Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auto kaasutti ja yritti tahallaan ajaa kylkeen!

Vierailija
25.05.2016 |

Olin kääntymässä kolmion takaa ja näin, että auto tulee ja, että hyvin ehdin alta pois. Tää mies painoikin kaasua ja yritti selkeesti ajaa päin. Onneksi ehdin alta pois! Ei tainnut olla ihan terve päästään.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä, että vieressä oli kaupan piha! Ap[/quote

Sillä, että mitä?!

Vierailija
22/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta tää setä ei painanu jarrua vaan olis tullu päin!

Onhan joskus joku ajanut tahallaan pienen peltikolarin tuollaisessa tilanteessa kun on vaikkapa ruosteinen etulokasuoja pitänyt korjauttaa "syyllisen" piikkiin.

Ei kyse ole silloinkaan hulluudesta vaan ihan tuikitavallisesta kusipäisyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin eilen pysähtyneenä Stop merkin takanan neljän tien riskeyksessä ja kun lähdin liikeelle niin vasemmalta lähti toinen auto saman aikaisesti liikeelle kääntymään samaan suuntaan.

Sä olit tässä tilanteessa se, joka teki virheen. Stop-merkin takaa tullessasi olet väistämisvelvollinen, vaikka tulisitkin oikealta.

Hups! Tuli siis suoraan edestä kolmion takaa kääntyen oikealle. Eli minusta katsoen oli väistämisvelvollinen, kun tuli vasemmalta.

Jos suoraan edestä tullut auto kääntyi omaan oikeaansa, eikä sillä ollut kärkikolmiota, olet edelleen stop-merkin takaa tullessasi väistämisvelvollinen. Jos auto taas kääntyi omaan vasempaansa (eli sinusta katsoen oikealle), on väistämisvelvollisuus sillä, paitsi jos kyseessä on etuajo-oikeutettu tie, joka on osoitettu liikennemerkillä risteyksen joka suunnassa (joskus etuajo-oikeutettu tie saattaa olla kääntyvä tie jopa neljän tien risteyksessä)

Ensimmäisessä tilanteessa sinun olisi pitänyt väistää, toisessa tilanteessa toisen auton.

Vierailija
24/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän mitä näin! Onkohan toi kuitenkaan pelkkää kusipäisyyttä, kun mun mielestä voi olla kyse jostain mielenterveysasioista. Näitä, kun ei kuitenkaan ole vuosia kestäneellä ajokokemuksella aiemmin eteen tullut.

Vierailija
25/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kääntymässä kolmion takaa ja näin, että auto tulee ja, että hyvin ehdin alta pois. Tää mies painoikin kaasua ja yritti selkeesti ajaa päin. Onneksi ehdin alta pois! Ei tainnut olla ihan terve päästään.

Et siis todellakaan "meinannut ehtiä hyvin alta pois". Lähdit liian hitaasti liian pieneen rakoon ja rikoit lakia.

Itsekin säikyttelen kaltaisiasi eteen tunkijoita mielelläni.

Onko sulla joku ongelma? Mieti mitä tollasesta säikäyttelystä voi sattua. Olet ihmissaasta. Mitä väliä sulle ihmisenä on jos joku sun etees ajaa? Tän takia suomessa ei toimi liikenne. Kaikki on niin itsekkäitä! Muita ei haluta huomioida vaan kaasutetaan menemään ja pelotellaan arempia kuskeja "jotta saavat opikseen".

Vierailija
26/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olis ollut jarrutusjälkiä tiessä, että kyllä se osumaa selkeesti haki. Ei sitä tällä kertaa saanut! Tuskinpa jää viimeiseksi yritykseksi, että olkoon tää opetuksena kaikille.

Vierailija
27/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis todellakaan "meinannut ehtiä hyvin alta pois". Lähdit liian hitaasti liian pieneen rakoon ja rikoit lakia.

Itsekin säikyttelen kaltaisiasi eteen tunkijoita mielelläni.

Onko sulla joku ongelma? Mieti mitä tollasesta säikäyttelystä voi sattua. Olet ihmissaasta. Mitä väliä sulle ihmisenä on jos joku sun etees ajaa? Tän takia suomessa ei toimi liikenne. Kaikki on niin itsekkäitä! Muita ei haluta huomioida vaan kaasutetaan menemään ja pelotellaan arempia kuskeja "jotta saavat opikseen".

Mitä siinä olisi voinut sattua? 

Vierailija
28/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi vaan kovaa autosta eroon! :D Yritti kaasuttaa äkkii et ajaisit kylkeen ja sais korvauksia haha. Mun isäni aina vitsailee tosta, et menee jonnekkin risteykseen kytikseen niin, että itsellä on eutajo-oikeus ja sit kun tulee auto niin kaasuttaa eteen :D

Vierailija
29/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä nyt jaksaa meuhkata yhdestä läheltä piti tilanteesta? Onko sinulla jotain mielenterveydellisiä ongelmia? Näitä tapahtuu tuolla liikenteessä ihan päivittäin ja jos pää ei kestä niin kannattaa pysyä pois tuolta liikenteestä.

Vierailija
30/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin eilen pysähtyneenä Stop merkin takanan neljän tien riskeyksessä ja kun lähdin liikeelle niin vasemmalta lähti toinen auto saman aikaisesti liikeelle kääntymään samaan suuntaan.

Sä olit tässä tilanteessa se, joka teki virheen. Stop-merkin takaa tullessasi olet väistämisvelvollinen, vaikka tulisitkin oikealta.

Hups! Tuli siis suoraan edestä kolmion takaa kääntyen oikealle. Eli minusta katsoen oli väistämisvelvollinen, kun tuli vasemmalta.

Jos suoraan edestä tullut auto kääntyi omaan oikeaansa, eikä sillä ollut kärkikolmiota, olet edelleen stop-merkin takaa tullessasi väistämisvelvollinen. Jos auto taas kääntyi omaan vasempaansa (eli sinusta katsoen oikealle), on väistämisvelvollisuus sillä, paitsi jos kyseessä on etuajo-oikeutettu tie, joka on osoitettu liikennemerkillä risteyksen joka suunnassa (joskus etuajo-oikeutettu tie saattaa olla kääntyvä tie jopa neljän tien risteyksessä)

Ensimmäisessä tilanteessa sinun olisi pitänyt väistää, toisessa tilanteessa toisen auton.

Vierailija
31/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskiaisia riittää.

Itselle kävi vähän aikaa niin että tulin kolmion takaa ja jatkoin suoraan ja samaan aikaan tuli vastaan auto joka kääntyi vasemmalle, eli tämä vasemmalle kääntyjä olisi tietysti ollut väistämisvelvollinen, mutta tollo (mies) ilmeisesti luuli että hän saa ajaa ensin kun hänellä ei ole kolmiota ja ainakin tuntui siltä että yirtti ajaa tahallaan kolarin, ehdin juuri ja juuri pois edestä kun väistin kaasutin ja väisti oikealle.

Vierailija
32/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen myös olin jo osittain liikenne ympyrässä niin seuraavasta erkanemiskaista tuli auto vauhdilla.

Tänä aamuna ajelin ihan rauhassa töihin ja yksi auto lähti ohittamaan letkaa. Tulikin auto vastaan ja hän kiilasi eteeni.

En tiedä uskallanko lähteä kotiin ollenkaan kun ei tiedä mitä kaikkea voi sattua. Ehkä on parempi vaan pysyä kotonan jatkossa.

Siis oliko risteyksessä stoppi sekä sinulla että vasemalta tulevalla? Aika omituinen risteys. Voitko linkittää/kertoa paikan?

Vierailija
33/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se olis säikyttänyt! kyllä se ihan osumaa haki ja kyse oli kuitenkin alueesta missä ei lujaa ajeta.

Usko nyt jo minua! Itse harrastan tälläistä käytöstä, hajoa siihen! En minä päälle aja! Kyllä minulla ihan jarrut pelaa ja sen autoni hallitsen.

Penikkatauti vielä päällä. Säälittävää.

Vierailija
34/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki suomalaiset on rasittavia neuroottisesti ohitteleviä törttöilijöitä liikenteessä.

Vierailija
35/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarina muuttui oleellisesti, mutta ei tullut vieläkään selkeäksi. Eli sinä tulit stopin takaa ja toinen vastaan kolmion takaa. Tämä selvä, sinun piti pysähtyä toisen ei, mutta liikennemerkit eivät vaikuta väistämisvelvollisuuksiin, koska ne koskevat vain risteävän liikenteen väistämistä. Sen olisi pitänyt väistää joka kääntyi vasemmalle... Sanot vastaantulijan kääntyneen oikealle, mutta tarkoitatko omasta suunnastasi vai hänen suunnastaan?

Vierailija
36/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän mitä näin! Onkohan toi kuitenkaan pelkkää kusipäisyyttä, kun mun mielestä voi olla kyse jostain mielenterveysasioista. Näitä, kun ei kuitenkaan ole vuosia kestäneellä ajokokemuksella aiemmin eteen tullut.

Et taida ajaa kovin paljon? Kyllä näitä kusipäätemppauksia tapahtuu liikenteessä aika usein. Ei ehkä ihan viikottain, mutta useita vuodessa. Ajan noin 100km/3vuotta.

Vierailija
37/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen myös olin jo osittain liikenne ympyrässä niin seuraavasta erkanemiskaista tuli auto vauhdilla.

Tänä aamuna ajelin ihan rauhassa töihin ja yksi auto lähti ohittamaan letkaa. Tulikin auto vastaan ja hän kiilasi eteeni.

En tiedä uskallanko lähteä kotiin ollenkaan kun ei tiedä mitä kaikkea voi sattua. Ehkä on parempi vaan pysyä kotonan jatkossa.

Siis oliko risteyksessä stoppi sekä sinulla että vasemalta tulevalla? Aika omituinen risteys. Voitko linkittää/kertoa paikan?

https://www.google.com/maps/place/Kunnaankatu,+21200+Raisio,+Suomi/@60…

Toivottavasti linkki toimii.

Eli tulin Karrinkadulta, jossa STOP.  Toinen lähti Hurstinkadulta, jossa kärkikolmio. Käännyimme Konsantielle. Minä oikealle ja toinen vasemalle.

Vierailija
38/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki suomalaiset on rasittavia neuroottisesti ohitteleviä törttöilijöitä liikenteessä.

Ja kuinka tunteisiin meneekään niillä jotka ohitetaan!

Jos tuolla liikenteessä ei kaikki mene omasta mielestä just niin kuin itse halutaan niin kiukutellaan kuin pikkulapset, joilta on viety kaikki karkit.

Vierailija
39/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarina muuttui oleellisesti, mutta ei tullut vieläkään selkeäksi. Eli sinä tulit stopin takaa ja toinen vastaan kolmion takaa. Tämä selvä, sinun piti pysähtyä toisen ei, mutta liikennemerkit eivät vaikuta väistämisvelvollisuuksiin, koska ne koskevat vain risteävän liikenteen väistämistä. Sen olisi pitänyt väistää joka kääntyi vasemmalle... Sanot vastaantulijan kääntyneen oikealle, mutta tarkoitatko omasta suunnastasi vai hänen suunnastaan?

Omasta suunnastani oikealle.

Vierailija
40/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä alat painaan kaasua, kun joku on kolmion takaa kääntymässä, niin kumpikohan silloin arvioi tilanteen väärin. Se joka oletti HYVIN ehtivänsä vai se joka katsoi, että nyt hankitaan uus puskuri autoon ja piruuttaan kiihdytetään eikä ole aikomustakaan jarruttaa. Saatana tää maa on täynnä kusipäitä! Eikö oo varaa ostaa sitä puskuria? Kyllä mullakin kaasupoljin on autossa ja helvetin hyvä sellanen.