Vierailija

Hänestä ei ole lääkäriksi, mutta aivoista lukee ja paljon. Jos tästä haluaa uraa itselleen, mitä pitäisi lähteä opiskelemaan?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Mielenterveys- ja päihdetyössä näkee mitä päihteet tekevät aivotoiminnalle. Vanhustyössä oppii toimimaan ihmisten kanssa, joiden aivot tuhoutuvat päivä päivältä.

Vierailija

Olisin ehdottanut psykologiaa, jossa opiskellaan myös paljon neuropuolta, mutta jos pojasta ei ole lääkäriksi niin ei ole kyllä psykologiksikaan. Mites kognitiotieteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Aivoista saa hyvää ruokaa. Jospa rupeaa kokiksi? Jos ihmisaivot on kiinnostuksen kohteena, kannattaa sen jälkeen varoa nukkumaan mennessä.

Vierailija

Miksei hänestä olisi lääkäriksi? Mistä tällainen oletus? Neurotiede on kiinnostava tulevaisuuden ala, jolla riittää varmasti myös töitä. Eikä sitä pakko ole alkaa lääkäriksi, tutkijan ura myös mahdollinen.

Mutta älä nyt oikeesti vähättele poikasi kykyjä, kun ei sitä koskaan tiedä. Hän saattaa jopa salaa mielessään haaveilla aivokirurgin urasta, mutta sitten tulee äiti joka lyttää kaikki suunnitelmat koska "ei susta vaan ole siihen". Toivon sinun ottavan kannustavan asenteen tässä asiassa. :)

Vierailija

Ap jatkaa.

Minä miellän lääkäriksi opiskelevat "kympin tytöiksi", eikä tämä poika sellainen ole. Hänen mielenkiintonsa tuskin riittää pääsykokeen anatomian opiskeluun. Kognitiiviselta puolelta pojan vahvuutena on hyvät analyyttiset taidot.

Psykologi hänestä voisi tulla, niin kiinnostunut hän on ihmismielestä. Mutta missä luetaan kognitiotieteitä tai biolääketiedettä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisin ehdottanut psykologiaa, jossa opiskellaan myös paljon neuropuolta, mutta jos pojasta ei ole lääkäriksi niin ei ole kyllä psykologiksikaan. Mites kognitiotieteet?

t. Psykologi

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa.

Minä miellän lääkäriksi opiskelevat "kympin tytöiksi", eikä tämä poika sellainen ole. Hänen mielenkiintonsa tuskin riittää pääsykokeen anatomian opiskeluun. Kognitiiviselta puolelta pojan vahvuutena on hyvät analyyttiset taidot.

Psykologi hänestä voisi tulla, niin kiinnostunut hän on ihmismielestä. Mutta missä luetaan kognitiotieteitä tai biolääketiedettä?

Jospa antaisit poikasi ihan itse päättää mihin hänestä on tai ei ole. Itsehän hänen on se päätettävä mitä hakee opiskelemaan. Voit olla tukena mutta älä ihmeessä rupea sanelemaan mitä hänen pitäisi sinun mielestäsi tehdä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa.

Jospa antaisit poikasi ihan itse päättää mihin hänestä on tai ei ole. Itsehän hänen on se päätettävä mitä hakee opiskelemaan. Voit olla tukena mutta älä ihmeessä rupea sanelemaan mitä hänen pitäisi sinun mielestäsi tehdä.

No ei tulisi mieleenikään sanella hänelle mitään, tai edes kertoa tällaista... Mutta tietääkseni teistä kukaan ei ole poikani...

Googlasin neurotieteistä ja löysin mielenkiintoisen opinahjon. Kandiksi luetaan biologiaa, ja sitten maisterivaiheessa erkoistutaan neurotieteisiin. Poika on hyvä biologiassa.

Vierailija

Kyllä kannattaa hakea lääkäriksi tai psykologiksi, jos aivotutkimus kiinnostaa. Esimerkiksi Helsingin yliopiston psykologian alalla on kansainvälisestikin laadukas aivotutkimusryhmä. Jotkut Aallon tkk:n ohjelmat voisivat myös sopia. TKK:lla tehdään myös aivotutkimusta yhteistyössä lääkiksen ja psykan kanssa. Heillä on muistaakseni otaniemessä oma MEG- tai fMRI-laitekin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa.

Mikäs tapaus tämä poikasi nyt on? Oletko sellainen äiti, joka suoristaa kaikki mutkat lapsensa edestä hänen puolestaan? Miksi poikasi ei itse selvitä opiskelupaikkojaan? 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat