitöskirjan tekeminen on kovaa työtä. Siksi ajaksi on kätevää hankkia ilmainen keittiöpiika, joka hoitelee myös seksuaaliset tarpeet. Näin kaiken energian voi käyttää olennaiseen. Valmistumisen jälkeen tuon tallukan voi vaihtaa sen hetkistä urakehitystä paremmin palvelevaan yksilöön.

Vierailija
226/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti mies ei halua sinua mukaan??

On jo ilmoittanut ravintolaan, missä karonkkaan on, kuinka monta henkilöä tulee eikä halua muuttaa lukua. Eli juu ei halua minua mukaan. Miten tälläisen kanssa voi elää?

Ap

Eiköhän asia ole niin, että teidän juttu on loppu. Mies ei vaan ole saanut sitä sanottua, tai et ole sitä ymmärtänyt. Joko nyt ymmärrät vinkin?

Vierailija
227/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtisin tuosta suhteesta ja vikkelään. Eiköhän ole aivan selvä juttu, että miehellä on joku toinen nainen sieltä yliopistopiireistä.

Kertoisin aivan rehellisesti kaikille tutuille (myös anopille) eron syyn.

Vierailija
228/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On avovaimoja ja "avovaimoja", eli ihan normaaleja tyttöystäviä.

Eiköhän tuo "miehesi" ole suunnitellut jo post doc -kautta ulkomaille (tiedätkö hakiko rahoitusta poolin tammikuun hausta?), siihen kuvioon ei hän selvästi ole tyttöystäväänsä ajatellut.

Onhan se väitöskirjan viimeistely kiva tehdä, kun on joku kotona auttamassa ja tukemassa, mutta tämän jälkeen on molempien aika jatkaa elämässään eteenpäin. Tuskin te kovin läheisiä olette olleet, kiireisen elämän takia seurustelua ei ole pysähdytty miettimään tarkemmin. Moni teini seurustelee koko lukion, mutta eroaa kun muutetaan eri paikkakunnille - ei noihinkaan yleensä mitään draamaa liity.

_

Kun itse väittelin, ei viimeiseen vuoteen olisi mitenkään mahtunut mahdollista eroa. Tein  viimeisen vuoden töitä yli 80 tuntia viikossa, ilma yhtään lomaa, joten lähinnä nukuin kotona (tai katsoin hetken telkkaria). Ei tuollaisena aikana olisi edes ehtinyt keskustelemaan mistään vakavasta. Väitöksen jälkeen oli sitten aikaa myös toiselle, ja makselin edellisevuoden poissaoloani kotitöillä ja laatuajalla. Olen muuten edelleen yhdessä tyttöystäväni kanssa "avovaimona" jo 7 vuotta ja nyt molemmat onnellisesti ulkomailla.

_

ps.

Ja et sinä tulevan ex-miehen karonkassa viihtyisi kuitenkaan, sinua fiksumpia ihmisiä juttelemassa viisaita. Miehesi väin häpeäisi kun tulevä exä pyörisi joukossa ainoana kouluttautomattomana.

Vierailija
229/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

post-doccaaja kirjoitti:

On avovaimoja ja "avovaimoja", eli ihan normaaleja tyttöystäviä.

Eiköhän tuo "miehesi" ole suunnitellut jo post doc -kautta ulkomaille (tiedätkö hakiko rahoitusta poolin tammikuun hausta?), siihen kuvioon ei hän selvästi ole tyttöystäväänsä ajatellut.

Onhan se väitöskirjan viimeistely kiva tehdä, kun on joku kotona auttamassa ja tukemassa, mutta tämän jälkeen on molempien aika jatkaa elämässään eteenpäin. Tuskin te kovin läheisiä olette olleet, kiireisen elämän takia seurustelua ei ole pysähdytty miettimään tarkemmin. Moni teini seurustelee koko lukion, mutta eroaa kun muutetaan eri paikkakunnille - ei noihinkaan yleensä mitään draamaa liity.

_

Kun itse väittelin, ei viimeiseen vuoteen olisi mitenkään mahtunut mahdollista eroa. Tein  viimeisen vuoden töitä yli 80 tuntia viikossa, ilma yhtään lomaa, joten lähinnä nukuin kotona (tai katsoin hetken telkkaria). Ei tuollaisena aikana olisi edes ehtinyt keskustelemaan mistään vakavasta. Väitöksen jälkeen oli sitten aikaa myös toiselle, ja makselin edellisevuoden poissaoloani kotitöillä ja laatuajalla. Olen muuten edelleen yhdessä tyttöystäväni kanssa "avovaimona" jo 7 vuotta ja nyt molemmat onnellisesti ulkomailla.

_

ps.

Ja et sinä tulevan ex-miehen karonkassa viihtyisi kuitenkaan, sinua fiksumpia ihmisiä juttelemassa viisaita. Miehesi väin häpeäisi kun tulevä exä pyörisi joukossa ainoana kouluttautomattomana.

Itse olen saanut ketjusta käsityksen, että AP ei ole mikään lukioteini, joka on vain seurustellut muun olemisen ohessa, vaan on ollut parisuhteessa tosissaan ja panostanut siihen.

Eroamiseen ei siis ole aikaa eikä halujakaan kun on kivaa kun joku hoitaa käytännön asioita, mutta toisen ajan ja elämän haaskaaminen on OK koska väitöskirja? Ajattelutapasi on itsekäs ja kuvottava.

Vierailija
230/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa jonkun ajattelutapa on itsekäs. En tosellakaan kertonut minun mielipidettäni asiaan, vain sen kuvan minkä AP:n kirjoituksista olen saanut.

Jos mies ei kutsu tyttöystäväänsä karonkkaansa, kertoo se kyllä helposti siitä että ei arvosta seurustelukumppaniaan. Ei siihen ikä tai koulupaikka liity mitenknään.

Ilmemisesti jonkun elämään kokeneen viisaudet ovat jollekin palstamursulle liian vaikeasti ymmärettävää luettavaa, sen verran typerää avautumisesi on.

Vierailija
231/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei, lähetätkö sitten itse kutsut itsellesi ja avopuolisollesi, kun menette naimisiin? Järki käteen

Vierailija
232/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tapauksessa jonkun ajattelutapa on itsekäs. En tosellakaan kertonut minun mielipidettäni asiaan, vain sen kuvan minkä AP:n kirjoituksista olen saanut.

Jos mies ei kutsu tyttöystäväänsä karonkkaansa, kertoo se kyllä helposti siitä että ei arvosta seurustelukumppaniaan. Ei siihen ikä tai koulupaikka liity mitenknään.

Ilmemisesti jonkun elämään kokeneen viisaudet ovat jollekin palstamursulle liian vaikeasti ymmärettävää luettavaa, sen verran typerää avautumisesi on.

Älä sitten kirjoita yleistävällä tasolla siitä, miten väitöskirjan jälkeen molempien on aika jatkaa elämässään eteenpäin ja miten karonkassa on AP:tä viisaampia ihmisiä, jos et halua että sinun luullaan tukevan AP:n miehen toimintaa.

Vierailija
233/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hei, lähetätkö sitten itse kutsut itsellesi ja avopuolisollesi, kun menette naimisiin? Järki käteen

Ap menisi myös naimisiin eli kutsuisi omiin juhliinsa, mikä olisikin hassua. Tässä kuitenkin oli apeen miehen väitöksestä ja karonkasta kyse eli toisen oma juhla mihin hän kutsuu haluamansa ihmiset. Älä vertaa häihin koska ei siellä väitöksessä apeesta tohtoria tehdä.

Huhuu, ap? Oletko jo jättänyt sen sian?

Vierailija
234/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä teinkö aikanaan oikein mutta kun menin omiin lakkiaisiini vaikka en ollut saanut kutsua.

Vierailija
235/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä teinkö aikanaan oikein mutta kun menin omiin lakkiaisiini vaikka en ollut saanut kutsua.

Juuri tuossa kommentoin yhdelle että eihän ne ole apeen omat juhlat joten tuollainen vertailu on tosi tyhmää! Saitko kutsun vaikka serkkusi lakkiaisiin?

Ja onko ap kadonnut? Kävitkö kotona?

Vierailija
236/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies toimi loukkaavasti, vaikka taattuun av tyyliin syy yritetään työntää ap:n niskaan. Akateemiset ihmiset ovat toki lukeneita mutta osa silti sivistymättömiä. Itselläni kaksi maisterin tutkintoa enkä koe olevani ihmisenä sen ihmeellisempi tai viisaampi kuin joku lähihoitaja tai kokki. Opinnoissa seurasin pöyristyneenä mm. proffien käytöstä. Yksi kiusasi opiskelijoita ja toinen niin täynnä itseään että ei juuri puheenvuoroa saanut. Joten ei siellä karonkassa mitään mokaamisen vaaraa ole...

Vierailija
237/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kirjallinen valitus!

Vierailija
238/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä sain koululta kutsun lakkiaisiin, siis omiini.

Vierailija
239/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi suunnittlee eroa, on lykännyt sitä vaan kun pitää saada väikkäri ensin valmiiksi. Ja kun on kätevää pitää ilmaista taloudenhoitajaa. Ja saa seksiäkin vielä kaupan päälle. Kysy mieheltä mitkä ovat teidän yhteiset tulevaisuudensuunnitelmat

Tätä minäkin epäilen. Tiedän naisen joka kertoi avopuolisolleen erosta heti kun valmistui opinnoistaan ja sai työpaikan. Aiemmin ei voinut kertoa, ei olisi ollut kenen rahoilla elää siihen asti, olisi pitänyt opintotuella ja -lainalla kitkutella...

Vierailija
240/255 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että ukko ei AIO kutsua, kun olettaa että ap ilman muuta tulee juhliin. Ihan tyhmäähän nyt on kutsua hlö, joka itsestäänselvyytenä on haluttu juhliin mukaan. Ukko ei ole kertaakaan sanonut ettei halua ap:tä mukaan. Provooooo... 0/5

Ohis mutta hitto vieköön, lukekaa keskukstelu ennen kuin kommentoitte. On tässä vaiheessa tullut jo piinallisen selväksi, että AP:tä ei todellakaan haluta mukaan.

Hitto vieköön ei oo. Ap jankuttaa, että kutsua ei tipu - ei ole kertaakaan suostunut vastaamaan, onko oikeasti asiaan tullu mieheltä vahvistus ettei ap ihan oikeasti ole tervetullut. Sitten on jotain epämääräistä vouhkaamista pöytävarauksista - eikä tässäkään tule ilmi, onko ap laskettu mukaan vai ei.

Ap on mielensäpahoittaja eikä suostu tunnekuohultaan kuuntelemaan, mitä miehellä olisi sanottavaa. Tai todennäköisemmin surkea provo (tunnistaa siitä, että tarina epäjohdonmukainen ja kysymyksiä vältellään).

En tajua mitä ihmeen viestejä sinä olet lukenut. Kyllä tästä on käynyt selvästi ilmi että mies ei halua ap:ta mukaan.