Vegaaniruoka ja voi (vuuan voitelu), oisko ihan kamlaa?
Vegaanipariakunta tulossa kylään, pitäis tehdä ruuat valmiiksi. Viimeiset rypsiöljyt meni sämpylätaikinaan. Oisko se ihan kamalan paha jos joutuis vuuan voitelemaan voilla? Vettä tulee ku Esterin p:stä niin ei huvittaisi kauppaan lähteä yhden öljyn takia. :/
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät rypsiöljyä? Oliiviöljy on paljon terveellisempää.
Vieraasi ovat mieluummin kokonaan ilman ruokaasi kuin syövät voilla voidellussa vuoassa tehtyä. Mutta provohan tämä olikin, koska yksikään ihminen ei edes pohtisi tekevänsä tuollaista ystävilleen. (Tai ehkä sinulla on tapana kokata ihan muuten vaan vegaaneille, jotka eivät edes ole ystäviä.)
Fennovegaani ei käytä oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.
Jos ei voi kunnioittaa toisen vakaumusta, niin miksi kutsua syömään ollenkaan? Tahallaan tallotaan toisen periaatteiden päältä, mikä on tällaisten ihmisten päässä vikana? Toivottavasti joskus joku tällaisille uuvateille syöttää koiraa tai rottaa salaa, eihän se mitään maistanut kjäh kjäh.
Juuri näin,joka kerta kun puhutaan vegaanisesta ruuasta,joku välkky mussuttaa"ei ne kuole siihen että syö sitä ja tätä".Tuolla logiikallahan voisi hyvin ruokaa rakkaista lemmikeistä tai vaikkapa ihmisistä,kun ei siihen hei kuole että syö jotain ällöttävää ja/tai moraalitonta ruokaa!
Mutta eihän tuossa ole kyse ällöttävästä tai moraalittomasta ruoasta.
Noo jos ruvetaan ajattelemaan maitoteollisuutta ja sitä, millaista paskaa sen lehmän elämä on ollut niin joooo on moraalitonta ja epäeettistä. Ja oikeastaa ällöttävääkin. Sehän on toisen eläinlajin eritettä. Hyij.
Hassua että jos aloittaja olisi omaa rintamaitoaan ollut käyttämässä niin kaikki olis ollut, että hyyiiij yööök ällöä.
Entäs sitten? Se että sinä hysteerisenä itket lehmän maidon takia ja vertaat sitä kyynelsilmin ihmisen tissimaitoon kertoo vain sinun ongelmistasi.
Olisipa jännä tietää, miksi me sinusta ovat niiiiiiiiiin eri asia.
En jaksanut lukea ketjua. Mutta haluan silti sanoa, että kaikenlainen fanaattisuus ihan missä asiassa tahansa on sairasta. Vain ylitsepursuavassa yltäkylläisyydessä elävä voi nirsoilla ruokansa kanssa niin, että gramma lehmänmaidosta erotettua rasvaa on elämän ja kuoleman kysymys. HALOO!!!!!
Ajatelkaapa jos tulee kriisi, vaikka säät muuttuvat ja ruoasta tuleekin pula. Kyllä alkaa kaikki ruoka maistua fanaatikoillekin, jos hengestään täytyy taistella...
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua. Mutta haluan silti sanoa, että kaikenlainen fanaattisuus ihan missä asiassa tahansa on sairasta. Vain ylitsepursuavassa yltäkylläisyydessä elävä voi nirsoilla ruokansa kanssa niin, että gramma lehmänmaidosta erotettua rasvaa on elämän ja kuoleman kysymys. HALOO!!!!!
Ajatelkaapa jos tulee kriisi, vaikka säät muuttuvat ja ruoasta tuleekin pula. Kyllä alkaa kaikki ruoka maistua fanaatikoillekin, jos hengestään täytyy taistella...
Nojaa ei minun henkeni niin tärkeä ole, että se pitäisi muiden eläinten hengillä pelastaa.
Voin mausta sen verran, että on olemassa eläimistä vapaata voiesanssia. Suht yleinen leipomokikka. Aromikasta ja edullista.
Kondiittori-vege
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojaa ei minun henkeni niin tärkeä ole, että se pitäisi muiden eläinten hengillä pelastaa.
Hahahahaa... oikein vegaani-marttyyri :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti käytät lääkkeitä. Hupsista keikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä voitelisi voilla, sillä kunnioitan ihmisten vakaumuksia enkä yritä salaa syöttää heille jotain mitä he eivät halua syödä.
Se voihan on siinä reunassa. Entä jos kertoisin asiasta ja he söisivät keskeltä vuokaa ja minä reunat?
Ap
Jospa mä teen sulle ruokaa, jonka vuoka on voideltu vaikka mun omilla mehuilla. Syöt vaan siitä keskeltä ja kompostoin reunat?
Vierailija kirjoitti:
Voin mausta sen verran, että on olemassa eläimistä vapaata voiesanssia. Suht yleinen leipomokikka. Aromikasta ja edullista.
Kondiittori-vege
Diasetyyli - voiaromi
Pidempiaikainen tai toistuva ihokosketus voi aiheuttaa ihon herkistymisen.Diasetyylin pitkäaikainen hengittäminen voi suurella todennäköisyydellä aiheuttaa parantumattoman keuhkosairauden.Diasetyylin ja Alzheimerin taudin välistä yhteyttä epäillään.
Ai tämmöstäkö ne ystävämme vegaanit nautiskelevat, hahahahah... :D Oikein terveyden perikuvia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondiittori-vege
Diasetyyli - voiaromi
Pidempiaikainen tai toistuva ihokosketus voi aiheuttaa ihon herkistymisen.Diasetyylin pitkäaikainen hengittäminen voi suurella todennäköisyydellä aiheuttaa parantumattoman keuhkosairauden.Diasetyylin ja Alzheimerin taudin välistä yhteyttä epäillään.
Ai tämmöstäkö ne ystävämme vegaanit nautiskelevat, hahahahah... :D Oikein terveyden perikuvia...
Onko toi niin edullista, että sillä kannattaisi korvata voi myös tavallisille ihmisille tehtävissä leivonnaisissa? Tehdäänkö näin jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä voitelisi voilla, sillä kunnioitan ihmisten vakaumuksia enkä yritä salaa syöttää heille jotain mitä he eivät halua syödä.
Se voihan on siinä reunassa. Entä jos kertoisin asiasta ja he söisivät keskeltä vuokaa ja minä reunat?
Ap
Jospa mä teen sulle ruokaa, jonka vuoka on voideltu vaikka mun omilla mehuilla. Syöt vaan siitä keskeltä ja kompostoin reunat?
Repesin ajatukselle mammasta,joka kokatessa huomaa,että öljy on loppu ja kekseliäästi voitelee vuoan omilla mehuillaan.Tuo pitäisi lähettää niksi-Pirkkaan :D
Ja muistakaa kaikki,joita ajatus mammanmehulla voidellusta ruuasta ällöttää,ettei siihen kuole,joten se on OK,aivan kuten muidenkin eläinperäisten tuotteiden tuputtaminen kasvissyöjille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se lehmä maitoansa luovuta henkensä uhalla. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei voi kunnioittaa toisen vakaumusta, niin miksi kutsua syömään ollenkaan? Tahallaan tallotaan toisen periaatteiden päältä, mikä on tällaisten ihmisten päässä vikana? Toivottavasti joskus joku tällaisille uuvateille syöttää koiraa tai rottaa salaa, eihän se mitään maistanut kjäh kjäh.
Juuri näin,joka kerta kun puhutaan vegaanisesta ruuasta,joku välkky mussuttaa"ei ne kuole siihen että syö sitä ja tätä".Tuolla logiikallahan voisi hyvin ruokaa rakkaista lemmikeistä tai vaikkapa ihmisistä,kun ei siihen hei kuole että syö jotain ällöttävää ja/tai moraalitonta ruokaa!
Noo jos ruvetaan ajattelemaan maitoteollisuutta ja sitä, millaista paskaa sen lehmän elämä on ollut niin joooo on moraalitonta ja epäeettistä. Ja oikeastaa ällöttävääkin. Sehän on toisen eläinlajin eritettä. Hyij.
Hassua että jos aloittaja olisi omaa rintamaitoaan ollut käyttämässä niin kaikki olis ollut, että hyyiiij yööök ällöä.
Entäs sitten? Se että sinä hysteerisenä itket lehmän maidon takia ja vertaat sitä kyynelsilmin ihmisen tissimaitoon kertoo vain sinun ongelmistasi.
Samasta syystä kuin ihmisen lihan ja naudan lihan syönnin ero. Oletko idiootti? Ai niin... vegaanit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laittaisin voita ja jos asiasta tulisi puhetta, niin "panikoituisin" mukamas ja pahoittelisin kovasti, ettei tullut mieleen.
Näin tein, kun oli isot juhlat, enkä ollut muistanut tehdä mitään laktoosittomana. Kaikissa oli maitoa, ihan kaikessa. Tuttava sitten kysyi, että mitkä tarjottavista ovat laktoosittomia ja minä sanoin, että kaikki..
Tuolle laktoosittomalle ei tullut jälkikäteen mitään vaivoja ja kiitteli kovasti, kun kerrankin oli ihan kaikki laktoosittomia. En kyllä paljastanutkaan, ettei mikään ollut laktoositonta..
Ja mun 2-vuotias poikani olisi viety ambulanssilla sairaalaan, on maitoallergia ja maitotuotteista menee hengitystiet tukkoon... :(
Kuka antaa maitoallergiselle lapselle "laktoosittomia" ruokia??
"Sekaanit" miettii voiko käyttää voita kaunein ole oliiviöljyä. Vegaanit marttyrioi, vertaa ihmisen ja eläinten eritteet samaksi ja uhkaa voitelevansa uunivuoat pillumehullaan. Classic vegan. :D
Vierailija kirjoitti:
"Sekaanit" miettii voiko käyttää voita kaunein ole oliiviöljyä. Vegaanit marttyrioi, vertaa ihmisen ja eläinten eritteet samaksi ja uhkaa voitelevansa uunivuoat pillumehullaan. Classic vegan. :D
Mistä päättelit kirjoittajan vegaaniuden?
Koska kaikki vegaanit salaa haluaa lukea tämän niin kyllä, ja true story, tein hemmetisti lihaa ruoaksi. Meni yli ja jouduin heittämään suurimman osan roskiin. Huomenna uudelleen.
Koska mä voin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin ihmisen lihan ja naudan lihan syönnin ero. Oletko idiootti? Ai niin... vegaanit.
No mutta lähes jokainen on juonut sitä äidinmaitoa joskus. Lihaa on sitten harvempi syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit kirjoittajan vegaaniuden?
Pelle :D
Kukahan tämän keskustelun riitautti?
Sekaanit älkää sekaantua asioihin, joissa teidän tietämys on hölynpölyä.