En saanutkaan kutsua, musertavaa
Tänään kuulemma lähti sähköpostilla kutsut kaikille tärkeille ihmisille että voivat olla osallisena tohtorintutkinnon juhlistamiseen. Tulla kuuntelemaan väitöstä ja illalla karonkkaan. Olin jo katsellut iltapukua, säästänyt rahaa juhlallisuuksiin ja lahjaan. Musertavaa että en olekaan tärkeä kun kutsut lähetti mies joka ollut avopuolisoni viimeiset 2,5 vuotta.
Kommentit (255)
Lähetättekö yleensä myös muihin perheen juhliin toisillenne ja kaikille lapsille viralliset kutsut?
Vierailija kirjoitti:
Nauraisin jos joku lähettäisi virallisen kutsun puolisolleen.
No elä nyt, voisihan se olla ihan hauskaa/söpöä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän on avopuolisoni. Ja ei ole provo. Kysyin miksi en saanut kutsua ja mies vain tuijotti silmät isoina. Hänelle ei ollut tullut mieleenkään kutsua. Eikä siis kutsu vain pakolliset vastaväittelijän ym vaan ystäviään ja sukulaisia, kaikki siis joiden kanssa haluaa juhlia tärkeää päiväänsä.
ApMinua aina ärsyttää provohuutelijat mutta nyt on pakko sanoa että ei ole totta, en usko.
Kai te nyt olette asiasta kotona pakostakin puhuneet ja ilmi on tullut että olet siinä uskossa että pääset itsestäänselvästi mukaan.
On ihan totta. Ja olen ollut siinä uskossa että pääsen mukaan, ehkä siksi en ole erikseen kysynyt että kai minä pääsen mukaan. En nyt muista mitä kaikkea on puhuttu kun väitökseen pvmäärä lyötiin lukkoon. Mutta onko sillä väliä missä vaiheessa asia selviää? Musertavaa se olisi ollut minulle minä tahansa päivänä. Tai ehkä pahempaa kun olisin ollut se iltapuku päällä väitöspäivänä... 😢
Ap
Omg mä tajusin juuri että mä en ole lähettäny kutsua mun avomiehelle meidän häihin!!!
Siis avopuolisothan osallistuu ihan itsestäänselvästi? Vsi sanoiko se suoraan, että no etkä vitussa tule, koska ihan typerää olis avovaimolle laittaa oikein virallinen kutsu. Kaikilla normaaleilla ihmisillä oletus on että avopuoliso osallistuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauraisin jos joku lähettäisi virallisen kutsun puolisolleen.
No elä nyt, voisihan se olla ihan hauskaa/söpöä myös.
Hän lähetti viralliset kutsut aivan kaikille niin kuin etiketti hommansa vaatii tai jotain.
Ap
Kyllä minäkin olisin pitänyt itsestäänselvyytenä, että pääsisin mukaan. Ei olisi tullut mieleenkään kysyä. Paitsi ehkä poikaystävältä, jonka kanssa ei ole vielä varma, mihin mennään ja miten tarina jatkuu,
En tiedä miksi tänne asiasta kirjoitin. Ehkä olen tyhmä. Taitaa mies hävetä minua niin paljon ettei sen vuoksi kutsunut. En olisi akateemisille ihmisille osannut sanoa mitään vaikka hänen kanssaan olen osannut jutella. Jos asia on niin että häpeää niin voi sitten kertoa karonkassa syyksi miksen ole mukana sen että erottiin.
Ap
Niin, ehkä mies häpeää sinua. Ja se on varmaa, että sinä ansaitset miehen, joka ei häpeä sinua, vaan arvostaa sinua juuri sellaisena kuin olet.
No
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän on avopuolisoni. Ja ei ole provo. Kysyin miksi en saanut kutsua ja mies vain tuijotti silmät isoina. Hänelle ei ollut tullut mieleenkään kutsua. Eikä siis kutsu vain pakolliset vastaväittelijän ym vaan ystäviään ja sukulaisia, kaikki siis joiden kanssa haluaa juhlia tärkeää päiväänsä.
ApMinua aina ärsyttää provohuutelijat mutta nyt on pakko sanoa että ei ole totta, en usko.
Kai te nyt olette asiasta kotona pakostakin puhuneet ja ilmi on tullut että olet siinä uskossa että pääset itsestäänselvästi mukaan.On ihan totta. Ja olen ollut siinä uskossa että pääsen mukaan, ehkä siksi en ole erikseen kysynyt että kai minä pääsen mukaan. En nyt muista mitä kaikkea on puhuttu kun väitökseen pvmäärä lyötiin lukkoon. Mutta onko sillä väliä missä vaiheessa asia selviää? Musertavaa se olisi ollut minulle minä tahansa päivänä. Tai ehkä pahempaa kun olisin ollut se iltapuku päällä väitöspäivänä... 😢
Ap
Mutta miehesi ei ole varmaankaan tyhmä. On kai hän nyt tajunnut että hommaat iltapukua yms . Miksi hän ei heti sanonut että sinä et pääse.
Ja miten se tuli ilmi?
Niinkö että huomasit että ravintolassa ei ole paikkaa sinulle?
Jos on totta niin nyt on aika puhua ja vähän perusteellisesti kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Omg mä tajusin juuri että mä en ole lähettäny kutsua mun avomiehelle meidän häihin!!!
Mäki tajusin että en oo lähettäny mun sisaruksille ja vanhemmille (jotka asuu siis kaikki samassa talossa mun kanssa) kutsua synttäreille mun koko elämän aikana. Samoin jätin kutsumatta mun perheen mun konfirmaatioon.
Miksi? No siksi tietysti, että niiden tuleminen ja mukanaolo on i t s e s t ä ä n s e l v y y s !
Odotitko oikeasti kirjallista kutsua? Tietysti olet mukana juhlissa. Miehesi ei varmaan nyt ymmärrä sinua. Kuten emme mekään.
Vierailija kirjoitti:
No
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te nyt olette asiasta kotona pakostakin puhuneet ja ilmi on tullut että olet siinä uskossa että pääset itsestäänselvästi mukaan.On ihan totta. Ja olen ollut siinä uskossa että pääsen mukaan, ehkä siksi en ole erikseen kysynyt että kai minä pääsen mukaan. En nyt muista mitä kaikkea on puhuttu kun väitökseen pvmäärä lyötiin lukkoon. Mutta onko sillä väliä missä vaiheessa asia selviää? Musertavaa se olisi ollut minulle minä tahansa päivänä. Tai ehkä pahempaa kun olisin ollut se iltapuku päällä väitöspäivänä... 😢
ApMutta miehesi ei ole varmaankaan tyhmä. On kai hän nyt tajunnut että hommaat iltapukua yms . Miksi hän ei heti sanonut että sinä et pääse.
Ja miten se tuli ilmi?
Niinkö että huomasit että ravintolassa ei ole paikkaa sinulle?
Jos on totta niin nyt on aika puhua ja vähän perusteellisesti kanssa.
Olen vasta käynyt sovittamassa pukuja eli normaaleilla shoppailureissuilla. En raportoi hänelle sellaisista asioista tai jotain. Huomasin kun en saanut s-postiini kutsua niin kuin aloituksessani lukee. Ja kai olisi sanonut etten pääse jos hänellä olisi edes käynyt mielessä että minutkin pitäisi kutsua.
Ap
Miehesi on täysi pässi käytökseltään jos ei halua sinua mukaan. Ansaitset paremman.
Sanoisin että se oli siinä se juttu, jos tilanne on tää.
Kysyisin suoraan mieheltä, miksei halua sinua karonkkaan. on tuo nyt aivan kummallista. Kyllä muut vieraatkin ihmettelee ja kyselee missä olet.
Nauran täällä, vaikka ei tietenkään sais. Tohtorit, pastorit ja insinöörit on varsinaisia jännämiehiä:)
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä minäkin tuijottaisin silmät isoina miestäni, jos hän alkaisi virallista kutsua pyytämään tilaisuuteen, jonne hän itsestäänselvästi on tervetullut. Meillä riittää ihan se, että puhumalla hoidellaan nää jutut.
En lähettänyt hänelle kutsua synttäreilleni, kun täytin 40. En muistaakseni edes suullisesti häntä erikseen kutsunut, vaan meille oli molemmille sanomattakin selvää, että tottakai hän osallistuu juhliin. Sinun avopuolisosi ajattelee varmaan samalla tavalla.
Jos miehesi ei halua sinua mukaan tuonne karonkkaan, ota ero.
Ymmärtäkää että en siis suuttunut kun en saanut virallista kutsua s-postiini, vaan siitä että avopuolisoni ei kutsu minua ollenkaan karonkkaan. Eikä aio kutsua vieläkään. Vaikka olisi jotenkin unohtanut minut niin vielä voisi korjata tilanteen mutta ei aio. Ei siis pidä minua tärkeänä tai ei halua juhlistavaa rakkaimpansa kanssa tärkeää päivää. En tiedä. Kun tivasin syytä niin hän lähti ulos.
Ap
Jos miehesi on sinulle nyt aivan suoraan sanonut että et ole tervetullut mukaan eikä tässä ole kysymys mistään väärinymmärryksestä, niin suhteenne ei selkeästi ole ihan niin vakavalla pohjalla kuin oletat. Teillä on kuitenkin noita vuosia jo sen verran takana, että mistään hengaus suhteesta ei luulisi enää olevan kyse. Olisi varmaan vakavan keskustelun paikka näkeekö mies sinua tulevaisuudessakaan rinnallaan missään tärkeissä tapahtumissa. Itse vähän veikkaan että vastaus on ei.
Tässä sulle rautalanka...