Puoliso ja lapsi häihin
En halua ottaa puolisoa ja lasta mukaan yhteisen tuttumme häihin. Morsian on sanonut, että meidät kaikki on kutsuttu ehdottomasti mukaan. Miten voisin mennä häihin vain yksin ilman että morsian suuttuu?
En halua valehdella vatsatautia, koska sitten joutuvat turhaan maksamaan ruoasta.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko puoliso ja lapsi lähteä johonkin reissuun tuolloin? Joka on sovittu jo ennen hääkutsua esim. lapsen kaverin kanssa?
Sitten morsian kysäisee myöhemmin, että millainen reissu oli, ja jäämme kiinni. Hän myös ihmettelee kun reissua ei voinut siirtää. Hääpäiväkin on ilmoitettu jo vuotta aikaisemmin.
Tottai kai he ihan oikeasti lähtevät sinne reissuun! Kivempi sillä lapsella on reissussa kuin jonkun häissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko häissä alkoholitarjoilu? Voit käyttää tätä tekosyynä, että et halua lapsesi näkevän sinun käyttävän alkoholia.
Tämä siis on se syy. Haluaisin ryypätä rauhassa ja tuntea olevani nuori ja villi. En saa tähän useinkaan enää tilaisuuksia.
Sitten sanot niin...kun ei ole useinkaan aikaa viettää omaa aikaa.
(ei tainut olla ap kommentti)
Kyllä oli minun kommenttini. Voiko morsian suuttua tästä?
Olennainen kysymys on se, haluaako sun vaimosi lähteä niihin häihin.
Jos haluaa, niin hänhän lähtee.
Jos taas vaimo ei halua, sitten lähettäköön itse morsiusparille kieltäytymisensä kutsusta.
Kummassakaan tapauksessa sun ei tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olennainen kysymys on se, haluaako sun vaimosi lähteä niihin häihin.
Jos haluaa, niin hänhän lähtee.
Jos taas vaimo ei halua, sitten lähettäköön itse morsiusparille kieltäytymisensä kutsusta.
Kummassakaan tapauksessa sun ei tarvitse tehdä mitään.
Kyllä hän ihan mielellään lähtisi häihin.
Onko sun puoliso siis tietoinen tästä että haluat mennä yksin?
Vierailija kirjoitti:
On tietoinen ja ymmärtää.
Ehkä vaimosi haluaisi olla villi ja vapaa ja ryypätä häissä? Mahdollisesti jopa etsiä sinua parempaa seuraa.
Ikävää, että viet häneltä hyvän ryyppäys- ja irrottelumahdollisuuden ja hän joutuu tuijottamaan sinun naamaasi päivästä toiseen. :(
Entä jos ap päästäisikin puolison menemään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vaimosi haluaisi olla villi ja vapaa ja ryypätä häissä? Mahdollisesti jopa etsiä sinua parempaa seuraa.
Ikävää, että viet häneltä hyvän ryyppäys- ja irrottelumahdollisuuden ja hän joutuu tuijottamaan sinun naamaasi päivästä toiseen. :(
Niinpä. Minun on kuitenkin pakko mennä häihin, kun on erityisiä velvollisuuksia tässä. Luottomies, miehistä parhain olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko häissä alkoholitarjoilu? Voit käyttää tätä tekosyynä, että et halua lapsesi näkevän sinun käyttävän alkoholia.
Tämä siis on se syy. Haluaisin ryypätä rauhassa ja tuntea olevani nuori ja villi. En saa tähän useinkaan enää tilaisuuksia.
Ei! Hän ei ehkä tätä vielä itse ymmärrä, mutta ajan kanssa oppii ymmärtämään miten kortilla oma aika on kun on lapsia ja miten harvoin silloin ihan itsekseen mihinkään pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietoinen ja ymmärtää.
No sittenhän tässä ei ole ongelmaa. Keksitte yhdessä jonkun tarinan jota myös puolisosi tukee ja ilmoitatte että valitettavasti joudut saapumaan yksin.
Muistathan pitää huolen että myös puolisosi saa sitä omaa aikaa joskus? Se on tärkeää molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei! Hän ei ehkä tätä vielä itse ymmärrä, mutta ajan kanssa oppii ymmärtämään miten kortilla oma aika on kun on lapsia ja miten harvoin silloin ihan itsekseen mihinkään pääsee.
Oletko ihan varma? On lapsemme kummi ja kaikkea. Haluaisi varmaankin lapsen nätissä asussa sinne. Pelkään morsiamen raivoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan selvästi vaimo on se uhri tässä, joka on nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epatasa-arvo aitaa.
Jos homma on vaimolle ok niin sanot morsimalle, että olette näin päättäneet! Turha sitä on vielä miettiä suuttuuko vai ei. Homma voi olla hänellä ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma? On lapsemme kummi ja kaikkea. Haluaisi varmaankin lapsen nätissä asussa sinne. Pelkään morsiamen raivoa.
Voisiko tehdä kompromissin, jossa puoliso ja lapsi on hetken häissä ja lähtevät kotiin kun on boolin aika?
Menkää kaikki ja sopikaa, että toimitte perinteisesti eli ap juo persiit olalle ja bilettää vähät välittämättä siitä mitä puoliso mahdollisesti ajattelee tai on ajattelematta, ja puoliso on lapsen kanssa ja näyttää nyrpeetä naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tehdä kompromissin, jossa puoliso ja lapsi on hetken häissä ja lähtevät kotiin kun on boolin aika?
Näin kyllä olemmekin ajatelleet tehdä. Halusin vain tietää mielipiteenne yksin lähtemisen mahdollisuudesta.
Pelkään morsiamen raivoa niin paljon että piti teeskennellä olevansa mies. Olen siis kaasona häissä, ja olisi tosiaan kiva päästä ryypiskelemään häihin kaiken sen vaivan ja työn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että haluat viettää omaa aikaa hänen häissään, ilman että tarvitsee huomioida lasta ja miestä, kun seurustelet tuttujesi kanssa.
Tunnemme molemmat hääparin, ja morsian ei välttämättä pidä tätä uskottavana selityksenä.
Sitten jätät lopun pois ja sanot, että haluat viettää omaa aikaa.
Ei mitään omaa aikaa! Vietä omat rilluttelusi ihan oikeasti omalla ajalla eikä morsiamen. Jos tunnette kummatkin hääparin eli he haluavat kummatkin sinne niin ei siinä sun omat halut paljoa paina vaan kummatkin lapsen kaa häihin vaan.
Todella törkeää jos puolisosi haluaa mennä ja yrität jättää hänet pois kuvioista.
Voi hemmetti että olet törkeä! Jää itse pois häistä kun olet iljettävä. Kummityttö sinne nätissä mekossa!
Miksei kukaan ehdota, että puolison täytyy jäädä lapsenvahdiksi (kun ette halua mennä lapsen kanssa niihin (juopottelu)häihin)?
Millainen luottomies se sellainen on, joka ei voi suoraan sanoa oikeaa syytä?