Olen tässä jo pari vuotta tuntenut erään ystäväni, joka on kaiken kaikkiaan ihana ja hurmaava persoona, mutta yksi piirre hänessä saa minut ärsyyntymään. Taustatiedoksi hän ei itse uskalla pukeutua mitenkään erikoisesti vaan aina kyselee Wappi-ryhmässä, kehtaako laittaa esimerkiksi farkkutakkia, huulipunaa tai jotain huivia yms vastaavaa. Ihmettelen tätä itse, kun kyseessä on oikeasti todella kaunis henkilö, joka ei edes tarvitse meikkiä ulkonäkönsä kohentamiseksi.

Kerran olimme kaupungilla poikkeamassa Cittarilla, josta tämä ystävä halusi katsella itselleen uusia kenkiä. Osoitin sitten eräitä astetta räväkämmän näköisiä niittisaappaita huvittuneesti, sillä tiesin ystävän maun olevan aivan päinvastainen. Tämä sitten halveksuvasti totesi, ettei mitään huorasaappaita kisko ylleen :D

Haukkui MINULLE, joka omistan valkoiset farkut ja hän tietää sen varmasti, kun niitä käytän, kuinka järkyttävät valkoiset farkut ovat, miten ne saa näyttämään ihan lutkalta ja "koko perse paistaa läpi". Mukana oli pari muuta kaveria, jotka itsekin näyttivät hieman pöyristyneiltä. Haukkumahetkellä mulla ei ollut ko farkkuja jalassa, teki mieli laittaa seuraavana päivänä ja "antaa perseen paistaa läpi". :'D

Kaiken lisäksi tämä ystävä sanoo itseään feministiksi..

A lion never loses sleep over the opinions of sheep.

Kommentit (20)

Vierailija

Minkä ikäisiä olette? Kuulostaa, että ystävälläsi on vähän huonohko itsetunto, jota sitten yrittää kompensoida haukkumalla muita.

Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette? Kuulostaa, että ystävälläsi on vähän huonohko itsetunto, jota sitten yrittää kompensoida haukkumalla muita.

Nuoria aikuisia, en halua ikääni paljastaa 😁

Voi olla, mutta todella ikävää, kun sitä epäsuorasti kohdistaa ystäviinsä. En itsekään esim. pidä sinapinkeltaisesta väristä ollenkaan, mutta tajuan olla haukkumatta tuota väriä, kun tiedän yhden kaverini omistavan sen värisen paidan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien lutkuus on ollut jotenkin tavoiteltava olotila? Mielestäni ap:n ystävä kuulostaa erittäinkin järkevältä.

Se nyt vain kertoo aika paljon ihmisestä, jolla on vielä vuonna 2016 tarve haukkua muita naisia lut**ksi tai huo**ksi vaatetuksen perusteella. Noin alhaisia sanoja en haukkumistarpeessa ikinä käytä, sillä mun itsetuntoa tai elämää ei hetkauta se, jos joku tykkää pukeutua paljastavammin tai harrastaa paljon irtosuhteita. Ehkä ajatusmaailmamme poikkeavat liikaa toisistaan, mutta en vain kykene ymmärtämään tätä.

Minulla on naispuolinen ystävä joka ei kuulemma ihmettelisi jos nainen raiskataan jos tämä pukeutuu liian paljastavasti. Ja ei, hän ei kylläkään ole feministi (en tosin minäkään). Se olisi jo liian paksua minustakin. No olen aivan eri mieltä hänen kanssaan, mutta samalla tiedostan miksi hän tuntee näin. Se on juuri se huono itsetunto. Se ilmenee monella eri tavoin eri ihmisissä. Usein negatiivisilla tavoilla.

Valkoisista housuista ja farkuista minullakin on sanottavaa. Se tietysti käyttää kuka niistä tykkää. Minusta valkoiset housut ovat mauttomat ja epäkäytännölliset monistakin eri syistä (lika näkyy heti ja kaikki kuultaa yleensä läpi) Lisäksi vierastan valkoista väriä.

Embody the Invisible kirjoitti:
Minulla on naispuolinen ystävä joka ei kuulemma ihmettelisi jos nainen raiskataan jos tämä pukeutuu liian paljastavasti. Ja ei, hän ei kylläkään ole feministi (en tosin minäkään). Se olisi jo liian paksua minustakin. No olen aivan eri mieltä hänen kanssaan, mutta samalla tiedostan miksi hän tuntee näin. Se on juuri se huono itsetunto. Se ilmenee monella eri tavoin eri ihmisissä. Usein negatiivisilla tavoilla.

Valkoisista housuista ja farkuista minullakin on sanottavaa. Se tietysti käyttää kuka niistä tykkää. Minusta valkoiset housut ovat mauttomat ja epäkäytännölliset monistakin eri syistä (lika näkyy heti ja kaikki kuultaa yleensä läpi) Lisäksi vierastan valkoista väriä.

Toi mun feministi-lisäys lopussa oli ehkä vähän väärinymmärretty, sillä olen itsekin feministi. Mun mielestä feministi hyväksyy sen, että naiset nykypäivisin ovat vapaita pukeutumaan ja tekemään, mitä haluavat, ilman turhaa haukkumista ja sheimaamista. Mielestäni kaveri on ristiriidassa siinä aatteessa, kun hän itsekin haluaa tasa-arvoa, mutta silti arvostelee ihmisiä huoriksi, jos tyyliin kaula-aukko sattuu olemaan liian iso.

Ärsyttää tuo ajatus, että paljas pukeutuminen houkuttelisi miehiä raiskaamaan, ja että vaatetukseen pitäisi puuttua. Miksi näiden miesten käytöksiin ei puututa, että mikä ajaa heidät tällaiseen? Sitä paitsi eihän vaatetus millään korreloi raiskatuksi tulemisen mahdollisuuden kanssa ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Otsikko ei oikein osunut.
Ei niin, koska sana lutkailu kuvaa lutkamaisesti käyttäytymistä, tässä tapauksessa se vielä tarkoittaa, että tämä ap:n ystävä käyttäytyisi lutkamaisesti, mitä ilmeisesti ei tapahtunut. Esim sana lutkattelu voisi tarkoittaa toisen naisen sanomista lutkaksi tai lutkamaiseksi. :)

Vierailija

Täh? Valkoiset farkut ja niittisaappaat ovat ihan normaaleita vaatteita, eivät minusta mitenkään räväköitä tai lutkamaisia. Kaverisi on _todella_ epävarma jos ei kehtaa edes farkkutakkia laittaa päälleen kysymättä ensin. Olette varmaan tosi nuoria.  Epävarmuudesta johtuu myös tuo lutkittelu. Kyllä se siitä ajan kanssa, kun vähän kasvaa...

Vierailija

Oisko voinu sanoa vaan ajattelemattomuuttaan ? Oma kaverini täräytti kerran sanoa että haluaisi pudottaa painoa 5kg että "Näyttäisi edes ihmiseltä" no luonnollisesti se alkoi vituttaa kaverin ollessa minusta silmin nähden hoikempi vaikka normaalipainoinen olen itsekkin, myöhemmin pyyteli kovasti anteeksi kun tajusi möläytyksen.

M39

Anastasia kirjoitti:

Toi mun feministi-lisäys lopussa oli ehkä vähän väärinymmärretty, sillä olen itsekin feministi. Mun mielestä feministi hyväksyy sen, että naiset nykypäivisin ovat vapaita pukeutumaan ja tekemään, mitä haluavat, ilman turhaa haukkumista ja sheimaamista. Mielestäni kaveri on ristiriidassa siinä aatteessa, kun hän itsekin haluaa tasa-arvoa, mutta silti arvostelee ihmisiä huoriksi, jos tyyliin kaula-aukko sattuu olemaan liian iso.

Ärsyttää tuo ajatus, että paljas pukeutuminen houkuttelisi miehiä raiskaamaan, ja että vaatetukseen pitäisi puuttua. Miksi näiden miesten käytöksiin ei puututa, että mikä ajaa heidät tällaiseen? Sitä paitsi eihän vaatetus millään korreloi raiskatuksi tulemisen mahdollisuutta ollenkaan.

Ei se suoranaisesti houkuttele raiskaamaan, mutta herättää voimakkaammin miehen seksuaalista kiinnostusta naista kohtaan. Terve ihminen osaa kyllä käsitellä seksuaaliset halunsa, mut kun seassa on myös näitä sairaita yksilöitä. Tää on miun veikkaus, ei ole omakohtaista kokemusta :)

Vierailija

Raiskaus on vakava väkivallan muoto - raiskaajalle on täysin yhdentekevää miltä kohde näyttää - pääasia on pahoinpitely.
Pukeutuminen vain excuse teolle.

Vierailija

Tuskin se kommentti oli kohdistettu sinulle. Valkoiset farkut nyt vaan yleisesti ottaen näyttävät hirveältä. Kertoi siis vain faktan.

Vierailija

M39 kirjoitti:
Anastasia kirjoitti:

Ärsyttää tuo ajatus, että paljas pukeutuminen houkuttelisi miehiä raiskaamaan, ja että vaatetukseen pitäisi puuttua. Miksi näiden miesten käytöksiin ei puututa, että mikä ajaa heidät tällaiseen? Sitä paitsi eihän vaatetus millään korreloi raiskatuksi tulemisen mahdollisuutta ollenkaan.

Ei se suoranaisesti houkuttele raiskaamaan, mutta herättää voimakkaammin miehen seksuaalista kiinnostusta naista kohtaan. Terve ihminen osaa kyllä käsitellä seksuaaliset halunsa, mut kun seassa on myös näitä sairaita yksilöitä. Tää on miun veikkaus, ei ole omakohtaista kokemusta :)

Raiskaus ei ole seksuaalinen teko vaan väkivallan ja alistamisen muoto.

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko ei oikein osunut.
Ei niin, koska sana lutkailu kuvaa lutkamaisesti käyttäytymistä, tässä tapauksessa se vielä tarkoittaa, että tämä ap:n ystävä käyttäytyisi lutkamaisesti, mitä ilmeisesti ei tapahtunut. Esim sana lutkattelu voisi tarkoittaa toisen naisen sanomista lutkaksi tai lutkamaiseksi. :)

Oho, korjaanpa tuon otsikon!

Vierailija kirjoitti:
Olisiko parempi, että hän sanoisi vaatteita mauttomiksi? Sitähän hän tarkoittaa käyttäen vain epäasiallisia sanoja.

Mun mielestä mauton ja lut**/huor** ei kule käsi käjessä. Kyllä, on vaatteita, jotka on mun mielestä mauttomia (esim. nämä perseshortsit), mutta se ei siltikään tee kantajastaan huo**a tai lut**aa.

Viestit ei mene muuten läpi, joten siksi tähtien käyttö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuskin se kommentti oli kohdistettu sinulle. Valkoiset farkut nyt vaan yleisesti ottaen näyttävät hirveältä. Kertoi siis vain faktan.

Ei kertonut faktaa, vaan makuaisian. Makuasia ei voi koskaan olla fakta.

Vierailija kirjoitti:
Oisko voinu sanoa vaan ajattelemattomuuttaan ? Oma kaverini täräytti kerran sanoa että haluaisi pudottaa painoa 5kg että "Näyttäisi edes ihmiseltä" no luonnollisesti se alkoi vituttaa kaverin ollessa minusta silmin nähden hoikempi vaikka normaalipainoinen olen itsekkin, myöhemmin pyyteli kovasti anteeksi kun tajusi möläytyksen.

Aivopieruja sattuu jokaiselle, ei sille mahda mitään. Itsekin tullut möläyttäneeksi sammakoita, joita häpeän vieläkin, vaikka toki asian tajuttuani pyysin heti anteeksi! Taisin kerran todeta jotain negatiivista persjalkaisuudesta ja muistin vasta sen jälkeen, kun toinen kaverini on joskus harmitellut pitkää selkäänsä. Ai, että hävetti!

Mutta asiaan; ei nuo ystävän möläytykset ole hänen ainokaisiaan :/ Eikä se aina ole tuota lut**ksi tai huo**ksi haukkumista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat