Vierailija

http://milkoaikio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/216985-seksuaalinen-vapaus-on...

"Koska kenenkään otsassa ei lue, "haluan sinua" tai "olet riittävän korkeatasoinen mies sänkyyni", miehen on selvitettävä kelpoisuutensa...
a) ...kysymällä suoraan, joka voi epäonnistuessaan antaa kiusallisen vaikutelman tai mielikuvan itsevarmuuden puutteesta (esim. "pidän p*rseestäsi, saanko koskea?")
b) ...etenemällä kosketukseen, joka voi epäonnistuessaan johtaa muiden paheksuntaan, pahimmillaan rikostuomioon (esim. hipaisu takamukselle)"

Itse ehdottaisin vaihtoehtoa C) tutustu ensiksi ihmiseen, älä ala kyselemään perseen kosketuksista tai hiplailemaan, ellei nainen/mies ole osoittanut sinuun mitään mielenkiintoa. Ja jos nyt kuitenkin päädyt heti hiplaamaan, niin ymmärrä edes lopettaa niin pyydettäessä. Tai kysy vaikka, onko halaaminen esimerkiksi ok - jos halaaminenkaan ei ole ok, niin ei varmaan ole perseen hiplauskaan.

"Koska heikkolahjaisemmat - ja samalla naisten eroottisen kiinnostuksen ulkopuolella olevat miehet - eivät kykene ennakoimaan kelpoisuuttaan riittävän hyvin, naiset ovat kehittäneet seksuaalisen häirinnän käsitteen rajoittaakseen luusereiden lähestymisyrityksiä."

Minulle ainakin ihan sama, onko kyseessä luuseri vai ei - minulla on oikeus säilyttää koskemattomuuteni. Eihän seksuaalista häirintää voi oikeuttaa sillä, että "no heh heh, sillä on vähä nuonommat sosiaaliset taidot, antaa sen vaan jotkaa hiplaamista". Tietenkin tällöin viestitään, ettei käytös ole sopivaa. Siinä hiplailijalle hyvä mahdollisuus oppia hieman sosiaalisia taitoja, kun ilmaistaan, että toinen toimii ei-toivotulla tavalla.

"Toinen hyöty on häirintäsyytöksen käyttökelpoisuus tilanteessa, jossa naista uhkaa kasvojen menetys. Alunperin hyvinkin toivottu koskettelu muuttuu jälkeenpäin ei-toivotuksi, kun se tulee työpaikalla laajempaan tietoon."

Toki joku varmasti käyttää väärin häirintäsyytöksiä, mutta yhtälaillahan kaikkia syytöksiä myös väärinkäytetään. Esimerkiksi seksuaalinen väkivalta on määritelty vähiten raportoiduksi väkivaltarikokseksi. Joskus kuulee esimerkiksi väitteitä siitä, että no taas joku vaan valehtelee joutuneensa raiskatuksi - raiskaussyytöksissä ei ole näitä valehdeltuja ilmoituksia sen enempää kuin missään muussakaan rikoksessa. Miksi raiskauksen tai seksuaalisen ahdistelun uhria epäillään usein valehtelusta? Samanlaisia valehtelu syytöksiä ei tule, jos sanot tulleesi hakatuksia tai ryöstetyksi.

Muutoinkin koko kirjoitus oli kyllä sellaista, ettei tiedä onko kyseessä trolli vai ihan tosissaan oleva ihminen.

Sivut

Kommentit (126)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Feministit ovat taas vähättelemässä miesten ongelmia. Kuten esim. sukupuolisidonnaista asevelvollisuutta, miesten kollektiivista asiatonta leimaamista väkivaltaisiksi/seksisteiksi/pedofiileiksi tai poikia rakenteellisesti syrjivää koulujärjestelmää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Feministit ovat taas vähättelemässä miesten ongelmia. Kuten esim. sukupuolisidonnaista asevelvollisuutta, miesten kollektiivista asiatonta leimaamista väkivaltaisiksi/seksisteiksi/pedofiileiksi tai poikia rakenteellisesti syrjivää koulujärjestelmää.
Puhumattakaan siitä, että he yrittävät rajoittaa maskuliinisuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole vain yhden henkilön kirjoittama mielipide? Miksi otsikossa on monikko?

Pyrin mukailemaan otsikolla toista av:lla pyörivää keskustelua - siinäkin otsikko on yksikössä, joten kyseessä on minun puoleltani virhe. Sopivanpi olisi tietysti yksikkö, *miesasiamies.

Vierailija

Jospa kyseinen kolumnisti koettaisi tapaa, jossa ensin tutustutaan naiseen, eikä randomisti kiertelisi kehumassa naisten periä kärttäen lupaa koskea.
Tietyssä vaiheessa suhdetta se nainen saattaa pyytää (jopa anella) sitä kosketusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Äläkä unohda sitä todellista syrjintää työelämässä. Mies ei pääse Uimastadionille siivoajaksi, vain yhtenä esimerkkinä loppumattomassa listassa.

Vierailija

Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, tabletti ei ole kätevin väline kirjoittamiseen ainakaan näin ilman erillistä näppäimistöä.

Ap

Vierailija

Blogia voi kuka tahansa pitää. Eri asia on nettilehtien feministiset kolumnit, puolueiden verorahoilla ylläpidetyt naisjärjestöt, Rakel Liekin feministinen ohjelma Ylellä sekä moninainen muu feministinen raportointi mediassa jne.

Tyypillisesti miesten blogit myös käsittelevät jotain asiaa pelkän kauniilta näyttämisen, korujen, vaatteiden sekä meikkien esittelyn sijaan.

Vierailija

Tuli tässä ihan ohimennen mieleen, että miksi feministien mielestä maskuliinisuus on se uhka. Ja valitetaan kun miehet eivät hoivaa. Jumalauta minä en edes halua "hoivata". En koe sitä luontevaksi omalta osaltani. Aikoinaan oli kitinää näistä mgtow miehistä vähättelevään sävyyn, koska "he haluavat kitata kaljaa miesluolassaan, ilman aikomustakaan hoivaamisesta".

Itse käsitän tuon niin, että noiden telaketjufeministien mielestä miesten pitäisi olla naisellisia ja kaikki maskuliininen on huono juttu? Vai mitäs vittua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuli tässä ihan ohimennen mieleen, että miksi feministien mielestä maskuliinisuus on se uhka. Ja valitetaan kun miehet eivät hoivaa. Jumalauta minä en edes halua "hoivata". En koe sitä luontevaksi omalta osaltani. Aikoinaan oli kitinää näistä mgtow miehistä vähättelevään sävyyn, koska "he haluavat kitata kaljaa miesluolassaan, ilman aikomustakaan hoivaamisesta".

Itse käsitän tuon niin, että noiden telaketjufeministien mielestä miesten pitäisi olla naisellisia ja kaikki maskuliininen on huono juttu? Vai mitäs vittua?

Jonkin verran olen opiskellut yliopistossa feminismistä (esimerkiksi osana filosofian ja oikeustieteen opintoja). En ole vielä huomannut, että feministien mielestä maskuliinisuus itsessään olisi mikään uhka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran olen opiskellut yliopistossa feminismistä (esimerkiksi osana filosofian ja oikeustieteen opintoja). En ole vielä huomannut, että feministien mielestä maskuliinisuus itsessään olisi mikään uhka.

Älä naurata. Maskuliinisuus ja miesjohtoisuus on paha asia monelle feministille. Patriarkaatti on pahuuden ruumiillistuma.

Vierailija

Tulee mieleen ap:n linkkaamaa tekstiä lukiessa, että miten jotkut ihmiset elävät sellaisessa kuplassa etteivät osaa hahmottaa normaalia sosiaalista kanssakäymistä lainkaan? Kysymys "pidän p*rseestäsi, saanko koskea?" ei ole juuri missään kontekstissa sopivana pidettyä ja täysin perusteltua pitää häirintänä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Älä naurata. Maskuliinisuus ja miesjohtoisuus on paha asia monelle feministille. Patriarkaatti on pahuuden ruumiillistuma.

Et taida tietää, mitä feminismi on?

Miesjohtajuutta itsessään ei nähdä huonona, huonona nähdään esimerkiksi naisten eteen iskevä lasikatto matkalla johtajaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ap:n linkkaamaa tekstiä lukiessa, että miten jotkut ihmiset elävät sellaisessa kuplassa etteivät osaa hahmottaa normaalia sosiaalista kanssakäymistä lainkaan? Kysymys "pidän p*rseestäsi, saanko koskea?" ei ole juuri missään kontekstissa sopivana pidettyä ja täysin perusteltua pitää häirintänä.
Yrität rajoittaa miesten vapautta. Vastustan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole vain yhden henkilön kirjoittama mielipide? Miksi otsikossa on monikko?
Feministit ovat Borg ja Borgin on vaikea käsittää, että kaikki eivät ole sellaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää, mitä feminismi on?

Miesjohtajuutta itsessään ei nähdä huonona, huonona nähdään esimerkiksi naisten eteen iskevä lasikatto matkalla johtajaksi.

Useimmat naiset haluavat itsekin miesjohtajan naisjohtajan sijaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat