Lihavaa n. kymmenvuotiasta pilkattiin
Poika oli läskitissinen superplösö ja sen antoivat luokkatoverit? kyllä kuulua.
Eikö teidän lihavien lasten vanhemmilla ole ihan helkutin huono omatunto, että olette lapsenne saattaneet tuohon tilaan?
Kukaan kymmenvuotias ei itse ole tehnyt elämänsä valintoja ravinnon ja liikunnan suhteen. Eli aivan on kotoa peräisin tämä alennustila. Jättää jälkensä mahdollisesti koko elämään ja itse asiassa hyvinkin todennäköisesti.
Tuli oikein raivo näitä vanhempia kohtaan. Pysäytin kyllä kiusaamistilanteen, mutta mitäpä se pitkällä aikavälillä auttaa? Huomenna sama meno ja aina en voi olla paikalla eikä kukaan.
Kommentit (26)
Joskus kyse voi olla sairaudesta, sairaus saattaa lihottaa, tai jokin lääkitys saattaa myös lihottaa.
Olin 15-vuotias, 161 cm/ 48 kg, kun otettiin kuva, jossa seison 6-vuotiaan pojan vieressa. Poika oli ehka noin metrin mittainen ja painoi yli 60 kg. Pihtikintut olivat jo muodostuneet ja poika oli kuin pulla vieressani.
Tuttu lapsi, pitkaan yritetty ja odotettu ja kun syntyi, vanhemmat alkoivat huolella ruokkia ainokaistaan. Herasivat sitten totuuteen muutaman vuoden paasta ja yritettiin laihduttaa. Kun kotona ei annettukaan enaa ruokaa jatkuvasti, poika keksi kiertaa naapureissa ruokaa pyytamassa. Naapureita kiellettiin poikaa ruokkimasta.
Ennen tata "heraamista" satuin kerran kylailemaan heilla. Asuivat kaupan takahuoneissa ja poika meni hakemaan "valipalaa" kaupan puolelta. Tuli takaisin kokonainen makkaralenkki ja iso jaffapullo kadessaan.
Sittemmin he muuttivat pois. Eli en tieda, mika oli lihavan pojan tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Poika oli läskitissinen superplösö ja sen antoivat luokkatoverit? kyllä kuulua.
Eikö teidän lihavien lasten vanhemmilla ole ihan helkutin huono omatunto, että olette lapsenne saattaneet tuohon tilaan?
Kukaan kymmenvuotias ei itse ole tehnyt elämänsä valintoja ravinnon ja liikunnan suhteen. Eli aivan on kotoa peräisin tämä alennustila. Jättää jälkensä mahdollisesti koko elämään ja itse asiassa hyvinkin todennäköisesti.
Tuli oikein raivo näitä vanhempia kohtaan. Pysäytin kyllä kiusaamistilanteen, mutta mitäpä se pitkällä aikavälillä auttaa? Huomenna sama meno ja aina en voi olla paikalla eikä kukaan.
Mulla tuli heti raivo noiden kiusaajien vanhempia kohtaan. Kukaan heistä ei ole osannut kasvattaa lasktaan. Oksettavaa!
Rasismia on monenlaista kuten ylläolevista kommenteista saatte lukea.
Tähän piti lisätä vielä että on siis vanhempien vastuulla onko lapsi ylipainoinen vai ei.
Kiusaamista ei saa valitettavasti varmaan ikinä kokonaan tästä maailmasta loppumaan mutta mun mielestä "läskiksi ym" haukkuminen on vanhemmilta hyvin ehkäistävissä ihan muuttamalla sen lapsen ruokatottumukset ja sitäkautta vanhemmat myös pystyy ehkäisemään sen lapsen ehkä tulevat lihavuuden seurauksena tulevat sairaudet ja fyysisen rasituksen vammat.
Mun ei ole tarkoitus lihavuuden takia ketään haukkua tai kiusaamista puolustella mutta ei lihavuutta saa hyssytelläkkään kun jokainen aikuinen sen kuitenkin ymmärtää että sillä voi olla kohtalokkaat seuraukset. Lapsi ei vielä tiedosta lihavuuden aiheuttamia riskejä.