Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tai oikeastaan kysymys taitaa kuulua, että miksi normaalipainoisia ihmisiä ei ole enää olemassakaan. Joko olet salipupu, laihaläski tai rehellisesti läski, mutta normaalia kroppaa ei taida enää kenelläkään olla. Jos olen normaalipainoinen ja jumppailen säännöllisesti kotona pienehköillä painoilla, niin olenko laihaläski? Tiedän, etten todellakaan ole läski, mutta en ole myöskään salipupu. Normaalikroppa olisi kiva, mutta koska kaikkien täytyy nykyään tavoitella bikini fitness vartaloa taidankin siinä vertailussa olla vain laihaläski.

Kommentit (14)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nyt todista kuin omasta ääripääajattelustasi ja kyvyttömyydestäsi olla mitä olet.

Ääripääajattelun tunnustan, mutta mitä tarkoittaa, että olen kyvytön olemaan mitä olen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
ei vaikeaa

Vierailija kirjoitti:
Tai oikeastaan kysymys taitaa kuulua, että miksi normaalipainoisia ihmisiä ei ole enää olemassakaan. Joko olet salipupu, laihaläski tai rehellisesti läski, mutta normaalia kroppaa ei taida enää kenelläkään olla. Jos olen normaalipainoinen ja jumppailen säännöllisesti kotona pienehköillä painoilla, niin olenko laihaläski? Tiedän, etten todellakaan ole läski, mutta en ole myöskään salipupu. Normaalikroppa olisi kiva, mutta koska kaikkien täytyy nykyään tavoitella bikini fitness vartaloa taidankin siinä vertailussa olla vain laihaläski.

Laihaläski tarkoittaa suurta rasvaprosenttia laihan näköisessä vartalossa.Se ei ole terveellistä.Yleisin syy on proteiinin korvaaminen sokerilla.

Vierailija

Laihaläski on henkilö jolla on paljon rasvaa sisäelinten ympärillä. Kyllä voi ihan hyvin olla normaalipainoinen, ei vatsalihasten tarvitse näkyä tai hauiksessa suonet pullottaa. Jos olet itse tyytyväinen se on kaikkein tärkeintä.

Andy

"laihaläski" on sellanen normaalipainonen, jolla on tyyliin pientä ruokaturvotusta tai muutenvaan ihan vähän läskiä masussa.

Ainaki nykymuodinmukaisesti.

Mutta jokanen on sen kokonen ku ite haluaa olla, ja kutsuu itseään miksikä haluaa

Vierailija

nykyään on paljon ammatteja joissa ei tarvitse fyysistä voimaa. esimerkiksi pyykit voi pestä pyykkikoneessa, kun sata vuotta sitten piti pestä käsin. töiden jälkee moni liikuntaa harrastamaton, asunnolle päästyään alkaa katsoa televisiota tai alkaa käyttämään tietokonetta.

Vierailija

Koska itsensä riittämättömiksi tuntevat ihmiset ostavat enemmän proteiinituotteita ja kuntosalijäsenyyksiä personal trainereineen.

Vierailija

Minä pidän itseäni nykyään normaalivartaloisena. Parikymppisenä oli laihaläski: elin roskaruualla, enkä liikkunut ollenkaan, paino oli silti vain n. 50 kg. Keskivartalolla ja lantiolla oli löysää, mutta jalat ja kädet oli luisevat tikut. Ryhti oli huono. Nykyään liikun säännöllisesti ja lihasta on sopivasti, mutten ole mikään himourheilija. Ryhti on kunnossa ja olemus on kaikinpuolin terveen näköinen. Bmi on n. 20.

Vierailija

Normaalius ei myy. Määrittelemällä normaali epänormaaliksi, voidaan sinulle myydä mitä paskaa tahansa. Ostamalla kulutat, joka pyörittää byrokratiaa ja elättää turhakkeet, eli ne n. 65% ihmisistä, jotka tekevät tuottamatonta työtä julkisissa viroissa.

Vierailija

Samoin lihaksia ovat vain erottuvat lihakset. Työpaikan fitness-mimmin, oli vaikea ymmärtää, että on niillä läskeilläkin lihaksia. Ei suurta elopainoa liikutella ilman lihasta. Jos itsekin kantaisi jatkuvasti 20 kiloa repussa, niin kyllä siinä väistämättä reisilihaksetkin kasvaisi.

Vierailija

Miksi hääteollisuus lobbaa että 10 000 euron tuhlaaminen juhliin on ihan normaalia? Miksi naistenlehdessä lukee että Vuittonin laukku on kaunis ja tyylikäs?

Koska ihmisille täytyy ensin myydä mielikuva ja tarve ostaa, ennen kuin he tuhlaavat rahansa moskaan.

laihaläski

Itse koen olevani laihaläski, enkä koe, että normaalipainoin terve ihminen on sellainen. 

Olen siis voimakkaastikkin alipainoinen, mutta viimevuosien huonon ruokavalion ansioista lihasmassa on kutistunut ja rasvaa on tullut tilalle. Olen siis syönyt roskaruokaa ja herkkuja, suhteellisen paljon olen saanut kaloreita, mutta olemattomasti mitään oleellista kuten proteiinia.
Vatsan kohdalta olen hyvin hoikka, kuten muutenkin. Vaatteet päällä näytän suht hyvältä, ehkä jopa urheilulliselta. Todellisuudessa reisissä on höllyvää selluliittiä, peppu roikkuu ja on lattea. Käsivarret on aika luiset lihasten pienuuden vuoksi, samoin polvesta alaspäin. 

Eli tuo lihas- rasva tasapaino on minun kropassa huonosti. Rasvaa on suhteessa paljon lihakseen verraten. 
Ja voin sanoa, että olo on huono. Kunto on huono. Voimat on vähissä. Hengästyttää ja lihakset on hapoilla helposti pienestäkin liikuntasuorituksesta.
Olenkin aloittanut kuntokuurin. Ravintoon lisää proteiinia ja lihaskuntoharjoittelua ihan kotona. Tarkoitukseni ei ole päästä mihinkään fitness kuntoon, vaan ihan normaalipainoon painonnousu terveellisesti lihaksia kasvattamalla.

Eli sanoisin, että minun tilanteeni on se varsinainen laihaläski tila. Normaalipainoinen voi olla normaalipainoinen. Toki normaalipainoinenkin voi olla laihaläski, jos kehon koostumus on rasvaa paljon ja lihasta suhteessa vähän. Tätä siinä minun käsittääkseni ajetaan takaa. 

Vierailija

Niin, normaalipaino ja normaalivartalo ovat kummia käsitteitä. 

Jennifer Lawrence avautui tästä taannoin. Hän saa koko ajan kuulla, miten upeaa on että Hollywoodissa on joku nainen, jolla on ihan normaali vartalo. Tosin tämän "normaalin vartalon" (vaatekoko 38 pitkällä naisella) ylläpitämiseksi pitää tehdä joka ikinen päivä töitä personal trainerin kanssa.

Ehkä hyvä lähtökohta olisi tunnustaa se, että jokaisella meistä on pikkuisen eri muotoinen ja rakenteinen vartalo, josta sitten elämäntavoilla saa hyvinkin eri näköisen. Kaikki mikä menee bmi:n 19 ja 24 väliin on noin lähtökohtaisesti normaalia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat