Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11848)

Vierailija
281/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina loppukaneettina "olin niin pöyristynyt etten saanut sanaa suustani". niin suomalaista. Ulkomaillakin kusettavat tai ravintolassa suomalaiset mutisevat servettiin paskasta laadusta mutta suoraan ei voida sitten sanoa mitään.

Mua ärsyttää nämä lapamadot melkein yhtä paljon kun nämä hyväksikäyttäjät.

Ja joo, itse olen sellainen raivohullu, että mua ei kukaan hyväksikäytä. Reilu peli on eri asia.

Vierailija
282/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina loppukaneettina "olin niin pöyristynyt etten saanut sanaa suustani". niin suomalaista. Ulkomaillakin kusettavat tai ravintolassa suomalaiset mutisevat servettiin paskasta laadusta mutta suoraan ei voida sitten sanoa mitään.

Mua ärsyttää nämä lapamadot melkein yhtä paljon kun nämä hyväksikäyttäjät.

Ja joo, itse olen sellainen raivohullu, että mua ei kukaan hyväksikäytä. Reilu peli on eri asia.

Sama täällä. Kirjoitin tähän viestiketjuun sen "kaverin ripulipaskat ulkotakintaskussa" -viestin, enkä todella tajua, miten paljon suomalaiset ovat valmiita pitämään mielipiteensä itsellään, vaikka kyseessä on kuinka häikäilemätön ihminen ja suorastaan törkeä hyväksikäyttötapaus. :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ex-ystävän häissä auttamassa ihan vapaaehtoisesti ilman rahallista apua ja hän lupasi että otat sitten skumppaa ja ruokaa palkaksi niin paljon kuin haluat. Eli, tein ja koristelin voileipäkakut, koristelin juhlapaikan ja tarjoilin ihmisille pitkin iltaa ja siivosin jälkiä niin että paikka pysyi siistinä koko illan.

Sitten häneltä ilmestyi hääkuvat nettiin, julkisesti ja kaikkien nähtäville. Mukana oli törkeä kuva minusta jossa olen juuri kumartamassa (poimin jotain roskaa vissiin) ja paita on noussut niin että selkäni leikkausarpi paistaa siinä kuvassa oikein kunnolla.

Soitin hänelle heti ja sanoin että poistaa sen kuvan tai sensuroi minut siitä. Ei hän halunnut kun minäkin olin kuulemma häissä vaan ravannut tupakalla ja mättänyt kallista ruokaa naamaan niin pitää minun joku kosto siitöä saada. Todellisuudessa en edes polta ja kun ravasin ulkona niin keräsin ihmisten jättämiä laseja, pulloja, roskia yms. Hän vaati saada 30€ korvausta kuluttamistani ruuista ja juomista tai muuten ei poistaisi sitä kuvaa. Onneksi Facebookista se poistui nopeasti kun otin ylläpitoon yhteyttä.

Emme ole enää väleissä ja kammottaa että missäköhän kaikkialla se kuva on esillä ja montako kopiota siitä on. Mutta en enää välitä, oma on häpeänsä jos saa tuollaisesta jotain katkeraa riemua irti.

Siis uskomatonta, nyt kyllä loksahti suu ammolleen :O Toivottavasti tämä rouva lukee tätä ketjua ja saa päänsä pois perseestään. Vai että kosto... Ei ainakaan mistään hienoista piireistä se poppoo :D

Vierailija
284/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä mitään verrattuna joihinkin tarinoihin, mutta jaetaanpa nyt.

Perhetuttujen lapsi pääsi ylioppilaaksi. Juhliin oltiin menossa koko perheen voimin. Etukäteen oli puhuttu että tiskailisin juhlissa vähän tiskejä silloin tällöin, pientä palkkaa vastaan, ja tiskasinkin sitten, käsin, juhlavaatteissa (tiskikonekin oli). Perheen äiti vielä juhlissakin selitti että pitääpä hakea käteistä että voi maksaa. Ikinä en mitään rahaa nähnyt. Mitään isoa palkkaa en olisi odottanutkaan sillä sinällään homma ei ollut mitenkään järkyttävän iso ja ehdin kyllä välillä olla juhlissakin, mutta häiritsee sekin, että multa ei edes kysytty mitään, äidit olivat vain keskenään sopineet että näin tapahtuu. Jos olisi pyytänyt, olisin saattanut vaikka auttaa ilmaiseksikin, mutta vähän jäi paha maku lupausten pettamisestä, varsinkin kun vihaan tiskaamista.

Vierailija
285/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viela asuin Suomessa, kadulla kaksi tyttölasta tuli luokseni lainaamaan kännykkääni. En antanut, sanoin että puhelin on työnantajani ja että puheluitani valvotaan. Eka totta, toinen tietenkään ei. Olin oikeasti hämmästynyt - vieraat teinit tulevat noin vain lainailemaan puhelinta?!

Jos olisi ollut hätätilanne, mutta kun ei siltä näyttänyt.

Vierailija
286/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan kampaajana vuokratuolilla eräässä liikkeessä, yksi sukulainen halusi aina tuoda perheensä liikkeeseen leikattavaksi, hänelle itselleen väriä sun muuta. Eikä tietenkään halunnut maksaa mistään mitään, ei edes aineista! Pari kertaa kävi siis niin että heille oli varattu minulle työaikana ajat liikkeeseen mutta eivät maksaneet mitään. Loppui hyvin lyhyeen se touhu.

Vierailija
287/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimies on muutenkin vähän outo ja ärsyttävä tapaus, vaikka hyvin toimeen tullaan (siitä syystä, ettei hän ymmärrä jos tekee jotakin väärin / käyttäytyy tympeästi tai ei hoida hommiaan ja syyttää muita, eikä sitten ota palautetta vastaan ja me muut työntekijät yritetään antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, koska palautteenannolla ei ole minkäänlaista vaikutusta; en ole ovimatto ja monesti sanonkin suoraan, mutta jäätyy eikä kommentoi mitään.. no, en aio tuossa lafkassa enää kauaa työskennellä joten nieleskellään tässä vielä kuukauden verran). 

Tässä kuukausi sitten lähdettiin miehen kanssa Tallinnaan kylpylälomalle ns. romanttiselle viikonloppureissulle. Kun esimiehelle jutustelin ja kerroin tästä matkasta, hän totesi että hänellä on ne syntymäpäivät kahden viikon kuluttua ja voisi ottaa lavan tai pari sieltä Tallinnasta. Olin vähän äimänä ja sanoin että no katsotaan. Ensinnäkin ärsyttää muutenkin tyypit, jotka olettaa että aina kun olet laivalle tai etenkin Tallinnaan menossa, niin automaattisesti roudaat sieltä litratolkulla viinaa ilman vaivanpalkkaa, ja muutenkin ne juomat ja lavat on tosi raskaita kantaa. Mekin oltiin bussilla liikenteessä eikä asuta pääkaupunkiseudulla, ja kaikenlisäksi ei edes oltu menossa minnekään viinanhakureissulle tai edes tarkoituksena käydä siellä Superalkossa, niin miten tyyppi voi olettaa suoraan, että toimitaan kantojuhtina hänen syntymäpäiväpirskeiden juomille? Menkööt itse saatana hakemaan juomansa. Ja olisin ehkä jotain voinut tuodakin laivalta, jos olisi edes ystävällisesti KYSYNYT, että voisinko tuoda, mutta ei, hän vain totesi mitä hän haluaa.

No, viikonloppuna hän laittoi sitten viestiä että voinko tuoda sitä ja tätä ja hän laittaa tililleni rahaa. Totesin että valitettavasti ei pystytä tuomaan mitään eikä käydä alkossa ollenkaan, ja laivallakin lavat oli aika lailla samoissa hinnoissa kuin Suomessa tuolla reissulla, joten mitä järkeä roudata bisseä muutaman sentin erotuksella... Vastauksena oli itkeviä hymiöitä ja mukasurullista valitusta. Laitoin vain nauravan hymiön vastaukseksi :D :D 

Vierailija
288/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vahingossa raskaaksi todella nuorena poikaystävälleni. Hänen äitinsä sai tietää että teen abortin ja vaati että hän haluaa nyt lapsenlapsen, että en saisi abortoida! Todella ahdistavaa kun välillä tavatessa puhuu tyyliin "Laskin että teidän pikkuinen olisi nyt 2 vuotta 3 kk!" ja tekee sellaisen surullisen ilmeen.

Vierailija
289/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pyytää lopettamaan tupakoinnin omassa asunnossani koska tupakansavua kulkeutuu porraskäytävään. Savua kulkeutuu siitä syystä, että hän itse avaa porraskäytävän ikkunan, jotta vahassa talossa ilma kulkisi paremmin. Soitellut ovikelloani usesti. Hän myös mustamaalaa minua naapureiden silmissä ja on yrittänyt saada minulle häätöä ottamalla yhteytta vuokranantajaani.

Vierailija
290/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin muutama vuosi sitten Suomessa ystävieni kautta erääseen tyttöön. Näimme muutamia kertoja, mutta aina isommassa seurueessa emmekä pitäneet keskenämme yhteyttä. Asun yhdessä Euroopan isoimmista kaupungeista ja sain noin vuosi sitten Facebook-viestin ulkomaalaiselta mieheltä "Hei! Kiva kun pääsemme luoksesi majoittumaan. Tarvitseeko meidän tuoda omia pyyhkeitä tai lakanoita? Pääsetkö hakemaan lentokentältä?" Olin kuin puulla päähän lyöty ja aloin selvitellä mistä on kyse. Tämä tuttavani Suomesta, jonka kanssa emme olleet pitäneet mitään yhteyttä yli vuoteen, oli päättänyt tulla lomalle asuinkaupunkiini ystävänsä kanssa ja ilmoittanut tälle, että minä heidät varmasti majoitan, kun tiesi että täällä asun. Minuun tämä tuttu ei ollut ottanut mitään yhteyttä edes ennen lentojen varaamista! Ilmoitin, että majapaikkaa ei minun ja mieheni luona valitettavasti ole tarjolla. Kahden lähes tuntemattoman ihmisen majoittaminen viikoksi ei todellakaan huvittanut, varsinkin kun tuttavani ei vaivautunut asiasta edes kysymään.

Vierailija
291/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin väsumys oikeuttaa huonon ja toista loukkaavan käytöksen? Eli kun minua tästä eteenpäin väsyttää niin haistattelen kaikille jotka lähettyvillä.on? Uskomatonta mammojen logiikkaa....saat käyttäytyämiten vaan kun sulla on tuo kakara, jota et osaa hoitaa!!

Vierailija
292/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin vahingossa raskaaksi todella nuorena poikaystävälleni. Hänen äitinsä sai tietää että teen abortin ja vaati että hän haluaa nyt lapsenlapsen, että en saisi abortoida! Todella ahdistavaa kun välillä tavatessa puhuu tyyliin "Laskin että teidän pikkuinen olisi nyt 2 vuotta 3 kk!" ja tekee sellaisen surullisen ilmeen.

Hyi kamala! Loppuis aika nopeesti visiitit anoppilaan jos tuollaista saisi siellä kuulla.

Vierailija
293/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri pyytää lopettamaan tupakoinnin omassa asunnossani koska tupakansavua kulkeutuu porraskäytävään. Savua kulkeutuu siitä syystä, että hän itse avaa porraskäytävän ikkunan, jotta vahassa talossa ilma kulkisi paremmin. Soitellut ovikelloani usesti. Hän myös mustamaalaa minua naapureiden silmissä ja on yrittänyt saada minulle häätöä ottamalla yhteytta vuokranantajaani.

Öö eihän se sun asunto ole vaan vuokranantajan.

Vierailija
294/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt ei oo paha, mutta kaveri pyysi kotiinsa syöttämään 3v lasta, kun oli itse oksennustaudissa, mulla neljä lasta, jotka mun olis pitäny ottaa mukaan saamaan tartunta!!! En menny...

Vierailija
295/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kuuli, että olen saikulla flunssaisena (yleensä olen arkisin töissä päivät.) omat 2 alle kouluikäistä lasta oli myös kotona, koska en sairaana jaksanut viedä heitä hoitoon. Kaveri päätti sitten, että vois tuoda omat samanikäiset lapset mulle hoitoon harrastuksensa ajaksi. Heillä oli myös päivähoitopaikat, mutta sinne ei otettu lapsia enää klo 10 jälkeen aamupäivällä, ja he olivat nukkuneet liian pitkään. Olin vielä niin lammas, että suostuin, ja hoidin sitten sairaana neljää lasta... Myöhemmin tästä kaverista tulikin ex-kaveri, koska käytti aina vain minua hyväkseen, ja vastapalveluksia ei tietenkään kuulunut.

Vierailija
296/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö eihän se sun asunto ole vaan vuokranantajan.

Aivan mutta vuokranantaja sallii kuitenkin tupakoinnin asunnossa ja minulla on kyllä silti yksityisyyden suoja ja kotirauha voimassa vaikka asunkin vuokralla.

Vierailija
297/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli laskettu aika kesäkuun lopulla. Veljelläni oli hankaluuksia saada kolmea alle kouluikäistä lastaan hoitoon heinäkuuksi kesälomien takia, ja kaikki vakiohoitajat olivat jossain. Kesäkuun alussa veljen vaimo kysyi, että jos vauva on helppo, voisinko tulla hoitamaan heidän lapsiaan heinäkuuksi. Eli käytännössä minun olisi pitänyt melkeinpä suoraan synnytyslaitokselta mennä heille lastenvahdiksi?! Anteliaasti tarjosi toki, että saisin jäädä vauvan kanssa yöksi heille niin ei tarvisi ajella edes takaisin. Ja jos mieheni olisi isyyslomalla, hän saisi jäädä yöksi myös! Olin niin häkeltynyt tästä järjettömästä pyynnöstä, etten osannut kuin nauraa.

Vierailija
298/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapahtuu usein. Olen asianajaja.

Kahville naapurit, treffeille, jos oluella, niin homma alkaa..... Naapurin naapurilla, pikkusiskon kummin kaimalla, jne. joku juridinen ongelma.... Siinä sitten vastailet ja teet töitä ilmaiseksi, vaikka itse sillä oluella terassilla todella odotetulla vapaalla.... Mutta aika kiltti olen, joten en viitsi olla töykeäkään.

Luulen että lääkäreiden ja juristien tilanne pahin.

Fatalji

Vierailija
299/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin toiseenkin ketjuun olen joskus tämän tarinan kertonut, mutta menkööt :D olin muistaakseni yläasteikäinen ja kävin pianotunneilla. Olin lukitsemassa pyörää sen rakennuksen eteen, jossa pianotunnit olivat, kun viereeni kaarsi auto. "Oletkos sinä se Kaisa? ("Joo") Hyvä kun sain sinut kiinni, me sovittiin sinun piano-open kanssa, että minun tytöt soittaa tämän sinun ajan ja sinä sitten niiden jälkeen, kun tyttöjen pitää ehtiä ratsastustunnille". Ja niine hyvineen rouva kaasutti pois ilma että ehdin kissaa sanoa :D no pianoluokan edessä olikin piano-ope ja kaksi nuorta tyttöä, ja opettaja sitten esitti saman asian, huomattavasti kohteliaammin tosin. Olin niin ärsyyntynyt tuosta rouvan ylikävelystä, että ilmoitin, että tämä järjestely ei sovi minulle, minullakin on muita menoja heti tunnin jälkeen (ei ollut) ja marssin luokkaan käyttämään oman aikani. En sitten tiedä miten asia ratkesi heppatyttöjen osalta, veikkaisin että rouva ainakaan ei ilahtunut :D

Vierailija
300/11848 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frendi oli lastensuojelun asiakas ja mielenterveysongelmainen. Pyysi, että soittaisin sinne lastensuojeluun ja valehtelisin, että hänellä on kaikki hyvin ja lapsen isä on kykenemätön hoitamaan lastaan. En edes tunne tätä isää ja frendillä oli selvästi suuria vaikeuksia arjen hallinnassa. En suostunut ja tää haukkui mut pystyyn...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi