veeruska

Olen nuori parikymppinen nainen, jonka raskaus on aivan alussa. Ehdin juuri valmistumaan koulusta ennen kuin lapsi syntyy. Mieheni on töissä ja tienaa n. 2000€/kk. Kysymykseni on, kuinka paljon yhteensä saan tukia Kelalta kun olen lapsen kanssa kotona? Tarkoituksena olisi olla noin vuosi ja mennä sitten töihin. Kelan sivuilta laskeskelin, että saisin hieman vajaa 1000e. Kuulostaako järkevältä summalta? Mielestäni se vain kuulosti aikas isolta. Stressaan vain riittävätkö rahamme, kun minulla ei sitten muita tuloja olisi, enkä siis vakityössäkään vielä ole. Olisi ihanaa, jos joku valaisisi!

Kommentit (9)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Et saa mitään muuta kuin lapsilisää sitten kun lapsi syntyy, koska miehes palkka huomioidaan.

No eikä huomioida. Jokainen äiti saa äitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaa. Jos ei ole työtuloja ennen raskauden alkua niin saa minimiäitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaa. Niiden saamiseen ei vaikuta puolison tulot. Summa löytyy kelan sivuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ajatella lapsen elättämistä ennen raskaaksi tulemista. Tuntuu, että Kela on joillekin itsestään selvä.

etsä voi noin sanoo!!1 

Vierailija

Saat minimiäitiyspäivärahan ja lapsilisän. Äitiyspäiväraha on 23,93 e/päivä, 25 päivää/kk, ja lapsilisä yhdestä lapsesta 95,75 e/kk.

Asumistukea ette saa koska puolisosi on töissä. Ja muuta et voi saada.

liputti

Oisko jotain pyöriästi 500 e siitä, että on kotihoidontukea/vanhempainrahaa ja n. 100€ lapsilisää. Siihen mahdollinen asumistuki vois olla n.400€. Eli ihan on mahdollinen yhtälö.

Vierailija

Saat minimi äitiysrahan, jos sulla siis ei ole ollut tuloja ennen sitä. Minimiraha on 478e kuussa verojen jälkeen. Lapsilisä vajaa 100e

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Saat minimi äitiysrahan, jos sulla siis ei ole ollut tuloja ennen sitä. Minimiraha on 478e kuussa verojen jälkeen. Lapsilisä vajaa 100e

On tuloja hieman, mutta en oikein ymmärtänyt huomioidaanko kaikki tulot vai pitääkö olla vakitöissä?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat