Vegaaniruoka ja voi (vuuan voitelu), oisko ihan kamlaa?
Vegaanipariakunta tulossa kylään, pitäis tehdä ruuat valmiiksi. Viimeiset rypsiöljyt meni sämpylätaikinaan. Oisko se ihan kamalan paha jos joutuis vuuan voitelemaan voilla? Vettä tulee ku Esterin p:stä niin ei huvittaisi kauppaan lähteä yhden öljyn takia. :/
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta mitä jengiä maa päällään kantaa.
Niin! Eikö ookkin ihan hullua, että vegaanit meuhkaa jonkun gramman voinokareen takia, jota ei edes maista ruuassa!
Minä käytän ruokavaliossani vain luomuruokaa. Vähänkö kilahdin kaverille, kun ei suostunut tekemään täysluomua, vaikka kutsui illalliselle!
Minulla on eräs ystävä joka on paitsi vegaani sen lisäksi myöskin erittäin allerginen maitoproteiinille. Saattaisi lähteä ambulanssilla tuollaisesta kyläpaikasta. Mutta eihän näitä av-mammoja kiinnosta yhtään muu kuin oma napa...
Poikani ja tyttöystävänsä menee naimisiin tänä kesänä. Ilmoitin hyvissä ajoin miniälle erityisruokavaliostani, joka sisältää vain punaisia ja ruskeita elintarvikkeita. Ei kuulemma onnistu, joten en ole sitten menossa hääjuhlaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on eräs ystävä joka on paitsi vegaani sen lisäksi myöskin erittäin allerginen maitoproteiinille. Saattaisi lähteä ambulanssilla tuollaisesta kyläpaikasta. Mutta eihän näitä av-mammoja kiinnosta yhtään muu kuin oma napa...
Voi sua. Ota nenäliina. Itke. Vollota. Jaxuhali. No niin, nyt on pakko kertoa sulle yksi juttu... Olethan valmis? Se että sinä tunnet jonkun jolla on tuollainen vaiva ei tarkoita että kaikilla on. Eli.. Tää on nyt vaikea sanoa, mutta, sä et olekaan maailman keskipiste.
No niin, ota nenäliina, joo tiedän että on kauheaa.. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tapetilla on elämäntapavegaanit, joilla ei ole lääkärin toteamia ruoka-aineallergioita. Ihan oikeasti, nykyään on muodikasta olla milloin minkäkinlaisella veriryhmä ynnä muulla typerällä dieetillä, joten on aika kohtuutonta vaatia joka paikassa, että juuri se oma villitys otettaisiin huomioon.
Suurinosa vegaaneista ei syö eläinperäisiä tuotteita siksi että ne olisi pahanmakusia.
Huoh
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa vegaaneista ei syö eläinperäisiä tuotteita siksi että ne olisi pahanmakusia.
Huoh
Näin on. Ne ei syö niitä mt-ongelmiensa takia.
Mä en käsitä miten jengi provosoituu vegaaneista näin pahasti :D kyllä muakin säälittää ne kaikki elukat kun elävät niin kurjasti.
ei minua ainakaan kiinnosta muiden tavat ja AP varmaan kokoajan tiesi että ovat vegaaneja, turhaa itkua
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä miten jengi provosoituu vegaaneista näin pahasti :D kyllä muakin säälittää ne kaikki elukat kun elävät niin kurjasti.
ei minua ainakaan kiinnosta muiden tavat ja AP varmaan kokoajan tiesi että ovat vegaaneja, turhaa itkua
Kuka provosoituu vegaaneista? Kaikille uskiksille naureskellaan.
Muistaako kukaan taannoin ketjua, jossa jollekin kasvissyöjälle oli salaa syötetty lihaa ja kasvissyöjä oli sairastunut sen takia suolistotulehdukseen ja joutunut sairaalaan? Ketju ollut joskus aikoja sitten.
Missään muualla ei ole niin hengenvaarallisesti allergisia ihmisiä kuin täällä av:lla! :D Joka toista kiikutetaan ambulanssilla milloin mihinkin ja hengenlähtö ihan sekunneista kiinni. Ihme kun iltapäivälehdistö ei ole jo tätä asiaa muistanut rummuttaa...
Kuka kutsuu vegaanin syömään? Se on kuin kutsuisi körttiläisen juoppojen orgioihin. Yhdellä on tippa linssissä ja muilla korva kipeänä valituksesta. Kaikilla ilta pilalla.
Kyllä se voin ällöttävä maku tuntuu, ei sitä voi salata. Kuitenkin jos olisin vieraasi söisin vähin äänin, mutta pitäisin sinua pikkuisen hölmönä.
Hah täällä puolustellaan vegaaneja, mutta jos olisi kyse muslimista tai juutalaisesta niin melkein kaikille olisi ok syöttää heille salaa sianlihaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se voin ällöttävä maku tuntuu, ei sitä voi salata. Kuitenkin jos olisin vieraasi söisin vähin äänin, mutta pitäisin sinua pikkuisen hölmönä.
vegaanien maidonkorvikkeet, kuten juustot ne vasta kuvottavalle maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Hah täällä puolustellaan vegaaneja, mutta jos olisi kyse muslimista tai juutalaisesta niin melkein kaikille olisi ok syöttää heille salaa sianlihaa.
Ne,jotka eivät piittaa toisten arvoista ja vakaumuksista,ovat syöttämässä mitä vain kenelle vain.Ihmiset,jotka kunnioittavat muita,eivät syötä "salaa"ruokaa,jota toinen ei vapaaehtoisesti suuhunsa pistäisi.
Heh, punaista ja ruskeaa ruokaa, tuo oli hauska! Olen muuten vegaani, kyllä meillä on huumorintajua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanipariakunta tulossa kylään, pitäis tehdä ruuat valmiiksi. Viimeiset rypsiöljyt meni sämpylätaikinaan. Oisko se ihan kamalan paha jos joutuis vuuan voitelemaan voilla? Vettä tulee ku Esterin p:stä niin ei huvittaisi kauppaan lähteä yhden öljyn takia. :/
Olisi kamalan paha.Käy kaupassa tai jätä voitelematta ja pidä jatkossa huolta,että sinulla on riittävästi aineksia kun alat kokkaamaan.Öljyä ja muuta hyvin säilyvää voi ostaa varastoon.Miksi vieraiden pitäisi kärsiä siitä,että et osaa ennakoida tuollaisia juttuja?
Mutta tuo koko juttu on samaa tasoa kuin joku vaatisi manaajaa tekemään riitit ettei talossa kummittele ennen kuin tulee kylään.
Mikä juttu?Tehdä vierailla ruokaa,jota he voivat syödä? Sinusta siis vieraanvaraisuus on sama kuin joku yliluonnollinen hömpötys?Mahdat olla suosittu :D
Äh, ei jaksa kulttilaisten kanssa vääntää.
Eli toisin sanoen et osaa järkevästi perustella,miksi emännän mukavuudenhalu(ei viitsi lähteä kauppaan) olisi jotenkin tärkeämpää,kuin se että vieraat saavat arvoihinsa sopivaa tarjottavaa(vegaani ei vapaaehtoisesti syö eläinperäisiä tuotteita kuten voi)?Joten vetoat siihen,että sopivan tarjottavan tekeminen on verrattavissa henkien manaamiseen ja kun logiikkasi ei aukea normaali-ihmisellä,yhtäkkiä et viitsikään "vääntää kulttilaisten kanssa".Vetoatko toisen osapuolen kulttilaisuuteen muissakin keskusteluissa,kun sinulla ei ole oikeita perusteluja? Ehkä käytöstavat ovat nykyään niin harvinaisia,että voidaan puhua kultista,jos joku oikeasti ottaa muutkin ihmiset huomioon. "Siis joku kutsuu ruokavieraita ja tekee ruokaa,jota he pystyvät syömään?Ihme hihhuli,pääsee paljon helpommalla kuin tuijottaa tiiviisti omaan napaan".
Tekeväthän vegaanitkin niin että tekevät ruokaa ja vasta kaikkien syötyä paljastavat ruoan olleen täysin vegaanista.
Ei kerrota etukäteen että aiotaan tehdä pahaa ruokaa. Miten tämä on hyväksyttyä, kysyn ma.