Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7621/11850 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen kaveri halusi itselleen ompelukoneen Hobby Hallista ja minä kuulemma olisin voinut auttaa häntä siinä. Hän ei saanut edes postiennakolla tilata kun oli hankkinut itselleen luottohäiriön. Tätähän en silloin tiennyt, mutta meillä oli jo välit alkaneet huonontua kun olin opetellut sanomaan manipuloivalle ihmiselle sanan EI. Olin sitä mieltä. Hän oli luonnollisesti eri mieltä mutta ei kyennyt puhumaan asioita halki. Eräs toinen kaveri (ex-kaverin siipinainen) yritti mustamaalata minua ja tivasi puhelimitse perusteluja minulta siihen miksi ko.kaveri halusi ompelukoneen. No mihinköhän ompelukonetta tarvitaan?! murjaisin.

Olin lopettanut kaverille rahanlainaamiset, ja sen seurauksena hän oli kirjoittanut lähettämänsä kirjeen kuoren takapuolelle että haluaakohan hän minua edes kummiksi mahdolliselle lapselleenkaan...!!?? Oltiin kuin parhaatkin kaverit, minä aina palkkapäivänä.

Ostin itselleni hyväksyntää ja sain siitä kärsiä. Mutta se oli mulle oppikoulu. Tietääkseni tällä ihmisellä on kaksi lasta. Millaisia huomionkipeitä diivoja heistä kenties tulee, huh huh....

"Eräs toinen kaveri (ex-kaverin siipinainen) yritti mustamaalata minua ja tivasi puhelimitse perusteluja minulta siihen miksi ko.kaveri halusi ompelukoneen. No mihinköhän ompelukonetta tarvitaan?! murjaisin."

Anteeksi, en ymmärtänyt miten tämä mustamaalaa sinua? 

Provo ei muistanut itsekään enää, mitä kirjoitti ja kenestä kirjoitti.

-eri

Vierailija
7622/11850 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen kaveri halusi itselleen ompelukoneen Hobby Hallista ja minä kuulemma olisin voinut auttaa häntä siinä. Hän ei saanut edes postiennakolla tilata kun oli hankkinut itselleen luottohäiriön. Tätähän en silloin tiennyt, mutta meillä oli jo välit alkaneet huonontua kun olin opetellut sanomaan manipuloivalle ihmiselle sanan EI. Olin sitä mieltä. Hän oli luonnollisesti eri mieltä mutta ei kyennyt puhumaan asioita halki. Eräs toinen kaveri (ex-kaverin siipinainen) yritti mustamaalata minua ja tivasi puhelimitse perusteluja minulta siihen miksi ko.kaveri halusi ompelukoneen. No mihinköhän ompelukonetta tarvitaan?! murjaisin.

Olin lopettanut kaverille rahanlainaamiset, ja sen seurauksena hän oli kirjoittanut lähettämänsä kirjeen kuoren takapuolelle että haluaakohan hän minua edes kummiksi mahdolliselle lapselleenkaan...!!?? Oltiin kuin parhaatkin kaverit, minä aina palkkapäivänä.

Ostin itselleni hyväksyntää ja sain siitä kärsiä. Mutta se oli mulle oppikoulu. Tietääkseni tällä ihmisellä on kaksi lasta. Millaisia huomionkipeitä diivoja heistä kenties tulee, huh huh....

Vähän OT, mutta postiennakollahan just saa tilata vaikka olisi luottohäiriö, siinä ei luottotietoja kysellä jos postiennakon valitsee. Postiennakkotilauksen saa vain rahaa vastaan postista joten siinä ei ole yritykselle riskiä että asiakas ottaa tuotteen ja jättää maksamatta. Joko sun kaveri valehteli sulle siitä tai sitten tarkoitti ettei saa laskulla tilattua.

Tuleehan siinä firmalla kaksinkertaiset postikulut, jos lähetystä ei lunasteta ja se palautetaan lähettäjälle.

No niinhän siinä aina voi käydä kun lähettää tuotteita, postiennakolla tai muuten. Ei varsinaisesti liity luottotietoihin eikä luottotietoja tarkisteta postiennakon valitessa. Ne palautuskulut on leivottu tuotteiden hintoihin joten me kaikki maksetaan niitä, valitettavasti. Senhän ne kyllä voi tehdä ja tekeekin, että jos joku useamman kerran tilailee tavaraa eikä nouda sitä, niin eivät enää ota tilauksia kyseiseltä asiakkaalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7623/11850 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli puolituttu sanomaan että kun mummosi siirtyy vanhainkotiin niin ilmoitahan mitä hyvää tavaraa siellä olis

hän hakee hakupalkalla . Tuijotin kuin kummituselukka ja kyllä, niin hän sanoi.

Kerää muutenkin tavaraa ihmisiltä melko himmein keinoin....

Vierailija
7624/11850 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän OT, mutta postiennakollahan just saa tilata vaikka olisi luottohäiriö, siinä ei luottotietoja kysellä jos postiennakon valitsee. Postiennakkotilauksen saa vain rahaa vastaan postista joten siinä ei ole yritykselle riskiä että asiakas ottaa tuotteen ja jättää maksamatta. Joko sun kaveri valehteli sulle siitä tai sitten tarkoitti ettei saa laskulla tilattua.

Tuleehan siinä firmalla kaksinkertaiset postikulut, jos lähetystä ei lunasteta ja se palautetaan lähettäjälle.

No niinhän siinä aina voi käydä kun lähettää tuotteita, postiennakolla tai muuten. Ei varsinaisesti liity luottotietoihin eikä luottotietoja tarkisteta postiennakon valitessa. Ne palautuskulut on leivottu tuotteiden hintoihin joten me kaikki maksetaan niitä, valitettavasti. Senhän ne kyllä voi tehdä ja tekeekin, että jos joku useamman kerran tilailee tavaraa eikä nouda sitä, niin eivät enää ota tilauksia kyseiseltä asiakkaalta. 

Tottakai kaikki kulut on on leivottu tuotteiden hintoihin. Mutta jos laittaa jokaiseen tuotteen hintaan ylimääräiset postikulut, ei kovin pitkään keiku markkinoilla.

Vierailija
7625/11850 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo pyysi hieromaan sisäreisiä. En suostunut.

Vierailija
7626/11850 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja juuri naapuriin muuttanut rouva tuli kinuamaan, että vanhempani jotka olivat juuri saapumassa vierailulle olisivat tuoneet Suomesta hänelle jotain siivousrättejä kun Suomessa niin paljon laadukkaampaa! Oli siis ihan uusi tuttavuus ja vasta olin kertonut mitään henkilökohtaisia juttuja, oli hämmentävää. En siis ollut nähnyt vanhempiani kolmeen vuoteen, joten ehkä jotkut muut asiat mielessä kuin naapurin leidin siivousrätit.

Missäpäin maailmaa asut, kun siellä ei ole saatavilla kunnollisia siivousrättejä?

Uusi tuttavuus! Kuinka hän tiesi, että olet Suomesta kotoisin ja että vanhempasi ovat tulossa?

Asun etelä-Euroopassa. Viestissäni kerroin, että vasta olin aloittanut ns. omien juttujen kertomisen - pari kolme kertaa juteltu. Ihan perus, että lähikiskan myyjäkin kysyy mistä olen kotoisin kun puhun sujuvaa keiltä mutta aksentilla.

Vierailija
7627/11850 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N46 kirjoitti:

En ollut ymmärtänyt lokkeilleeni ⁷kuin vasta kunnolla aikuisiällä ja tästä syytän kyllä äitiäni jonka mielestä kaikki oli koko ajan hänelle palveluksen velkaa ja kaikki tuli aina saada mahdollisimman halvalla/ilmaiseksi.

Muistan kun nuorena vähävaraisena perheenä eskari-ikäisen tyttäremme päiväkoti oli laskuttamassa koko kesäkuusta maksua vaikka tyttö oli siellä vain ekan viikon hoidossa, kesälomani alkoi sitten, miehellä ei lomaa. Päiväkodissa oli tuttu, hiljattain eläköitynyt hoitaja keikalla joka halusi ottaa tytön seurakseen tuoksi viikoksi, itse ehdotti ja suostuimme kiitollisena. Tyttö aina ollut itse rauhallisuus. Naiivina ei kysytty mitä haluaa korvaukseksi hoitoavusta, luultiin että tekee hyvää hyvyyttään. Perjantaina vietiin iso kesäkukka-amppeli kiitokseksi kun haettiin tyttö, valittiin isoin ja kallein kun oltiin kovin tyytyväisiä. Hoitajallakin oli ollut kivaa, yhtään ei ollut vaivaa jne. Ja antoi tilinumeronsa ja sanoi summan mikä oli tuo kuukauden päiväkotimaksu. Sain kakistettua että olin käsittänyt toisin mutta totesi vaan että olisimmehan joutuneet maksamaan saman päiväkotiinkin. Kyllä hävetti ja ihan lokkifiilis 😔

Tuo hoitaja tässä kyllä oli röyhkeä. Hänen olisi pitänyt etukäteen sopia maksusta, eikä jälkikäteen ilmoittaa. Ja viikon työstä siis laskutti kuukauden hoitomaksun! Tuskin edes maksoi mitään veroja pimeästä työstään.

Vierailija
7628/11850 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuttoapuna kavereille, jopa3 kertaa per kaveri. Sitten kun olisin itse tarvinnut apua , niin kukaan ei kerinnyt ja kaikki ei edes vastanneet viestiin.

Tämän jälkeen en vastannut heidän muuttoapuviesteihinsä mitään ja jos joku soitti,

niin en päässyt kun oli "mummon hautajaiset" samaan aikaan.

Vierailija
7629/11850 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli melkoisen outoa kun yllätin naapurin muijan tonkimassa pihallani kukkapenkkiäni puutarhakuokalla. Kysyessäni mitä hän oikein touhuaa, sain vastaukseksi: ”Otan täältä taimia kun sulla on niin ihania kukkia”. Lähti sitten kukat kainalossa lompsimaan muina naisina kotiinsa.

Mä jäin varmaan monttu auki tuijottamaan hänen peräänsä niin uskomattomalta tuntui tuo episodi.

Vierailija
7630/11850 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa oltiin reissussa ja hän ajoi. Kamera välähti (ajoi lievää ylinopeutta) ja loppumatkan kuuntelin marinaa ja narinaa siitä miten minun pitää maksaa osani sakoista.

Vierailija
7631/11850 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana serkku, jonka itsekeskeisyydellä ei tuntunut olevan mitään rajaa, pyysi minua muuttamaan 300 km päähän samaan kaupunkiin jossa hän asui, koska "hänellä oli tylsää". Se oli ihan vakava pyyntö. Kun hän oli töissä kaverit olivat vapaalla, ja toisin päin. En ole häntä itsekeskeisempää ihmistä koskaan tuntenut.

Muutitko?

Vierailija
7632/11850 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli melkoisen outoa kun yllätin naapurin muijan tonkimassa pihallani kukkapenkkiäni puutarhakuokalla. Kysyessäni mitä hän oikein touhuaa, sain vastaukseksi: ”Otan täältä taimia kun sulla on niin ihania kukkia”. Lähti sitten kukat kainalossa lompsimaan muina naisina kotiinsa.

Mä jäin varmaan monttu auki tuijottamaan hänen peräänsä niin uskomattomalta tuntui tuo episodi.

Olisin sanonut, että taimet jää siihen, mukaan saa maksamalls käyvän hinnan niistä. Lisännyt vielä, että jos olisi ETUKÄTEEN kysynyt luvan, olisi saanut ilmaiseksi. Ei noi muuten opi.

Jos teet saman hänelle, niin ei taatusti ole muistavinaankaan mitä tuli itse tehtyä.

Vierailija
7633/11850 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuttu, vaan tapahtui töissä. Oltiin tilattu asiakkaalle puuttuvia tuotteita ja ilmoitettu niiden saapuneen. Pidämme tuotteita aina vähintään 2 vk varauksessa, joskus pidempään jos tilaa riittää eikä tuote ole sellainen mitä myydään paljon. Nämä asiakkaalle tilatut tuotteet ehti lojua meillä monta viikkoa yli tuon ajan ennen kuin vein ne hyllyyn.

Asiakas tuli muutama päivä tämän jälkeen hakemaan niitä, ja sanoin tarkistavani josko ne löytyisi vielä. Siellä ne kaikki oli, ja niiden keräämiseen meni ehkä minuutti kun olivat kaikki samassa hyllyssä. Toin ne kassalle ja kysyin tarvitseeko hän vielä jotain muuta. Asiakas oli selvästi tuohtunut ja alkoi vaatia korvausta tästä "vääryydestä". Hänen mukaan minun olisi pitänyt antaa hänelle tuntuva alennus loppusummasta tai pari näistä tuotteista (n. 9€/kpl) maksutta. Yritin selittää hänelle, ettei korvauksille ole perusteita, eikä meillä tai missään muussakaan liikkeessä voi pitää tuotteita varauksessa loputtomiin, ja jatkossa hänen kannattaa ottaa yhteyttä jos ei pääse noutamaan varausta kohtuullisena pidetyn ajan sisällä. Asiakas jatkoi tästä huolimatta kiukutteluaan, uhriutumista ja vaatimusten latelua.

En vieläkään ymmärrä mitä vahinkoa asiakas koki tästä hänelle koituneen, mutta ehkä minun ei tarvitsekaan ymmärtää ihan kaikkea.

Vierailija
7634/11850 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottivat härskisti että käyttäisin maskia, ottaisin myrkyn joko tikulla tai piikillä kehooni. Noh nyt alkavat olemaan niin sairaita, että ehdotukset hiljentyneet. Lampaat herätkää

Äly hoi, älä jätä. Taisi kyllä mennä jo.

Vierailija
7635/11850 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin sanonut, että taimet jää siihen, mukaan saa maksamalls käyvän hinnan niistä. Lisännyt vielä, että jos olisi ETUKÄTEEN kysynyt luvan, olisi saanut ilmaiseksi. Ei noi muuten opi.

Jos teet saman hänelle, niin ei taatusti ole muistavinaankaan mitä tuli itse tehtyä.

Rikosilmoitus ja kopio naapurille! Kuvat montuista.

Vierailija
7636/11850 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana serkku, jonka itsekeskeisyydellä ei tuntunut olevan mitään rajaa, pyysi minua muuttamaan 300 km päähän samaan kaupunkiin jossa hän asui, koska "hänellä oli tylsää". Se oli ihan vakava pyyntö. Kun hän oli töissä kaverit olivat vapaalla, ja toisin päin. En ole häntä itsekeskeisempää ihmistä koskaan tuntenut.

Muutitko?

No en! 😄

Vierailija
7637/11850 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N46 kirjoitti:

En ollut ymmärtänyt lokkeilleeni kuin vasta kunnolla aikuisiällä ja tästä syytän kyllä äitiäni jonka mielestä kaikki oli koko ajan hänelle palveluksen velkaa ja kaikki tuli aina saada mahdollisimman halvalla/ilmaiseksi.

Muistan kun nuorena vähävaraisena perheenä eskari-ikäisen tyttäremme päiväkoti oli laskuttamassa koko kesäkuusta maksua vaikka tyttö oli siellä vain ekan viikon hoidossa, kesälomani alkoi sitten, miehellä ei lomaa. Päiväkodissa oli tuttu, hiljattain eläköitynyt hoitaja keikalla joka halusi ottaa tytön seurakseen tuoksi viikoksi, itse ehdotti ja suostuimme kiitollisena. Tyttö aina ollut itse rauhallisuus. Naiivina ei kysytty mitä haluaa korvaukseksi hoitoavusta, luultiin että tekee hyvää hyvyyttään. Perjantaina vietiin iso kesäkukka-amppeli kiitokseksi kun haettiin tyttö, valittiin isoin ja kallein kun oltiin kovin tyytyväisiä. Hoitajallakin oli ollut kivaa, yhtään ei ollut vaivaa jne. Ja antoi tilinumeronsa ja sanoi summan mikä oli tuo kuukauden päiväkotimaksu. Sain kakistettua että olin käsittänyt toisin mutta totesi vaan että olisimmehan joutuneet maksamaan saman päiväkotiinkin. Kyllä hävetti ja ihan lokkifiilis 😔

Näinhän se menee. Viikosta maksat koko kuukauden. Aika outoa on, että kuvittelit joku viikon valvoo tytärtäsi ilmaiseksi.

Olet nyt varmaan jo oppinut sovit hinnat etukäteen

Vierailija
7638/11850 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N46 kirjoitti:

En ollut ymmärtänyt lokkeilleeni kuin vasta kunnolla aikuisiällä ja tästä syytän kyllä äitiäni jonka mielestä kaikki oli koko ajan hänelle palveluksen velkaa ja kaikki tuli aina saada mahdollisimman halvalla/ilmaiseksi.

No etköhän itsekin ymmärrä, että se vanha muija lokkeili teitä tuossa. On siihen malliin kirjoitettu.

Vierailija
7639/11850 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N46 kirjoitti:

No etköhän itsekin ymmärrä, että se vanha muija lokkeili teitä tuossa. On siihen malliin kirjoitettu.

Eli siis on siihen malliin kirjoitettu, että itsekin ymmärrät. Jos kävi noin miten kerrot on minusta ihan päivänselvää että teitä kustiin linssiin.

Vierailija
7640/11850 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on pyydetty ilmaiseksi lapsenvahdiksi, koska "sulla ei oo omia lapsia niin mitä muutakaan tekisit?"

Joo o, koska heille lapset on ainoa elämä niin lapsettomuus = ei elämää 

Minulla on yksi lapsi koska se on se määrä jonka siedän ja jonka koen voivani kasvattaa. Veljeni vaimoineen on tuutannut pihalle puolen tusinaa, kenelläkään ei ole käytöstapoja ja jatkuvasti yrittävät tyrkyttää laumaansa meille tai vaatia minua hoitamaan heitä koska "Minulla on niin helppoa". Sanoin kerran kun veljeni piti minulle palopuhetta siitä miten helppoa meillä on ettei pitäisi tehdä enempää kuin mistä voi huolehtia ja sen jälkeen kälyni alkoi levittää huhua miten olen vain kateellinen heille ja katkera kun en voi saada enempää lapsia.

Kehtasi vielä mainita asiasta joulupöydässä jossa oli meidän kaikkien sukua läsnä. Huhut yllättäen loppuivat kun kysyin että Mistä ihmeestä hän puhuu? Olen keskeyttänyt kaksi raskautta esikon jälkeen ihan vain sen takia etten halua samanlaista elämää kuin heillä.  (En ollut oikeasti, halusin vain hiljentää hänet ja pystyisin kyllä saamaan lisääkin lapsia en vain halua enempää). Älkää tehkö enempää lapsia kuin joista voitte itse huolehtia/maksaa hoidosta. Jos joku haluaa lapsen hoitoon niin se on plussaa, ei velvollisuus. Ja opettakaa lapsille käytöstavat, silloin ihmiset ottavat lapsianne mielellään hoitoon.

Eli halusit sukusi pitävän sinua lapsenmu.

Rhaajana jotta saat kälyn hiljennettyä. Oletkohan sinä ihan terve? Tuossa tilanteessa olisin ajanut kaltaisesi m. UR.

Hajan ulos talostani ja olisin kieltäytynyt koskaan sinua tapaamasta.

Jotenkin on hemmetin keksitte kuuloinen juttu.tai olet päästäsi pahasti vialla.

Lastenhoito-lokkiko siellä raakkuu?

Minun läheiseni kyllä tietävät ettei se ollut totta ja useampi jopa naureskeli sitä minulle jälkikäteen. Useimpien kanssa olin jopa puhunut tuosta tilanteesta jo useampia kertoja ennen tuota ja heillä oli samanlaisia kokemuksia veljeni perheestä. 

Ja tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta suurin osa ihmisistä ei kokisi valtavana menetyksenä sitä, että joku kaltaisesi hyväksikäyttäjä kieltäytyisi tapaamasta heitä enää koskaan.

On kyllä aikuisella ihmisellä keinot vähissä jos noin rivoon väitteeseen pitää turvautua. En kehtaisi suustani tuommoista älyttömyyttä päästää. Joulupöydässä! Aborteilla kehumaan? Hulluja koko suku? Sinä etunenässä.

Veit sanat suustani, joulupöydässä tuommoista käytöstä, en nyt oikein osaa sanoa kuka tuossa voittaa ääliön tittelin! Olisi hirveää olla tuo idio. otin lapsi, mitähän kummallista se lapselleen sepustaa?

Ihan viihdyttävää seurata kun keskustelet itsesi kanssa, jatka vaan. 

Totuus on aina tarua ihmeellisempää, tuo viimeinen on minun kommentti, muista en tiedä onko saman hlön. Että nyt ei ihan osunut.

🤭

Väliin tunkevan pitäisi muistaa laittaa kommentin loppuun "-eri"

-eri

Eiköstäällä me kaikki olla väliin tunkevien. Pöljä.