Olen parikymppinen homomies, kysy mitä vain.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö että raamatussa lukee moneen otteeseen että homoakteja toteuttavat eivät pääsee taivaaseen. Jos olet homo ja luovut akteista ja uskot Jeesukseen niin asia on toinen.
Lisäksi kaikkea homo transu juttua eivät voi perustella synnynnäisyydellä olevan normaalia.
Jos ihminen syntyy sokeana ei se tarkoita että ihmiselle olisi tarkoituksenmukaista,luotua olla sokea. Jumala ei ole tarkoittanut näin.
No kuka sinne taivaaseen haluaisi?
T. Ateisti
Oletko käyttänyt poppersia vai mitä se on?
Kuumin julkkishomo?
Millaisista miehistä pidät?
Onko sinulla naiskaveria jonka huolia ja murheita kuuntelet ja kommentoit vaate- ja miesvalintoja?
Haittaako sinua homobaarissa käyvät heteronaiset? Olen kerran käynyt Herculesissa ja se oli mahtavaa. Hyvännäköisiä miehiä, hyvää musiikkia, hauskoja ihmisiä ja sai tanssia rauhassa, ilman että känninen tulee iholle. Todella rentouttavaa ja hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuuluu?
Olen saikuilla töistä, kun mattopuukko lipesi ja leikkasi lihat auki tuosta peukalon ja etusormen välistä. Siksipä mulla on tänään teille aikaa raottaa elämääni hiukan >:).
Etkö pelkää että joku esim. työkaverisi tunnistaa sut tästä? :)
No en juurikaan. En paljasta tästä asiasta tämän enempää.
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiesit, että kyseessä oli aito seksuaalinen suuntautuminen, eikä pelkkiä pakkoajatuksia? Luin jostain, että internetin tarjonnan takia nykynuorilla on paljon enemmän seksuaalisuuteen suuntautumiseen liittyviä pelkoja ja pakkoajatuksia, kuin ennenvanhaan.
Olin 14, kun enimmäistä kertaa mietin asiaa. Ihastelin kerran ulkona kireissä trikooissa juosseen miehen persettä ja lihaksikkaita harteita, kun tajuntaanin iski; "ei miehet koe toisiin miehiin näin". Johtopäätös; Olenko homo?
Noh, kuulin jostain netin syövereistä, että se olisi ohimenevää nuoruuteen ja murrosikään liittyvää. Ei se loppunut kumminkaan ja vielä 16-vuotiaanakin katselin vain miehiä. Yritin siirtää kiinnostusta ties minkä ajatusleikin avulla naisiin. Tuloksetta. Lopulta 18-vuotiaana luovutin ja hyväksyin olevani homo. Tästä parin vuoden sisään olen tullut kaikille ulos kaapista. Nyt 23-vuotiaana elämä hymyilee, mutta poikaystävä puuttuu.
Homoksi synnytään. Sinä et ole homo. Kyllä jo ennen 14 vuotta tietää olevansa poikkeava.
Sinulla homokausi. Halosen aloittama setalainen aivopesu ja nykyään jo ihan virallisissa ohjelmissakin. Lapset käytetäänkuuntelemassa miten lapsille ei saa paljastaa sukupuolta. Miten on suotavaa olla kiinnostunut kavereistaan. Olet aivopesty epävarma pikkulapsi, jonka identiteetti on rikottu. Yleisesti tiedetään, että lapsena miesten hyväksikäyttämäksi joutunut poika kokee aikuisena kiinnostusta samaa sukupuolta kohtaan.
Olet vielä nuori. Kun tajuat, että elämässäsi on jotain mätää. Että et voi jatkaa sukuasi ja ensimmäinen kunnon karvainen Jorma panee sinua perseeseen, niin voipi olla, että elämä ei enää hymyilekään niin paljoa.
Se että ymmärtää homoutensa vasta myöhemmin korreloi sellaisen ympäristön kanssa, jossa painotetaan heterouden normaaliutta. Itse ymmärsin omat homoseksuaaliset taipumukset 21 - vuotiaana. Mutta minä olenkin hieman uskonnollissävytteisestä perheestä. ohis
Voiko nainen olla mielestäsi seksikkään näköinen? Minusta voi, ja olen hetero perheenäiti. Entä onko sinulla naisia kavereina ja millainen suhteenne on? Suhtautuuko osa homoista naisiin halveksivasti? (sorry, tuli monta kysymystä)
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö että raamatussa lukee moneen otteeseen että homoakteja toteuttavat eivät pääsee taivaaseen. Jos olet homo ja luovut akteista ja uskot Jeesukseen niin asia on toinen.
Lisäksi kaikkea homo transu juttua eivät voi perustella synnynnäisyydellä olevan normaalia.
Jos ihminen syntyy sokeana ei se tarkoita että ihmiselle olisi tarkoituksenmukaista,luotua olla sokea. Jumala ei ole tarkoittanut näin.
Raamatussa lukee juuri sitä mitä sinne joku sivistymätön on 2000-vuotta sitten kirjoitellut. Tietyt raamatulliset elämän arvot ja ohjeet ovat hyviä, mutta mieluummin suosittelen menemään kouluun lukemaan oikeaa tiedettä, kuin uskomaan mitä siellä kirjaimellisesti sanotaan.
ap.
Minä voisin vaihtoehtoiseksi valkaista tämän homoseksuaalin puolesta näemystäni tuosta seksuaalisen muodostumisesta tietämättä itse kumminkaan kokemuksella. Kokemus muusta verrannollisista asioista on kumminkin vahvan korrelaatio voidakseni sen rakentavia tekijöitä tuoda esiin.
Klassinen käsityshän on elokuvissa ja romaaneissa (mm. Kalle Päätalo-elokuva "Nuoruuteni Savotat") että tyttö opettaa pojan. Pidän tuota "opetusviettiä" luonnollisen "menkkakutinan aiheuttajana".
Homoseksuaalit ovat sitten taas joko liikaa siellä miehisessä harrastuksessa eivätkä ole tyttöjen kanssa, tai sitten äidin poika joka löysi "isähahmon" samansukupuolen kaverista.
Sitten on toki "suora seksuaalisuus", ilman välttämättä ollenkaan rakkautta. Se voi kehittyä vaikka lapsuuden ummetuksen jälkeisestä ahdistuksesta, jossa normaali aineenvaihdunta tekee kaikesta ihanaa. Naisillekin voi kehittyä hyvinkin, mutta miehillä se voi ajaa homoseksuaalisiin himoihin.
On siis kahdenlaista arkkityyppiä homoseksuaaleissa, joista ensimmäinen (olkoon nyt vaikka "amores") tyyppi jakaantuu isän, äidin ja ympäristön vastuulle.
Toinen arkkityyppi (olkoon se "sodomia") kehittyy useimmiten fyysisestä piirteestä eikä välttämättä kehitä tunteita vaan "kylmiä irtosuhteita".
Ymmärrätte nyt, mammat miksi ei pitäisi olla oksentamisen aihetta. Ehkä hän "etsii äitiään" tai niitä äidillisiä kadonneita tekijöitä, jotka raskas sali harrastus teki hänestä ylimaskuliinisen, joka kaipaa femiinisyyttäkin.
Ihminenhän on enemmän tai vähemmän bi-seksuaali. Jätän periaatteessa muutenkin luokittelematta itseäni yhtään mihinkään vaikka tiedän ilmeisen heteroveren vetävän. Minusta homot, heterot jne... ovat jo out identiteetteineen. Niissä ei ole mitään hyvää, vain ehkä painetta muuttaa sukupuolta, ylentää tai alenta sukupuolisuutensa kiihkoa mainontaa.
T:mies28v, kaunis, viisas ja analysoiva.
Vierailija kirjoitti:
Voiko nainen olla mielestäsi seksikkään näköinen? Minusta voi, ja olen hetero perheenäiti. Entä onko sinulla naisia kavereina ja millainen suhteenne on? Suhtautuuko osa homoista naisiin halveksivasti? (sorry, tuli monta kysymystä)
Aika harva homo suhtautuu naisiin halveksivasti. Mutta tunnen pari, ja he ovat vanhempia miehiä. Nuorista en tunne ketään.
Itselläni on sekä heteronaisia, että miehiä ystävinä. Myös homomiehiä. Lesboja ei jostain sattuman syystä yhtäkään. En näe paljoa eroa heissä ystävän ominaisuudessa. Luotettavia ovat kaikki. Silloin, jos nainen ei ole tiennyt taipumuksiani ja on yrittänyt selkeästi lähentyä, en ole kehdannut sanoa siihen heti "stop, olen homo", vaan ystävyys on jäänyt alkuun etäisemmäksi.
Olipa homo tai hetero, niin minkälainen se on tää suomalaisen miehen sielunmaisema oikein. Mitä miehet ajattelee? Onko se miehen elämä niin kurjaa kuin miltä se vaikuttaa? Asevelvollisuus, myöhään kypsyminen, pitää olla menestyvä lihaksikas herkkä ja hellä älykkö, kansansairaudet ja naisia lyhyempi elämä?
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva homo suhtautuu naisiin halveksivasti. Mutta tunnen pari, ja he ovat vanhempia miehiä. Nuorista en tunne ketään.
Itselläni on sekä heteronaisia, että miehiä ystävinä. Myös homomiehiä. Lesboja ei jostain sattuman syystä yhtäkään. En näe paljoa eroa heissä ystävän ominaisuudessa. Luotettavia ovat kaikki. Silloin, jos nainen ei ole tiennyt taipumuksiani ja on yrittänyt selkeästi lähentyä, en ole kehdannut sanoa siihen heti "stop, olen homo", vaan ystävyys on jäänyt alkuun etäisemmäksi.
Ja juu, kyllä seksikkään naisen tunnistaa. Mutta en käänny katsomaan taakseni kadulla hänet ohittaessani.
ap.
Kuka on komein/kaunein/seksikkäin suomalainen heteromies, entä homomies?
Kannatatko sukupuolten välistä tasa-arvoa, ja onko tasa-arvossa vielä puutteita? Mitä mieltä tuntemasi homomiehet ovat aiheesta? Mitä ominaisuuksia arvostat naisessa, entä miehessä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko käyttänyt poppersia vai mitä se on?
Kuumin julkkishomo?
Millaisista miehistä pidät?
Onko sinulla naiskaveria jonka huolia ja murheita kuuntelet ja kommentoit vaate- ja miesvalintoja?
Haittaako sinua homobaarissa käyvät heteronaiset? Olen kerran käynyt Herculesissa ja se oli mahtavaa. Hyvännäköisiä miehiä, hyvää musiikkia, hauskoja ihmisiä ja sai tanssia rauhassa, ilman että känninen tulee iholle. Todella rentouttavaa ja hauskaa!
* Kuumin julkkishomo on ehdottomasti viime syksynä kaapista ulos tullut mäenlaskija Gus Kenworthy. Jollei olisi jo varattu, lähettäisin hänelle varmasti ainakin ruusupuskan ja sydämen muotoisen suklaarasian.
* Ihanne mies olisi noin 22-32-vuotias, joka on rento, komea, miehekäs ja hyväntuulinen skandinaavi. Mielellään noin itseni pituinen. Ammatilla ei niinkään väliä, mutta kyllä esim. miehekäs ja urheilullinen sairaanhoitaja veisi multa jalat alta! Saisi olla semmoinen, kenet uskaltaisin esitellä äidille ja isälle.
* Naiskaverini aika vähän purkavat minulle huoliaan, on heitäkin. Mutta eniten kuuntelen kylläkin niiden heteromiesten naishuolia. Pitävät minua puolueettomana tyyppinä, jolle uskaltaa näyttää välillä oma miehinen heikkous.
Vierailija kirjoitti:
Kannatatko sukupuolten välistä tasa-arvoa, ja onko tasa-arvossa vielä puutteita? Mitä mieltä tuntemasi homomiehet ovat aiheesta? Mitä ominaisuuksia arvostat naisessa, entä miehessä?
Kannatan ehdottomasti sitä, että homot saisivat samat oikeudet mennä naimisiin, kuin heterot. Sekä myös perimiseen liittyvät asiat, kuin myös perheen sisäinen adoptio tulisi olla selviö, mikäli kumpikin miehistä/naisista toimii todellakin vakituisina lapsen vanhempina. Pitää miettiä lapsen parasta. Tasa-arvossa alkaa olla piakkoin asiat täydellisesti, siitä kertoo jo se, että homoudesta on tullut ihmisille arkinen asia. Mikä on loistavaa. Voin siis elää kenen kanssa haluan ilman kummasteluja.
Tuntemani homomiehet ajattelevat kaikki omilla vivahteillaan aiheesta. Tunnen niitä, ketkä toimivat aktivisteina. Mutta myös niitä konservatiivisia, jotka eivät toivo homoille oikeutta kirkkohäihin. Jälkimmäisillä on kyllä valitettavasti yleensä vielä itsensä hyväksymisprosessi kesken. Eräs vanha tuntemani homo on sitä mieltä, että homot vain panee, eikä pariudu, eikä tarvitse pilata heterojen omia kirkkohäitä sekaantumalla niihin. Toisaalta tunnen myös pariskuntia, jotka elävät uskollisesti yhdessä heterojen keskuudessa ja toivovat pääsevänsä vielä naimisiin, kuten heteroystävätkin pääsevät. Yleisesti siis ne homot, ketkä ovat eniten tasa-arvon puolesta ovat niitä avoimimpia ja tasapainoisinta elämää eläviä. Joten tästä voi jo itsekin päätellä kukin, että tasa-arvon toteutuminen on vain hyvästä ihmisten psyykkeelle.
Ihmisessä ylipäätään arvostan rehtiyttä. Myös itsensä sivistäminen on asia, jonka nostan korkealle. Välittäminen muista on hyvä ominaisuus, kunhan se ei käänny itseään vastaan. Päättäväisyys ja rohkeus olla erimieltä tai puolustaa heikompaa ihmistä ovat ominaisuuksia joita arvostan. Miehessä erityisesti huomaavaisuus, perusmiehekkyys ja iloinen luonne tekevät vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on komein/kaunein/seksikkäin suomalainen heteromies, entä homomies?
markus pöyhönen oli nuorempana seksikkäin suomalainen heteromies. Seksikkäin tämän hetken suomalainen homomies on närpiöläinen crossfitissa kilpaileva Simon Nybacka.
Vierailija kirjoitti:
Olipa homo tai hetero, niin minkälainen se on tää suomalaisen miehen sielunmaisema oikein. Mitä miehet ajattelee? Onko se miehen elämä niin kurjaa kuin miltä se vaikuttaa? Asevelvollisuus, myöhään kypsyminen, pitää olla menestyvä lihaksikas herkkä ja hellä älykkö, kansansairaudet ja naisia lyhyempi elämä?
Vaikka olenkin homomies ja siis myös mies, niin miehekkäänkin homon elämä poikkeaa joka tapauksessa vähän heteromiehen vastaavasta. Heteromies, varsinkin keskiluokkainen, elää tietyssä aika-kapselissa. Tietyssä iässä tulee tehdä lapsia, avioitua, saada ammatti jne. Jos ei, on jotenkin omituinen. Moni heteromies elää seksinpuutteessa vain sen vuoksi, että ei kelpaa naisille. Naisen on helpompi saada tarpeensa tyydytetyksi.
Homomies voi enemmän keskittyä elämässään vain itsensä kehittämiseen. Kukaan ei odota häneltä lapsia ja koulutusta tietyssä iässä. Paineet löytää kumppani on myös alempi. Seksiäkin on helpompi saada, varsinkin, jos on edes siedettävän näköinen mies. Ylipäätään homomies on vapautettu heterojen muotista, jossa tietyt asiat tulee olla suoritettuna tietyssä iässä. Toki jokin ammatti olisi jo hyvä olla opiskeltuna kolmeenkymppiin mennessä. Asevelvollisuuden suoritin normaalisti 19-vuotiaana, olen alikersantti.
Homoilla on sensijaan ehkä suuremmat paineet ulkonäöstä. Treenattu ja kiva naama vie tällä saralla hyvin pitkälle. Valitettavasti. Myöhemmin elämässä taas yksinäisyys voi olla suurempi riesa, kuin heteromiehillä.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen heteronainen kysyy ujosti (enpä ole kehdannut tätä kysyä): Tunnistavatko homot toisensa olemuksesta? Miten? Vai voitko vahingossa kiinnostua miehestä joka osoittautuukin heteroksi?
En tunnista kaikkia homoja, yleensä oletan jokaisen olevan hetero. Huono homotutka ehkä? Seurani löydän netistä tai Tinderistä. Välillä kiinnostun miehistä, jotka tiedostan heteroiksi, mutta silti elättelen salaa pientä toivonkipinää siihen asti, kunnes kuulen tämän puhuvan naisestaan tai naisistaan. Siinä kohtaa tapahtuu yleensä nopea unohdus. Olen tavannut elämäni aikana niin monenlaisia homomiehiä, että oikeastaan semmoinen voi olla lähes kuka hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin vaihtoehtoiseksi valkaista tämän homoseksuaalin puolesta näemystäni tuosta seksuaalisen muodostumisesta tietämättä itse kumminkaan kokemuksella. Kokemus muusta verrannollisista asioista on kumminkin vahvan korrelaatio voidakseni sen rakentavia tekijöitä tuoda esiin.
Klassinen käsityshän on elokuvissa ja romaaneissa (mm. Kalle Päätalo-elokuva "Nuoruuteni Savotat") että tyttö opettaa pojan. Pidän tuota "opetusviettiä" luonnollisen "menkkakutinan aiheuttajana".
Homoseksuaalit ovat sitten taas joko liikaa siellä miehisessä harrastuksessa eivätkä ole tyttöjen kanssa, tai sitten äidin poika joka löysi "isähahmon" samansukupuolen kaverista.
Sitten on toki "suora seksuaalisuus", ilman välttämättä ollenkaan rakkautta. Se voi kehittyä vaikka lapsuuden ummetuksen jälkeisestä ahdistuksesta, jossa normaali aineenvaihdunta tekee kaikesta ihanaa. Naisillekin voi kehittyä hyvinkin, mutta miehillä se voi ajaa homoseksuaalisiin himoihin.
On siis kahdenlaista arkkityyppiä homoseksuaaleissa, joista ensimmäinen (olkoon nyt vaikka "amores") tyyppi jakaantuu isän, äidin ja ympäristön vastuulle.
Toinen arkkityyppi (olkoon se "sodomia") kehittyy useimmiten fyysisestä piirteestä eikä välttämättä kehitä tunteita vaan "kylmiä irtosuhteita".
Ymmärrätte nyt, mammat miksi ei pitäisi olla oksentamisen aihetta. Ehkä hän "etsii äitiään" tai niitä äidillisiä kadonneita tekijöitä, jotka raskas sali harrastus teki hänestä ylimaskuliinisen, joka kaipaa femiinisyyttäkin.
Ihminenhän on enemmän tai vähemmän bi-seksuaali. Jätän periaatteessa muutenkin luokittelematta itseäni yhtään mihinkään vaikka tiedän ilmeisen heteroveren vetävän. Minusta homot, heterot jne... ovat jo out identiteetteineen. Niissä ei ole mitään hyvää, vain ehkä painetta muuttaa sukupuolta, ylentää tai alenta sukupuolisuutensa kiihkoa mainontaa.
T:mies28v, kaunis, viisas ja analysoiva.
Hienoa analyysiä! Minulla on rakastavat äiti ja isä, jotka ovat olleet aina läsnä ja tukeneet minua. Samoin miespuolisista saatika naispuolisista ystävistä ei ikinä ole ollut pulaa. Silti katselen vain miehiä. Ja se ei ole pelkkää lihaisaa sodomiaa, tietäisitpä kuinka monta yötä ja päivää olen elämässäni itkenyt sydäntäni miehen takia.
Bi-seksuaaleilla miehillä tuo taas on yleistä, että miehissä käydään vain panemassa, mutta naisissa on se heidän rakkautensa. Tuota teoriaa pystyy heihin hyvin soveltamaan.
ap.
Miltä tuntui ekan kerran kun toinen mies työntyi sinuun tai sinä toiseen
Opiskelen oikeustiedettä.
ap.