Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

500 kcal/päivässä-dieetti

Vierailija
26.05.2016 |

Olen laihtunut 25 kg vuoden aikana, ja olen näin päässyt merkittävästä ylipainosta normaalipainon ylärajoille. Olen 163 cm pitkä ja painan nyt 65,5 kg.

Aion nyt lähteä noudattamaan 500 kcal päivässä-dieettiä, jotta saisin taas vähän potkua laihduttamiseen pienen tauon jälkeen! Aion tulla torstaisin päivittelemään tilannetta. Aion olla dieetillä neljä viikkoa, ja katsoa sen jälkeen miten jatkan. :)

Lähteekö kukaan mukaan?

Lähtötilanne siis 65,5 kg tänä aamuna.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitykseni tuosta dietistä on se, että kahtaviikkoa kauempaa ei saisi putkeen olla tuollasella dietillä, voin toki olla väärässäkin.

Mutta pidä itsestäsi huolta, ja jos voimat tuntuu loppuvan, ni lopetat samantein.

Vierailija
2/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistä ja huolestasi. :)

Minä en henkilökohtaisesti usko, että näin lyhyessä ajassa tällaisesta dieetistä voi oikeasti olla terveydelle haittaa. Aion tietysti koostaa tuon 500 kcal mahdollisimman fiksusti, eikä mukaan tällöin mahdu siis ollenkaan esim. lisättyä sokeria tai mitään leivän hiilareita jne. Tulen syömään lähinnä kalaa, kanaa, munia, raejuustoa, rahkaa ja paljon vihanneksia.

Luultavasti pari ensimmäistä päivää voi olla vaikeita, ja voi tuntuakin siltä, että voimat loppuvat, mutta sen pitäisi kai mennä ohi. Kuuntelen tietty kehoni tuntemuksia, ja lopetan, jos siltä tuntuu.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit syödä päivän aikana?

Mä olen laihdutuksen tarpeessa ja kaipaan ideoita.

Vierailija
4/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehosi menee säästöliekille, jos noin pitkään kituutat tuollaisella kalorimäärällä. Saat vain kroppasi sekaisin, ja kun tuon jälkeen lisäät kaloreita, ne jämähtävät läskiksi kuin tauti. Onnea matkaan. 

Vierailija
5/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt välttämättä aiot tuon toteuttaa, niin kannattaa hankkia easy diet -keittoja, että ravintoaineet on edes jotenkin kohdillaa. Mutta oikeasti poltat kyllä lähinnä lihasta noin rankalla dieetillä. Ja saat aineenvaihdunnan laskemaan alas, jolloin joudut sitten jatkossakin syömään kuin lintu tai lihot.

Vierailija
6/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Nälkiinnyttämällä aiheutat vaan tuhoja aineenvaihdunnalle, ja lihot kaikki tiputetut kilot lopulta takaisin (plus enemmänkin). Lisäksi noin rankka dieetti tekee susta koko ajan ärtyisän ja masentuneen zombien, jonka seurassa kukaan ei halua olla. Et saa tarpeeksi vitamiineja ravintoaineita, mikä tietenkin alkaa tuntua olossa ja näkyä ulkonäössä.

Liiku enemmän ja syö kasvispainotteisesti kuitenkin huolehtien riittävästä energiansaannista. Terveellisillä elämäntavoilla saat pysyviä lopputuloksia, kitukuurien ja 500kcal dieettien perimmäinen tarkoitus on vain saada sut repsahtamaan, ahmimaan ja palaamaan takaisin laihduttamaan painon taas noustessa (mistä syntyy kierre, joka voi olla vaikea katkaista).  

Ja puhun siis ihan omasta kokemuksesta entisenä anorektikkona. 500 kcal ei ole riittävä määrä aikuiselle ihmiselle, ja joudut myöhemmin maksamaan ruuan kanssa pelleilystä. Just nyt toi voi tuntua hyvältä keinolta pudottaa kiloja ja nopeasti, mutta kaikki kostautuu lopulta ja keho alkaa vaatia takaisin sitä, mitä et ole sille antanut. Älä ole tyhmä. Huolehdi itsestäsi ja kehosi perustarpeesta eli ravinnonsaannista. 

Vierailija
7/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joku skinny girl -dieettikin vaikuttaa järkevämmältä. Siinä sentään hiukan vaihdellaan päivittäisiä kalorimääriä, jotta keho ei tottuisi. Luin siitä kokemuksia ja noin 95% ihmisistä luovutti jo alle viikon kuluttua aloittamisesta. Onnea kuitenkin yrityksellesi!

Vierailija
8/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit syödä päivän aikana?

Mä olen laihdutuksen tarpeessa ja kaipaan ideoita.

Aamulla join kupin kahvia mustana, 11:n aikaan söin raejuustoa sellaiset 150 g eli 120 kcal.

Mieheni tultua kotiin syön varmaan kanawokkia kunnon annoksen (n. 300 kcal), ja iltapalaksi sitten vaikka rahkaa tai raejuustoa sellaisen 100 kcal verran. Apuna ja mahaa täyttämään sitten kahvia, teetä, light-limuja tai fun lightia pitkin päivää. Aika lailla saman kaavan mukaan varmaankin menen koko dieetin ajan, tuota päivällistä vähän muunnellen. 

AP

Vierailija
9/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt oikeasti hullu ole tuollaisella energiamäärällä neljää viikkoa!

Oma vinkkini (puhun kokemuksesta) on se että ennemmin LISÄÄT nykyiseen ruokavalioosi oikeasti ison määrän hedelmiä, vihanneksia ja marjoja, etkä yritä oikeastaan mitään muuta. Otti mulla hetken aikaa kun huomasin että karkkihampaan kolotus väheni huomattavasti. Paino putosi muistaakseni 10-15 kiloa vuodessa, ja hoikkana olen pysynyt kun tulee automaattisesti vedettyä hedelmiä ja kasviksia paljon. Painonpudotuksesta on noin kuusi-seitsemän vuotta aikaa, siksi en muista tarkkaan.

Ja tuo ei tarkoita sitten mitään nälkädieettiä, meinaa sitä että esimerkiksi tavalliseen aamupalaan lisäät hedelmää. Mulle itselleni ne menee parhaiten alas blendattuna, eli esimerkiksi aamupalaksi syön mustikka-banaani-vesi-kreikkalainen joghurtti-kaurahiutale -pirtelön. Iso määrähän siitä helposti tulee mutta mulla alkaa maha kurnia äänekkäästi parilla leivällä tai puurolautasillisella pari tuntia aamiaisen jälkeen :D

Ei nyt ähkyksi kannata väkisin itseään noista siis vetää, mutta oikeasti, syö niitä hyvillä mielin siten että maha tulee oikeasti täyteen. Pelkkää vihreää salaattia ei kannata mussuttaa, siinä ei ole ravintoarvoa oikein lainkaan.

Vierailija
10/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt oikeasti hullu ole tuollaisella energiamäärällä neljää viikkoa!

Oma vinkkini (puhun kokemuksesta) on se että ennemmin LISÄÄT nykyiseen ruokavalioosi oikeasti ison määrän hedelmiä, vihanneksia ja marjoja, etkä yritä oikeastaan mitään muuta. Otti mulla hetken aikaa kun huomasin että karkkihampaan kolotus väheni huomattavasti. Paino putosi muistaakseni 10-15 kiloa vuodessa, ja hoikkana olen pysynyt kun tulee automaattisesti vedettyä hedelmiä ja kasviksia paljon. Painonpudotuksesta on noin kuusi-seitsemän vuotta aikaa, siksi en muista tarkkaan.

Ja tuo ei tarkoita sitten mitään nälkädieettiä, meinaa sitä että esimerkiksi tavalliseen aamupalaan lisäät hedelmää. Mulle itselleni ne menee parhaiten alas blendattuna, eli esimerkiksi aamupalaksi syön mustikka-banaani-vesi-kreikkalainen joghurtti-kaurahiutale -pirtelön. Iso määrähän siitä helposti tulee mutta mulla alkaa maha kurnia äänekkäästi parilla leivällä tai puurolautasillisella pari tuntia aamiaisen jälkeen :D

Ei nyt ähkyksi kannata väkisin itseään noista siis vetää, mutta oikeasti, syö niitä hyvillä mielin siten että maha tulee oikeasti täyteen. Pelkkää vihreää salaattia ei kannata mussuttaa, siinä ei ole ravintoarvoa oikein lainkaan.

Mulle toimi tämä sama tyyli. Suosittelen!

Vierailija
11/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedostat mitä tapahtuu kun elimistö menee säästöliekille?

Tai mitä sinun tulee tehdä, jotta elimistö menee säästöliekille?

Säästöliekillä elimistö on hidastanut aineenvaihduntaa, jolloin kaloreita kuluu vähemmän ja laihtuminen hidastuu.

Lisäksi elimistö vähentää lihasten määrää saadakseen tarvitsemansa aminohapot, sekä verensokerin pysymään tavoitteessaan.

Vähemmän lihasta = vaikeampi laihtua.

Siitä seuraa jatkuvasti väsynyt olo ja palelee herkästi.

Lisäksi alitajuinen psyyke vaatii saatavaksi runsaasti kaloreita, joka yleensä on se viimeinen niitti retkahtaa syömään järjettömästi.

Lisäksi kun elimistö on säästöliekillä, eli kaloreiden kulutus alhaisella tasolla, nostaessasi kalorit normaalia vuorokausitasoa vastaavalle tasolle tallentaakin nälänhätää kärsivä elimistösi aluksi nämä "ylimääräiset" kalorit rasvakudokseen, eli lihot entistä herkemmin.

Saadaksesi elimistön säästöliekille, sinun tulee vain laskea vuorokautiset kalorit reilusti miinuksen puolelle. Tuo 500 kcal / vrk on varma nakki saada säästöliekki päälle jo aika nopeaan tahtiin, ei tarvitse viikkotolkulla dietata.

Vierailija
12/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hölmöyttä ja suurta tietämättömyyttä ruveta ENE-dieetille normaalilla ruualla. Kalorit "saa" vetää noin alas vain erityisvalmistella, joihin on lisätty vitamiinit, hivenaineet - siis kaliumista alkaen- takaamaan terveellinen laihduttaminen. Eikä ENED/VLCD ole liki normaalipainoisten juttu, vaan erittäin liikalihavien dieetti, joka kannattaa toteuttaa lääkärin valvonnassa.

Toivon, että avauksesi on provo taattuun AV-tyyliin.

Laihduttaminen ja pussikeittodieetit täällä aina saavat ihmiset tulistumaan.

Terv. 10 vko VLCD-ohjelman läpikäynyt,

nutrausta Nutrilettilla ja vastaavilla ammattilaisvalvonnassa (Käypä Hoito)

Vierailija
13/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt siis pelkkää proteiinia kasvisten lisäksi?  Tuota kun vedät muutaman viikon, niin kehosi korjaamiseen voi mennä vuosi jos toinenkin. Mutta valintahan on sinun.

Vierailija
14/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hölmöyttä ja suurta tietämättömyyttä ruveta ENE-dieetille normaalilla ruualla. Kalorit "saa" vetää noin alas vain erityisvalmistella, joihin on lisätty vitamiinit, hivenaineet - siis kaliumista alkaen- takaamaan terveellinen laihduttaminen. Eikä ENED/VLCD ole liki normaalipainoisten juttu, vaan erittäin liikalihavien dieetti, joka kannattaa toteuttaa lääkärin valvonnassa.

Erityisvalmisteisiin on nimenomaan LISÄTTY vitamiinit ja hivenaineet. Nuo saa myös purkista tabletin muodossa. En halua pussikeittoja syödä, vaan mieluummin ihan oikeaa ruokaa.

AP

Vierailija
15/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon saa muka aineksia 500 kcl sopimaan. Mun matikalla 2 näkkäriä sulatejuustosipaisulla, ja kinkkuleikkeleitä muutamat pintaan +maitokahvi , niin siinä se sit olikin.... :(

Vierailija
16/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt siis pelkkää proteiinia kasvisten lisäksi?  Tuota kun vedät muutaman viikon, niin kehosi korjaamiseen voi mennä vuosi jos toinenkin. Mutta valintahan on sinun.

En pelkkää proteiinia, onhan esim. lohessa melko paljon rasvaa, samoin kananmunissa. Luultavasti tulen syömään myös juustoa ja voita jonkin verran, mutta ei niitä kovin paljon näihin kaloreihin mahdu.

AP

Vierailija
17/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisvalmisteisiin on nimenomaan LISÄTTY vitamiinit ja hivenaineet. Nuo saa myös purkista tabletin muodossa. En halua pussikeittoja syödä, vaan mieluummin ihan oikeaa ruokaa.

AP

Okei, hupaisa selitys :D Lisätty vitamiini saa olla purkissa, muttei pussissa. Jatka vain trollailuasi.

Vierailija
18/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oikein toivon, että ap on tosissaan ja sössii terveytensä ja kuntonsa oikein kunnolla! Hahhah!

Vierailija
19/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:5 tuota riittää oikein hyvin, ei tarvitse joka päivä olla niukilla kaloreilla.

Mulla mahtuu tuohon 500-600 kaloriin (en ole ollut kovin tarkka) 1 lämmin oikea ateria.

Vierailija
20/38 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Okei, hupaisa selitys :D Lisätty vitamiini saa olla purkissa, muttei pussissa. Jatka vain trollailuasi.

Saa toki olla myös pussissa. Lähinnä pointtina oli, että en näe suurta eroa, onko vitamiinit lisätty pussiin ja purkkiin, jos nyt näillä kahdella eri tavalla (normaalia ruokaa/pussikeitot) toteutetusta VLC-dieetistä puhutaan. Comprende? Mielestäni on huomattavasti mieluisampaa syödä 500 kcal edestä normaalia ruokaa vaihdellen, kuin pussikeittoja ja -pirtelöitä - nutrausta yhtään väheksymättä. Nutraus varmasti sopii joillekin mainiosti, mutta itse en jaksaisi pussikeittoja syödä, vaan valmistan mieluummin itse maukkaita keittoja, salaatteja, wokkeja jne. Sovitaanko niin, että sinä saat toteuttaa VLCD:tä pussikeitoilla ja minä tavallisella ruoalla ilman nälvimistä ja provoksi haukkumista? Kiitos. :)

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi