Miten teidän perheessä käytetään lapsilisät?
Kommentit (35)
Perheen yhteiseen matkakassaan menee, yksi lapsi.
Mikähän meidän tulotaso mahtaa olla, en osaa sanoa.
Mies tienaa nettona n.1600€ kk ja itse saan nettona peruspäivärahan 600€ kk.
Äitini antoi parikymppiä jokaiselle lapselle kerran kuussa ja joskus osti talvitakin ja kengät. Muuten käytti omiin menoihinsa ja isä kustansi muut perheen menot.
Elämiseen ja huomenna ostan kaljaa.
Sijoitetaan osakkeisiin ja rahastoihin. Yksi on jo saanut kivan pesämunan muuttaessaan muualle opiskelemaan. Kyllä 17 vuodessa kertyy ja vielä sijoitusten tuotto siihen päälle.
Meillä lapset saavat n 100e lapsilisästä/lapsi 30e käyttöön, 30e menee heille säästöön ja minun omaan eläkevakuutukseen menee 40e (koskapa lasten takia olin poissa työelämästä 4,5v). Perheen nettotulot 5300e/kk.
Ruokaan menee. Perheen nettotulot 5k€/kk, yksi lapsi.
Lapsilisä tulee niin sopivasti vajaa viikkoa ennen palkkaa että ihan ruokaan se menee. Alkukuusta lapsi saa sitten useasti esim. uuden lelun, ei tosin joka kuukausi. Miehellä oli raskausaikana hienosti suunniteltuna miten lapsilisät menisi säästöön lapsen tilille mutta toisin kävi. No, on siellä silti lahjarahoja säästössä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä tulee niin sopivasti vajaa viikkoa ennen palkkaa että ihan ruokaan se menee. Alkukuusta lapsi saa sitten useasti esim. uuden lelun, ei tosin joka kuukausi. Miehellä oli raskausaikana hienosti suunniteltuna miten lapsilisät menisi säästöön lapsen tilille mutta toisin kävi. No, on siellä silti lahjarahoja säästössä.
Ja meidän tulot kuukautta kohti on vähän miehen ylitöistä riippuen 2500-3000 €/kk. Mies töissä ja minä hoitovapaalla.
Vuokraan :( Ehkä jossain vaiheessa kun pääsen töihin, voi säästää lapselle
Elämiseen menevät. Melkein fifty fifty lapsen harrastusmaksujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Shampanjaan ja kaviaariin...
Mitä on shampanja?
Menevät elämiseen. Huomenna makselen niistä puhelinlaskuja ja loput menee ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
rahat menneet alusta asti lasten omille tileille. Toinen lapsi nyt 17v ja toinen 9v.
Vanhemmalla tilillään lapsilisiä hiukan alle 20000E tällä hetkellä.
Pysyykö summa lahjaverorajan alla?
Itse saan lapseni lisät, sillä sitten ostan ruokaa ja tarpeellisia juttuja esim. vauvalle